Honda cbr 600 F vs. F Sport
Fra : Svend

Dato : 19-03-07 22:35

Overvejer at hente en cbr 600 F i Tyskland. Er dog meget i tvivl om det
skal være en F eller F Sport. Årgangen skal være fra 2001 og frem til
2003. Nogen der har erfaring med begge eller bare en af dem?
Synes ikke der er den store prisforkel på modellerne i Tyskland, men på
skat.dk kan jeg ikke umiddelbart se vurderinger på F Sport, men kun på den
almindelige F.. Er der nogen som har importeret nogen af dem og vil dele
deres erfaring?

/Svend

Fra : tp

Dato : 20-03-07 08:49

> [...]
> almindelige F.. Er der nogen som har importeret nogen af dem og vil dele

kan det betale sig at hente en så ny maskine dernede?!?! Personligt synes
jeg at min 10 år gamle maskiner giver bedste "gevinst", men der kan
naturligvis være andre årsager
Deres std. vurderingslister ender desværre ved 1999, så de skal nok ind og
beregne (dvs pålægge subjektiv vurdering),så et præcist tal bliver lidt
svært at få...

Fra : MKS - 74

Dato : 20-03-07 09:16

On Tue, 20 Mar 2007 08:48:35 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>kan det betale sig at hente en så ny maskine dernede?!?! Personligt synes
>jeg at min 10 år gamle maskiner giver bedste "gevinst", men der kan
>naturligvis være andre årsager

Ja - Det kan det.....Måske... for det afhænger helt at hvilken
indkøbspris man er i stand til at opnå (=læs hvor godt man er inde i
D/DK-markedet, men principielt ja). Selv RR'ere (PC37'ere) kan man
hente med fordel...

>Deres std. vurderingslister ender desværre ved 1999, så de skal nok ind og
>beregne (dvs pålægge subjektiv vurdering),så et præcist tal bliver lidt
>svært at få...

Helt korrekt - De vil dog stadig se på fortilfælde i deres forsøg på
at skyde sig ind på AV'en og dermed afgiften/handelspris.

Iøvrigt er den reelle tekniske forskel på en F og FS meget begrænset
og afhænger vel mere af om man synes at FS'eren udstråler mere sport,
og at dette er noget man vil betale det ekstra for - Altså mere optisk
end noget andet.

At SKAT ikke decideret lister FS'ere er muligvis maskeret af at disse
blot er opgivet som PC35 eller blot CBR600F'ere (Jeg ved at der _er_
importeret FS'ere). Iøvrigt også en strategi man kunne overveje at
forfølge hvis det skulle blive valget .

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på: