Rigtigt gamle MC årbøger?
Fra : tp

Dato : 22-03-07 14:48

Hejsa

Er nu endelig blevet færdig med at scanne mine årbøger ind i computeren
(selvom jeg godt ved at 07 udgaven vel snart er på trapperne)

meeen så var det jeg tænkte. Har været på bib etc, men det er ikke lykkedes
mig at finde nogle ældre end 1974 (som de forøvrigt slet ikke vil låne ud).
Findes dette ikke?

har I noget, er jeg køber til sådanne bøger... bare sådan for nostalgiens
skyld - man er vel nørd

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 15:34

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> låne ud). Findes dette ikke?
>
> har I noget, er jeg køber til sådanne bøger... bare sådan for nostalgiens

Jeg formoder du mener Mc revy, og her mener jeg at 1974 er den første
årgang.
Jeg er selv nørdet, er ked af at jeg ikke har 1974 og 1975, da de er de
eneste jeg ikke har på hylden :-|

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Bongo

Dato : 22-03-07 16:37

Kan den digitale udgave hjælpe?: http://www.theducklings.eu/mcrevy.htm

Fra : bigOne

Dato : 22-03-07 17:08

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> [...]
nogen der kan hjælpe med 2006 og 2007 ??

Fra : tp

Dato : 22-03-07 18:24

> nogen der kan hjælpe med 2006 og 2007 ??

2007 er endnu ikke udkommet....

Fra : bigOne

Dato : 25-03-07 17:57

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Kan den digitale udgave hjælpe?: http://www.theducklings.eu/mcrevy.htm
har du et andet link ??

Fra : Bongo

Dato : 25-03-07 21:33

> har du et andet link ??

Nej, men hvorfor, det virker da? Højreklik på filerne og vælg gem som. Exe
filer er selvudpakkende rar-filer.

Vh Bongo

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 21:46

> Nej, men hvorfor, det virker da? Højreklik på filerne og vælg gem som. Exe
> filer er selvudpakkende rar-filer.
>
> Vh Bongo

Virker ikke her !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Bongo

Dato : 25-03-07 22:12

Hvad med dette her : http://www.theducklings.eu:80/mcrevy.htm

Fra : Armand

Dato : 25-03-07 23:12

> Hvad med dette her : http://www.theducklings.eu:80/mcrevy.htm
Næh!
Mon ikke at du ligger inde med et gammelt link der er gået død!?
Det er vel ikke utænkeligt at nogle myndigheder i mellemtiden har belært
webmaster om ophavsret :-/

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 26-03-07 06:17

> Mon ikke at du ligger inde med et gammelt link der er gået død!?
> Det er vel ikke utænkeligt at nogle myndigheder i mellemtiden har belært
> webmaster om ophavsret :-/

Ok, nu forstår jeg, siden kommer, men linkene er døde :( . Så kan jeg ikke
hjælpe. Sorry.

Vh Bongo

Fra : Bongo

Dato : 26-03-07 11:36

Se Jims indlæg i næste tråd :)

Fra : tp

Dato : 22-03-07 18:27

at 07 udgaven vel snart er på trapperne)

> Jeg formoder du mener Mc revy, og her mener jeg at 1974 er den første
> årgang.

det tror jeg også, men i 1974 refererer de som om der har været noget før?
Måske bare et indlæg i et mc blad eller?

Fra : Richard

Dato : 22-03-07 20:50

tp wrote:

> det tror jeg også, men i 1974 refererer de som om der har været noget før?
> Måske bare et indlæg i et mc blad eller?

Eller måske den jeg lige greb på hylden med overgemt mc-litteratur:

Dansk MC-revy
Motorcykler - Knallerter - Udstyr - Forår 1973 - Pris 12,50
Redigeret af Bilen og Bådens redaktion
Udgivet af Palle Fogtdal A/S

Heftet på 84 sider indeholder en del artikler foruden modeloversigterne,
så mon ikke, det er et godt bud på en tidligere udgave af MC-revy?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-03-07 20:54

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er nu endelig blevet færdig med at scanne mine årbøger ind i computeren
> (selvom jeg godt ved at 07 udgaven vel snart er på trapperne)

Jeg kunne evt tilbyde at opbevare en sikkerhedskopi
således dit arbejde er sikret ved totalnedbrud.
Det skal ikke koste dig en jante hvis bare man må kigge
lidt over skulderen

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-03-07 11:07

Andersen [3650] wrote:

> Jeg kunne evt tilbyde at opbevare en sikkerhedskopi

Den kan findes på mulen. Jeg har 1974 til 2005 (men ikke 2004).

Nogen der har et link til årgang 2006. Gerne på mulen.

/jim

Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-03-07 15:53

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Den kan findes på mulen. Jeg har 1974 til 2005 (men ikke 2004).

Hmmmm.
Jeg finder kun specifikke scans på en given model.
Har du et par gode "søgeord"??
Eller bedre endnu hvis du kender www.mediafire.com
så kunne det være mange ville blive glade ))))))))

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-03-07 09:27

Andersen [3650] wrote:

> Jeg finder kun specifikke scans på en given model.
> Har du et par gode "søgeord"??

Sidder ikke ved en mule lige nu men prøv
mcrevy 1974 2005

> Eller bedre endnu hvis du kender www.mediafire.com
> så kunne det være mange ville blive glade ))))))))

Den fylder 475 mb... Mediafire tager kun 100 mb ad gangen.

Prøv den her
http://www.mininova.org/tor/199542

/jim

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-03-07 15:09

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Den fylder 475 mb... Mediafire tager kun 100 mb ad gangen.
>
> Prøv den her
> http://www.mininova.org/tor/199542

Torrent ser ud til at være i live, så jeg napper den
derigennem. Takker.

Fra : bigOne

Dato : 26-03-07 15:29

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse

> Torrent ser ud til at være i live, så jeg napper den
> derigennem. Takker.
Den er bare sååå laangsom....

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-03-07 07:21

bigOne wrote:
> Den er bare sååå laangsom....

Du behøver ikke at sidde og kigge på det imens

--
vh
Torben

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 27-03-07 14:29

Hvordan virker det? Jeg får en mystisk *.torret fil, på nogle hundrede kb,
that's it.

Michael Dahlberg

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 14:38

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan virker det? Jeg får en mystisk *.torret fil, på nogle hundrede kb,
> that's it.

Der står jo akkurat nedenunder at man kan klikke og downloade fornødne
..torrent fil hvis man ikke har den i forvejen!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 07:26

Michael Dahlberg wrote:

> Hvordan virker det? Jeg får en mystisk *.torret fil, på nogle hundrede kb,
> that's it.

torrent fildeling har brug for et program til at hente filstumper og
dele ud - prøv f.eks. at google bittorrent. Lad nu være med at downloade
noget med ophavsret - så er jeg nemlig hæler :-/

--
vh
Torben

Fra : Skovtrolden

Dato : 27-03-07 14:43

> Du behøver ikke at sidde og kigge på det imens
> --
> vh
> Torben

Men alligevel, nu har den stået på 99,8% siden i går, og det er der og 6
andre peers som er strandet på

Men den får lige et par dage mere.

Trolden

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-07 16:04

"Skovtrolden" <phskov@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men alligevel, nu har den stået på 99,8% siden i går, og det er der og 6
> andre peers som er strandet på
>
> Men den får lige et par dage mere.

Samme her :-/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 27-03-07 16:37

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:2045$46093256$55183f7d$21441@news.arrownet.dk...
> Samme her :-/

Ditto her. Øv øv øv og sur røv.

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 16:51

> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
> meddelelse news:2045$46093256$55183f7d$21441@news.arrownet.dk...
>>
> Ditto her. Øv øv øv og sur røv.

Nu har vi snart navnene på alle de seks der står i stampe

--
Armand.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 27-03-07 20:08

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har vi snart navnene på alle de seks der står i stampe

Ja og var der bare en der har den komplette torrent
så bare hopper på i en time, ja så var der pludselig
6 mere der kun være med til at dele denne samling.
Det ville være nize.

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 17:41

Hvilken filtype er det I henter?

Vh Bongo

Fra : Andersen [3650]

Dato : 27-03-07 20:09

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken filtype er det I henter?

Det er reelt bare en bunke JPG filer.

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 20:16

> Det er reelt bare en bunke JPG filer.

Så er det da ligegyldigt at der mangler et par %. Det svarer jo bare til et
par sider.

Vh Bongo

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 07:21

Bongo wrote:

> Så er det da ligegyldigt at der mangler et par %. Det svarer jo bare til et
> par sider.

Jeg tror netop du har sagt til en flok Carl Barks fans at det ikke gør
noget at der mangler et par sider i deres førsteudgave af Anders And..

--
vh
Torben

Fra : Skovtrolden

Dato : 28-03-07 08:15

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
> Så er det da ligegyldigt at der mangler et par %. Det svarer jo bare til
> et par sider.
> Vh Bongo

Der er under 10 modeller fra årgang 1984 som mangler, så det kan jo klares
med et besøg på det lokale bibliotek, og en scanner.
Så jeg er ikke urolig. Men den får lige en dag mere, hvis der er flere som
vil være med.

Att: Torben,

Her er det heldigvis ikke Carl Barks, eller Don Rosa, så havde det været
katastrofalt!,
Trolden

Fra : Dr. Enduro

Dato : 27-03-07 11:13

Hihi, ikke fordi jeg har noget imod det at "sikkerhedskopiere" udsolgte
bøger, men normalt plejer der på dette tidspunkt at komme nogen på banen
med, at den slags også burde bandlyses her i gruppen, hvis nu
dba-forespørgsler også skal fordømmes, fordi de er ulovlige...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Lars Holst

Dato : 28-03-07 15:31

"tp" <skodskod@yahoo.com> said in

> [...]
> vil låne ud). Findes dette ikke?
>
> har I noget, er jeg køber til sådanne bøger... bare sådan for

Jeg har digitaliseret MC revyen 1973-2006.
Jeg ved at de danske biblioteker også har dem fra 1974 men at der er vældig
omfangsrige fejl i enten deres 74 eller 75 udgave.
1973 udgaven var det første forsøg på at lave en "revy". Det er egentlig
det gammelkendte månedsblad Mc-Revy men i en særudgave hvor alle årets
modeller gennemgås. Både knallerter og motorcykler.

Desuden har jeg Bil revyerne fra 1965-2006 i digitaliseret form og der har
bibliotekerne også fejl i flere af de tidlige årgange.
Så er der jo Båd revyerne (tilbage fra 60'erne), HiFi Revyerne, Foto
revyerne og Hifi Årbøgerne (helt tilbage fra 1973) som også snart findes
her i digitaliseret form.

Men p.g.a. loven om copyright tør jeg på ingen måde udbyde noget af det til
download for andre eller på anden vis dele ud af det.

Hvorfor forsøger du dig ikke på biblio.

2007 udgaven skulle vist være på gaden ca. d. 12/4

--
Lars Holst

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-03-07 12:19

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> writes:

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev...
>>

> Ja og var der bare en der har den komplette torrent så bare hopper
> på i en time, ja så var der pludselig 6 mere der kun være med til at
> dele denne samling.

Pågældende torrent har vist bare været mangelfuld i lang tid, men det
er jo ikke verdens undergang hvis der f.eks. kommer til at mangle otte
cykler fra 1984.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R