Bedste mellemstore gummibåd (ca. 4 m ) til~
Fra : rasmus@johannesen.ne~

Dato : 03-04-07 12:48

Hej
Jeg overvejer at købe en mellemstor gummibåd som skal bruges til
dykning lidt fra kysten. Det skal ikke være en RIB, da den skal kunne
pakkes i en bil.

Der skal være plads til 4 dykkere + udstyr og en bådfører. Jeg pt.
mener jeg at den skal være omkring 4 m og have 25 - 40 hk, da båden
skal løftes udaf vandet og da den gerne skal kunne trække vandski ol.

Kom med nogle bud på hvad der virker meget gerne sæt med båd og motor.
Hvis der er mulighed for at prøve noget at det foreslåede i Kbh omr.
ville det være helt kanon, men det tager vi som det kommer.
Jeg ser frem til at høre mere.
Mvh
Rasmus Johannesen

Fra : Runefys

Dato : 03-04-07 22:47

Hvis det var mig ville jeg købe en C5 fra Bombard
http://unisafe.dk/dynamicinn/files/32581615/Bombard/Commando_beskr.jpg
den er slidstærk sødygtid (af en gummibåd) og så er den perfekt til 4
dykker selv med stageflasker.

Rune
www.dykning.eu

Fra : Henrik

Dato : 04-04-07 06:00

On 3 Apr., 13:47, ras...@johannesen.net wrote:
> [...]
> Hvis der er mulighed for at prøve noget at det foreslåede i Kbh omr.
> ville det være helt kanon, men det tager vi som det kommer.

Jeg har en Bombard C5 stående som måske kan købes....
ca 5 x 2 meter . Plads til 10 personer. Må tage en 60 HK på hækken.
Kan let pakkes i en bil.

mvh
Henrik

www.scubasserne.dk

Fra : Freelance

Dato : 04-04-07 07:33

Hvad er prisen på C5, hvor gammel er den ect. og hvorfor sælger du ?
Kan den prøves, og med hvilken motor ?

Mvh
Rasmus

Fra : Henrik

Dato : 04-04-07 08:00

On 4 Apr., 08:33, "Freelance" <ras...@johannesen.net> wrote:
> Hvad er prisen på C5, hvor gammel er den ect. og hvorfor sælger du ?
> Kan den prøves, og med hvilken motor ?
>
> Mvh
> Rasmus

Uden motor ( du kan få een gammel en med - kender ikke størrelsen
eller om den kan starte - tror kun den er 10 - 15 HK - fin som
reservemotor til at liste hjem på - jeg har fået motoren billigt og
har endnu ikke haft den igang )
Sælger fordi jeg nok ikke selv lige kommer igang...
Prisen ...ved ikke - det har jeg ikke tænkt over - hmmm hvad vil du
give ??
Det er 1½ md siden jeg gav den en sjat luft og den holder stadig - så
ingen huller :)
Alder ved jeg ikke - jeg er ejer nummer 2.

Mvh
Henrik

Fra : Freelance

Dato : 04-04-07 09:27

Hej Henrik

Hvor i DK bor du?
Har du billeder du kan maile til mig på rasmus@johannesen.net ?
Har du ikke haft båden i vandet ?
Evt. kan vi skrive videre på mailen.
Mvh
Rasmus

Fra : Henrik

Dato : 04-04-07 11:14

On 4 Apr., 10:27, "Freelance" <ras...@johannesen.net> wrote:
> Hej Henrik
>
> Hvor i DK bor du?
> Har du billeder du kan maile til mig på ras...@johannesen.net ?
> Har du ikke haft båden i vandet ?
> Evt. kan vi skrive videre på mailen.
> Mvh
> Rasmus

Hej Rasmus

Jeg bor på Østerbro - båden står i en garage i Nordsjælland
Jeg har haft båden i vandet een gang for at finde et lille hul i
bunden, som den forrige ejer ikke kunne finde - det er fundet og
lappet og båden er tæt nu.
Den er med Aluminiumsbund med indevendig trækøl.
Båden vejer kun 85 kilo - så jeg tror den er ret sjov med en 40-60 hk
på... Den har tidligere trukket ski med en 40 hk.
Da det snart er påske og jeg ikke lige har tid før - må vi finde en
dag efter hvis du vil se den.
Jeg skal nok vende tilbage og kontakte dig

Mvh
Henrik

Fra : Søren Arnvig

Dato : 04-04-07 13:52

"Henrik" <henrik@scubasserne.dk> skrev i en meddelelse
>Den er med Aluminiumsbund med indevendig trækøl.
>Båden vejer kun 85 kilo -

Så er der måske noget galt, for normalt vejer den 128 Kg.

http://www.unisafe.dk/dynamicinn/files/32581615/Prislister/Bombard_baade.pdf

Søren Arnvig

Fra : Henrik

Dato : 04-04-07 17:07

On 4 Apr., 14:52, "Søren Arnvig" <f...@arnvig.fjern.dk> wrote:

> Så er der måske noget galt, for normalt vejer den 128 Kg.
>
> http://www.unisafe.dk/dynamicinn/files/32581615/Prislister/Bombard_ba...
>
> Søren Arnvig

Grin ja ... det er incl. luft.... spøg til side, det er nok mig der
husker forkert - den vejer nok deromkring.
Kom lige i tanke om jeg har et helt nyt farve ekkolod til den - aldrig
monteret !!
Anker - reb og andre småting....

Henrik von Scubasse

Fra : Freelance

Dato : 08-04-07 11:38

Jeg har set at vægten er 107 kg på unisafes hjemmeside .... Men går ud
fra at man kan bære dørk, båd mm seperat, så det kun er når den lige
skal løftes i vandet at alle 107 skal løftes. Hvordan pakkes trækølen
sammen ?

Hvad pris er du ude i ? og hvor gammel er den ca. 1 år 3 år 5 år 10
år 25 år???

Mvh
Rasmus

Fra : Henrik

Dato : 10-04-07 07:34

On 8 Apr., 12:37, "Freelance" <ras...@johannesen.net> wrote:
> [...]
> sammen ?
>
> Hvad pris er du ude i ? og hvor gammel er den ca. 1 år 3 år 5 år 10

Jeg ved ikke hvor gammel båden er - den har ikke været i vandet i 2 år
mens jeg har haft den ( jeg har den stående tørt i skygge, i en garage
og med luft på )
Standen på båden er middel / over middel.
Kølen er af træ. Dørken af aluminium og nogle små "træ" endestykker
helt ude i snuden.
Prisen er 11.000,- Farve ekkoloddet helt nyt & ubrugt 3500,-
samlet incl anker, reb og 2 redningsveste, fodpumpe, 12 volt elpumpe
14500,-
For 500,- får du en motor med - stand alder og HK ukendt - vil tro ca
10-15 hk, den kan fungere som backup og fin til at sejle een hjem på.
Alt incl som er den måde jeg nok helst vil sælge det - altså 15000,-

Henrik

Fra : Freelance

Dato : 11-04-07 07:38

Umiddelbart vil jeg sige at den er for dyr når man tænker på den er
brugt (jeg har på fornemmelsen der har 5+ år på bagen og er min.
lappet en gang). Desuden er den lige stor nok, så den skulle have
været billig hvis jeg skulle have hoppet på den
Mvh
Rasmus

Fra : Freelance

Dato : 11-04-07 10:51

Hej igen

Umiddelbart mener jeg at prisen er høj når man tager med i
betragtningerne at den er brugt og sikkert ældre end 5 år, samtidig
med at den minimum er lappet 1 gang. Båden er også i det største til
mit behov, men hvis du er til at forhandle med, vil jeg gerne se
billeder af den.

Send evt. til rasmus@johannesen.net

Fra : Henrik

Dato : 12-04-07 16:50

On 11 Apr., 11:51, "Freelance" <ras...@johannesen.net> wrote:
> [...]
> med at den minimum er lappet 1 gang. Båden er også i det største til
> mit behov, men hvis du er til at forhandle med, vil jeg gerne se

Prisen er ikke til at forhandle ( se nypris ) - du må desværre finde
dig en anden.
Jeg har ikke travlt med at sælge den - kommer der een der byder det
jeg vil have kan det være jeg sælger den - ellers får den bare lov til
at stå - måske jeg køber mig en motor og hygger mig med den. :)

Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Henrik

Dato : 13-04-07 16:33

On 12 Apr., 17:50, "Henrik" <hen...@scubasserne.dk> wrote:

> [...]
> jeg vil have kan det være jeg sælger den - ellers får den bare lov til
> at stå - måske jeg køber mig en motor og hygger mig med den. :)

se evt.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49280346