forkromning
Fra : mik

Dato : 21-03-07 08:33

Hejsa

Jeg er nu blevet ejer af en Honda vt 750 c.
Den kører rigtig fint,men der er vel altid lidt man kan gå og pusle med.
Jeg er ved at skifte olie og filter,men vil også gerne skifte olie på
kadantrækket,men da jeg ikke har en manuel så spørger jeg her.
Der sidder en stor skrue i midten og en lille forneden sikkert aftapning,
og foroven er der en slags prop/dut ? er det måle pinden? og hvordan får
man den op hvis det er den.Der skal også lidt vand på eksp.beholderen,og
det skulle være deminiraliseret vand har jeg hørt,og hvad med frostvæske?
er det som på en bil?det beskytter de indre dele?
Men nu til noget andet forkromning der sidder en frontbeskyttelse foran
køleren,og den kunne godt friskes op,men er der noeg der forkromer her i
Sydsjælland?ved der er en i Stenlille eller er det billiger med en anden/ny.
Er der nogen som kan anbefale en god måde at polerer de 2 sidedæksler i
aluminium på.
Jeg vil også gerne købe en manuel til cyklen,men hvor? er der nogen som har
en
eller kan henvise.
Modtager gerne gode fif med hensyn til min MC evt klubber i området omkring
Ringsted-Haslev- Næstved.

Hilsen Jens

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 21-03-07 09:34

"mik" <jens_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den kører rigtig fint,men der er vel altid lidt man kan gå og pusle med.

> Modtager gerne gode fif med hensyn til min MC evt klubber i området

www.shadow-mc.dk

medl. 163

mvh
Bendt

Fra : Bente

Dato : 21-03-07 13:15

Har sendt en PDF artikel om pudsning af aluminium til din mail adresse.
Så håber jeg den er rigtig.

MV
Bente/md

Fra : oz3lx,René

Dato : 21-03-07 15:07

> [...]
> har en
> eller kan henvise.
> Modtager gerne gode fif med hensyn til min MC evt klubber i området

hej Jens
vedr. mc klubber i Ringsted området er der jo feks.
Riders mc i St. Merløse hvor jeg selv er medlem, her er du altid velkommen
en fredag aften hvor vi har klub aften
se mere på www.riders-mc.dk

--
Mvh. René Rasmussen
Holbækvej 280

Fra : Richard

Dato : 21-03-07 19:19

mik wrote:

> Jeg er nu blevet ejer af en Honda vt 750 c.

Tillykke...

> Den kører rigtig fint,men der er vel altid lidt man kan gå og pusle med.
> Jeg er ved at skifte olie og filter,men vil også gerne skifte olie på
> kadantrækket,men da jeg ikke har en manuel så spørger jeg her.

...uanset om du får svar, så skaf dig en service manual asap - den burde
være fulgt med cyklen IMHO, Clymer, Haynes, Honda, Bücheli el.lign.

Husk også, at Honda har gennem mange år jævnligt udgivet en Common Service
Manual, der beskriver de grundlæggende mekaniske arbejder, som ikke er
modelspecifikke. Kan være en god hjælp, hvis du er ny i mc-skruefaget
- mest glæde får du af den version af manualen, der er udgivet samtidig
med din VT; de udkommer med 5-10 års mellemrum og fås hos Honda, Helm Inc.
(USA) eller i *orange* kopi på Nettet, hvis du har så travlt...

> Der sidder en stor skrue i midten og en lille forneden sikkert aftapning,
> og foroven er der en slags prop/dut ? er det måle pinden? og hvordan får
> man den op hvis det er den.

Det er sikkert et vinkelgearhus a la min VF750S', hvor påfyldningsskruen,
30-35mm gevind svjh, sidder på højde med bagakselmøtrikken og oliestanden
kontrolleres visuelt gennem påfyldningsskruen. Det omvendte fingerbøl
øverst på vinkelgearhuset er udluftningshætten; mangler fingerbøllet, ser
du blot den underligende bolt, som fingerbøllet er klemt ned over

I forhold til hvad, oliestanden måles inde i huset, skifter fra model til
model - på VF'erne endda selv på C'er og S'er af samme årgang - så der må
du have fat i bruger- eller service manualen til din VT

> Der skal også lidt vand på eksp.beholderen,og
> det skulle være deminiraliseret vand har jeg hørt,og hvad med frostvæske?
> er det som på en bil?det beskytter de indre dele?

Præcis, du skal blot sikre dig, at den kan bruges til aluminium, men det
kan de fleste frostvæsker vel idag.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK