Fartkontrol
Fra : Toff

Dato : 30-03-07 15:00

Hej,

Bliver man som motorcykelist knaldet i lyskryds med gratis fotografering ?

Og hvordan med andre steder ? Er det ikke noget med der findes en
sms-service, som man kan tilmelde sig og få info om hvor de står ?

Og hvad hvis man kører forbi en politibil (fx. modkørende) med fx. 100 km/t
på 80 km/t vej. Kan de knalde én for det eller skal de have et
bevismateriale ? (ud over at de har set man kører for hurtigt).

Andet man skal være obs. på ?

VH,

Toff

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-03-07 15:29

"Toff" <tf@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> på 80 km/t vej. Kan de knalde én for det eller skal de have et
> bevismateriale ? (ud over at de har set man kører for hurtigt).

Du kan da bare køre ordentligt, så får du ingen problemer!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - grrr...

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-07 15:42

On Fri, 30 Mar 2007 16:00:05 +0200, Toff wrote:

> Hej,
>
> Bliver man som motorcykelist knaldet i lyskryds med gratis fotografering ?

Hvis at Du laver noget dumt i et lyskryds, så vil jeg da håbe at Du bliver
knaldet :-|

> Og hvordan med andre steder ? Er det ikke noget med der findes en
> sms-service, som man kan tilmelde sig og få info om hvor de står ?

Det gør det, dog er de ikke altid helt opdateret, og det koster. Men det er
gratis at gå på etatens egen hjemmeside, og se hvor de typisk parkerer
rugbrødet.

> Og hvad hvis man kører forbi en politibil (fx. modkørende) med fx. 100 km/t
> på 80 km/t vej. Kan de knalde én for det eller skal de have et
> bevismateriale ? (ud over at de har set man kører for hurtigt).

Nu er Du lidt paranoid.

> Andet man skal være obs. på ?

Betal Du nu blot "fartafgiften" TM Mads Lund ligesom vi andre, alternativt
kør lovligt.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-03-07 20:55

On Fri, 30 Mar 2007 16:42:08 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Betal Du nu blot "fartafgiften" TM Mads Lund ligesom vi andre, alternativt
>kør lovligt.

A'propos Mads.
Er han i et helt stykke for tiden, eller er det endnu en gang gipsen
der holder sammen på ham

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-07 08:18

On Fri, 30 Mar 2007 21:55:28 +0200, Steen Gruby wrote:

> A'propos Mads.

Jeg har ikke den fjerneste idé, jeg tror at Du kender ham bedre ved din
kontakt til de nordjyske off-rødder.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-03-07 16:21

"Toff" <tf@yahoo.dk> writes:

> Bliver man som motorcykelist knaldet i lyskryds med gratis fotografering ?

Lad være med at gøre noget dumt i et lyskryds. Du er så grim, når du
er klædt i træ.

Men ja, fotofælder har nu også et fremad-kamera.

> Og hvad hvis man kører forbi en politibil (fx. modkørende) med fx. 100 km/t
> på 80 km/t vej. Kan de knalde én for det eller skal de have et
> bevismateriale ? (ud over at de har set man kører for hurtigt).

De skal have en måling for at kunne straffe dig. alternativt skal de
lokke dig til at tilstå. Det kan virke lidt dumt at stå på motorvejen
og sige "jamen, hr. betjent, jeg kan ikke tro, at jeg kørte mere end
110", når man lige har testet det høje gear på sit Fejeblad, men det
er så det, man kan.

Alternativt kan man køre ordentligt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "[Freverts website] bliver ustandseligt hacket af
The RockBear. ((^)) mystiske fremmede, så det for stakkels Louise kommer

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-03-07 16:27

Peter B. Juul skrev:
> Det kan virke lidt dumt at stå på motorvejen
> og sige "jamen, hr. betjent, jeg kan ikke tro, at jeg kørte mere end
> 110", når man lige har testet det høje gear på sit Fejeblad, men det
> er så det, man kan.

Det høje gear?
Han var kun på vej ud af 3. gear så vidt jeg forstod på ham da han kom
tilbage og betjenten sagde "mindst 180 km/t" (De havde ikke nogen måling
på ham så han slap med en skideballe)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-03-07 16:52

Anders Christensen <vladimirr@vladimirr.dk> writes:

> Han var kun på vej ud af 3. gear så vidt jeg forstod på ham da han kom
> tilbage og betjenten sagde "mindst 180 km/t" (De havde ikke nogen
> måling på ham så han slap med en skideballe)

Hvem? Jeg talte rent hypotetisk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-03-07 17:37

Peter B. Juul skrev:
> Hvem? Jeg talte rent hypotetisk.

Af hensyn til nationens sikkerhed tror jeg vi undlader at komme nærmere
ind på emnet.

Fra : Armand

Dato : 30-03-07 23:51

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og sige "jamen, hr. betjent, jeg kan ikke tro, at jeg kørte mere end
> 110", når man lige har testet det høje gear på sit Fejeblad, men det

Faktisk er en fartbøde kun en aftale mellem synder og betjent á: "Jeg vil
kunne bevise i retten at du kørte XXXkm/t. Indrømmer du dét kan vi klare det
med tilsendelse af en bøde".

Det umiddelbare forsvar må derfor være at benægte anklagen på mere eller
mindre troværdig vis.
Et tidligere medlem i klubben var sand mester i at replicere den klassiske
åbningsreplik: "ved du ikke hvor hurtigt man må køre her?!" med et undrende:
"jam'n - - ér det da ikke 80 (respektive given fartgrænse) hér?" -
Hvorefter at det hurtigt viste sig om pågældende betjent havde noget på ham
eller blot forsøgte at mobbe en bøde igennem

Noget andet er at den næste måneds tid eller mere, er det nærmest
livsfarligt at være novice selv indenfor fartgrænserne: Folk overser eller
"læser" motorcykler som langsomme scootere da der ikke har været meget andet
på to hjul de sidste 3-4 måneder. Så det er tossedumt at køre for hurtigt
andet end måske lige på motorvej :-|

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-03-07 00:09

On Sat, 31 Mar 2007 00:51:05 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Faktisk er en fartbøde kun en aftale mellem synder og betjent á: "Jeg vil
>kunne bevise i retten at du kørte XXXkm/t. Indrømmer du dét kan vi klare det
>med tilsendelse af en bøde".

Eller min standard.

Snupper-Jensen: Ved du hvor hurtigt du kørte?
Mig: Ja!
Snupper-Jensen: Har du noget imod at delagtiggøre mig i det?
Mig: Ja!

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-03-07 00:18

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> [...]
> på to hjul de sidste 3-4 måneder. Så det er tossedumt at køre for hurtigt

Åh ja. Jeg fik lige leget motorbremse i aften.

Kom ud ved siden af Imperial og gassede op langs Vesterbrogade. Ved
Planetariet vil en kegle køre ud foran mig. Det går heldigvis op for
ham, at de der lygter nærmer sig lidt hurtigere end en scooter, men da
jeg egentlig var lige ved at skifte gear, da jeg ser ham komme ud, får
jeg sluppet en næsten tomgangsgående motor ind i 1. gear ved omkring
40 km/t. Jeg kunne ikke lide den lyd det gav.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Hans/NTV

Dato : 30-03-07 20:41

On 30 Mar., 16:00, "Toff" <t...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> på 80 km/t vej. Kan de knalde én for det eller skal de have et
> bevismateriale ? (ud over at de har set man kører for hurtigt).

Hej Toff

Der er kun en ting at sige om emnet.
Det koster at have det sjovt.

Smil og betal.

hVh
Hans/NTV

Fra : jens

Dato : 30-03-07 21:08

www.razzia.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-04-07 09:36

Toff wrote:
> Andet man skal være obs. på ?

Det er påske. De har fartkontrol over hele landet.

/jim

Fra : Toff

Dato : 02-04-07 12:02

Fik du min mail ?

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-04-07 13:54

Toff wrote:
> Fik du min mail ?

Nix. Sikker på du har slettet både det ene (som skal SLETtes) og det andet
(som er invalid)?

/jim

Fra : Toff

Dato : 03-04-07 22:39

> Nix. Sikker på du har slettet både det ene (som skal SLETtes) og det andet
> (som er invalid)?

Ja, prøv at skrive til mig så på : torstenfrank(snabela)yahoo(dot)dk