Rustfri unbracoskruer
Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 20-03-07 16:55

Hej
Jeg kan da ikke være den eneste der ønsker at skifte de gamle skruer ud med
rustfri.
MEN kan det virkelig være meningen at man skal give 8 kr. for en M6x40 (hos
thansen.dk fx.) eller er nødt til at købe 100 stk til en stykpris af 2,70
kr. + moms (hos Carl Hassing fx.) Jeg har set at man ved en tysk forhandler
kan købe dem enkeltvis til en pris lige over en krone stykket.
Kan det virkelig passe at ingen danske forhandlere kan matche det?
Vh
Søren

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-03-07 18:44

"S?ren H?yer Hansen" <siren@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhandler kan købe dem enkeltvis til en pris lige over en krone stykket.
> Kan det virkelig passe at ingen danske forhandlere kan matche det?

Der er da ingen handelsblokade for grænsehandel, så du kan da frit
bestille i Tyskland
Nu ved jeg godt at Maritime butikker er godt med når det gælder profit,
men har du undersøgt om de kan hjælpe??
Det hele beror vel på antallet, for der er jo også Carl Ras Beslag, men
igen så er vi vist ovre i kassesalg.
Ellers er der ikke andet for end at du må overbevise generalen om at I
skal på smuttur til Tyskland, så kan I også få lidt andre fornødenheder
hos Louis f.eks.
God jagt.

Fra : SB

Dato : 20-03-07 18:56

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ellers er der ikke andet for end at du må overbevise generalen om at I
> skal på smuttur til Tyskland, så kan I også få lidt andre fornødenheder

Ellers gå ind på et maskinværksted/smed og snak med ham, de fleste plejer
være til at tale med
ret ofte er der jo alligevel svind i boltreolen

Søren

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 20-03-07 19:19

> [...]
> forhandler kan købe dem enkeltvis til en pris lige over en krone stykket.
> Kan det virkelig passe at ingen danske forhandlere kan matche det?

Biltema her et lille udvalg. Varenr. 19-019 til 19-028.

//Kjeldsen

Fra : F.Syndergaard

Dato : 20-03-07 20:06

Hej.

Et bud på rustfrie skruer. Tag på stumpemarked i Margrethe Hallerne i
Fredericia. April. D. 28. , der plejer at stå en mand der sælger rustfri
skruer, skiver og møtrikker.
Han er dælme billig.
--
MVH.
Finni

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 20:43

> [...]
> forhandler kan købe dem enkeltvis til en pris lige over en krone stykket.
> Kan det virkelig passe at ingen danske forhandlere kan matche det?

Jeg sælger M6X40 til 2,50 kr pr stk, har også en del andet i rustfri.
Kast mig en mail og du kan få en liste over det jeg ihvertfald har nu.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 21:19

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sælger M6X40 til 2,50 kr pr stk, har også en del andet i rustfri.
> Kast mig en mail og du kan få en liste over det jeg ihvertfald har nu.

Jeg må desværre trække tilbudet tilbage, da der er nogen der ikke kan
forstå, at man i Danmatk også kan sælge stumper til de rigtige priser.
Så dem der har læst det har, kan jeg desværre ikke tilbyde det, men jeg
sælger det selvfølgelig stadig til den pris i min butik.
Ja, jeg reklamere for mig selv, men det sku' da ikke for at spinde guld, at
sælge 10-15 bolte.
Der er nogen her i mc grupperne, der har ondt i røven af at man peger på sig
selv ved salg, når man er momset, men de kan godt sælge større partier af
dele de, som privat har fået en masse af på lager, ja det er åbembart ok.
Det var så det bøvs, jeg takker for det, det lettede.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 22:19

On Tue, 20 Mar 2007 21:19:11 +0100, Flemming Disc wrote:

> Det var så det bøvs, jeg takker for det, det lettede.

Nåe ja-ja, vi andre dødelige må jo heller ikke reklamere med køb og salg i
denne gruppe. Jeg synes da at Du har fået pæn plads den sidste tid ??!

Ellers, så brug dog pladsen i din signatur, der var jo rigeligt plads til
din boltreklame.

Orla Pedersen, som ikke ville bryde sig om 250 forhandlere, der hver dag
havde sit tilbud i gruppen. :-/
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 22:25

meddelelse news:wxk3xa0fw6n8.11biu6bvho2gs$.dlg@40tude.net...
> Nåe ja-ja, vi andre dødelige må jo heller ikke reklamere med køb og salg i
> denne gruppe. Jeg synes da at Du har fået pæn plads den sidste tid ??!

Det må du da meget gerne, når du bliver spurgt som Søren gjorde,
ikke.....eller hvad.
Manden spørg, så skal vi vel også svare ham, hvis vi kan hjælpe, men det må
vi måske kun, hvis vi kan henvise til et link i udlandet?
Jeg jeg skal vist snart på det hellige, med alle de bøvser

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 22:41

On Tue, 20 Mar 2007 22:25:07 +0100, Flemming Disc wrote:

> Manden spørg, så skal vi vel også svare ham, hvis vi kan hjælpe, men det må
> vi måske kun, hvis vi kan henvise til et link i udlandet?

Jeg ville ikke henvise til mig selv, det ville kunne misforståes ifht.
usenet reglerne.

Orla Pedersen
Men her kunne jeg godt, ifølge reglerne, sætte min Sunbeam til salg
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 22:53

meddelelse news:gmiohc8tdiio.1con9s7xykhsw$.dlg@40tude.net...

> Jeg ville ikke henvise til mig selv, det ville kunne misforståes ifht.
> usenet reglerne.

I dag er det sku' dig der vrøvler, men det må du om, står du på hovedet når
du læser dem

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Futte & Co.

Dato : 21-03-07 17:48

Orla Pedersen wrote:

> Jeg ville ikke henvise til mig selv, det ville kunne misforståes ifht.
> usenet reglerne.

Du Orla!
Jeg tror sku ik' lige Flemming læser din signatur

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, 1975, solgt

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 22:43

> [...]
> ok.
> Det var så det bøvs, jeg takker for det, det lettede.

Jeg synes ikke der er noget i vejen med at hjælpe ligesom Flemming har
gjort.
Thumbs up herfra!

Mvh Kim

Fra : CL

Dato : 20-03-07 21:12

S?ren H?yer Hansen wrote:
> [...]
> ved en tysk forhandler kan købe dem enkeltvis til en pris lige over
> en krone stykket. Kan det virkelig passe at ingen danske forhandlere kan

Prøv at kigge på www.louis.de de har en en del rustfaste skruer.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-03-07 22:01

"CL" <ddd@ddd.dd> skrev
> Prøv at kigge på www.louis.de de har en en del rustfaste skruer.

De bliver røde, det er næppe det der ønskes. De skal hedde A4 for at
forblive blanke. Ved ikke hvordan umbracho er nummereret, eller om de er.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : F.Syndergaard

Dato : 20-03-07 22:07

A2 er rustfri
A4 er rustfri og syrefaste.
Gælder alle bolte og skruer.
--
MVH.
Finni

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 22:23

On Tue, 20 Mar 2007 22:06:48 +0100, F.Syndergaard wrote:

> A2 er rustfri
> A4 er rustfri og syrefaste.
> Gælder alle bolte og skruer.

Og A4 er så snotbløde at de er uanvendelige på en mc langt de fleste
steder.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-03-07 23:23

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i

Ikke dem jeg har set.

Og holder sig blanke.

> Og A4 er så snotbløde at de er uanvendelige på en mc langt de fleste
> steder.

De vil meget gerne ryste løs, det er vel fordi de er hårde? Jo, blødere end
alm. stålbolte.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-03-07 22:50

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Nåe ja-ja, vi andre dødelige må jo heller ikke reklamere med køb og
> salg i denne gruppe. Jeg synes da at Du har fået pæn plads den
> sidste tid ??!

Jeg synes det er helt i orden at Flemming på sober maner fortæller at
han kan sælge bolte til en bedre pris end spørgeren selv har været i
stand til at finde. Faktisk synes jeg at det skader gruppen når folk
reagerer negativt på et indlæg som Flemmings, der helt sikkert er til
hjælp for spørgeren og andre i samme situation.

Skam jer, bureaukrater!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 07:32

On Tue, 20 Mar 2007 22:49:57 +0100, Jes Vestervang wrote:

> [...]

Tak fordi Du klippede mit forslag væk, så kan jeg bedre fremstå som det
dumme svin :-/

> [...]
> reagerer negativt på et indlæg som Flemmings, der helt sikkert er til
> hjælp for spørgeren og andre i samme situation.

Jeg tror da gerne Special også vil reklamere for deres bolte, eller Gert i
Farsø, eller Dennis i Bislev, Motorgården, osv.

Hvem skal have lov ? Jeg ved godt at Flemming er flink til at hjælpe
herinde, men det er Jan jo også, dog altid uden reklame. Skal Flemming have
lov fordi at han driver en lille?? forretning ?

Og jeg kom faktisk med et forslag, så Flemming kunne slippe afsted med at
promovere sine bolte.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Mureren

Dato : 21-03-07 09:15

> Tak fordi Du klippede mit forslag væk, så kan jeg bedre fremstå som det
> dumme svin :-/

Det er der vist ingen der synes om dig Orla.

> [...]
> lov fordi at han driver en lille?? forretning ?
>
> Og jeg kom faktisk med et forslag, så Flemming kunne slippe afsted med at

Og det var da en god idé!
(jeg læser nu ikke altid selv signaturen hos de der er ivrige skribenter
herinde)

Hvordan kan det egentlig være at den moral (god eller dårlig) man ser i
andre grupper og fora på nettet ang. køb i udlandet, og deraf følgende
indlæg om den visse butiksdød i Danmark fordi man er for nærig til at handle
i DK, ikke er at finde her i mc-gruppen?
(det er mest udbredt i de audio/visuelle grupper og fora jeg frekventerer)

Mvh.
Mureren

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-03-07 09:27

Mureren wrote:

> [...]
> i DK, ikke er at finde her i mc-gruppen?
> (det er mest udbredt i de audio/visuelle grupper og fora jeg frekventerer)

Den er her - det er f.eks. ikke velset at prøve tøj i en dk butik og så
købe den billigt over nettet.

Personligt gider jeg ikke føle mig tørret efter en handel, så derfor
e-handler jeg oftest, også fordi det er praktisk. De danske butikker har
meget svært ved at konkurere på pris og service. Seneste eksempel var
det chokerkabel jeg bestilte (og betalte) i september hos Aagesen - i
februar hentede jeg pengene. 2* transport spildt, bortset fra det gode
grin over priserne på miniblink, sidestøtteunderstøtninger osv.

I går bestilte jeg et via ebay, jeg regner med at have kablet i næste
uge. Er det forskellen, så _er_ butiksdøden indtrådt, og fred med det.

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 21-03-07 09:53

On Wed, 21 Mar 2007 09:27:13 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> De danske butikker har
>meget svært ved at konkurere på pris og service.

+1

Når man føler at man oftest kan gøre det bedre/hurtigere eller 2-100
gange billigere ....ja så gør man det . De fleste af de mere aktive
her er vel eksponenter for den holdning, fordi de selv besidder
ressourcer (vidensmæssigt, håndværksmæssigt eller andet) der ligger ud
over det niveau som mange danske forhandlere typisk kan hjæpe med...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : Orla Pedersen

Dato : 21-03-07 10:33

Mureren wrote:

> [...]
> i DK, ikke er at finde her i mc-gruppen?
> (det er mest udbredt i de audio/visuelle grupper og fora jeg frekventerer)

Min holdning ændrede sig dengang jeg selv havde kontormaskineforretning.
Vi undrede os over konkurrensen fra lavprisvarehuse, og havde kun lidt til
overs for de kunder, der købte det underlødige bras. Vores forretning
overlevede ikke, og med rette, for netop lavprisprodukterne opfyldte fint
kundernes behov. Vi sov i den grad i timen.

Al handel er i grunden enkel, kan Du ikke levere varen til den rigtige
pris, og med en passende service, så har Du ingen berettigelse. Den var
svær at sluge for mig dengang, men bagefter er det jo let nok at se at det
ikke kan være anderledes.

Så de danske forretninger må hellere stoppe "flæberiet", og så koncentrere
sig om at levere varen, ellers dør de.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 12:51

meddelelse news:1jqdas4tuapiu.11rrhuyz3g4tw$.dlg@40tude.net...
> On Tue, 20 Mar 2007 22:49:57 +0100, Jes Vestervang wrote:
>

> Tak fordi Du klippede mit forslag væk, så kan jeg bedre fremstå som det
> dumme svin :-/

Var det sådan jeg skulle have gjort, ikke min normale stil :-|

Jeg kender en der kan sælge til samme pris!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Orla Pedersen

Dato : 21-03-07 13:38

Flemming Disc wrote:

> Var det sådan jeg skulle have gjort, ikke min normale stil :-|

> Jeg kender en der kan sælge til samme pris!

Det er da en sober måde at gøre det på. For nu at undgå hvad det så
end var der "triggede" dig. Det er vel på mail der er sket noget, jeg så
ingen indlæg her, og mht. mit indlæg, så var det ment som hjælp til en
fornuftig mellemvej. Jeg mener at det ville være noget rod hvis alle
forhandlere begyndte at underbyde hinanden her på DFM.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 14:10

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fornuftig mellemvej. Jeg mener at det ville være noget rod hvis alle
> forhandlere begyndte at underbyde hinanden her på DFM.

Nu er den pris min alm. vejled udsalgspris og at den er lav i forhold til
Biltema, er at jeg kun har bolte jeg selv bruger og det bestemt ikke her
jeg skal tjene kassen. Det kunne alle andre værksteder da også gøre.

Har lige haft en kunde, der skulle hente sin frues hjul med nyt dæk på, han
spurgte til krympflex, som jo nok var dyrt, mente han, havde været hos T H
Hansen og droppet købet på grund af prisen. De lever jo også kun af at
sælge, hvor jeg har det hjemme til brug i værkstedet.
Jeg kunne sælge det til 1/3 del af, hvad THH skulle have og jeg tjener sku
også godt på det syntes jeg.

Orla, du som selv har været selvstændig, må da kunne se at ikke tjener penge
på at give en sådan "reklame" oplysning.
Jeg gør det for at oplyse om at man kan sælge tingene i Danmark, til rimlige
priser.
Ligesom at jeg oplyste om køb af BSM udstødning i Danmark til ZX550 i en
anden tråd
Jeg skriver ikke her til gruppen, for at tjene penge, for det kan man ikke,
jeg gør det fordi jeg syntes det er sjovt.
Og hvad får jeg så.......jo, jeg læser da flere indlæg end jeg selv svare på
og i dem suger jeg da alt til mig og syntes bestemt at jeg har lært meget.

Der er sikkert nogen der ikke tror på dette, men det må de så om og det må
åbenbart være sådan.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : MKS - 74

Dato : 21-03-07 23:44

http://www.youtube.com/watch?v=AyrRkIDhfQ8

.

Fra : 2

Dato : 21-03-07 11:58

<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

> [...]
>reagerer negativt på et indlæg som Flemmings, der helt sikkert er til
>hjælp for spørgeren og andre i samme situation.

Ja det er da kun at betragte som venlig oplysning at Flemming har
rustfri stål skruer, til spørgeren. Det var jo noget andet lavede en
salgsannonce med reklame på eget initiativ.

Biltema i Helsinborg har rustfristål skruer.

Torben

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 20-03-07 23:58

WOW
Hvem havde troet at mit lille frustrerede udbrud kunne skabe så megen debat
på så kort tid. Jeg takker for de gode forslag og vil helt klart benytte mig
af et af dem (vil dog først lige prøve om jeg alligevel ikke kan finde en
lokal løsning).
Jeg handler lige så meget i Tyskland som de fleste, men det ærgrer mig hver
gang at jeg ikke bare kan gå til den lokale og få det til samme pris. Og
hvorfor kan jeg ikke det? - Momsen alene gør ikke forskellen! Avancen må
være enorm i Danmark.
- Nå, ikke flere frustrerede udbrud i denne omgang.
Tak for'et
Vh
Søren
Der-snart-afholder-Morini-træf-og-håber-at-have-skiftet-skruerne-ud-til-rustfri-inden-da!
http://home20.inet.tele.dk/siren/morini.htm

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-03-07 07:45

S?ren H?yer Hansen wrote:
> [...]
> kr. + moms (hos Carl Hassing fx.) Jeg har set at man ved en tysk forhandler

På ebay.de er der typisk mærkespecifikke sæt til motordæksler for
omkring 15 euro.

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 21-03-07 18:55

Torben Scheel wrote:

> På ebay.de er der typisk mærkespecifikke sæt til motordæksler for
> omkring 15 euro.

Ja, men pas på, bed om en prøve, for nogen af dem - mindst en af de tyske
sælgere - leverer rustfri unbrakoskruer med en rædsom finish ifht., hvad
fx J. Fogs byggemarked leverer. De tyske bliver brugt til haveredskaber,
reoler og andet groft husgeråd

Men til indvendig brug, kan skruens finish naturligvis være ligegyldig

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-03-07 08:05

Richard wrote:

> [...]
> ifht., hvad fx J. Fogs byggemarked leverer. De tyske bliver brugt til
> haveredskaber, reoler og andet groft husgeråd

Jeg har lige checket, og ja, er man feinschmecker er de ikke de pæneste.
Gevind og 6-kant fejler dog ikke noget, og det er A2 skruer.

Vil man have det bedste, så er det afsted til tastynuts.com med den
store tegnebog.

--
vh
Torben

Fra : Grunnet

Dato : 21-03-07 18:39

S?ren H?yer Hansen wrote:
> [...]
> ved en tysk forhandler kan købe dem enkeltvis til en pris lige over
> en krone stykket. Kan det virkelig passe at ingen danske forhandlere kan

Hej Søren

Prøv at kontakte Flemming Disc www.discteknik.dk
Jeg er overbevist om at han ligger inde med det du søger til en rimelig pris
))))

--
Hilsen Steen
(der ikke har nogen forbindelse til Flemming, men kun kender ham her fra

GL 500 SilverWing '84
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 21-03-07 19:26

> [...]
>
> --
> Hilsen Steen
> (der ikke har nogen forbindelse til Flemming, men kun kender ham her fra

HØ-HØ

Ivan Bartholin Nielsen

Honda CB 500 four 1971 - når jeg kører med stil.
Yamaha DT 175 1991 - når jeg kører for sjov
Renault Modus 1,5 Dci 2005 - når jeg vil køre billigst

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 21-03-07 19:27

On 21 Mar., 14:10, "Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> wrote:
> [...]

jup

> Der er sikkert nogen der ikke tror på dette, men det må de så om og det må
> åbenbart være sådan.

Det er der sikkert, og det er da også en balance at mestre, hvis ikke
der skal udvikle sig adskildelige underlige tråde som følge af at du
er aktiv i gruppen.

I al væsesntlighed mestrer du denne balance, set fra "bag min
blærbare"

my 0.02$

--
Dun@nt

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-07 11:36

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Tak fordi Du klippede mit forslag væk, så kan jeg bedre fremstå som
> det dumme svin :-/

Det var ikke meningen. Min svada var egentlig mindet på dem, der
brokkede sig til Flemming i første omgang, så jeg skulle nok have
anbragt mit indlæg et andet sted i tråden. Det må du undskylde.

> Jeg tror da gerne Special også vil reklamere for deres bolte, eller
> Gert i Farsø, eller Dennis i Bislev, Motorgården, osv.

Er der nogen der spørger efter hvor en vare kan findes til en given
pris, så synes jeg ikke at der er tale om reklame når en forhandler
fortæller at han har varen til den efterspurgte pris.

> Hvem skal have lov ? Jeg ved godt at Flemming er flink til at hjælpe
> herinde, men det er Jan jo også, dog altid uden reklame. Skal
> Flemming have lov fordi at han driver en lille?? forretning ?

For min skyld skal alle have lov i en situation som denne, altså hvor
forhandleren virkelig kan sælge en vare billigere end hvad spørgeren
selv har kunnet finde.

> Og jeg kom faktisk med et forslag, så Flemming kunne slippe afsted
> med at promovere sine bolte.

Fair nok.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R