/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GPX 600R driller
Fra : Christian Ewald


Dato : 23-03-07 11:13

Min frue har sådan en og den driller lidt ( når jeg kører på den)
Symptomer: hvis man 'krudter' til den går der kort tid - 1 til 2
minutter, så dør den! Lidt i stil med når man kører tør, men ikke så'n
småpruttende, men fuldstændigt. Så trækker man ind til siden, venter
et øjeblik, giver choker og trykker på start og så er den i gang igen!

Jeg har svært ved at tro at alle 4 karburaturers nåle er slidte på en
sådan måde, at de alle 4 kan dø så synkront som de gør. Er det
sandsynligt at alle karburatorer løber tør på samme tid f.eks. på
grund af snavs i et hidtil ikke opdaget benzinfilter eller er det
snarere et strømproblem, der kun viser sig når man kører lidt friskere
en fruen gør?


 
 
MKS - 74 (23-03-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 23-03-07 11:23

On 23 Mar 2007 10:12:35 GMT, Christian Ewald <c.ewald@7A8G2c.dk> (slet
7A8G2) wrote:

>Symptomer: hvis man 'krudter' til den går der kort tid - 1 til 2
>minutter, så dør den! Lidt i stil med når man kører tør, men ikke så'n
>småpruttende, men fuldstændigt. Så trækker man ind til siden, venter
>et øjeblik, giver choker og trykker på start og så er den i gang igen!

Tilstoppet tankudluftning?

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Christian Ewald (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Christian Ewald


Dato : 23-03-07 11:35

Tak - den havde jeg overhovedet ikke skænket en tanke (hø)- sidder den
typisk i dækslet eller hvad og er det noget med
at skulle blæse igennem et eller andet med trykluft?
Christian

MKS - 74 <mks74temp@gmail.com> skrev:
>On 23 Mar 2007 10:12:35 GMT,
>Christian Ewald <c.ewald@7A8G2c.dk> (slet
>7A8G2) wrote:
>
>>Symptomer: hvis man 'krudter' til
>>den går der kort tid - 1 til 2
>>minutter, så dør den! Lidt i stil
>>med når man kører tør, men ikke så'n
>>småpruttende, men fuldstændigt. Så
>>trækker man ind til siden, venter
>>et øjeblik, giver choker og
>>trykker på start og så er den i gang igen!
>
>Tilstoppet tankudluftning?
>
>--
>-Michael
>Div. Aprilia RS250 og Honda
>CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
>http://cbr600.dyndns.dk/


Armand (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-03-07 16:58


"Christian Ewald" <c.ewald@c.dk> skrev i en meddelelse
news:11746464180.0591964532200961@dtext.news.tele.dk...
> Tak - den havde jeg overhovedet ikke skænket en tanke (hø)- sidder den
> typisk i dækslet eller hvad og er det noget med
> at skulle blæse igennem et eller andet med trykluft?
> Christian
>
Start med at åbne for tankdækslet med øret tæt ved, nå nu det hænder igen:
Hvis det er manglæende tankudluftning, så afgiver den et hørbart *SVUP* når
der dannes forbindelse til atmosfæren!
Hvis det ér det der er problemet, så er tilstopningen tilsyneladende ikke
mere total end at koneriet kan klare sig med den forekommende grad af
sivning.
Jeg ville undersøge om årsagen er så simpel som en knækket/klemt slange
(mange motorcykler har såvel tankudluftningen, som tankdæksel-fordybningens
vand-dræn rør-ført igennem tanken og ud bagest/nederst skjult af sædet,
hvorfra at det er gummislanger der står for "logistikken"!), eller anden
simpel årsag og så ellers spare tankdækslet for dybereliggende arbejde.

Hvis ikke at vacuum-sugning af tanken bekræftes med svup'eriet, kan fejlen
ligesåvel ligge i klemte bensinslanger hhv. fyldt tankfilter eller i
vand/snavs i karbunadernes svømmerhuse!
Kontrol af slangeføring og tømning af svømmerhusene v.h.a. dertil
forekommende bundskruer er vejen frem hér. Og i tilfælde af at intet
hjælper: Tømning af tanken og afmontering af bensinhanen for kontrol af
filteret indvendigt på dén!

--
Armand.



Jim Andersen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 23-03-07 12:34

MKS - 74 wrote:
> Tilstoppet tankudluftning?

Eller et "knæk" på benzinslangen, eller et tilstoppet filter.

/jim



Freddy O. Christense~ (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 23-03-07 11:42


"Christian Ewald (slet 7A8G2)" <c.ewald@7A8G2c.dk> skrev i en meddelelse
news:11746450630.16311452373629@dtext.news.tele.dk...
> Min frue har sådan en og den driller lidt ( når jeg kører på den)
> Symptomer: hvis man 'krudter' til den går der kort tid - 1 til 2
> minutter, så dør den! Lidt i stil med når man kører tør, men ikke så'n
> småpruttende, men fuldstændigt. Så trækker man ind til siden, venter
> et øjeblik, giver choker og trykker på start og så er den i gang igen!
>
> Jeg har svært ved at tro at alle 4 karburaturers nåle er slidte på en
> sådan måde, at de alle 4 kan dø så synkront som de gør. Er det
> sandsynligt at alle karburatorer løber tør på samme tid f.eks. på
> grund af snavs i et hidtil ikke opdaget benzinfilter eller er det
> snarere et strømproblem, der kun viser sig når man kører lidt friskere
> en fruen gør?
>
Klassisk. Stoppet filter i tank, på slangen eller problemer med
tankudluftning. Løs evt. dækslet lige når den dør og se om den ikke kommer
igen.
At den dør pludseligt skyldes sikkert bare det store forbrug når du vrider
ørerne om på den.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste