Sigma speedo/triptæller til mc.
Fra : B & O

Dato : 19-03-07 20:19

Hej til alle.

Er der nogen som ved hvad det er for en af nedenstående Sigma Sport modeler,
som man skal vælge til brug på mc.
Der er noget med at en af dem kan vise op til 300 km/t.

BC 1106 Computer
BC 1106 DTS Computer
BC 1106 OEM Computer
BC 1606L Computer
BC 1606L DTS & Kadence Computer
BC 1606L DTS Computer
BC 1706 HR Computer
BC 2006 MHR Computer
BC 506 Computer
BC 906 Computer

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-07 21:50

"B & O" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modeler, som man skal vælge til brug på mc.
> Der er noget med at en af dem kan vise op til 300 km/t.

<http://www.louis.de/_30a6e6123e9b398e5bed3f1f8a68563ff6/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=480&wgr=346&list_total=18&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10034547>

/Bent

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 19-03-07 22:25

Hej
Jeg har selv valgt 1606 L - det er den mest avancerede de laver (hvis du
ikke vil have pulsmåler i! - DTS er trådløse modeller. Jeg har fravalgt
trådløs. Det er mere driftsikkert med (ordentlig monteret) ledning, og du
slipper for batteriskift. Med lidt elektronisk snilde kan du sætte strøm til
computeren, så du helt slipper for batteriskift. I øvrigt husker computeren
kørte km. etc. ved strømudfald.
Håber du kan bruge det til noget. Den fås billigt her:
http://www.bikebuster.dk/detaljer/230111.html
Vh
Søren

Fra : F.Sander

Dato : 20-03-07 15:17

> [...]
> øvrigt husker computeren kørte km. etc. ved strømudfald.
> Håber du kan bruge det til noget. Den fås billigt her:

Hvordan er knapperne at betjene ? jeg har en ældre Sigma med flade / aflange
knapper, den driver mig langsom til vandid... dvs. den flytter ofte flere
felter frem istedet for kun et ( ved et tryk ! )

Sander

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 20-03-07 16:30

Hej Sander
Umiddelbart er der ingen problemer. Men jeg synes at erindre at have haft et
ligenende problem på en cykelmonteret ældre version med netop lange knapper.
De havde det med at kile sig lidt fast, hvis man trykkede i den ene ende af
knapppen.Godt nok sprang den ikke i menuerne, men jeg kunne ikke trykke på
knappen igen før knappen var listet tilbage på plads.
Men jeg har ikke haft problemer med den nye her (hvor knapperne er halv
længde)! I det hele taget virker opbygningen til at være i en anelse bedre
kvalitet end de ældre jeg har haft - (har haft en del af dem på cykler, både
med og uden motor
VH
Søren

Fra : F.Sander

Dato : 20-03-07 17:48

Hej Søren

Jeg søger nemlig en model med den 'klik' funktion, så man ved hvornår
trykket er reg. / dvs. man kan mærke det i fingeren.

Og rigtig gættet så det også til min MTB / træninscykel, dvs. den skal kunne
skifte indstilling...

På mc'n er jeg ligeglad, bare den virker ( dog vil min sigma ikke reg.
hastighed over ca. 100km selvom den tæller km rigtigt ? den stopper
simpelthen ved omkring 100km/t og låser displayet ? selvom modelen skulle
kunne virke til 300 ...( med ledning )

Jeg bliver nok til at kåbe den du henviser til...( i første omgang til MTB )

--
Mvh. Finn Sander.

Fra : Jakob

Dato : 21-03-07 09:58

Hej

Kan Sigma 1606 L vise km/t op til de 300km/t eller hvad? Skal lige være helt
sikker!

Mvh. Jakob

Fra : MKS - 74

Dato : 21-03-07 10:15

On Wed, 21 Mar 2007 09:58:06 +0100, "Jakob" <1hxJriis@mail.dk(fjern
1hx)> wrote:

>Hej
>
>Kan Sigma 1606 L vise km/t op til de 300km/t eller hvad? Skal lige være helt
>sikker!

199,5 units (km/t eller mph) ifølge:

<http://www.sigmasport.com/en_media/produkte/bikecomputer/topline_wired/bc1606l/allgemein/visuals/ba_int.pdf>

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på: