zzr600 eller FZR 600(us)
Fra : Martin

Dato : 27-03-07 14:48

Jeg står og vil gerne have skiftet mc'en men er splittet mellem ZZR600
og FZR600.

FZR'en står og smiler frækt til mig hver gang jeg ser og bare tigger
om at få vredet øret hele vejen rundt, mens jeg tilgengæld er lidt i
tvivl om hvordan de er i længden mht. service og holdbarhed generelt.
Skulle det være en FZR ville det blive en nyere model (99' og opefter)
og dermed en US model, ja jeg ved godt deres teknik er gammel. Men jeg
vil på den anden side ikke bryde mig om at købe en racer med alt for
mange km på tælleren.

Og så er der jo ZZR'en - den kan jo holde til det, jeg ved den kan
holde til det - den er kvik, praktisk og er vel som sådan det mere
fornuftige valg af de 2. Den er tilgengæld også dyrere, og efter det
skal holdes indenfor 60k ville det blive en ZZR være fra starten af
90'erne med 40-50.000km på tælleren.
Groft set selvfølgelig.

Men er den så meget mere fornuftig at jeg bør fravælge "min øjesten"
som jeg har gået og sukket efter længe ?

Kørslen ville blive weekend bulder og et par gange om ugen til og fra
arbejde (120km hver vej) når jeg syntes vejret er til det.
Ser frem til at høre jeres input :)

mvh Martin

p.s. jeg ved godt der er mange modeller i det prisleje og
motorstørrelse (deriblandt Honda's CBR F2) men det er vitterligt de
her 2 jeg er interesseret i.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 27-03-07 18:19

"Martin" <swamp2k@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men er den så meget mere fornuftig at jeg bør fravælge "min øjesten"
> som jeg har gået og sukket efter længe ?

Fornuftsægteskaber holder ikke

Kent Nielsen

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 18:33

"Martin" <swamp2k@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men er den så meget mere fornuftig at jeg bør fravælge "min øjesten"
> som jeg har gået og sukket efter længe ?

Efter at have ejet den ene et stykke tid kan du tydeligt mærke forskel hvis
du kommer over på den anden - Men dermed ikke være sagt at du vil kunne
definere forskellen som bedre eller værre. Så køb bare den du kigger længst
efter.
Alt andet lige vil det også ende som ulykkelig kærlighed: dén der skinner
mest i øjnene vil man altid vende sig efter!

Det samme gælder forøvrigt så langt frem som i dagens 600'er-klasse, hvor
der kun er marginale forskelle på præstationer og pris, hvilket ikke kan
overskygge mærkefanatisme og design-forelskelse!

--
Armand.

Fra : Martin

Dato : 27-03-07 20:07

Det lyder jo til der er rørende enighed - jeg vil så prøve at gå efter
en fzr.
Men først, er der lige en GPZ 500 der skal "skydes af" - tak for
rådende begge to

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-03-07 21:37

Martin <swamp2k@gmail.com> wrote:

> FZR'en står og smiler frækt til mig hver gang jeg ser og bare tigger
> om at få vredet øret hele vejen rundt, mens jeg tilgengæld er lidt i

Sådan er den, men der er nogle negative ting.

* Dækmonteringen
   Udvalget af dæk til baghjulet er meget begrænset, og er en af de
   ting som virkelig irriterer mig. Der findes ikke noget ordentligt
   i den originale størrelse, så skal man op i 150/60. Det betyder
   også at man ikke kan få nogen af de nye dæk, men kun gamle modeller.

* Affjedringen
   Vejer man lidt mere end en bette japaner er den originale affjedring
   ikke optimal, og udvalget af uoriginale bagdæmpere er nærmest ikke
   eksisterende. Der er masser af fjedre til forgaflerne at vælge
   imellem.

   En ny bagdæmper ville dog nok gøre underværker på min.

* Ensretter
   Som på så mange andre MC'er har ensretteren tendens til at brænde
   af

Derudover kan jeg af positive ting nævne at reservedelene er billige og
let tilgængelige.

Modellen med en enkelt forlygte er rigtig fræk at se på

--
-René

Fra : Martin

Dato : 28-03-07 12:20

On 27 Mar., 22:37, Rene Joergensen <nos...@fzr.dk> wrote:

> [...]
> let tilgængelige.
>
> Modellen med en enkelt forlygte er rigtig fræk at se på

Jeg kan jo lige snige et spørgsmål mere ind her, nu du nævner
reservedele...
FZR1000 har jo selvfølgelig også fanget mig øje et par gange, ikke
helt samme fantastiske handling syntes jeg og de er lidt for gamle
generelt, men bortset nu fra det.
De ligner jo 600'eren en del (kan man få sådan en plastik fætter til
at smide over "bagsædet" på dem?) nogen der ved hvordan de
er mht. reservedele? og om man evt. gør sig selv en tjeneste ved at
holde snitterne fra dem der har gået f.eks. 40.000 ?