Ny motorcykelist på ER-5
Fra : Torsten Frank

Dato : 26-03-07 21:00

Hej Alle,

Jeg har lige købt en Kawasaki ER-5, gul, kørt 2700 km til 48.000 og er nu
klar til at indtage det danske land.

Da jeg er helt grøn skal jeg høre om nogen vil anbefale noget litteratur, så
jeg ved lidt om hvornår man skal smøre kæde og ting i den dur.
Måske findes der nogle sider på nettet hvor jeg kan få en tips og tricks om
motorcykler.

Indtil videre har jeg flg. spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med:

- Findes der en test af ER-5 ? (udover den lavet i mctc i 96, og har nogen
den ? Ved godt den kan bestilles)

- I den forbindelse kunne det være suverænt med en effektkurve.

- Jeg har købt et held-overslag. Kan man bare lægge det over kværnen selvom
udstødningen er varm ? (Der står at materialet kan tåle 250 grader)

- Hvornår er der service på sådan en svend ? (Jeg har endnu ikke modtaget
servicebogen fra sælger, men jeg stoler på at han har overholdt den)

- Lige nu står den på en græsplæne i baghaven. Det er vel ikke optimalt ift.
fugt ? Alternativet ville være at sætte den ud på gaden eller til parkering
et sted. Dog har jeg forsikring på, men hvis den stjæles må jeg bøde 12.000
og hvis nogen får lyst til at vælte den koster det 7500 i selvrisiko. Begge
senarier vil gerne undgåes. Men måske er det alligevel sikkert nok at have
den til at stå i det åbne, selvom det er Århus C. Jeres erfaringer med det ?

Venligst,

Toff

Fra : Armand

Dato : 26-03-07 22:44

"Torsten Frank" <tf@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg er helt grøn skal jeg høre om nogen vil anbefale noget litteratur,
> så jeg ved lidt om hvornår man skal smøre kæde og ting i den dur.

"Politikens bog om motorcykelvedligeholdelse" er ganske bredt informerende
og et overkommeligt indkøb!

> Måske findes der nogle sider på nettet hvor jeg kan få en tips og tricks
> om motorcykler.

Du har fundet den rette hylde!

> - Findes der en test af ER-5 ? (udover den lavet i mctc i 96, og har nogen
> den ? Ved godt den kan bestilles)

Hvordan gik det med tysktimerne i skolen?
Det er guld at kunne tysk når det kommer til:
- Læsning af de grundige tyske mc-magasiner!
- Anskaffelse af sliddele og beklædning ved en af de tre store tyske
tilbehørskæder!
- Erhvervelse af reservedele og tilbehør, såvel som beklædning og meget
aprospos: Temapakker á flere blade med defineret test (á: ER-5?) på den
tyske E-bay side!

> - I den forbindelse kunne det være suverænt med en effektkurve.

Vises din faktiske mailadresse hér?
Ifald kunne jeg godt scanne + sende dig en kurve/artikel ved given
lejlighed.

> - Jeg har købt et held-overslag. Kan man bare lægge det over kværnen
> selvom udstødningen er varm ? (Der står at materialet kan tåle 250 grader)

Jeg tillader mig lige at citere mig selv fra den 18. marts:
"Betænk lige at det vand der kommer med fra oven er i relativ fast form og
formedelst løber af overfladerne, hvorimod den damp du efterlader
motorcyklen i indenunder "hætten" er allestedsnærværende!
Dertil kommer sliddet på diverse lakerede flader når materialet blafrer i
vinden, for ikke at nævne den forstærkede risiko for at vinden vælter
ekvipagen."
Hvortil Ulvir kompletterede:
"Da en kammerat og jeg var på MC-Camping gjorde vi følgende iagtagelse-
Efter en nat i det fri ved siden af teltet var min Mc våd af dug.
Efter en nat tildækket med McGarage var min kammerats maskine lige så våd.
Ved eftertanke var det nok fordi maskine var jo varm, og varm luft
indeholder mere fugt end kold luft. Da det hele blev afkølet i løbet af
natten kom der dugdannelse, li'som på min maskine der stod ved siden af. Så
det.. Kammeraten smed sin McGarage ad helvede til."

Think about it!

> - Lige nu står den på en græsplæne i baghaven. Det er vel ikke optimalt
> ift. fugt ?
Plænen er vel ikke mere fugtigt et område end andre steder; måske kondensere
(á dug) en mere effektivt nærområdet for fugt end en gårdsplads eller
kantstenen gør :-/

> [...]
>den til at stå i det åbne, selvom det er Århus C. Jeres erfaringer med det

Ingen erfaringer; men jeg tror ikke at Århus-området er det fedeste sted at
have den stående på gaden og jég ville benytte enhvert alternativ istedet!
Kontrollér blot dit forsikringselskabs takster og se hvor meget billigere
kasko-forsikringen er (p.g.a. tyveri-delen) hvis du boede i Års; Silkeborg
eller Fredericia

--
Armand.

Fra : Toff

Dato : 26-03-07 23:19

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Politikens bog om motorcykelvedligeholdelse" er ganske bredt informerende
> og et overkommeligt indkøb!

Tak for det. Har allerede bestilt den på biblioteket, da den var udsolgt fra
forlaget.

> Du har fundet den rette hylde!

> Hvordan gik det med tysktimerne i skolen?

Det gik ret godt

> [...]
> - Erhvervelse af reservedele og tilbehør, såvel som beklædning og meget
> aprospos: Temapakker á flere blade med defineret test (á: ER-5?) på den

Dvs jeg skal holde øje med om der biver solgt nogle motorcykelblade på ebay
med test af ER-5. Puha, det lyder uoverskueligt.

> Vises din faktiske mailadresse hér?

torstenfrank(snabela)yahoo.dk

> Ifald kunne jeg godt scanne + sende dig en kurve/artikel ved given
> lejlighed.

Super !

> [...]
> Så
> det.. Kammeraten smed sin McGarage ad helvede til."

Uha, det lyder ikke godt. Måske en garage et sted i byen er at foretrække.
Så må jeg jo gå det ekstra.

> [...]
> kasko-forsikringen er (p.g.a. tyveri-delen) hvis du boede i Års; Silkeborg

Mange tak for kommentarerne

Fra : Armand

Dato : 26-03-07 23:41

"Toff" <tf@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for det. Har allerede bestilt den på biblioteket, da den var udsolgt
> fra forlaget.

Ring rundt til boghandlerne og forhør dig om dé har den stående på hylden!

> Dvs jeg skal holde øje med om der biver solgt nogle motorcykelblade på
> ebay med test af ER-5. Puha, det lyder uoverskueligt.

Nej, det er sq for nemt!:
Jeg prøvede lige at skrive "Kawasaki ER 5" og søge uden andet end det - I
spalte i venstre side er listet i hvilke områder der er fundet (+antal)
match, og under "Bucher" var der 12 hits i "Zeitschriften" og 7 hits under
"Sachbücher & ratgeber"!
Blandt de 12 er der netop en litteraturpakke á 12 forskellige udgaver af
MOTORRAD, som du kan have inde af døren for kun(!) lidt over 300kr :
http://cgi.ebay.de/Fuer-den-echten-Fan-Kawasaki-ER-5-Literaturpaket_W0QQitemZ260100179194QQcategoryZ113957QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

> Super !

Mon ikke at du forinden selv har købt dig til ovenværende stak MOTORRAD's
:-/

> Uha, det lyder ikke godt. Måske en garage et sted i byen er at foretrække.
> Så må jeg jo gå det ekstra.

Eller også konkludere at vand fra oven i den sidste ende ikke er så
skadeligt endda :-/

--
Armand.

Fra : Toff

Dato : 26-03-07 22:53

> [...]
> selvrisiko. Begge senarier vil gerne undgåes. Men måske er det alligevel
> sikkert nok at have den til at stå i det åbne, selvom det er Århus C.

Nå, jeg har valgt at flytte den. Det er nok det bedste.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 27-03-07 11:07

Hej Torsten

Som Armand allerede skriver, så kan man finde en masse tyske tests,
bl.a. på nettet. På "Motorrad"s hjemmeside er der f.eks. 17 tests:

http://www.motorradonline.de/suche/suche.233426.d_mrd06_suche_liste.htm?_bereich%5BTests%5D=192&_rubrik=215933&_marke=2103&_modell=5673&_vt=&_land=&_autor=&_heft_jahr=&_heft_ausgabe=&_zeitraum=&senden=Anfrage+senden

De koster 2 euro at downloade, man kan sikkert også få et abonnement, så
du kan læse dem alle til relativt små penge.

Derudover udgiver Motorrad hvert år et hæfte om brugtkøb
(Motorrad-Gebrauchtkauf, hedder den vist).

På Kradblatts hjemmeside kan du læse en gratis test:
http://www.kradblatt.de/fahrberichte/kawasaki/kawasaki_er_5_1296.php

Jeg har fået lov af Kradblatt at lave en dansk hjemmeside med
oversættelser af deres tests, men der går nok et stykke tid, før jeg for
alvor får tid til det.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 13:12

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> De koster 2 euro at downloade, man kan sikkert også få et abonnement, så
> du kan læse dem alle til relativt små penge.

Abonnenter har ret til fri DL af 2 artikler om måneden!

> Derudover udgiver Motorrad hvert år et hæfte om brugtkøb
> (Motorrad-Gebrauchtkauf, hedder den vist).

Det 6. blad i den linkede litteraturpakke er dét der indeholder en firesider
brugtkøbsguide!
Dét er måske ikke længere nær så aktuelt efter at man hár erhvervet sig en
af slagsen, men alligevel nyttig og i vid udstrækning sikkert også
bekræftende læsning.
I det 5. blad er der en 8-siders artikel om hvorledes modellen har klaret
50.000km's testdistance, hvilket foregår gennem total adskillese og
udmåling!
Derudover indeholder de første blade deciderede modeltests, hvorimod resten
er sammenligningstests hvor modellen primært sættes op mod modsvarende
konkurrenter!

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 27-03-07 14:36

Armand skrev:

> [...]
> er sammenligningstests hvor modellen primært sættes op mod modsvarende

Sig mig en gang, får du procenter af salget...?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 14:50

> Sig mig en gang, får du procenter af salget...?

Næh nej, men når nu at linket tilsyneladende ikke var gennemlæst, måtte jeg
jo rerefere til det

--
Armand.

Fra : Toff

Dato : 28-03-07 21:10

> [...]
> Derudover indeholder de første blade deciderede modeltests, hvorimod
> resten er sammenligningstests hvor modellen primært sættes op mod

Jo tak. Nu har jeg været på biblioteket. Fik 3 af de beskrevne numre med.
Der skal jo spares hvor spares kan efter jeg har fået kværn.

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-07 15:59

"Torsten Frank" <tf@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle,

> - Findes der en test af ER-5 ? (udover den lavet i mctc i 96, og har nogen
> den ? Ved godt den kan bestilles)

Tillykke med den, fin cykel

Her er et par test af den
http://www.gmon.com/bike/Leon's%20Motorbike%20Road%20Test%20Links%20Page.htm

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Toff

Dato : 28-03-07 21:17

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:1bacb$46093144$55183f7d$19559@news.arrownet.dk...

> Tillykke med den, fin cykel
>
> Her er et par test af den
> http://www.gmon.com/bike/Leon's%20Motorbike%20Road%20Test%20Links%20Page.htm

Tak for det. Var lige inde og se på din hjemmeside og så viser det sig at du
har haft en magen til, bare med kåbe. Hvad står sådan en kåbe i ? Jeg synes
fartvinden bliver lidt irriterende over de 120.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-07 14:14

> Tak for det. Var lige inde og se på din hjemmeside og så viser det sig at
> du har haft en magen til, bare med kåbe. Hvad står sådan en kåbe i ? Jeg
> synes fartvinden bliver lidt irriterende over de 120.

Hej.

Det er en TCP kåbe,der bliver solgt som "original" kåbe hos/gennem din
Kawasaki forhandler, producentens side kan ses her www.tcpsa.com,
mener at jeg gav 7500.- med mont.

Fra : Toff

Dato : 30-03-07 14:54

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:af2a3$460d0cf3$55183f7d$5914@news.arrownet.dk...

> "Toff" <tf@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en TCP kåbe,der bliver solgt som "original" kåbe hos/gennem din
> Kawasaki forhandler, producentens side kan ses her www.tcpsa.com,
> mener at jeg gav 7500.- med mont.

Ok, tak.

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-04-07 09:12

Toff wrote:

> Ok, tak.

Da jeg undersøgte sagerne faldt jeg over en del folk med eftermonterede
kåber som revnede. Og der var ikke nogen "garanti" for "du har nok kørt ind
i et eller andet". Så det er ikke helt problemfrit at (få) eftermontere (t)
en kåbe.

/jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-07 09:42

Jim Andersen skrev:
> [...]
skodfirmasyntesjegdeter

> [...]
> i et eller andet". Så det er ikke helt problemfrit at (få) eftermontere (t)

Jup det er almindeligt forekommende, men kan forebygges!

Hvis man når kåben monteres sikrer sig at den ikke "tvinges på plads"
end ikke bare tvinges lidt!! - så holder de fint.

Ofte er det meget meget lidt man tvinger kåben når man monterer kåben -
men den går ikke - så er vejen frem at rette på monteringsbeslaget.

Stor omhu med monteringen og der er ikke nogen problemer.

Alternativt kan man selvfølgelig vente og se hvor revnerne kommer og så
lige forstærke området på bagsiden med noget glasfiber

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-03-07 08:51

http://www.mc-web.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=91208

Der er også test af CB og GS.

Og du kan finde en sammenlignende test af de 3 i Bike årgang 2000. Den fåes
på bib og flyder rundt i fildelingsuniverset.
Du kan også finde manualen til den via fildeling.

/jim (ER-5)

P.S
Under sædet er et værktøjssæt !!!!
Husk at tjekke (eller få mekanikeren til det) gaskablerne en gang om året.
Mit knækkede ved 12KKM så den kørte med fuldgas.

Fra : Toff

Dato : 28-03-07 21:24

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> http://www.mc-web.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=91208
>
> Der er også test af CB og GS.

> Og du kan finde en sammenlignende test af de 3 i Bike årgang 2000. Den
> fåes på bib

Bib har desværre kun fra 2002

> og flyder rundt i fildelingsuniverset.

Ved du hvor ?

> Du kan også finde manualen til den via fildeling.
>
> /jim (ER-5)
>
> P.S
> Under sædet er et værktøjssæt !!!!

Ja, det har jeg fundet - Det er dog ikke i bedste kvalitet.

> Husk at tjekke (eller få mekanikeren til det) gaskablerne en gang om året.
> Mit knækkede ved 12KKM så den kørte med fuldgas.

Skete der noget som følge af det ?

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 08:33

On Wed, 28 Mar 2007 22:24:19 +0200, Toff wrote:

> Skete der noget som følge af det ?

Minder mig om en gammel historie. Jens havde en efterårsaften drevet TZ'en
godt op i omdrejninger i 2. gear, til der hvor den virkeligt ringede,
hvorefter gasspjældene frøs fast. Uden mulighed for andet end at bremse,
(han turde ikke slippe styret for at afbryde tændingen), endte det 1-0 til
TZ'en, der med lyset pegende i himlen led druknedøden da den lå på siden.

Dødemandsknap ? Næh-nej ikke på et R5 baseret kontaktsæt, og i øvrigt, hvad
skulle den slags pjat gøre godt for

Orla Pedersen, som er meget tryg ved dobbelt kablingen á returkabel på
"fie"
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-03-07 09:00

Toff wrote:

> Bib har desværre kun fra 2002

Ja liggende klar og på lager. Men den kan da bestilles hjem.

> Ved du hvor ?

ed2k. Søg i gamle indlæg her i gruppen for at finde et link.

ed2k.

> Ja, det har jeg fundet - Det er dog ikke i bedste kvalitet.
Måske ikke.. men så slipper man for at skulle lave en tændrørsnøgle
selv...... Og efter med møje og besvær at have skiftet tændrør finder man så
den perfekte lille nøgle i værktøjssættet.....

> Skete der noget som følge af det ?
Heldigvis ikke. Jeg var alene på vejen og kørte blot en stille aftentur med
datteren bagpå. Jeg var opmærksom, da den det sidste minuts tid havde føltes
lidt underlig i gashåndtaget., så jeg var hurtig til at trykke på
dødemandsknappen da jeg tog koblingen og den hvinede op i det røde felt. Men
den kunne vel i teorien godt have smadret stemplerne af alle de
omdrejninger?

/jim

Fra : Toff

Dato : 29-03-07 11:59

> Toff wrote:

> ed2k. Søg i gamle indlæg her i gruppen for at finde et link.

> ed2k.

Nu har jeg fået så mange links til tests at jeg dropper at finde bikes.

> [...]
> dødemandsknappen da jeg tog koblingen og den hvinede op i det røde felt.
> Men den kunne vel i teorien godt have smadret stemplerne af alle de

Ej, det tvivler jeg på. Tror ikke motorcykler går så let kolde. Har da flere
gange kørt kawaen helt ud i gearene, hvor trækket stopper helt. Det klarer
den fint. Men jeg tror ikke man skal køre i mange omdrejninger længe. Bare
lige kort.

Skal lige spørge dig om hvor du smører kawaen og med hvad og hvor tit ?

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 14:41

On Thu, 29 Mar 2007 12:58:50 +0200, Toff wrote:

> [...]
>
> Ej, det tvivler jeg på. Tror ikke motorcykler går så let kolde. Har da flere
> gange kørt kawaen helt ud i gearene, hvor trækket stopper helt.

Det er nu ikke helt det samme, helt uden last dør den, hvis ikke det var
fordi at fabrikanten havde forudset den slags mishandling, og sat
omdrejningsbegrænser i tændingsanlæget.

Prøv samme stunt på eksempelvis en Kawa Z750, og se stumperne fyge om
ørerne af dig. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-03-07 07:29

Toff wrote:

> Skal lige spørge dig om hvor du smører kawaen og med hvad og hvor tit ?

Send mig lige en mail, hvor du fjerner det indlysende fra min adresse.

Jeg smører kæden, med wd-40, når jeg kommer hjem fra arbejde, kæden er varm
og har kørt 130 km.

Og ellers så er det vel bare sådan at når solen skinner og man har en
kammesjuk på besøg med sin mc, så får den et skud wd-40 ved støtteben,
bremsepedal osv.

Sådan noget som bagsvinger og kronrør har jeg ikke smurt. Det gør
mekanikeren.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-03-07 08:47

Jim Andersen wrote:

> Jeg smører kæden, med wd-40, når jeg kommer hjem fra arbejde, kæden er varm
> og har kørt 130 km.

Det er nok et af de ringeste "smøremidler" til kæder - det er beregnet
til at opløse fedt og olie, og dertil trænge ind alle vegne. Også gerne
forbi o-ringe, så det kan komme til at fjerne fedtet derfra, også. Brug
en MC-kædespray - den er herligt klistret, så den ikke slynges af når
kæden kører. Den har jo en del mere fart på end en cykelkæde, derfor
fungerer kædeolien fra cykelhandleren heller ikke.

> Og ellers så er det vel bare sådan at når solen skinner og man har en
> kammesjuk på besøg med sin mc, så får den et skud wd-40 ved støtteben,
> bremsepedal osv.

Når jeg alligevel har noget skilt ad får det alm. fedt - ellers en dråbe
motorolie. WD 40 er godt når noget skal adskilles, eller kædefedt
fjernes fra fælgen.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-03-07 09:32

Torben Scheel wrote:

> Det er nok et af de ringeste "smøremidler" til kæder - det er beregnet
> til at opløse fedt og olie, og dertil trænge ind alle vegne.

Yep. Det både renser og smører.

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=43509

Samme skribent har tidligere skrevet en klumme på dba (som jeg ikke lige kan
hitte) hvor han anbefaler wd-40 (eller lign). Tit og rigeligt.

Jo nu fandt jeg da noget:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=41000
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=41001

Hvis det er godt nok til "Herr Doktor" er det godt nok til mig.

Her er for resten lidt andre tips og tricks:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=40709

Og dér skriver han også:
8) Efter aftørring smøres kæden grundigt men ikke overdrevent, for
overskydende kædespray havner bare ude i naturen eller på cyklen og dit tøj.
Sørg for at O-ringene bliver effektivt konserveret. En tynd, penetrerende
kædespray er bedst, hvis du konsekvent huske at spraye efter for hver
100-200 km og hver gang du kommer hjem med varm kæde. Den mere klæbrige
eller voksholdige kædespray er bedst egnet ved hyppig kørsel på regnvåde
veje, ved højfartskørsel på motorvej eller når du er mindre disciplineret i
din omgang med dåsen. Til gengæld holder den klæbrige kæde på sand og snavs,
som slider fælt. 8) Efter aftørring smøres kæden grundigt men ikke

Links der intet har at gøre med kæder:
Højtryksspuling:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=42152
Bulder-udstødninger
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=42018

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-03-07 10:04

Jim Andersen wrote:

> Yep. Det både renser og smører.

Indtil det er væk. Og dét går stærkt - især når kæden er varm og bevæger
sig med 30m/s rundt om et 16 tands tanndhjul.

> [...]
>
> Samme skribent har tidligere skrevet en klumme på dba (som jeg ikke lige kan
> hitte) hvor han anbefaler wd-40 (eller lign). Tit og rigeligt.

Han skriver ikke om WD40 til smøring - kun til _rensning_. Jeg forstår
godt pointen med at smøre ofte med tynd olie (ikke WD40 eller lampeolie)
i stedet for en klistret pga. snavs. Personligt har jeg ikke disciplin
(eller lyst) til at stoppe mellem tankningerne for at smøre kæde. Jeg
bruger typisk Castrol Chain Spray O-R. Alternativet for mig er
scottoiler eller tilsvarende.

Men det er religion og personlig smag hvad man foretrækker. Jeg tror
bare ikke WD40 smøring det er det bedste råd at give en der ikke ved
hvor og hvor tit der skal smøres uden den uddybning der nu kom frem. Og
jeg tror stadig du tager fejl når du tolker doktorens råd som at man
skal smøre med WD40.

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-03-07 10:23

Jim Andersen skrev:

> [...]
>
> Samme skribent har tidligere skrevet en klumme på dba (som jeg ikke lige kan
> hitte) hvor han anbefaler wd-40 (eller lign). Tit og rigeligt.

Det tror jeg næppe, ihvertfald ikke som kædespray - det vil tage livet
af kæden hvis den alene vedligeholdes med WD40 - fuy

> [...]

> din omgang med dåsen. Til gengæld holder den klæbrige kæde på sand og snavs,

Der er ikke nævnt WD40 i ovenstående, men kædespray - WD40 er _ikke_
kædespray!

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-07 11:36

On Fri, 30 Mar 2007 10:32:26 +0200, Jim Andersen wrote:

> Til gengæld holder den klæbrige kæde på sand og snavs,
> som slider fælt.

Men dog ikke mere end at en DID/Renthal løsning holder over 35.000 Km. Hvor
langt holder din kæde ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Toff

Dato : 30-03-07 13:46

> [...]
> motorvej eller når du er mindre disciplineret i din omgang med dåsen. Til
> gengæld holder den klæbrige kæde på sand og snavs, som slider fælt.

Tak for linksene.

Fra : Armand

Dato : 30-03-07 22:51

> Sådan noget som bagsvinger og kronrør har jeg ikke smurt. Det gør
> mekanikeren.

Håb og tro du blot på dét - Indtil du står i samme situation som Allan skrev
om vedr. hans CBR600 d: 26. =

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-04-07 09:19

Armand wrote:

> Håb og tro du blot på dét - Indtil du står i samme situation som
> Allan skrev om vedr. hans CBR600 d: 26. =

Når jeg beder ham om at gøre det, så gør han det. Det er Brdr Stevns vi
snakker om. Ikke Køge Mc.

Og Allans indlæg er nemlig et godt eksempel på at en udtalelse om skift af
kædekit a la "det kan alle klare selv på en time. Det er jo ikke
raket-videnskab det her" måske ikke altid er så skide smart

/jim

Fra : jim

Dato : 03-04-07 09:31

ed2k://|file|Bike_Juli_2000_CB_GS_ER-500_Test.zip|15391367|
C3653CCC456DEADE3C7DDD83F1905484|h=375GTODCGSDIQ474I67Q67LCADZDQNL6|/

ed2k://|file|Kawasaki%20ER500-C5%202004%20Service%20Manual.pdf|7411407|
C4A4CC216E2D64F3498BCA9FEF262789|h=PV342RHO6X6X2UKHULW3IJIFOWPZINOF|/