Blandingsforhold på Kontaktlim+hærder
Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 15-03-07 18:39

Hej med jer

Jeg skal have sat nye manchetter på min tørdragt og har i den forbindelse
købt kontaktlim og hærder, men er i tvivl om blandingsforholdet.

Det drejer sig om :

LIM PU KONTAKTLIM 250 ML
LIM HÆRDER BOSTIK B 15 ML

Nogen der kan hjælpe ?

pft.

Jan R. Sørensen

Fra : Jon Iversen

Dato : 15-03-07 20:19

Hej Jan,
5% hærder i flg:
http://www.gummifabrikken.dk/files/udskiftning%20af%20manchetter%
20dk.pdf

Hilsen Jon.

Fra : Jon Iversen

Dato : 15-03-07 21:35

Prøver lige igen:

Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 16-03-07 04:52

Hej Jon

Tak for svaret :)

vh Jan

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 16-03-07 17:30

"Jan Riis Sørensen" <janriis@the-dot.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jon
>
> Tak for svaret :)

hejsa,
hvis du ikker er begyndt at lime, så kan jeg nå at komme med et råd.

manchetter er noget man skifter med jævne mellem rum, så derfor er det også
vigtig at de er til at få af igen.
derfor er mit råd at du slet ikke bruger hærder, jeg har aldrig brugt
hærder, og jeg har aldrig haft problemer med at de løsnet sig eller noget,
limen uden hærder holder fint nok, så der er ingen grund til at bruge
hærder. det gør det bare lidt dyre og det bliver svære at skifte dem.

jeg ved det lokale dykker center heller ikke bruger hærder og har ikke haft
nogle reklamationer over manchetter der har løsnet sig.

mvh Morten

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-03-07 23:17

"Morten Dall Darmer" <mrnews@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg ved det lokale dykker center heller ikke bruger hærder og har ikke
> haft nogle reklamationer over manchetter der har løsnet sig.

Tror det er lidt forskelligt og afhænger af hvilken 2 komponentlim man
anvender. På et tidspunkt
var min ene manchet "gået sig en tur", men jeg havde ikke mere hærder og
limede den derfor kun
med lim uden hærder. Umiddelbart sad manchetterne fint fast, men da jeg kom
op fra vandet efter
1. dyk, kunne jeg meget let trække manchetterne af dragten. Har iøvrigt
aldrig haft problemer med
lim og hærder fra gummifabrikken - den binder fint, men alligevel ikke så
"hårdt" at de ikke er til at
rive af igen.
mvh
Claus