Sri lanka
Fra : jimmi1311

Dato : 12-03-07 22:19

Hej Allesammen

Jeg skal til Sri Lanka den 13. April og en uge frem og søger i den
forbindelse informationere om dykning der.

Er der nogen som har været der og har informationer de vil dele??

Hvordan er sigtbarheden ol. Er der steder hvor det er godt at snorkle
fra stranden??

MVH
Jimmi

Ps. Man kan købe billeter fra Hamborg til Sri Lanka for 5500 kr i en
uge og for 6500 kr i 14 dage

Fra : jimmi1311

Dato : 13-03-07 14:44

On 13 Mar., 08:25, Clevin <clevin.peng...@yahoo.com> wrote:
> Husk at læse:
>
> http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/R...

Jo tak. Det er altid vigtig at læse deres rejsevejlednign, mwn jeg
synes nu at de beskriver det ret voldsomt i forhold til hvad jeg
oplever når jeg er ude at rejse. Se fx rejsebeskrivelsen for
Egypten

Ingen der har været i Sri Lanka for nylig??

MVH
Jimmi

Fra : Torsten Arendrup

Dato : 18-03-07 12:34

Vi var et par stykker fra Amfora Dykkerklub i januar,
Vi boede og dykkede fra Hikkaduwa, syd for hovedstaden
Colombo (ca. 5 timers kørsel).

Der er 5-6 dykkercentre i byen, og de ser alle gode ud.
Vi dykkede med Blue Deep Divers. Det er flinke folk!
Centrene ligger alle ved stranden og man går 50 meter
ud i deres dykkerbåde som er specialbyggede
katamaraner. Afstand til dykkersteder er 5-20 min sejlads.
Prisen er normalt 20$ pr. dyk Vi havde 6 gode dyk.

Der er 2 vrag udfor Hikkaduwa, vi dykkede på 'Conch' som var
et dampdrevet olietankskib. Masser af jern...

Der er koraller, pænt mange fisk. Der er færre koraller siden
varmedøden for 6 år siden, men det er ikke dårligt. Der er
12-15 sites, alle dybder, huler, vrag, koraller.

Sigt er fint - 15-20 meter.

Der er virkelig god snorkling ved stranden, mange koraller
og fisk på 0.5 - 3 meter dybde. Der er et rev der dækker
for bølgerne - der bliver surfet de andre steder på stranden.

Der er sæsonforskelle på hvornår det er godt at dykke hvor
på Sri Lanka, men jeg tror Hikkaduwa stadig er OK til april.

OK link: http://www.divesrilanka.com/

Vi oplevede Sri Lanka som trygt og uproblematisk at rejse rundt i,
men vi holdt os også til "turist-stederne".

Hilsen
Torsten