start af Honda CBR 600 F 1990
Fra : cbr600

Dato : 24-03-07 09:57

Hej det kan godt være det er et dumt spørgsmål... hvordan starter jeg
bedst min honda
nogen siger give fuld choker og lidt gas lidt svær at starte helt
kold... eller bare give fuld choker
og starte ? når den først har været startet er den meget nem at
starte.. skal jeg få gennem gået min tænding og karburator (det er min
første motorcykel) på forhånd tak

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 24-03-07 10:09

"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis den er kold, så fuld choker og ingen gas. Det skal virke. Ellers er der
noget der ikke er iorden.
Hilsen Matthias

Fra : cbr600

Dato : 24-03-07 10:17

On 24 Mar., 10:09, "Matthias H Matthiessen"
<matthiessenS...@dioder.dk> wrote:
> [...]
> første motorcykel) på forhånd tak
>
> Hvis den er kold, så fuld choker og ingen gas. Det skal virke. Ellers er der

Hej jeg siger tak for svaret, altså lige som på gamle biler med choker
fuld choker og heller ingen
gas på gamle biler

Fra : Armand

Dato : 24-03-07 12:29

> Hej jeg siger tak for svaret, altså lige som på gamle biler med choker
> fuld choker og heller ingen gas på gamle biler

Der kan lige være en detalje at fin-betjene v.h.a.: Næsten øjeblikkeligt
efter opstart vil man ofte få brug for at regulere ned på chokeren p.g.a.
høje omdrejninger - Hvis man noterer sig pågældende chokerstilling vil det
være dén, eller én en anelse højere, der er optimal!

--
Armand.

Fra : cbr600

Dato : 24-03-07 14:08

On 24 Mar., 12:29, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> [...]
> høje omdrejninger - Hvis man noterer sig pågældende chokerstilling vil det
> være dén, eller én en anelse højere, der er optimal!

Jeg takker endnu engang, vil prøve det af tak..

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-03-07 12:38

"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> writes:

> Hej det kan godt være det er et dumt spørgsmål... hvordan starter
> jeg bedst min honda

Udover hvad de andre har fortalt, så kan du skåne batteriet ved at
bruge starteren på samme måde som en kickstarter. Dvs. at du bare
trykker kortvarigt for lige at få den til at rotere, og så lade
inertien om resten. Cyklen skal starte temmeligt godt for at det
virker, men på min Fazer har det også betydet at batteriet kører fint
på 8. år.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Armand

Dato : 26-03-07 13:05

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> trykker kortvarigt for lige at få den til at rotere, og så lade
> inertien om resten. Cyklen skal starte temmeligt godt for at det

Dét trick er nu ellers godt for at få slået igang selvom batteriet er
halvtræt og starteren derved sluger al strømmen fra tændingen: Når
starterknappen slippes er alt det strøm batteriet kan magte til rådighed for
tændingen imens motoren stadig bevæger sig en kompression eller to rundt på
inertien.

Men netop derfor bringer du endnu en problematik ind i snakken: èr der strøm
nok på akkumulatoren?
Selvom den er friskopladet kan de p.t. værende temperaturer tære hårdt på
effekten og hvis batteriet ikke længer er helt på toppen kan der udemærket
mangle masser af strøm selvom motoren tilsyneladende trækkes rundt
En sikker metode til erkendelse af om motorcyklens akkumulator er ved at
være for træt er at trække et par starthjælps-kabler fra en bil og se om
motorcyklen derved starter anderledes velvilligt! Er dét tilfældet, så er
det tid for at investere få hundrede kroner i en ny akkumulator!

Så prøv også lige det CBR600 (sært navn forøvrigt!)!

--
Armand.

Fra : cbr600

Dato : 26-03-07 18:16

On 26 Mar., 14:05, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> [...]
> det tid for at investere få hundrede kroner i en ny akkumulator!
>
> Så prøv også lige det CBR600 (sært navn forøvrigt!)!

tak for svaret, måske et nyt batteri.. sært navn CBR600 det ssådan en
jeg har

Fra : Armand

Dato : 26-03-07 18:30

> tak for svaret, måske et nyt batteri.. sært navn CBR600 det ssådan en
> jeg har

Jeg stak bare lidt til at du ikke underskriver dine "breve" og kun fremstår
som afsendernavnet!
Der er intet i vejen for at være inkognito i en eller anden grad og CBR600
er et ganske gangbart alias, men kunne du i høflighed ikke også signere dine
skrifter?

--
Armand.
(også på CBR600 - Indtil der melder sig en køber)

Fra : cbr600

Dato : 31-03-07 11:13

On 26 Mar., 19:29, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> --
> Armand.
> (også på CBR600 - Indtil der melder sig en køber)

Hej Armand, jeg hedder Henrik selvfølgelig under skriver man sig
Mvh Henrik

Fra : cbr600

Dato : 06-04-07 16:15

On 24 Mar., 15:08, "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> wrote:

> Jeg takker endnu engang, vil prøve det af tak..
En kæmpe tak for jeres råd, først gav jeg choker og gas og den havde
svært ved at starte
nu giver jeg kun choker og den starter omgående TUSIND tak til
alle

Vh Henrik