regulator adskil
Fra : sky700

Dato : 19-03-07 19:12

har flere gange adskilt min regulator for at rengøre den helt i bund .
hva tør jeg gi div. o ringe og bevægelige dele ? og ja er klar over at
olie er det sidste der skal bruges.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-07 20:37

> [...]
>har flere gange adskilt min regulator for at rengøre den helt i bund .
>hva tør jeg gi div. o ringe og bevægelige dele ? og ja er klar over at

Silicone plejer jeg at bruge.

Vh
Poul

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 20-03-07 10:40

Generelt en god kendt kvalitets silicone, f.eks. anbefaler Apeks
m.fl."Christo-Lube MCG-111" der også er oxygen kompatible eller "Dow Corning
111". Hvis du vil spare på det dyre o2-fedt, så kom lidt i en lille
plastpose med "lynlås" og massér o-ringen i posen.
Men vær opmærksom på at det ikke er alle o-ringe der må smøres, men check
den enkelte service manual, og at lidt er bedre end for meget. Generelt
smørrer man ikke bevægelige dele, men der er undtagelser.
/Sune

Fra : KC

Dato : 20-03-07 20:46

Jeg tænker: "når manden stiller de spørgsmål, bør han nok ikke dykke med de
regulatorer han selv servicerer".
Men det er nok bare mig.

KC
www.kcdk.com

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 20-03-07 21:35

He he,

Hedder det nu: Learning by doing! Eller: Learning by fucking up

/hygge!

Fra : Jesper Munk

Dato : 20-03-07 23:00

Tja. hvad man ikke dør af, lærer man af............

Jesper

Fra : sky700

Dato : 21-03-07 18:13

On 20 Mar., 23:00, "Jesper Munk" <jesper.m...@privat.dk> wrote:
> Tja. hvad man ikke dør af, lærer man af............
>
> Jesper

så fandt jeg da ud af at lidt "dumme" spørgsmål kun giver slag og
bedre viden men tak til de fornuftige svar.
der var ikke tale om service på regulator men blot grundig rengøring
og alm. vedligeholdelse.

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 21-03-07 20:50

sky700 skrev:

> så fandt jeg da ud af at lidt "dumme" spørgsmål kun giver slag og
> bedre viden men tak til de fornuftige svar.
> der var ikke tale om service på regulator men blot grundig rengøring
> og alm. vedligeholdelse.

Sådan er vi desværre, når vi ikke sidder face to face er det nemt at
pege fingre

/Kenneth

Fra : Jesper Munk

Dato : 21-03-07 23:07