Tanktaske til ER-5
Fra : Toff

Dato : 29-03-07 13:22

Hej,

Tror i denne tanktaske passer til en ER-5 ?

http://www.louis.de/_1049d33b268020a464745e52dc01d5b6b2/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10025340&anzeige=all&ADTRACTIONSLOT=home_motodetail

Og hvordan mon sådan en taske er at have på bagsmækken ? (Sidder den
ordentlig fast?)

Toff
ER-5 '05

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 14:41

On Thu, 29 Mar 2007 14:21:37 +0200, Toff wrote:

> Hej,
>
> Tror i denne tanktaske passer til en ER-5 ?

Den er dælme voldsom

Jeg har noget svarende til sidste billede i rækken, og det virker fint på
"fie", men så må tasken altså heller ikke blive højere.

> [...]
>
> Og hvordan mon sådan en taske er at have på bagsmækken ? (Sidder den

Ualmindeligt godt spørgsmål, hvis skidtet ikke sidder stabilt, kan det
blive uhyggeligt at køre med. Der er ikke noget værre end "løs" bagage, det
samme gælder fjedrende top/sidetaske beslag.

Men hvis at Du deler lasten mellem tank og bagsæde, så tror jeg det er
fint, og billig er kombinationen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Toff

Dato : 29-03-07 15:51

meddelelse news:enr5qyul6cz4$.sa3390ejwh5h.dlg@40tude.net...

> [...]
> det
> samme gælder fjedrende top/sidetaske beslag.

Så lige at de ref. til en test, hvor der stod : Stabiler Sitz auf Tank, Heck
und Rücken!"
Så må det jo være sådan.

> Men hvis at Du deler lasten mellem tank og bagsæde, så tror jeg det er
> fint, og billig er kombinationen.

Jep. Nu har jeg bestilt den.

Fra : Armand

Dato : 29-03-07 16:04

meddelelse news:enr5qyul6cz4$.sa3390ejwh5h.dlg@40tude.net...

> Ualmindeligt godt spørgsmål, hvis skidtet ikke sidder stabilt, kan det
> blive uhyggeligt at køre med.

Jeg tror ikke på sæde-montéringen :-|
Sædet er smallere end tanken og tillige ikke ligefrem lige så fast, så hele
"tårnet" vil helt sikkert gynge og svaje =

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-03-07 16:58

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> samme gælder fjedrende top/sidetaske beslag.
>
> Men hvis at Du deler lasten mellem tank og bagsæde, så tror jeg det er

Jeg har tidligere været ude i at købe MotoDetail tasker til montering
bagpå, der blev de ikke ret længe inden de røg af H til :-/, De
slingrede og daskede som en fuld sømand i storm - så jeg købte en 50 l
sæk og smed det hele i den....

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-07 08:21

On Thu, 29 Mar 2007 17:57:31 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> [...]
> bagpå, der blev de ikke ret længe inden de røg af H til :-/, De
> slingrede og daskede som en fuld sømand i storm - så jeg købte en 50 l

Jeg trækker i land jeg ved ikke hvad jeg snakker om, og i øvrigt ville
jeg aldrig undvære min Givi topboks. Og den er smart i og med at der er
øjer til stropperne, som skal holde teltet, og pøllen fast på bagsædet.
Ingen slinger i bagagen der.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-03-07 10:45

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> jeg aldrig undvære min Givi topboks. Og den er smart i og med at der er
> øjer til stropperne, som skal holde teltet, og pøllen fast på bagsædet.

Ja der er jeg jo også havnet i dag - med den "grå mælkekasse", men det
er godt nok rart når man skal på længere ture, men alle pakkenillikerne,
eller i brugsen efter øhhhh sodavand

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Toff

Dato : 30-03-07 14:07

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bagpå, der blev de ikke ret længe inden de røg af H til :-/, De slingrede
> og daskede som en fuld sømand i storm - så jeg købte en 50 l

Men du har vel ikke prøvet deres magnettasker. Og tjek lige alle de test der
er af produktet.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-03-07 14:31

Toff skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Men du har vel ikke prøvet deres magnettasker. Og tjek lige alle de test der
> er af produktet.

næ nej, der har jeg en HeinGericke taske, og en "mini-cigaret-telefon"
Moto Detail taske, men kan de ikke lave tasker til montering bagpå så de
bliver siddende tvivler jeg ærligtalt på, at de kan fremstille en
ordinær tanktaske (der ikke normalt kan befæstiges betryggende på
bagsædet)der kan klare jobbet.
Men ind imellem er man nød til at prøve, så må man håbe det er gode råd
og ikke forfængelighed der skinner igennem i "privat anmeldelse"
anmeldelsen der forhåbentligt dukker op her over sommeren

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Toff

Dato : 30-03-07 14:42

> [...]
> ikke forfængelighed der skinner igennem i "privat anmeldelse" anmeldelsen
> der forhåbentligt dukker op her over sommeren

Ja, der kommer en anmeldelse eller et størrere skt. hans bål Jeg, tror
sgu på anmelderne. Tager de fejl, ryger de også på bålet med tasken.

Fra : Bongo

Dato : 30-03-07 07:59

> Den er dælme voldsom

Jeg har købt en Dry Bag 70L hos http://www.wolfcamper.dk/shop/?catid=30.
Den, sammen med en gjord med skrallelås, indkøbt i den lokale silvan har
givet mig et vandtæt 70L absolut stabilt fæstnet "bagagerum" på bagsædet
eller på anderøven. Lukkesystemet er lidt klundtet, den skal evt. snøres.
Men kan anbefales. Alternativt har de også en 35L. til hhv. 199kr og 135kr.
Plasten er meget kraftig, læs tyk.

Vh Bongo