Mystisk startproblem...hjælp...
Fra : pacman2007@gmail.com

Dato : 29-03-07 17:27

Hejsa!

Jeg har et lidt underligt problem med min Kinaknallert, en Loncin 200
(1-cylindret 4 takter).

Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten
en halv time på at få den igang. :(

Når den så er igang, så kører den perfekt. Jeg kan slukke choker med
det samme uden at den dør. Jeg kan også fortsætte med at give den
choker uden den dør af det. Når motoren er varm, kan jeg slukke den og
starte den igen uden problemer, både med kickstarter og el-starter.
Den starter øjeblikkelig.

Når den så har stået natten over, så er den igen umulig at starte.

For en uge siden fandt jeg så ud af at hvis jeg tømmer karburatoren
først, så starter den i første forsøg! ?!?! Hvad f... sker der? Først
troede jeg det var karburator is, men dette kommer jo ikke igen næste
dag. Eller hvad?

På forhånd tak for tips og gode råd :)

Martin

Fra : Peter Boje

Dato : 29-03-07 17:40

<pacman2007@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Martin

har du prøvet at spørge i forum på www.kinojserklubben.dk??

De har stor erfaring med de maskiner

mvh Peter

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Armand

Dato : 29-03-07 18:22

> [...]

> først, så starter den i første forsøg! ?!?! Hvad f... sker der? Først
> troede jeg det var karburator is, men dette kommer jo ikke igen næste

Moderne bensin mister boostet meget let og visse motorcykler har deres
problemer efter en uges stilstand; men allerede næste morgen?? Dit
svømmerhus må være umådeligt åbent (ud mod atmosfæren) :-/
Eftersom du egentlig selv har fundet fejlen, er den simple løsning at køre
karburatoren tør inden du stiller motorcyklen af vejen: Du finder sikkert
hurtigt ud af hvor langt fra hjemmet/natparkeringen at du skal lukke for
bensinen for at den begynder at hoste lige når du når frem. Derved er der
basis for at lukke friskt bensin i karburatoren næste dag/gang, uden at du
skal til at tømme svømmerhuset v.h.a. værktøj først!

Metoden er tilsyneladende ikke uden risiko: Prøv at se om du kan spole
tilbage til Jens Jacob Bagers tragikomiske indlæg: KTM 1 - Bager 0 fra d:
13. marts <news:45f669c9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 29-03-07 18:29

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> .................................Prøv at se om du kan spole tilbage til
> Jens Jacob Bagers tragikomiske indlæg: KTM 1 - Bager 0 fra d: 13. marts

Google reagerer under alle omstændigheder positivt på linket!

--
Armand.

Fra : pacman2007@gmail.com

Dato : 29-03-07 18:36

On 29 Mar., 19:21, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> Moderne bensin mister boostet meget let og visse motorcykler har deres
> problemer efter en uges stilstand; men allerede næste morgen?? Dit
> svømmerhus må være umådeligt åbent (ud mod atmosfæren) :-/

Takker for svaret, Armand.

Det som er underligt er, at den ikke opførte sig sådan sidste år (over
3000 km). Men efter vinteropbevaringen så er den altså begyndt på det.

Hvis svømmerhuset er "umådeligt åbent" så burde jeg vel kunne lugte
benzindampe i hele garagen (lukket garage).?

Martin

Fra : Armand

Dato : 29-03-07 19:16

> [...]
> Hvis svømmerhuset er "umådeligt åbent" så burde jeg vel kunne lugte
> benzindampe i hele garagen (lukket garage).?

Tjah :-/
Hvis du ellers fastholder at det ér en karburatortømning der skal til hver
gang, så lyder det unægteligt som dét.
Om det er en pakning der er tørret ind i løbet af vinteren, eller en slange
på atmosfære-tilgangen der er faldet af vil jeg ikke gøre mig til dommer
over.

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 30-03-07 13:16

Armand formulated the question :
> [...]
> på atmosfære-tilgangen der er faldet af vil jeg ikke gøre mig til dommer

- eller en slange der er faldet af?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Armand

Dato : 30-03-07 23:20

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> - eller en slange der er faldet af?

Tjaeh :-/
Jeg ved sågu' da ikke hvorledes sådan en kinøjser er konstrueret; men på
mange motorcykler er svømmerhusets atmosfæretilgang ført up under
sædet/lign. v.h.a. en stuts med en slange på - Er dén slange faldet af er
der relativt åbent til svømmerhuset og afdunstning har lettere ved at
forekomme!

--
Armand.

Fra : CL

Dato : 29-03-07 19:27

pacman2007@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
> Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten

Prøv at lukke benzinhanen om aftenen og åbne den
igen lige inden du skal starte den.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 29-03-07 20:18

pacman2007@gmail.com har bragt dette til verden:
> [...]
> først, så starter den i første forsøg! ?!?! Hvad f... sker der? Først
> troede jeg det var karburator is, men dette kommer jo ikke igen næste

Hallo ... den er umiddelbart lige til venstrebenet
Hvis det virkelig hjælper at tømme svømmerhuset, bør du også have våde
tændrør hvis du ikke gør det.
Ydermere hvis du ikke tømmer svømmerhuset, starter den bedst med "Fuldt
håndtag".
Er dette rigtigt har du 2 muligheder:

Den nemme er at gøre som foreslået og lukke benzinhanen lige inden du
stopper.
Den trælse er at skille karburatoren ad og få kigget lidt nærmere på
specielt nåleventilen.

Mvh
Niels

Fra : Dr. Enduro

Dato : 30-03-07 08:11

pacman2007@gmail.com skrev:

> Den er næsten umulig at starte. Både med kickstart og med el-start.
> Batteri er fuldt opladet, og tændrør er spritnyt. Jeg kan bruge næsten
> en halv time på at få den igang. :(

Hvordan siger den, når du forgæves prøver at starte den? Er der slet
ingen reaktion, eller går den lidt i gang? Og bruger du choker til at
starte den med?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : pacman2007@gmail.com

Dato : 30-03-07 09:31

On 30 Mar., 09:11, "Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDE...@hotmail.com>
wrote:

> Hvordan siger den, når du forgæves prøver at starte den? Er der slet
> ingen reaktion, eller går den lidt i gang? Og bruger du choker til at
> [...]

Den tørner bare på starteren. Lidt på samme måde som hvis der ikke var
tændrør i. Det lyder ikke som om at den er lige ved at springe igang.
Hvis jeg er stædig nok så kommer den til sidst igang.

Jeg har prøvet med både choker og uden. Det gør ingen forskel. Først
når karburatoren er tømt så springer den igang, men så starter den
også øjeblikkeligt.

Fra : pacman2007@gmail.com

Dato : 30-03-07 09:33

On 29 Mar., 20:26, "CL" <d...@ddd.dd> wrote:

> Prøv at lukke benzinhanen om aftenen og åbne den
> igen lige inden du skal starte den.

Prøvede dette igår, men den var svær at starte igen her til morgen :(

Fra : pacman2007@gmail.com

Dato : 30-03-07 10:33

On 29 Mar., 21:18, Niels Kallehauge <Fuck@all_spam.dk> wrote:

> Den nemme er at gøre som foreslået og lukke benzinhanen lige inden du
> stopper.
> Den trælse er at skille karburatoren ad og få kigget lidt nærmere på
> specielt nåleventilen.

Så er jeg nok mest til den nemme løsning. :)
Jeg vil lige prøve det med at starte med "fuldt håndtag". Men hvis
motoren er druknet er dette vel en skidt ting?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-04-07 17:40

pacman2007@gmail.com writes:

> Jeg har prøvet med både choker og uden. Det gør ingen forskel. Først
> når karburatoren er tømt så springer den igang, men så starter den
> også øjeblikkeligt.

Prøv at finde ud af hvor langt den kan køre på en karburatorfuld
benzin, og luk så benzinhanen lidt før du når hjem. Derved er der kun
en lille sjat benzin som kan blive doven, hvis det da er det som er
problemet.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R