dmi siger...
Fra : tp

Dato : 26-03-07 19:49

Onsdag og torsdag:
Tørt og de fleste steder solrigt med dagtemp. mellem 10 og 15 grader,
men ved østvendte kyster fortsat lidt køligere og stedvis mulighed for
havgus. Om natten måske tåge nogle steder, men ellers tørt og klart og temp.
mellem 0 og 5 grader. Svag til jævn vind fra øst og sydøst.

Jeg forventer at se alle herinde fra på nørrebrogade på torsdag

Mvh TP - der tilbagelægger de 700km retur med stor glæde for denne herlige
oplevelse...

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-03-07 19:54

> Jeg forventer at se alle herinde fra på nørrebrogade på torsdag

absolut!

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 19:58

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forventer at se alle herinde fra på nørrebrogade på torsdag

hemm........ jeg kan ikke, skal ind og se sønnen få overrakt sit svendebrev
, og bakken åbner jo også igen til næste år !, der er det sikkert lorte
vejr

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Bongo

Dato : 26-03-07 20:04

> Jeg forventer at se alle herinde fra på nørrebrogade på torsdag
>

> Mvh TP - der tilbagelægger de 700km retur med stor glæde for denne herlige
> oplevelse...

Turen ind er fed, det er når vi skal hjem det er f...... koldt. 0-5 grader.
Sidste år gik tænder som kastanjetter på mig da jeg nåede storebælt.

Vh Bongo
Som ikke rigtig kan finde ud af om han magter opgaven.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-03-07 20:51

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> storebælt.
>
> Vh Bongo
> Som ikke rigtig kan finde ud af om han magter opgaven.

Huh - husker det tydeligt - samme oplevelse her - da jeg krydsede "sundet"
til amager
Men koldt det var det altså.
--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-03-07 20:51

Det gjorde jeg osse i år 2000 på en 86'er 125 offroader. Stik den!
> Turen ind er fed, det er når vi skal hjem det er f...... koldt. 0-5
> grader. Sidste år gik tænder som kastanjetter på mig da jeg nåede
> storebælt.
Jeg startede om morgenen med isglatte veje. Og da aftenen gik på var det tæt
på frost igen.

Det gør jeg ikke foreløbig igen. Slet ikke hvis jeg igen skal holde i
tomgang i ca 1½ time på vej derop. Men det er måske blevet bedre med årene?
Dengang var der vist 10000 Mc'ere (heraf ca 1000 på prøveplader)

Men pudsigt som hele byen syder. Jeg husker vi kørte noget over 100 på et
tidspunkt. Og der var pansere overalt. De var ligeglade med hjulspin og
wheelies. Fedt at de osse kan slappe lidt af.

FOCs

Fra : tp

Dato : 26-03-07 20:59

> Turen ind er fed, det er når vi skal hjem det er f...... koldt. 0-5
> grader. Sidste år gik tænder som kastanjetter på mig da jeg nåede
> storebælt.

glemte måske at sige at jeg jeg tager 350 om dagen... Bruger et billigt
hotel i Istedgade i KBH, hvor man kan få cyklen ind i en aflåst gård. Og så
kan man jo lige bruge aftnen i storbyen med konen

Fra : Armand

Dato : 26-03-07 22:13

> Turen ind er fed, det er når vi skal hjem det er f...... koldt. 0-5
> grader. Sidste år gik tænder som kastanjetter på mig da jeg nåede
> storebælt.

Min svigerinde har lejet sig ind i en lejlighed som kommunen har i København
så min forfrosne svoger spares for sirius-turen hjem - - - - Og her sidder
jeg med Influenza og hoster lungerne halvt ud (((

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 26-03-07 22:14

> [...]
> så min forfrosne svoger spares for sirius-turen hjem - - - - Og her sidder
> jeg med Influenza og hoster lungerne halvt ud (((

Så er vi 2, god bedring.

Vh Bongo

Fra : Armand

Dato : 26-03-07 23:01

> Så er vi 2, god bedring.

TNX! Ditto!

--
Armand.

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 27-03-07 05:27

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> TNX! Ditto!
>
> --
> Armand.
>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg er også ramt af sygdom, så 3 stks. god bedring til jer 2 andre. Håber
bare det går hurtigt over.. har ferie i næste uge..

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen.
Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-03-07 05:56

> Jeg er også ramt af sygdom, så 3 stks. god bedring til jer 2 andre. Håber
> bare det går hurtigt over.. har ferie i næste uge..

hvad I dog ikke gør for at spare den hjemtur i kulde...

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 28-03-07 16:32

Bongo wrote:

> [...]
> storebælt.
>
> Vh Bongo
> Som ikke rigtig kan finde ud af om han magter opgaven.

Dét gør han... iflg. DMI bliver natten mellem torsdag og fredag den varmeste
i de kommende 5 dage (eller nætter om man vil).

Ikke så meget snakken - du skal med ind og åbne Bakken :)

Mvh
Thomas - der let kan genkendes på det mørke tøj med grå/refleks-striber og
styrthjelm ;)

Fra : Torben B

Dato : 28-03-07 19:02

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Thomas - der let kan genkendes på det mørke tøj med grå/refleks-striber og
Tænder bar for varme i håndtag

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-03-07 07:16

tp wrote:

> Jeg forventer at se alle herinde fra på nørrebrogade på torsdag

I'll be there - Det bliver stort i år. Jeg troede først at det var før
sommertiden - men jeg tog heldigvis fejl. Det år det var så tidligt var
det temmelig halvmørkt at kigge og køre.

Nå, jeg bliver vel nød til at skylle maskinen, eller alternativt køre
den gennem et par mudderhuller for at fortjene respekt

--
vh
Torben - TDM900 "sort"

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-03-07 07:26

Torben Scheel skrev:

> [...]
>
> Nå, jeg bliver vel nød til at skylle maskinen, eller alternativt køre
> den gennem et par mudderhuller for at fortjene respekt

ja i behøver ikke at lede efter mig

Der er for langt til kbh. for at holde i kø
med en MC i rygsækken

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-03-07 08:39

J.C.Kløve wrote:

> ja i behøver ikke at lede efter mig
>
> Der er for langt til kbh. for at holde i kø
> med en MC i rygsækken

Er du nu kommet til at skrue i sæsonen igen. Tsk, tsk

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-03-07 09:34

Torben Scheel skrev:

> Er du nu kommet til at skrue i sæsonen igen. Tsk, tsk

Jo deeet, jeg var lidt sent ude med skrueriet, og nu står jeg med en
nummerpladeholder, der ikke ser ud til at kunne blive lavet færdig, idet
ham der lovede at fræse et par ekstra huller i den (til ekstra blinklys)
ikke liiiige er kommet til det endnu - så den ligger bare der og venter
i værkstedet

Men en uges tid, så er vi ved at være der (håber jeg)

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-03-07 16:56

> Men en uges tid, så er vi ved at være der (håber jeg)

hvad er der galt med med strips og gaffa som nødløsning :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 06:49

Thomas Jensen wrote:

> hvad er der galt med med strips og gaffa som nødløsning :)

Shh. Det er det originale SuzukiGaffaStripsRepairKit Kløve venter på..

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-03-07 10:09

Torben Scheel skrev:

> Shh. Det er det originale SuzukiGaffaStripsRepairKit Kløve venter på..

Hov hov - jeg kan godt holde sukien opret, så jeg behøver kun gaffa til
banebrug á lygter m.v.

Nææ det er til at forøge sikkerheden af at få ekstra binklys á 2x2 bag
på. Nærmere forklaring kan fås på karoline næste gang jeg kommer
deromkring

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 10:12

J.C.Kløve wrote:

> Hov hov - jeg kan godt holde sukien opret, så jeg behøver kun gaffa til
> banebrug á lygter m.v.

Det tror da pokker, den holder jo altid på værksted

> Nææ det er til at forøge sikkerheden af at få ekstra binklys á 2x2 bag
> på. Nærmere forklaring kan fås på karoline næste gang jeg kommer
> deromkring

Og billeder på dfmc.dk?

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-03-07 10:17

Torben Scheel skrev:

> Det tror da pokker, den holder jo altid på værksted

> Og billeder på dfmc.dk?

Jo et par stykker der også når engang smeden er færdig med at skære (det
er rustfastplade, der skal fræses to ovaler i, så jeg kan ikke lige
ordne det selv hjemme på spisebordet

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 10:23

J.C.Kløve wrote:

> Jo et par stykker der også når engang smeden er færdig med at skære (det
> er rustfastplade, der skal fræses to ovaler i, så jeg kan ikke lige
> ordne det selv hjemme på spisebordet

En søjleboremaskine med fræsehoved står også højt på min ønskeliste. Jeg
har dog adgang til en.

Jeg glæder mig til at se resultatet.

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-07 16:34

Torben Scheel skrev:

> En søjleboremaskine med fræsehoved står også højt på min ønskeliste. Jeg
> har dog adgang til en.
>
> Jeg glæder mig til at se resultatet.

Så - nu kan resultatet beskues...
Problemstillingen.
Indledningsvist blev der fra bla. Orla klaget over at mine blinklys i
sædebunden ikke var synlige.
I kombination med at nummerpladeholderen ikke var holdbar i længden,
besluttede jeg i juli 06 at invedterede i en rustfast nummerpladeholder
fra Louis, til Sv'eren, hvor der også kunne sættes blinklys i. (Der
indkøbts også blinklys.

Imidlertid viste det sig ved montage at der ikke vat plads til de
oprindelige fatninger mellem sædebund på nummerpladeholder. Da jeg
påsatte diode blink, var jeg nød til (viste dere sig ved forsøg) at
bevare de oprindelige blink (dette til trods for der faktisk var sat
modstande i :-/)for at holde en anstændig blinkfrekvens.

Løsningen
Beslutningen blev at lade fatningerne med pærerne ligge og blinke
strippet fast invendigt i bagerste kåbe.

Vinteren skulle så resultere i at der blev lavet hul til fatningerne, så
hele molevitten kunne blinke lystigt til orientering for den øvrige trafik.

Dette er nu foranstaltet og resultatet kan ses her:

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1528

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Bo Nielsen

Dato : 02-04-07 21:24

> [...]

> trafik.
>
> Dette er nu foranstaltet og resultatet kan ses her:

Fint med en ordentlig løsning så blinklysene faktisk kan ses.

Kørte bag en gul "zzgsxcb- og så nogle r'er" forleden. Meget flot cykel, men
jeg var s'gu lige ved at klappe op bag i ham, da han uden at vise af (troede
jeg) svingede til højre ad den vej, jeg også skulle. Hvide integrerede
små-blink næsten inde bag nummerpladen ser nok fedt ud, men er altså ikke
befordrende for trafiksikkerheden :-/

ScooterBo
(som nok har små blinklys, men til gengæld har kontrolleret de kan ses -
også i dagslys)

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 21:28

On Mon, 02 Apr 2007 17:33:48 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Så - nu kan resultatet beskues...
> Problemstillingen.
> Indledningsvist blev der fra bla. Orla klaget over at mine blinklys i
> sædebunden ikke var synlige.

Vi finder en anden undskyldning for at køre i en anden retning

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-07 21:44

Orla Pedersen skrev:

> Vi finder en anden undskyldning for at køre i en anden retning

Hø uden mig finder I aldrig hjem

Jeg kommer lige forbi med et kædeværktøj - det virker super godt
Vil Torsdag omkring middag passe?

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Bongo

Dato : 02-04-07 23:00

> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1528

Undskyld jeg lige bryder ind her, hvor har du købt dit DV Cam bracket?

Vh Bongo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-07 23:18

Bongo skrev:

> Undskyld jeg lige bryder ind her, hvor har du købt dit DV Cam bracket?

jeg vender lige tilbage når jeg har tjekket info

Vær opmærksom på at "toppen" har jeg selv fået modificeret ved at slagte
et 47,- kr "bord-tre-ben", og få lavet et gevind i bunden så det kunne
skrues på armen. Fidusen ved denne er at man kan tanke selv om DV'en
sitter på

Jeg har smidt den første "test film" (gaab kedelig men anyhow) på
youtube, men den er ikke "processet færdig" så link kommer senere.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-07 23:42

J.C.Kløve skrev:

> [...]
>
> Jeg har smidt den første "test film" (gaab kedelig men anyhow) på
> youtube, men den er ikke "processet færdig" så link kommer senere.

http://www.EvoTech-performance.co.uk
(denne her:)
http://83.245.34.246/acatalog/camera_satnav.html

.... videoen må vente, den var for lang
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-04-07 13:15

J.C.Kløve skrev:

> Jeg har smidt den første "test film" (gaab kedelig men anyhow) på
> youtube, men den er ikke "processet færdig" så link kommer senere.

Så var der film
http://www.youtube.com/watch?v=b85lba_Kp8k

Der er nu ikke noget særligt ved den, men hvad fan, det var sjovt at
lave

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Armand

Dato : 03-04-07 15:17

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.youtube.com/watch?v=b85lba_Kp8k
> Der er nu ikke noget særligt ved den, men hvad fan, det var sjovt at lave

Respekt for at du tør!
Man blotter sig for alskens kritik omkring kørestil; fartgrænser; fototeknik
m.m.m. ved at offentligøre simple 10 minutter af sin kørsel

Og jeg er da ikke bedre en nogen andre:
Hoddakæft hvor en optagelse få sådan en V2'er til at lyde sygt og
scooteragtigt
Og hvor bliver det sganomspundne V2-moment af - Der er jo ikke én
acceleration der får motorcyklen (á kameraets sigte mod horisonten) til at
løfte sig mere end en fingergredde :-|

Og så også lidt saglighed: Tillad mig lige være med til at pudse din
vinterrutine af i god lune: Nedgearinger! Når du så udbredt bruger at
nedgeare uden mellemgas, så husk at bruge bagbremsen en anelse samtidig (med
den motorbremsning der medfører nedgearingerne) - Dét vil lette gearkassens
indgreb betydeligt!!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-04-07 15:20

Armand skrev:
> [...]
> Man blotter sig for alskens kritik omkring kørestil; fartgrænser; fototeknik
> m.m.m. ved at offentligøre simple 10 minutter af sin kørsel

Tak

> Og jeg er da ikke bedre en nogen andre:
> Hoddakæft hvor en optagelse få sådan en V2'er til at lyde sygt og
> scooteragtigt

Der kommer mikrofon på, så lyden bliver bedre senere.

> Og hvor bliver det sganomspundne V2-moment af - Der er jo ikke én
> acceleration der får motorcyklen (á kameraets sigte mod horisonten) til at
> løfte sig mere end en fingergredde :-|

Ingen baghjuls kørsel her - det lader jeg andre om, jeg har en
5 mdr. gammel trunde jeg skal hjem og forsørge. - Jeg ved dog at den
kan
(seføli kun når man ved et uheld lukker for meget op )

> [...]
> den motorbremsning der medfører nedgearingerne) - Dét vil lette gearkassens

Taget til efterretning

Se hvis alle turde komme med vejledning til en sådan video, kunne det jo
ende ud i en mere flydende kørsel.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Orla Pedersen

Dato : 03-04-07 15:22

Armand wrote:

> Og hvor bliver det sganomspundne V2-moment af - Der er jo ikke én
> acceleration der får motorcyklen (á kameraets sigte mod horisonten) til at
> løfte sig mere end en fingergredde :-|

Det er vel kun dig der taler om V2 moment ? Os med V2'ere ved jo godt
hvordan de skal bruges, og respekt for at Kløve _ikke_ fyrer raketten af
:-|

Få nu den Ducati på gaden, så vi kan få ro

mvh
Orla

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-04-07 15:52

Armand skrev den 03 apr 2007 i

> Og hvor bliver det sganomspundne V2-moment af - Der er jo ikke én
> acceleration der får motorcyklen (á kameraets sigte mod horisonten) til
> at løfte sig mere end en fingergredde :-|

"Tags": (blaa) calm

Ide´til Armand: Hvad med en uge hvor quizzen går på: "Gæt en vej" ?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 16:43

On 03 Apr 2007 14:51:49 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> "Tags": (blaa) calm
>
> Ide´til Armand: Hvad med en uge hvor quizzen går på: "Gæt en vej" ?

Ku da være en rigtig fin idé, faktisk genkendte jeg mange dele af Kløves
tur i Himmerland.

Men lad nu lige Armand få ro, så han rent faktisk _læser_ de besvarelser
han får ;-D

Fra : Armand

Dato : 03-04-07 18:51

meddelelse news:8mzo3jsedxdz.ao734usane1o$.dlg@40tude.net...

> Ku da være en rigtig fin idé, faktisk genkendte jeg mange dele af Kløves
> tur i Himmerland.
>
> Men lad nu lige Armand få ro, så han rent faktisk _læser_ de besvarelser
> han får ;-D

- - - - eller blot får overblik over modtagne og slettede mail's

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 21:57

On Tue, 3 Apr 2007 19:51:05 +0200, Armand wrote:

> - - - - eller blot får overblik over modtagne og slettede mail's

Ski' mæet, jeg kunne jo ikke genkende motoren, og det ærgrer mig, at jeg
slet ikke fik øje på den "åndsvage" vinkel mellem knastgrupperne. Den ville
have været enten 90°, eller 180°, på en "almindelig" motor.

Fra : Armand

Dato : 03-04-07 18:57

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Armand skrev den 03 apr 2007 i

> "Tags": (blaa) calm
>
> Ide´til Armand: Hvad med en uge hvor quizzen går på: "Gæt en vej" ?

Hæ!
Egentlig ikke umulig, omend endnu mere snævert focuserende end hvad såvel
80'er træf og dyb teknik har vist sig at være!

Men da det er Kløve der har grejet, må oplægget være til ham istedet!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-04-07 22:19

Armand skrev:

> [...]
> 80'er træf og dyb teknik har vist sig at være!
>
> Men da det er Kløve der har grejet, må oplægget være til ham istedet!

Joo det, jeg kommer da godt nok lidt rundt i landet, endog et par gange
til Fredrecia de næste par måneder

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Bongo

Dato : 03-04-07 22:44

> Der er nu ikke noget særligt ved den, men hvad fan, det var sjovt at lave

Manga tak for infoen.