Hvordan pakker i jeres dykkerkuffert?
Fra : Clevin

Dato : 29-03-07 11:50

Hej,

Hvordan pakker I jeres dykkerkuffert når I skal sydpå? Hvor kommer
lygten, computeren osv. hen? Gode råd er velkomne

Mvh Clevin

Fra : TT

Dato : 29-03-07 12:10

"Clevin" <clevin.penguin@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvordan pakker I jeres dykkerkuffert når I skal sydpå? Hvor kommer lygten,
> computeren osv. hen? Gode råd er velkomne
>
> Mvh Clevin

I kufferten, efter de nye håndbagage regler, men jeg har lige været i
England, der havde jeg ingen problemer med en metalsub kanisterlygte i
håndbagagen.

Du skal med lygte være opmærksom på at de kan kræve den bliver skilt ad, så
de kan se at batteriet ikke har kontakt til pæren, de er bange for den
tænder eller kortlutter, jeg havde en veninde der måtte efterlade en
kowalsky, mener jeg, i Singapore, da der skulle bruges noget værktøj hun
ikke havde for at skille lygten ad.

-TT

Fra : Poul Olesen

Dato : 29-03-07 13:28

Clevin skrev den 29-03-2007 12:49:
> Hej,
>
> Hvordan pakker I jeres dykkerkuffert når I skal sydpå? Hvor kommer
> lygten, computeren osv. hen? Gode råd er velkomne
>
> Mvh Clevin

Lygte skal være i håndbagage og batterier skal være taget ud. Man kan
også tage pære ud eller prøve at overbevise dem om at den er afladet og
sikringen gør at den ikke kan tænde (det kan nogle gange være svært).
Jeg har også dykkercomputer og regulator i håndbagagen (mest pga.
vægten). Vi var 8 dykkere i Rødehavet sidste uge på den måde uden
problemer. Vi havde fælles købt 30 kg ekstra på forhånd (stor taske med
mange dragter og et par BCD) så vi slap for at spare meget på vægten i
kuffert. Jeg plejer at have en lille rygsæk, som håndbagage, som ikke
ser ud af ret meget, men den vejer normalt 8-10 kg, men den er aldrig
blevet vejet.

MVH
Poul

Fra : Clevin

Dato : 29-03-07 14:01

> Lygte skal være i håndbagage og batterier skal være taget ud.

Tak for svar, men hvorfor skal lygten være i håndbagagen?

/Clevin

Fra : Poul Olesen

Dato : 29-03-07 14:10

Clevin skrev den 29-03-2007 15:01:

> Tak for svar, men hvorfor skal lygten være i håndbagagen?
>
> /Clevin
Ellers risikerer du at kufferten bliver taget til side, du skal pakke
den ud og vise at batteri er taget ud af lygten, sandsynligvis vil
kufferten ikke komme med dit fly.

MVH
Poul

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 29-03-07 14:28

Poul Olesen wrote:

> Ellers risikerer du at kufferten bliver taget til side, du skal pakke
> den ud og vise at batteri er taget ud af lygten, sandsynligvis vil
> [...]

Skal batteriet så være i kufferten? Eller accepterer de at lygte og batteri
er i samme håndbaggage, hvis adskilt?

Tænker også på om batteri og ledninger kan give anledning til bøvl ved
gennemlysning?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Poul Olesen

Dato : 29-03-07 14:56

Jesper Brogaard skrev den 29-03-2007 15:27:

> [...]
> er i samme håndbaggage, hvis adskilt?
>
> Tænker også på om batteri og ledninger kan give anledning til bøvl ved

Jeg har altid haft både lygte og batteri i håndbagage bare de er
adskilt, dvs. de sidste gange har jeg fjernet pære fra dykkerlygte da
det var nemmere.
Man bliver altid bedt om at vise dykkerlygten ved sikkerhedscheck (ser
vist noget mistænkeligt ud i gennemlysning), men ikke nogen problem hvis
den ikke kan tændes.

MVH
Poul

Fra : TT

Dato : 30-03-07 12:16

"Poul Olesen" <aquarius-abuse@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Man bliver altid bedt om at vise dykkerlygten ved sikkerhedscheck (ser
vist noget mistænkeligt ud i gennemlysning), men ikke nogen problem hvis

Det troede jeg også, men i London blæste det lige igennem... Måske kan de
slet ikke gennemlyse noget Det er bare til skræk og advarsel

-TT

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-03-07 19:32

Poul Olesen wrote:

> Ellers risikerer du at kufferten bliver taget til side, du skal pakke
> den ud og vise at batteri er taget ud af lygten, sandsynligvis vil
> kufferten ikke komme med dit fly.

Når jeg har min greenforce lygte med har jeg altid batterierne i alm.
bagage, og lygtehovedet i håndbagagen. Men det er mere for at beskytte
HID pæren som er hundedyr.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-03-07 19:31

Poul Olesen wrote:
som ikke
> ser ud af ret meget, men den vejer normalt 8-10 kg, men den er aldrig
> blevet vejet.

Min håndbagage er heller aldrig blevet vejet, lige indtil september
måned sidste år, hvor vi skulle flyve med My Travel, sikker en sur
gammel kone der sad ved indcheckningen.

Fra : Poul Olesen

Dato : 30-03-07 11:03

Søren Reinke skrev den 29-03-2007 20:30:
> [...]
>
> Min håndbagage er heller aldrig blevet vejet, lige indtil september
> måned sidste år, hvor vi skulle flyve med My Travel, sikker en sur

Der var en der prøvede det og han spurgte om han så kunne putte noget i
lommerne i jakken og det kunne han bare gøre. Der kom så et 2.trin i
hver jakkelomme mm, så vejede håndbagagen det den måtte - gennem
check-in - ting tilbage i håndbagage - gennem security og på flyet. Man
kan derfor have en ret tung jakke på ved check-in som hurtigt bliver
lettere efterfølgende.

MVH
Poul

Fra : Poul Olesen

Dato : 29-03-07 14:14

> [...]
>
> Hvordan pakker I jeres dykkerkuffert når I skal sydpå? Hvor kommer
> lygten, computeren osv. hen? Gode råd er velkomne

Et andet råd er at hvis du skal have nogen trykflasker (f.eks.
dragtflaske eller rebreatherflasker) med skal de være i kuffert med
ventil afmonteret.

MVH
Poul

Fra : Henning

Dato : 29-03-07 14:45

On Thu, 29 Mar 2007 12:49:42 +0200, Clevin <clevin.penguin@yahoo.com>
wrote:

>Hej,
>
>Hvordan pakker I jeres dykkerkuffert når I skal sydpå? Hvor kommer
>lygten, computeren osv. hen? Gode råd er velkomne

Worst case - din kuffert er to-tre dage forsinket! Man kan leje
udstyr, men med computer, maske og måske finner er det rarest at have
hvad man kender.