Digtialkamear Olympus Y770: Rødfilter?
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 28-03-07 12:34

Jeg påtænker at investere i et kompakt digitalkamera til almindelige
hygge/ferie/fest-fotos, men vil også bruge det til amatørfotografering under
vand. Kameraet er det nye y770 fra Olympus, hvortil der kan købes et
undervandshus. Er der nogen hér der ved om kameraet har digtialt rød-filter
(eller hvad det hedder) eller om undervandshuset har eller kan få et sådan
filter?

http://www2.olympus.dk/consumer/29_mju_770_SW.htm

Af de mange indstillinger kameraet har, findes disse til uv-foto:

macro til undervandsfotografering
undervandsvidvinkel 1
undervandsvidvinkel 2
undervands snapshot

....men jeg kan ikke finde ud af hvad de indebærer.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Thomas VJ

Dato : 28-03-07 20:18

On 28 Mar., 13:33, "Jesper Brogaard" <m...@privacy.net> wrote:
> [...]
> (eller hvad det hedder) eller om undervandshuset har eller kan få et sådan

Kameraet har justering for hvid balance. Det er med denne funktion at
du kompenserer for det manglende røde lys. Det kan være lidt
besværligt i starten og hvid balancen skal justeres alt efter hvilken
dybde du er på.

--
Mvh, Thomas VJ
http://www.dykkerteori.dk/digital_undervands_fotografering/

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 29-03-07 10:55

Thomas VJ wrote:

> [...]
> du kompenserer for det manglende røde lys. Det kan være lidt
> besværligt i starten og hvid balancen skal justeres alt efter hvilken

Tak. Kan det klares på gefühl eller har du god erfaring med den dér Padi
White Balance Slate?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Henrik

Dato : 29-03-07 19:52

On 29 Mar., 11:55, "Jesper Brogaard" <m...@privacy.net> wrote:

> Tak. Kan det klares på gefühl eller har du god erfaring med den dér Padi
> White Balance Slate?
>
> --
> Jesper Brogaard, Denmark
> (Please do not reply by email)

Hvis det er muligt at skyde RAW billeder ( de fylder godt nok mere end
JPG) så kan du altid hjemme i ro og mag stille hvidbalancen i
computeren - så er du fri for rødfilter og andet gejl.

Henrik

www.scubasserne.dk
www.liquidpix.dk