At prutte om prisen på ny mc ...
Fra : Niels B

Dato : 20-03-07 16:32

Hej med jer.

Nu er jeg blevet enig med mig selv og banken om, at jeg ikke rigtig gider
det bøvl, der kan være forbundet med køb af brugt mc, når man er så ny i
faget som jeg er, så nu går jagten efter noget fabriksnyt.

Lige nu har jeg kastet min kærlighed på en nydelig lille Suzuki GSF600AK7,
som står til 80.000,- (som lige er en tand mere end de 73.000,- som en
Honda CBF500A koster, og som er den pris banken er gået med til, at jeg må
bruge, men som jeg nok godt ville kunne hæve lidt)

Mit spørgsmål til jer er nu, om det er realistisk at forestille sig, at
man kan få en forhandler pruttet ned i pris på en fabriksny mc (især når
modellen er så ny som K7'eren er)?

Har I nogle gode råd til hvilken fremgangsmåde man skal bruge, når man vil
udøve sine jydetendenser og prutte lidt i salgslokalet? Og har I
erfaringer med forhandlere, der er mere tilbøjelige til at kunne give gode
tilbud end andre? (Hvor i landet er som sådan underordnet, da jeg
gerne vil køre langt efter den rigtige pris).

--
Mvh. Niels B
(pt. uden mc)

Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-03-07 00:42

"Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbud end andre? (Hvor i landet er som sådan underordnet, da jeg
> gerne vil køre langt efter den rigtige pris).

Forhandlerne tjener vist ikke særligt meget på nye mc'er, men du skal vel
også ha' dig noget udstyr? Et komplet sæt tøj, hjelm og rygbeskytter ryger
hurtigt op i 10.000, så der tror jeg du nemmere vil kunne hente lidt rabat,
hvis du køber det samme sted som cyklen.
7.000 kr. tvivler jeg dog på du kan hente ret mange steder.

ScooterBo

Fra : Niels B

Dato : 21-03-07 01:02

> [...]
> rabat, hvis du køber det samme sted som cyklen.
> 7.000 kr. tvivler jeg dog på du kan hente ret mange steder.

Jeg gik ellers og troede, at avancen var nogenlunde på niveau med
bilforhandlernes (men ok - 80.000,- er vel heller ikke så meget sammenlignet
med hvad man skal af med for en bil i dag)

Tøjet har jeg i forvejen, men en solid lås, en alarm og et par andre småting
kan man vel altid få brug for

--
Mvh. Niels B
(pt. uden mc)

Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-03-07 01:28

> [...]
> sammenlignet med hvad man skal af med for en bil i dag)
>
> Tøjet har jeg i forvejen, men en solid lås, en alarm og et par andre

Min forhandler sagde de tjente få tusinde kr. på de billigere modeller.

ScooterBo

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 21-03-07 06:14

"Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Min forhandler sagde de tjente få tusinde kr. på de billigere modeller.
>
> ScooterBo

Ja nu har bilforhandlerne sagt i mange år at de slet ikke tjente på en ny
bil, men derimod på service, det har jo nu vist sig at være en lodret løgn,
men som jeg altid siger- ingen rabat- så kan jeg handle alle steder.
> --
Venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=466

Fra : 2

Dato : 21-03-07 10:40

> [...]
>hvis du køber det samme sted som cyklen.
>7.000 kr. tvivler jeg dog på du kan hente ret mange steder.

Er det en helt ny MC eller en helt ny som har stået stille 1 års tid
hos forhandler?

Hvis en forhandler kun tjener ca 2000 kr på salg af en ny MC, hvordan
kunne så Yamaha R6 sælges med ca 20000 kr rabat for et par år siden,
lige før det nyere modeller kom?

Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 21-03-07 10:50

On Wed, 21 Mar 2007 10:40:18 +0100, 2 <fuptilspam@yahoo.dk> wrote:

>Hvis en forhandler kun tjener ca 2000 kr på salg af en ny MC, hvordan
>kunne så Yamaha R6 sælges med ca 20000 kr rabat for et par år siden,
>lige før det nyere modeller kom?

Du skal skelne mellem fabrikant/importør og forhandler - De store
prisnedsættelser/tilbud der tit ses på overliggere eller "gamle"
modeller skal oftest findes i fabrikant/importørleddet. En
fabrikant/importør (Reinhardt og Skrammelsuki som typisk eks.) kan
vælge at ha' det som strategi at få mange modeller på gaden i
forventning om at den reelle fortjeneste kan hentes hjem efter salget
i form af dele og service...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : Peter Ursin

Dato : 21-03-07 08:29

> [...]
>
> Mit spørgsmål til jer er nu, om det er realistisk at forestille sig, at
> man kan få en forhandler pruttet ned i pris på en fabriksny mc (især når

2-3% bør være realistisk.
Derudover kan der sikkert hentes lidt på ekstraudstyr/tilbehør. Jeg fik
f.eks. startspærre inkl. montering uden beregning.

mvh
Peter Ursin