Laverda Phoenix manual
Fra : Michael Trolle

Dato : 28-03-07 15:44

Hej...

Er ny her i gruppen så ved ikke rigtigt om min Laverda Phoenix 150 hører ind
under motorcykel...

Det er søger er en manual eller hva det nu hedder til en Laverda Phoenix 150
fra 2004, jeg har købt den brugt og ham jeg købte den af havde selvfølgelig
smidt den væk. Er der nogle der ved hvordan jeg fremskaffer sådan en?

/Michael Trolle

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 16:24

"Michael Trolle" <newsgroups@michaeltrolle.com> skrev i en meddelelse

> Er ny her i gruppen så ved ikke rigtigt om min Laverda Phoenix 150 hører
> ind under motorcykel...

Ret ryggen Michael! Men en ordentlig nummerplade på kan ingen afvise at du
kører motorcykel!
At det så er behersket hvad der findes af scooter-vidende blandt gruppens
brugere er så en anden sag

> [...]
> 150 fra 2004, jeg har købt den brugt og ham jeg købte den af havde
> selvfølgelig smidt den væk. Er der nogle der ved hvordan jeg fremskaffer

Det skulle da lige være hos importøren :-/
Men udover hvor bremsen er og hvordan du starter den, står der ikke noget af
interesse i sådanne ejer-manualer. Så med mindre du er ganske uvidende,
eller hardcore fan af original-litteratur, så lad være med at hænge dig
særskilt meget i dét!

--
Armand.

Fra : Michael Trolle

Dato : 28-03-07 16:54

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ret ryggen Michael! Men en ordentlig nummerplade på kan ingen afvise at du
> kører motorcykel!

Okay, godt nok, sys bare tit jeg hører fra folk at "det er jo bare en
knallert"

> [...]
> eller hardcore fan af original-litteratur, så lad være med at hænge dig

Jae okay, så kunne det være jeg bare skulle glemme den

/Michael Trolle

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 19:17

> Okay, godt nok, sys bare tit jeg hører fra folk at "det er jo bare en
> knallert"

Hvormed skal man ellers forsvare at man har brugt et par hundrede tusinde
kroner på noget som bl.a. dækkenes nedslidning tydeligt viser at man så
langtfra udnytter til fulde?

> Jae okay, så kunne det være jeg bare skulle glemme den

Nysgerrighed er oftest en god ting, men i situtaioner som denne er det min
mening at man let kommer til at spilde sine kræfter.
Hvis lekturen ikke havde været så ligegyldig så havde den såmænd nok ikke
forlagt sig. Modsat så ville man kunne finde ejer-håndbøger sat dyrt til
salg alle steder hvis de virkeligt var værdifulde.

Anders Majland her på gruppen er en af de eneste der har erfaringer med
firetakts (mc)scooter - Dog på en Aprilia. Man kan læse om hans erfaringer
på: http://www.majland.org/leo/index.html
Måske at du kan blive klogere at at læse med dér :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 14:52

> [...]
> 150 fra 2004, jeg har købt den brugt og ham jeg købte den af havde
> selvfølgelig smidt den væk. Er der nogle der ved hvordan jeg fremskaffer

Tillykke med den :)
Jeg har selv lige igår fået mig en SYM Joyride 200, som bare er en 172 cc
udgave af din Laverda.
Derfor burde du kunne bruge manualen fra SYM'en. På forsiden af den står i
hvert fald
125/150/200.
Den kan hentes som engelsksproget pdffil her:
http://www.sym.com.tw/eng/symworld/download/index.php?mode=product&pid=2

Fra : Michael Trolle

Dato : 30-03-07 17:06

"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse

> Den kan hentes som engelsksproget pdffil her:
> http://www.sym.com.tw/eng/symworld/download/index.php?mode=product&pid=2
Takker... Den vil jeg lige prøve at kigge på...

Fra : Per

Dato : 29-03-07 14:59

Michael Trolle wrote:
> [...]
> Phoenix 150 fra 2004, jeg har købt den brugt og ham jeg købte den af
> havde selvfølgelig smidt den væk. Er der nogle der ved hvordan jeg

Virker din mail ?

/Per

Fra : SB

Dato : 29-03-07 17:20

> Virker din mail ?
>
> /Per

Ellers kan du høre

http://www.itago.dk/

om de ikke har en manual til en phoenix til at ligge, ved han sendte nogen
engelske ud senere til dem der havde købt, da den oprindelig kun fandtes på
italiensk

Søren

Fra : Michael Trolle

Dato : 30-03-07 17:04