Starte sæsonen med semi-dragt
Fra : BJ

Dato : 22-03-07 06:46

Vil lige høre hvornår jer der også dykker i våd eller semi-dragt begynder
igen ??

Har selv 7 mm semi + 5 mm overdel og kunne tænke mig at tage ud og dykke i
Lillebælt til Påske, men ved da ikke om der er for koldt ? Er jo ikke særlig
varmt nu også meget varmere bliver det vel næppe.

Fra : Torsten Arendrup

Dato : 22-03-07 13:27

Det er meget forskelligt fra dykker til dykker, hvor koldt
det skal være for at det er for koldt. Jeg ville ikke have
betænkeligheder ved et påskedyk.

Jeg har dykket i 0 grader vand med udstyr som dit.
Det der var værst var at stå ved strandkanten
efter dykket og skifte!

Det kan derfor anbefales at have dykket planlagt,
så du hurtigt kan få varmen igen. Start med
at være varm før dykket. Afskærm dig mod vind og
blæst. Hav tørt og varmt tøj klar. En termo med varme
drikke.

Torsten

Fra : Seerup

Dato : 23-03-07 13:34

Har også dykket i rimelig køligt vand i semi (+2°C).

Dykket var ikke problemet, det var derimod omklædningen bagefter. Så her
tilslutter jeg mig Torsten.

Seerup *der glæder sig til at få indviet den nyligt indkøbte tørfætter*

Fra : M Jensen

Dato : 23-03-07 18:20

Hej der...

Vikinger dykker kun i semi.. Tørdragter er for tudeunger

M Jensen

Fra : Seerup

Dato : 23-03-07 19:27

> Hej der...
>
> Vikinger dykker kun i semi.. Tørdragter er for tudeunger
>
> M Jensen

Kan sagtens leve med den betegnelse - bare jeg kan holde varmen

S.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 23-03-07 20:25

"M Jensen" <hr.michael@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej der...
>
> Vikinger dykker kun i semi.. Tørdragter er for tudeunger

Sjovt, at det altid er tudeungerne der tager 2-3 timer
som bådfører eller standbydykker.

Søren Arnvig

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 28-03-07 00:03

hej Søren,

"Søren Arnvig" <fnug@arnvig.fjern.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt, at det altid er tudeungerne der tager 2-3 timer
> som bådfører eller standbydykker.

ja faktisk så burde dem i våddragt at betale en del af vores tørdragt, da
det jo er os der tager slæbet , med de poster )

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 23-03-07 22:08

M Jensen skrev:
> Hej der...
>
> Vikinger dykker kun i semi.. Tørdragter er for tudeunger
>
> M Jensen

Tud bare, så holder jeg varmen bagefter, og hjælper andre med at komme
af deres udstyr når de står med kolde, frostne fingre

Vikingerne tog også vinterpelsen på

Fra : joppe

Dato : 24-03-07 12:32

Stranddyk fungerer fint i våddragt, bare man har varmen når man hopper
i. Husk bare at dragten komprimeres og isoleringen reduceres jo dybere
der dykkes. Så en halv time på 20+ meter er ligesom der hvor det ikke
er sjovt lænere (som jeg husker, da jeg ikke ønsker at udsætte mig
selv for det mere).
Husk at stoppe når i fryser.

Go tur,
Joppe

Fra : anders

Dato : 24-03-07 16:32

On 23 Mar., 18:19, "M Jensen" <hr.mich...@jensen.mail.dk> wrote:
> Hej der...
>
> Vikinger dykker kun i semi.. Tørdragter er for tudeunger

Rønnebærene er sure...

Tør øjnene og få en kassekredit
Anders