On 27 Mar., 22:37, Rene Joergensen <nos...@fzr.dk> wrote:
> Martin <swam...@gmail.com> wrote:
> > FZR'en står og smiler frækt til mig hver gang jeg ser og bare tigger
> > om at få vredet øret hele vejen rundt, mens jeg tilgengæld er lidt i
>
> Sådan er den, men der er nogle negative ting.
>
> * Dækmonteringen
> Udvalget af dæk til baghjulet er meget begrænset, og er en af de
> ting som virkelig irriterer mig. Der findes ikke noget ordentligt
> i den originale størrelse, så skal man op i 150/60. Det betyder
> også at man ikke kan få nogen af de nye dæk, men kun gamle modeller.
>
> * Affjedringen
> Vejer man lidt mere end en bette japaner er den originale affjedring
> ikke optimal, og udvalget af uoriginale bagdæmpere er nærmest ikke
> eksisterende. Der er masser af fjedre til forgaflerne at vælge
> imellem.
>
> En ny bagdæmper ville dog nok gøre underværker på min.
>
> * Ensretter
> Som på så mange andre MC'er har ensretteren tendens til at brænde
> af
>
> Derudover kan jeg af positive ting nævne at reservedelene er billige og
> let tilgængelige.
>
> Modellen med en enkelt forlygte er rigtig fræk at se på
>
> --
> -Rene
Jeg kan jo lige snige et spørgsmål mere ind her, nu du nævner
reservedele...
FZR1000 har jo selvfølgelig også fanget mig øje et par gange, ikke
helt samme fantastiske handling syntes jeg og de er lidt for gamle
generelt, men bortset nu fra det.
De ligner jo 600'eren en del (kan man få sådan en plastik fætter til
at smide over "bagsædet" på dem?) nogen der ved hvordan de
er mht. reservedele? og om man evt. gør sig selv en tjeneste ved at
holde snitterne fra dem der har gået f.eks. 40.000 ?