Billedquizz for uge 14
Fra : armand@mc-chaufforer~

Dato : 31-03-07 14:11

På siden: http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1529 har jeg vanen tro
allerede lagt quizz-billedet for uge 14. Løsningen til forløbne uges
billede kan stadig nåes at indsendes inden i morgen aften (til dato er
der forøvrigt overraskende få besvarelser til den i en grad indlysende
knastaksel!)!

Husk: Det er ulogisk at debattere om løsningen såvel her i strengen/
gruppen som på ovennævnte site!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-07 21:02

On Sat, 31 Mar 2007 21:18:34 +0200, F.Syndergaard wrote:

> Pærelet

"Husk: Det er ulogisk at debattere om løsningen såvel her i strengen/
gruppen som på ovennævnte site!"

Svaret skulle have været sendt direkte til Armand, det stod endog under
spørgsmålet :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : F.Syndergaard

Dato : 31-03-07 21:46

Under billedet står der at det skal besvares her i gruppen.
Men, sorry hvis jeg har lavet ged i det.

--
MVH.
Finni

Fra : Armand

Dato : 31-03-07 23:04

"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Under billedet står der at det skal besvares her i gruppen.
> Men, sorry hvis jeg har lavet ged i det.

Jég har lavet lidt ged i den ved at fejlformulere på dkfmc-siden
Jeg påtænkte at "deltag på nyhedsgruppen" førte til at man fandt strengen,
men det kán jo læses som at man skal debattere her istedet

Jeg må hellere få formuleret (genbruge?) en top-tydelig-mening tekst til at
have liggende til fast indkopiering fremover!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-04-07 23:40

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jég har lavet lidt ged i den ved at fejlformulere på dkfmc-siden
> Jeg påtænkte at "deltag på nyhedsgruppen" førte til at man fandt strengen,
> men det kán jo læses som at man skal debattere her istedet

Lige en nødvendig sidebemærkning:
Nærværende quizz for uge 14 kører af nød videre for systematikkens skyld!!

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 31-03-07 21:53

> Pærelet : Honda CX500

For de tungnemme
"Husk: Det er ulogisk at debattere om løsningen såvel her i strengen/
gruppen som på ovennævnte site!

Armand."

ScooterBo
(som for en gangs skyld faktisk troede han havde svaret ved første øjekast)

Fra : Armand

Dato : 09-04-07 22:27

Billedet for sidste uge forestillede en hånd der var i færd med at stille
ventiler på en
Honda CX!

Særkender:
- Ingen knastaksel at se i topstykket => stødstangsmotor!
- Fire ventiler!
- Rørstumpen i øverste højre hjørne har med kølevand at gøre - Ergo en
vandkølet motor!
- Hvis man regner karburatoren til venstre i billedet for at sidde vandret,
hælder topstykket mod højre, hvilket indikerer at det muligvis er en
V-motor!
- Af en V-motor er topstykket model-typisk vredet for at give en ret
gas-rute mellem karburator og udstødning!
- Har man først fået mistanken kan en simpel billdsøgning bekræfte den
markante motorblok der er at se på hele den nederste sektion af billedet!

Fra : Armand

Dato : 09-04-07 22:35

Jeg glemte at nævne at der var 12 deltagere i denne uge incl. F. Syndergård.
Alle besvarede ikke overraskende rigtigt og både Disc og orla var deriblandt
og regerer derfor stadig på toppen!

--
Armand.