Smid-over tasker til kværnen
Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-03-07 16:10

Hejsa

Da budgettet er stramt til sommer, vil jeg lige høre om der er nogen herinde
som har erfaringer med smide-over tasker, og gerne specifikt til en Suzuki
gsx-f 750. Bestemte mærker som kan anbfefales - eller er det bare noget man
skal holde sig fra?

Skal have konen med bagpå i sommerferien og regner med at køre en små 1000
Km

Pft
--
Mvh Anders
Suszuki GSX-F 750K6

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-03-07 20:50

Anders Nielsen wrote:
> [...]
> er det bare noget man skal holde sig fra?
>
> Skal have konen med bagpå i sommerferien og regner med at køre en små

Jeg har sådan et par Vanucci saddeltasker her:
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10025351

De virker ret godt, brugte dem på en weekendtur sidste sommer.
Regnslagene skal ikke være på hvis man vil køre hurtigt, de fanger vind og
går i stykker.. Var nødt til at have fat i nål og tråd da jeg kom hjem, da
en syning var gået i regnslaget.
Lynlåse og stof virker ret godt lavet, og det virker som værende i ordentlig
kvalitet.

Jeg synes dog konceptet med saddeltasker er lidt irriterende.. de er
besværlige at montere ordentligt, det tager efter min mening for lang tid at
afmontere dem når man skal have dem med ind i teltet om natten.. Man kan
selvfølgelig vælge blot at lade dem sidde, men jeg har det personligt bedst
med, at have dem der hvor jeg sover. Fastmonterede tasker som f.eks. Givi
koster jo desværre bare en del mere, tror alene at beslaget til sådan nogle
vil være dyere end de her Vanucci tasker

Skal det holdes på et lavere budget kunne man prøve dem her:
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10025335 .. Jeg har bare holdt
mig til Vanucci da jeg er glad for det mærke. Har tøj i deres mærke, og en
tanktaske (http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10025349) og det er
jeg glad for.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-03-07 21:53

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> wrote in message
> [...]
> at
> afmontere dem når man skal have dem med ind i teltet om natten..

Følger det noget fornuftigt med til fastgørelse under sædet, eller er der
lagt op til kreative gør-det-selv løsninger på det område?

Mvh
Anders

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-04-07 23:11

Anders Nielsen wrote:
> [...]
>
> Følger det noget fornuftigt med til fastgørelse under sædet, eller er
> der lagt op til kreative gør-det-selv løsninger på det område?

Der er både to tynde velcro bånd som kan gå under bagsædet (og det er nok
til at holde den hængene der), og så er der to kraftige som går over sædet
(og som giver lidt tryghedsfornemmelse, men dog også hjælper med at holde).

Og så er der et par stropper med, så bunden af hver taske kan fortøjres til
fodhvilerne, så de ikke "dasker" ud til siden.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-03-07 22:43

Anders Houmark skrev:

> [...]
> mig til Vanucci da jeg er glad for det mærke. Har tøj i deres mærke, og en

Lige præcis 10025335 har jeg og det er noget pangel, intet mindre :-/

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Anders Nielsen

Dato : 01-04-07 08:05

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message
> Lige præcis 10025335 har jeg og det er noget pangel, intet mindre :-/

Kunne du præcisere det? Er det kvaliteten, monteringen - eller konceptet i
det hele taget?

Mvh
Anders

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-04-07 08:57

Anders Nielsen skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message
>
> Kunne du præcisere det? Er det kvaliteten, monteringen - eller konceptet i
> det hele taget?

Vi starter fra en ende af:

Der medfølger et stykke kvadratisk nylon, der skal lægges på bagsædet.
Det er ikke muligt at fæstne dette ordentligt.

På dette klipses sidetasker og toptaske.
Muligheden for at justere taskerne så de sidder godt er begrænsede.
Toptasken kan ikke spændes ned, den sidder og slasker. Der skal
elestikker på.
Spænderne er fremstillet i "minimal-materialetilstand", jeg knækkede en
første gang jeg forsøgte at fastspænde arrangementet. (Nej jeg var ikke
voldelig)

Men planen med skidtet (og sidetaskerne virke egentlig ok) er at jeg
skal have syet lange remme med velco på taskerne, og have montetet
fastsiddende elestikker nederst på taskerne, så de kan fastspændes lige
så de passer, men det har jeg ikke fået gjort endnu.
- - - -
I virkelighedens verden har jeg købt en SW-Motech topbox rack (den er
temmelig diskret til hverdag), og fandt en 46L(?) kappa topbox på
Süderstrasse 129 (rest-salg)
Når boksen er på kan jeg mageligt få plads til telt og en 50L "10024017"
vadsæk/pakrulle på passagersædet. Det er hurtigt og nemt at montere på
MC'en, og den ligner ikke en touristbus når man tager bagagen af

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-03-07 21:39

"Anders Nielsen" <dsl310852FJERN@DENNEvip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> gsx-f 750. Bestemte mærker som kan anbfefales - eller er det bare noget man

Jeg har meget god erfaring med Oxford saddeltasker (Sports Panniers),
omend de er lidt dyre.

Her er et billede af Retteren med tanktaske + saddeltasker:
http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=1067&pid=10662

Gemmeside: http://www.oxprod.com/

Jeg købte via en engelsk webbutik, til en markant lavere pris
(inkl. forsendelse) end den danske pris.

http://shorterlink.com/?W2CTD9

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-03-07 22:12

On Sat, 31 Mar 2007 22:39:22 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai

>Jeg har meget god erfaring med Oxford saddeltasker (Sports Panniers),
>omend de er lidt dyre.

Jeg har et par Givi "slæng over tasker" som Jenny en gang "prakkede"
mig på.
Dem er jeg usansynlig glad for.
De er nemme at have med at gøre, kan stilles i størrelse med en
"harmonika" lynlås, og følger sjovt nok mine bulderbøtters hældning.
De passer perfekt.
Bagdelen ved dem er at jeg ikke kan have passagerer på når de er
monteret, idet de ligger ned til de bageste fodhvilere.
Men pyt - Det har jeg jo aldrig alligevel

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter Graff

Dato : 01-04-07 07:26

Hej Anders

Jeg har et par smid over tasker du kan prøve og evt. låne, hvis du kan komme
forbi Valby Kbh. Jeg har sendt dig en mail med mit tlf nummer.

MVH
Peter Graff

Fra : Anders Nielsen

Dato : 01-04-07 08:08

"Peter Graff" <peter.graff@oncable.dk> wrote in message
> Hej Anders
>
> Jeg har et par smid over tasker du kan prøve og evt. låne, hvis du kan
> komme forbi Valby Kbh. Jeg har sendt dig en mail med mit tlf nummer.

Topdollar Jeg giver dig et ring i eftermiddag, Peter.

Fik iøvrigt tjekket mine gamle mails - vi handlede bagagebærer sidste år, da
jeg stadigvæk havde CX'eren.

Mvh
Anders

Fra : Troels Jensen

Dato : 01-04-07 16:36

"Anders Nielsen" <dsl310852FJERN@DENNEvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:460e79e6$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> Da budgettet er stramt til sommer, vil jeg lige høre om der er nogen
> herinde som har erfaringer med smide-over tasker....
>
> Skal have konen med bagpå i sommerferien.....

Hmmm, hvor stor er hun...?

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Anders Nielsen

Dato : 01-04-07 16:58

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message

> Hmmm, hvor stor er hun...?

168 vil jeg tro - warum?

Mvh
Anders

Fra : Troels Jensen

Dato : 01-04-07 20:43

"Anders Nielsen" <dsl310852FJERN@DENNEvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:460fd687$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message

> 168 vil jeg tro - warum?

De skulle jo gerne være store nok til, at du kan få hende ned i dem...
(Sorry...

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Anders Nielsen

Dato : 01-04-07 22:17

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message

> De skulle jo gerne være store nok til, at du kan få hende ned i dem...
> (Sorry...

Er det ikke dét man har en topboks til?

Mvh
Anders

Fra : Armand

Dato : 01-04-07 23:42

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Nielsen" <dsl310852FJERN@DENNEvip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:460e79e6$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Hmmm, hvor stor er hun...?

"I sommerferien" og ikke "i taskerne"!!

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-04-07 09:54

Armand wrote:

> "I sommerferien" og ikke "i taskerne"!!

Jeg troede det var konens tasker han spurgte til....

/jim

Fra : Bo Nielsen

Dato : 02-04-07 21:27

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg troede det var konens tasker han spurgte til....

Pas nu på! I relation til overskriften ku' det godt blive til en rigtig
solid fornærmelse! ;-D

ScooterBo

Fra : Anders Nielsen

Dato : 03-04-07 20:49

Tak indtil videre for input (også de mindre seriøse). Tror det hedder
smid-over tasker fra Louis el.l. i år, så må jeg investere i et gedigent
racksæt med faste tasker næste sæson.

Hvilket iøvrigt giver anledning et nyt spørgsmål - nogen bud på et
racksæt+tasker som rent faktisk klæ'r så'en Suzuki GSX-F 750?

PS: konen læser ikke med...

Mvh Anders
Suszuki GSX-F 750K6

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-07 07:28

Anders Nielsen wrote:
> Tak indtil videre for input (også de mindre seriøse). Tror det hedder
> smid-over tasker fra Louis el.l. i år, så må jeg investere i et gedigent
> racksæt med faste tasker næste sæson.

Et alternativ er at finde et billigt brugt sæt plastbokse - jeg fandt et
sæt krauser K2 til FJ'eren for 1000,- med 3 tasker. Du kan jo sælge igen
når du er kommet hjem.

> Hvilket iøvrigt giver anledning et nyt spørgsmål - nogen bud på et
> racksæt+tasker som rent faktisk klæ'r så'en Suzuki GSX-F 750?

Givi Maxia 52l, eller 100l alukasser. De skjuler mest af modellen

--
vh
Torben

Fra : Anders Nielsen

Dato : 04-04-07 08:12

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Et alternativ er at finde et billigt brugt sæt plastbokse - jeg fandt et
> sæt krauser K2 til FJ'eren for 1000,- med 3 tasker. Du kan jo sælge igen
> når du er kommet hjem.

Hvorhenne, DBA? Vil tjekke diverse købssider den nærmeste måend, Ebay har
tilsyneladende et større udvalg i denne tid.

> Givi Maxia 52l, eller 100l alukasser. De skjuler mest af modellen

Du kunne bare ikke lade være, kunne du?

Mvh Anders
Suszuki GSX-F 750K6

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-07 08:24

Anders Nielsen wrote:

> Hvorhenne, DBA? Vil tjekke diverse købssider den nærmeste måend, Ebay har
> tilsyneladende et større udvalg i denne tid.

Jeps - DBA.

> Du kunne bare ikke lade være, kunne du?

Neeej - jeg er svahahahaaaag..

--
vh
Torben

Fra : Anders Nielsen

Dato : 06-04-07 20:35

Er kommet til,dem konklusion (med hjælp fra Allan) at smid-over tasker nok
ikke er en holdbar løsning for Suzuki'en. Cyklen er simpelthen ikke
konstrueret til det og jeg må desværre længere ned i lommerne og få et
ordentligt sæt hårdere tasker. Tak for de mage input
> --

Mvh Anders
Suszuki GSX-F 750K6