Lidt rådgivning omkring Honda ST1100
Fra : Siavash T.

Dato : 19-03-07 08:12

Hej alle

Jeg overvejer at skaffe mig en ST1100 fra 90 eller nyere. Jeg er klar
over, at modellen efter 1996 er udstyret med CBS og den model jeg er
efter skal være med ABS/TCS. Jeg vil meget gerne høre om Jeres
vurdering/kendskab/erfaring af/til/med denne model og gerne høre om
svagheder, hvilken årgang jeg IKKE skal købe osv. Skal jeg holde mig
væk fra denne model? Er der efterspørgsel efter denne model i DK?

Kom med din viden omkring denne model.

På forhånd tak.

mvh
Siavash T.

Fra : Hans Posselt

Dato : 19-03-07 20:13

DCBS kommer kun på nogle modeller efter 1996 - de importeres ikke til DK
(efter hvad jeg ved) - så alle ABS/TCS med og uden DCBS er importerede (det
er de fleste andre også).
Generelt er det en super solid maskine. Pas på tærede kølestudser på de
ældste modeller ellers er det kun de generelle ting man altid kikker efter
på brugte maskiner. Vær opmærksom på at de næsten alle har gået ca 45000 km
uanset alder!!! - ok 200.000 km behøver ikke at være noget problem for en
ST.
ST 1100 kommer desuden med 120 forhjul på DCBS modellen istedet for 110 på
de modeller uden DCBS - ikke den større praktiske betydning.
Det er en tung turing-bamse, men med lidt øvelse kan den godt tumles rundt i
alperne med en vis fornøjelse. Motoren er en perle: godt moment over et
bredt omdrejningsområde - prøv at trække den op i tredje gear fra 40 km/t
til 160 km/t - det er fedt.

God fornøjelse
Hilsen Hans