Faldgruber ved køb af ny MC
Fra : Henrik Mahler

Dato : 27-03-07 18:52

Hejsa , om et par uger skal jeg hente en ny MC

det er min første nye maskine

Sevicen har været meget svingene, især EFTER at
jeg var så dum at inbetale et depositum på 7500
for en del af udstyret der skulle bestilles fra
holland ,......

Korrespondacen har foregået mestendels via email,
(i det omfang der blev svaret), det ser ud som om
at leveringstidspunketet bliver svært at holde,
(der er papirer jeg ikke har modtaget m.m.), jeg
prøvede forgæves at få en tid til første service,
(1000 km), men ikke muligt,.....

Jeg er blevet meget usikker på forretningen

har ikke skrevet under på noget fysisk endu

Forretningen siger at der ikke skrives slutseddel
på en ny maskine, men at dankortet køres igennem
ved afhentningen

Dog nogle papirer som havde med registreringen
eller forsikringen at gøre skulle underskrives
(og burde være fremsendt)

Det er ved at blive en dårlig oplevelse,...

hvornår fanger bordet ? og hvordan med det
depositum hvis jeg trækker mig ?

Og hvad skal jeg være særligt opmærksom på ved
køb af en ny motorcykel gennerelt

(jeg ønsker ikke at nævne forretningens navn på
nuærende tidspunkt, for i teorien kan de nå at gi en undskyldning og
rette op på tingene endu)

tak for enhver hjælp

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-03-07 19:01

> Forretningen siger at der ikke skrives slutseddel
> på en ny maskine, men at dankortet køres igennem
> ved afhentningen

hmmm fik jeg på min FZ6S da jeg købte den.
Du får vel en form for bevis på hvad ud har købt ?

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 27-03-07 19:43

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> (jeg ønsker ikke at nævne forretningens navn på
> nuærende tidspunkt, for i teorien kan de nå at gi en undskyldning og
> rette op på tingene endu)
>
> tak for enhver hjælp

Jeg kender selvfølgelig ikke din handel, men mon ikke du får noget papir ved
afhentningen. Det plejer man da. Om ikke andet, så skal du da have noget med
op i banken, hvis du evt. skal have lån i den.
Jeg har indtryk af, at alle værksteder har mere end alm. travlt lige nu, så
de kan god være lidt stressede.
Jeg håber du får en god handel i sidste ende.
Hilsen Matthias

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 20:06

> Forretningen siger at der ikke skrives slutseddel
> på en ny maskine, men at dankortet køres igennem
> ved afhentningen

Meget direkte: Jeg er sikker på det er noget vrøvl!

Selvfølgelig skal der skrives slutseddel. Ved alle de nykøb jeg har lavet
mht. både bil og mc (5-6 stk)er der blevet skrevet slutseddel. Slutseddelen
fortæller hvem der leverer hvad, hvor, hvornår og til hvilken pris og
hvordan der skal betales/financieres.
Sæt tommelskruerne på ham og forlang pengene tilbage hvis der ikke sker
noget konkret til en bestemt dato.

Vh Bongo

Fra : Henrik Mahler

Dato : 27-03-07 21:13

Tak for svarene

Butikens indehaver har direkte sagt at der IKKE
vil blive skrevet slutseddel, men at jeg skulle
få nogle andre papirer til underskrift, så vidt
jeg forstod noget med registrering ,.....

Selv om jeg modtog papirerne imorgen kunne den
aftalte leveringsdato 13/4 dåligt overholdes da
jeg skal returnere papirerne til den anden ende
af landet, og der følger et ærinde i synshallen
og nummerplader osv, tænk på påsken er tæt på

Jeg er lige nu så træt og usikker på butikken
at jeg ikke har lyst til at underskrive NOGET
som helst, faktisk overvejer jeg om det ikke i
yderste konskvens ville være bedre at miste de
7500 jeg har deponeret ,..... (for en trailer)

Der har været transportskade på selve MC også
på vejen fra importøren, den slags ting bliver
præsenteret som en henkastet bemærkning midt i
en sætning, og jeg finder kun ud af det ved et
tilfælde, ligeså da man afveg fra aftalen ved
noget af udstyret, så fik jeg først nys om
ændringen EFTER at stumpene var bragt til DK

Hvor ville det være fedt hvis sagen var blevet
forelagt mig FØR der var taget NOGEN afgørelser,
(uanset om de så var velbegrundede)

Der foreligger kun aftaler som mails og samtale

Hold kæft hvor har jeg fortrudt det her

Finansiering har jeg selv sørget for pengene
er klar, jeg kunne jo tage til jylland og se
om det mod min forventning er lykkedes dem at
skrue det sammen jeg har bedt om, hvis ellers
det nogensinde bliver færdigt, køre dankortet
igennem hvis det ser OK ud, og så håbe jeg
aldrig mere får brug for at tale med dem, de
gad trods alt heller ikke at aftale service
pr 16/4, lige nu går mine overvejelser på om
jeg i det hele taget skal underskrive disse
papirer der MÅSKE er på vej, og som altså ikke
er en slutseddel men har "med registreingen at
gøre" ,.... måske står jeg svagere hvis jeg
underskriver NOGET som helst ,....

MVH Henrik

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 21:43

Der er _alt_ for meget pis her! Forlang dine penge tilbage! Købeloven er
helt på din side. Du HAR forhåbentlig et stykke papir på dine penge.
Købeloven siger at du kan fortryde et køb 8 dage, men her er der slet ikke
tale om et køb idet du ingen varer har fået. Sig til ham du har fortrudt og
gerne vil have dine penge tilbage og kan han ikke finde ud af det så tru med
forbrugerklagenævnet. Lad for guds skyld være med at råbe, forhold dig
koldt og nøgternt. Fortæl ham hvad du er utilfreds med og fyr juridisk op
under ham.

Vh Bongo

Fra : Tommy Hansen

Dato : 27-03-07 23:00

"Bongo" <askfor@address.com> wrote in message
> Købeloven siger at du kan fortryde et køb 8 dage,
> Vh Bongo

Under hvilke § ser du det ?

Vh
Tommy

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-03-07 23:04

Bongo skrev:
> [...]
> Købeloven siger at du kan fortryde et køb 8 dage, men her er der slet ikke
> tale om et køb idet du ingen varer har fået.

Der er ingen lovsikret returret ved handel i en fysisk butik.
Den returret der f.eks. er i bilka er noget butikken giver som en service.

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 23:23

> Der er ingen lovsikret returret ved handel i en fysisk butik.
> Den returret der f.eks. er i bilka er noget butikken giver som en service.

Det er jeg 110% sikker på. Jeg vil prøve at finde noget dokumentation.

Vh Bongo

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 23:36

> Det er jeg 110% sikker på. Jeg vil prøve at finde noget dokumentation.

Hmm, det ligger ikke lige for, men jeg er nu stadig sikker efter adskillige
forbruger udsendelser i TV. Hvor om alting er så må nedenstående § kunne
bruges:

Forsinkelse m. v.
§ 74. Leveres salgsgenstanden ikke i rette tid, og skyldes dette ikke
køberen eller en omstændighed, som han bærer risikoen for, foreligger der
forsinkelse.
Stk. 2. I tilfælde af forsinkelse kan køberen hæve købet, såfremt
forsinkelsen er af væsentlig betydning for ham og sælgeren måtte forudsætte
dette. Det samme gælder, hvis sælgeren ikke efter påkrav leverer
salgsgenstanden inden udløbet af en rimelig frist, som køberen har fastsat,
eller, hvis der ikke er fastsat en sådan frist, inden rimelig tid.

§ 75. Har sælgeren på grundlag af et forbehold i aftalen udskudt
leveringstiden, kan køberen hæve købet, hvis sælgeren ikke efter påkrav

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-03-07 12:43

Bongo wrote:
> Stk. 2. I tilfælde af forsinkelse kan køberen hæve købet, såfremt

Og husk nu... det hedder HÆVE KØBET.

Ikke, "jeg vil ikke have varen" eller "jeg har fortrudt" eller "giv mig mine
penge tilbage" eller "I er for længe om at reparere det".

De magiske ord er "HÆVE KØBET".

/jim

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 23:42

> Det er jeg 110% sikker på. Jeg vil prøve at finde noget dokumentation.

Fandens osse, jeg er nødt til at bøje mig:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/1/

Jeg hader når jeg ikke får ret.

Men §74 & §75 burde rykke i Henriks tilfælde.

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-03-07 23:47

Bongo skrev:

> Fandens osse, jeg er nødt til at bøje mig:

Det kan jo ske

> http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/1/
>
> Jeg hader når jeg ikke får ret.
>
> Men §74 & §75 burde rykke i Henriks tilfælde.

Hvis det aftalte leveringstidspunkt ikke overholdes kan det muligvis
bruges til at hæve handlen, men spørgsmålet er så om forsinkelsen kan
lægges køber til last, med henblik på returnering af papirerne.

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 00:12

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Fandens osse, jeg er nødt til at bøje mig:
> http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/1/

Jup!
Og det er det jeg mindes nævnt næsten hver jul: At man ikke har ret til
ombytning af gaver; men at det derimod er en service som man ikke skal tage
for givet at alle yder!

Aprospos service: Min svoger måtte i Merlin for at nå at købe en børne-CD
til gave. På forespørgsel om han ikke lige kunne få den pakket ind blev han
svaret at de ikke pakkede ind; men at han kunne købe en gave-karton
formedelst 15kr

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-03-07 00:15

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til gave. På forespørgsel om han ikke lige kunne få den pakket ind blev
> han svaret at de ikke pakkede ind; men at han kunne købe en gave-karton

Ja de islændinge forstår jo at lave penge

ScooterBo

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 07:13

Bo Nielsen wrote:
> Ja de islændinge forstår jo at lave penge

Låner de ikke bare pengene i USA og køber ind for dem?

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 12:04

> Låner de ikke bare pengene i USA og køber ind for dem?

Jeg synes da at 15 kr for et paphylster er en ganske god profit (omend af
lånte penge)

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 12:49

Armand wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes da at 15 kr for et paphylster er en ganske god profit (omend af
> lånte penge)

Hmm. Det lyder som de samme ejere som THansen (15kr for en 10/14mm
kobberskive).

--
vh
Torben

Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 28-03-07 21:35

Bongo skrev:

> Det er jeg 110% sikker på. Jeg vil prøve at finde noget dokumentation.
>
> Vh Bongo

Du kommer til at lede længe. Det er kun ved internethandel, samt
telefonhandel og når det gælder forsikringer og aviser at der er
fortrydelsesret. Den er så til gengæld 14 dage. Spørg i dk.forbruger for
at få nogle paragraffer. Bertel Lund Hansen ved alt om dette.

Med venlig hilsen
Benjamin R. Giversen

Fra : Perminator

Dato : 27-03-07 22:11

> [...]
> papirer der MÅSKE er på vej, og som altså ikke
> er en slutseddel men har "med registreingen at
> gøre" ,.... måske står jeg svagere hvis jeg

Igen Henrik
(nu er den også sendt til gruppen)
Han skal levere en slutseddel / kontrakt til gensidig underskrift
Hvis han ikke vil det er det fordi han vil unddrage sig alt andet end at
vise dig, hvor din transportskadede maskine kan afhentes uden
forpligtigelser fra hans side, når du har betalt.
Døm selv.
Du har derudover krav på at få dine 7500 refunderet, idet de er
en del af handelen, hvis den ikke bliver fuldbyrdet.
Alt er nemmere, hvis man har papir på hinanden, specielt når der er penge
imellem
Du risikerer at trække det korteste strå ved at betale mere
Perminator

Fra : Brian Laursen

Dato : 30-03-07 16:36

Henrik Mahler wrote: en masse jeg ville heolde fingrerne fra!!!!!!

Lyder som brdr. Bandit i Horsens! Bliv væk!

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff

Fra : Perminator

Dato : 27-03-07 21:17

> [...]
> pris og hvordan der skal betales/financieres.
> Sæt tommelskruerne på ham og forlang pengene tilbage hvis der ikke sker

Hørt!
En Handel med en ny maskine er en retshandel.
Der er formelt ikke indgået nogen handel som kan gøres til genstand for
juridisk forfølgelse, hvis der ikke er en slutseddel.
Dine 7500 for noget som skulle skaffes fra Holland er i den henseende
risikovillig kapital fra din side.
Du kan altid forfølge ham for at levere stumperne, - men hvad skal du bruge
dem til, hvis du ikke har købt en motorcykel?
Gå ind i forretningen og få en gensidig underskrevet slutseddel på den MC du
har købt. Få indføjet i slutseddelen at de bestilte dele fra Holland skal
være at finde på MCen, før handelen er fuldbyrdet. Ligeledes, at hvis MCen
ikke bliver leveret, bliver dine 7500 refunderet, idet forudsætningerne for
købet var leveringen af en MC.
Dette er retslige banaliteter, som ingen leverandør kan have problemer
ed. -- Hvis der er problemer, er det fordi forhandleren ikke har rent mel i
posen.
Pøj Pøj

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 23:17

> Meget direkte: Jeg er sikker på det er noget vrøvl!
> Selvfølgelig skal der skrives slutseddel.
Ikke mindst efter at det for nyligt blev fremlagt her på gruppen at
registrerings-attesten IKKE er retsgyldigt ejerskabsdokument

--
Armand.

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-03-07 23:48

Armand skrev:

> Ikke mindst efter at det for nyligt blev fremlagt her på gruppen at
> registrerings-attesten IKKE er retsgyldigt ejerskabsdokument

Øh - Var det et stykke fjerkræ?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 00:06

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Øh - Var det et stykke fjerkræ?

Øh?? selv!
Registreingsattesten er det den bærer navnet efter: Et bevis på at køretøjet
ér registreret.
Ejerskabet følger slutsedler påtegnet tidligere ejers og købers navne samt
ikke mindst stelnummeret!

--
Armand.

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-03-07 14:20

Armand skrev:
> [...]
> ér registreret.
> Ejerskabet følger slutsedler påtegnet tidligere ejers og købers navne samt

Så må jeg jo hellere bøje mig i støvet og give dig ret.

Jeg fik jo sådan set også et fint papir på min mc da jeg købte den,
udover registreringsattesten og nøglen :)

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 14:58

> Jeg fik jo sådan set også et fint papir på min mc da jeg købte den, udover
> registreringsattesten og nøglen :)

Jup!
Og ret beset, så skal dét følge med ved senere salg á dokumentation af at du
er ejer (qua købt af tidligere ejer) og vice versa - Men dét er der vist
aldrig nogen der får gjort :-/
Alt i alt drejer det sig vel også om at have bedre dokumentation end den der
pludseligt måtte påkræve sig ejerskab!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-03-07 21:50

Henrik Mahler skrev:
> Sevicen har været meget svingene, især EFTER at
> jeg var så dum at inbetale et depositum på 7500
> for en del af udstyret der skulle bestilles fra
> holland ,......

Haløj-sovs
Uddyb lige hvad det er der kræver 7500 i depositum, og som skal
hjemtages fra Holland

> Forretningen siger at der ikke skrives slutseddel
> på en ny maskine, men at dankortet køres igennem
> ved afhentningen

Vås!
Selvfølgelig skal der skrives slutseddel, og laves garanti og hvad ved
jeg, det fik jeg da på min

Du har handlet det forkerte sted!
Gi os et navn, du kan altid rose dem senere hvis de får styr på servicen.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Henrik Mahler

Dato : 27-03-07 22:05

En EZS trailer der skal bygges sammen med maskinen
dens pris er 16.500 og de kræved 7.500 i depositum
for at gå igang, på dette tidspunkt havde jeg stadig
tillid til dem, og syntes det lød fair,...

Jeg har kvittering fra bank-overførsel, men de vil
uden tvivl ikke slippe dem igen friviligt, de vil
nok henholde sig til tab på traileren, og motor-
cyklen de muligvis allerede er gået igang med at
ombygge med træk,....

Fra : Henrik Mahler

Dato : 27-03-07 22:11

Hej har sendt en privat mail ang forhandleren

gider ikke hænge ham ud pt

tor dog ikke på en mindelig løsning længere

Fra : WonderDrug

Dato : 28-03-07 08:24

Nu står jeg selv og er LIGEEEE ved at købe ny MC selv saa kunne godt tænke
mig at faa et navn paa den forhandler, bare saa jeg ikke ender i samme
delemma som du har =)

Saa hvis du kan sende det til min mail er det fint (husk at fjerne antispam
bokstaverne fra min mail adresse)

Fra : Henrik Mahler

Dato : 28-03-07 09:47

Hej

Info er sendt,.... nu er du advaret

Vil se om advokaten er til at få fat på
i dag eller imorgen,.. jeg er blevet så
vred nu så jeg overvejer at følge sagen
HELT til dørs,... om nødvendigt med tab.

Det hele er kommet "snigene", jeg er en
smule for godtroende, men det går nu op
for mig hvilke hustlere jeg har med at
gøre

MVH

Fra : WonderDrug

Dato : 28-03-07 10:24

Om ikke andet kan du i hvertfal statuere et eksemple af dem, guske tak og
lov du skrev hvem det var, for det var en af de stedder jeg selv havde
kigget.

Fra : Henrik Mahler

Dato : 28-03-07 12:58

Hej så er der lidt skred i tingene, mc og udstyr
skulle være på plads, og service også pludseligt
muligt, mit svar bliver et krav om en detaljeret
slutseddel, jeg vil nævne de væsentligste ting og
kræve disse indført i slutseddelen herunder 1.pris
2.lev-dato 3.udstyr 4.tro & love om transportskades
perfekte udbedring (hvis der ikke er tale om ny MC)
5. service dato ,..... etc etc etc

kom endeligt med yderligere punkter !!!

Hvis den slutseddel nu også "pludseligt" bliver
mulig, så tror jeg vi må sige usenet har været
er usefull

Jeg ville ikke indgå denne handel hvis jeg havde
vidst hvad der ventede mig, men nu får sagen en
chance mere for at komme på plads

MVH Henrik

ps. har forhørt mig hos aagesen og enghave motor
her idag, og de var ved at tabe kæberne over det,
de har aldrig hørt om noget lignende disse steder

(det var blot slutseddel jeg spurgte til)

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 23:26

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> Henrik Mahler skrev:
>>
> Uddyb lige hvad det er der kræver 7500 i depositum, og som skal hjemtages
> fra Holland

En trailer!

> Gi os et navn, du kan altid rose dem senere hvis de får styr på servicen.

Ja, ellers risikerer man jo at mistænke den forkerte jydske trailer-importør

"Transportskader"?
Hvis ikke det er en syg undskyldning for forsinkelsen, så er det
forskrækkende at erfare den mulige forekomst af - Det er lige før at man
skulle give modellen sin første vask og pudsning lige udenfor forretningens
vinduer, så der ingen diskussion er omkring skader man måtte finde igennem
den grundige pleje

--
Armand.

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 27-03-07 22:07

Vend om og løb.....

Magen til dårlig service...grunden til han ikke vil lave en slutseddel til
dig på købet,
hænger formentlig sammen med den transportskade han henkastet har nævnt.
Og har du ingen slutseddel hvor det fremgår præcist hvad du køber og i
hvilken stand og med hvilken garanti,
så bliver det svært efterfølgende at hænge ham op på eventuelle fejl og
mangler, i værste fald et skævt stel eller
andet i samme dur. og det ved han godt derfor du inge slutseddel kan få?

Kontakt en advokat og få dine 7500,- tilbage eller få delene d har bestilt.
Og køb så cykeln et andet sted.

Vh Søren

Fra : per biker

Dato : 28-03-07 20:36

On Mar 27, 7:52 pm, Henrik Mahler <n...@paradis.dk> wrote:
> [...]
>
>[SNIP]
Forretningen siger at der ikke skrives slutseddel
på en ny maskine, men at dankortet køres igennem

Lyder dramatisk som om der er en der ikke har rent mel i posen.
Selvfoelgelig skal der skrives slutseddel.

Lad os faa navnet paa den forhandler ASAP.

Fra : Brian Laursen

Dato : 30-03-07 16:42

per biker wrote:

> Lyder dramatisk som om der er en der ikke har rent mel i posen.
> Selvfoelgelig skal der skrives slutseddel.
>
> Lad os faa navnet paa den forhandler ASAP.

Lyder stadig som Brdr. Bandit

Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-03-07 19:48

Brian Laursen wrote:

> Lyder stadig som Brdr. Bandit

Ikke at jeg holder med omtalte brødre, men jeg har lidt insiderviden om det,
da jeg tidligere har opsnuset noget om handlen, og jeg kender Henrik fra
MZ-klubben . Da Henrik ikke selv oplyser hvem det er, vil jeg heller ikke
gøre det, men jeg kan sige så meget at det er ikke hos Jensen eller for den
sags skyld nogen anden forhandler i Horsens.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Henrik Mahler

Dato : 30-03-07 21:16

Hej Igen

Nej det er ikke i Horsens men hvor mange trailer
importører med ærinde nævnte steder er der mon

Vender tilbage til det senere. Et anbefalet brev er
nu sendt og advokaten er indraget, hvis det bliver
nødvendigt, der er stillet krav at mine påføjelser
til slut-seddel bliver overholdt ordret uden slinger,
og at alle papirer er mig i hænde på onsdag, har des-
uden krævet en erklæring fra importøren at skadede
MC er BYTTET til en NY og intakt, eller at der ned
til mindste detalje gøres rede for skaden, samt dens
udbedring, herunder udmåling af stel for skævheder,
samt gennemgang af svejsninger for brud, hvis den
ikke er byttet kræver jeg også MINDST 5000 i afslag

Jeg ønsker også en uforbeholden undskyldning, men
den ska være uopfordret, og er derfor ikke nævnt

Jeg sidder og tænker på om det ikke er dybt kriminelt
at forsøge at "lappe" en skadet MC, og holde uheldet
hemmeligt, for så at sælge maskinen som ny og intakt
til den intet-anende kunde

Der kan jo være mange følgevirkninger der ikke ses
umiddelbart, eller som viser sig senere, herunder
de triste og dødbringene typer, som stelbrud grundet
en skadet svejsning der til sidst giver efter

Når først et slag er så kraftigt at emballeringen
gennembrydes så ka alt også værre trykket/vredet

Fra : Henrik Mahler

Dato : 30-03-07 21:42

Dem der har brug for info kan gi mig en mail adr

Fra : Bongo

Dato : 28-03-07 22:13

> Der kan jo være mange følgevirkninger der ikke ses
> umiddelbart, eller som viser sig senere, herunder
> de triste og dødbringene typer, som stelbrud grundet
> en skadet svejsning der til sidst giver efter

Hvis jeg forstår dig ret, så er det en ny maskine? En ny maskine har ikke
været skadet! Og det er ikke dit problem, udover lidt ekstra ventetid, at de
taber den. Jeg ville ikke under nogen omstændigheder accepterer en
skadet/repareret maskine hvis jeg forventede en ny. Du vil blive ked af den
fra dag et.

Det er ikke unormalt at et stel bliver rette op efter et styrt, men det er
ikke alle værksteder der kan klare opgaven.

Vh Bongo

Fra : Henrik Mahler

Dato : 30-03-07 22:43

Ja den er ny, eller "burde have været det"
ville jeg hellere sige, for jeg føler ikke
at den er ny længere, jeg føler mig heller
ikke sikker på hvilke følgefejl der måtte
vise på senere tidspunkt, og skjult fare

Men det allerværste er, syntes jeg, at kun
fordi jeg ved en fejl blev stillet om til
den forkerte mand kom de her ved en fejl
til at røbe at uheldet havde fundet sted,
jeg blev ikke kontaktet umiddelbart efter
og havde ikke vidst det nu hvis ikke den
gode "johnny" havde talt over sig

Da jeg spurgte efter den blå GS lød svaret:
"nååå,... er det ikke den transportskaden"

Det er DETTE der pisser mig ALLERMEST af

de prøvede at skjule det

Fra : Armand

Dato : 31-03-07 00:28

> [...]
> gode "johnny" havde talt over sig
> Da jeg spurgte efter den blå GS lød svaret:
> "nååå,... er det ikke den transportskaden"

Hæ!
Minder mig om den tragikomiske historie om Kåre der på en af
Bornholm-feriens sidste dage kom på den forkerte side af en midter-rabat og
smadrede højre fod på vejskiltet forrest i rabatten.
De andre blev nødt til at tage hjem og på arbejde og Kåre ringede til
forældrene med en nødløgn om at være væltet lige før færgen og efterfølgende
var indlagt til observartion for hjernerystelse.
Forældrene mente at det var synd at han skulle ligge ensom på sygehus i den
anden ende af landet og besluttede til at bruge nogle af deres resterende
feriedage på en impulsiv Bornholms-ferie og ankommet til Rønne sygehus
spørger de på ham i receptionen: Receptionisten kunne ikke lige finde ham i
registeret, men lyste op da der nævnes noget med motorcykel: "Nårh ja, det
er jo hám med den halve fod!" *FLUMP* - Og dér lå Kåres mor på gulvet

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 31-03-07 00:18

> [...]
> de triste og dødbringene typer, som stelbrud grundet
> en skadet svejsning der til sidst giver efter

Du har ganske ret; men der sker helt sikkert et og andet som kunderne aldrig
hører om og derfor lever i lykkelig(!) uvidenhed om :-|
Ikke kun i din situation men også al den tid et værksted har din motorcykel
i varetægt kan situationen være den samme, og jeg har en kammerat (der
grundet rejsearbejde, ellers VAR en god kunde ved pågældende værksted) som
ved et tilfælde opdagede at grunden til at værkstedet ikke "lige fik tid
til" at servicere hans 200.000kr's model færdig, var at de manglede
reservedele - Et bremsegreb! Lærlingen havde tabt modellen og grebet var
knækket " men ellers var der ikke sket noget" - Bortset fra at min kammerat
derved fik lejlighed til at finkæmme modellen for skader og fandt nogle
mindre skader som han ikke ville have regnet værkstedet for at være
ansvarlige for hvis først set måneder senere

Tony havde ikke særligt meget held da han købte kiloFazeren: Den blev
ligeledes tabt og knækkede kåbedele under rangering allerede før indreg. Men
dér var forhandleren ligefrem og ikke fordækt og alt blev skiftet til købers
tilfredshed inden overtagelse!

> Når først et slag er så kraftigt at emballeringen
> gennembrydes så ka alt også værre trykket/vredet

Det kunne jo også være en transportskade á Tony's ovenfor :-/

--
Armand.