Afmontering af sæde på CBR1000 SC24
Fra : Jesper Lynge

Dato : 28-03-07 19:37

Overskriften siger sådan set det hele..

Nogen som kan hjælpe??

På forhånd tak

Mvh Jesper Lynge.

Fra : tp

Dato : 28-03-07 19:45

> Overskriften siger sådan set det hele..
>
> Nogen som kan hjælpe??

Nej, overskriften siger ikke det hele, for du lyder som om der er noget
galt?

normalt sætter man jo nøglen i og drejer - klik og sædet kan trækkes af.
Passer nøglen ikke, eller har noget sat sig, kan man normalt lokke en lille
skruetrækker ind bagerst ved låsen og vippe den anordning der holder
sædet...

Fra : Jesper Lynge

Dato : 28-03-07 20:07

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sædet...
>Jeg kan ikke se hvordan jeg skal afmontere det.
Der er kun et nøglehul og det er til hjelmlåsen, den kan kun drejes mod
venstre og åbne "krogen".
Har lirket og vredet , men kan ikke få den til at virke til andet.
Kan heller ikke finde andre nøglehuller.

Mvh Jesper Lynge.

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 20:24

"Jesper Lynge" <lynge81@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er kun et nøglehul og det er til hjelmlåsen, den kan kun drejes mod
> venstre og åbne "krogen".
> Har lirket og vredet , men kan ikke få den til at virke til andet.
> Kan heller ikke finde andre nøglehuller.

Belast bagenden af sædet under oplåsning á modsat retning end hjelmlåsen og
smør sagerne før genmontering for lettere betjening næste gang!

--
Armand.

Fra : Jesper Lynge

Dato : 28-03-07 20:32

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Belast bagenden af sædet under oplåsning á modsat retning end hjelmlåsen
> og smør sagerne før genmontering for lettere betjening næste gang!

Men nu jeg ved at det er måden på det, prøver jeg igen, lidt mere ihærdigt.

Tak for hjælpen

Mvh Jesper Lynge.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 10:03

> Men nu jeg ved at det er måden på det, prøver jeg igen, lidt mere
> ihærdigt.

Hej Jesper.
Har lige haft en SC24, med samme problem, da var det en tap inde i låsen der
var slidt.
Når du nu får sædet af, så tag låsen af også og se om tappen der skal
aktivere sædet drejer med.
Hvis den ligesom kan "hoppe" af er det, er sikkert den omtalte tap dere er
slidt.
Der er et stykke blik, der holder tappen, blikket sidder fast med to nitter,
demo dem og så kan du se hvad fejlen er.
Jeg lavede en ny tap af en bolt, der lige blev slebet flad på den ene side
og skruet fast istedet for den defekte tap.
Det er måske lidt fusk, men hvis man skal have en ny lås, bliver det også en
ny nøgle og min kunde ville gerne beholde samme nøgle til tænding og sæde.
Det kunne selvfølgelig være at nogen kunne lægge låsen om.
--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Sædelåsen koster også mellem 500-1000 kr.

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 20:20

> [...]
> Passer nøglen ikke, eller har noget sat sig, kan man normalt lokke en
> lille skruetrækker ind bagerst ved låsen og vippe den anordning der holder
Måske at den manglende detalje er at det er hjelmlåsen i venstre side under
sædet man bruger á til den ene side for at åbne hjelmlåsen og til den anden
side for at åbne sædet :-/

--
Armand.
(hjulpet på vej af SC24 ficherne på powersportspro's partsfish)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 28-03-07 21:07

> [...]
under
> sædet man bruger á til den ene side for at åbne hjelmlåsen og til den

På min SC21 skal låsen kun drejes til venstre (mod uret) - første hak
udløser hjelmlåsen og næste hak udløser sædet.

Mange hilsner
Allan Bojesen