Aaaah, de andre holder påskeferie
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 18:24

Åååh, hvor har det været nemt at komme på arbejde i denne uge. Kan vi
ikke indføre permanent for-påske? ) Man kunne føle sig som "Palle
alene i verden" omkring Greve C og se 100 m bar asfalt foran dytten.
Og det var faktisk pænt inde til højre, med 80 (som er max. på stedet
)
Kun de sædvanlige møvehoveder spolerede idyllen, uanset det går 5-10
gange normaltempo kan deres bil køre 200 og skal fandme gøre det -
sådan ser det tihvertifald ud.
Hvem der så havde parkeret en blikspand i yderbanen sydgående lige
omkring sammenfletningen i eftermiddags må guderne vide, men hvis
vedkommende skal med i min aftenbøn, bliver det i kategorien "fri os
fra det onde", for det gav edderhyleme trængsel - inderbanen er et hit
) Der kørte vi hele tiden, for det meste tomgang i 1. men alligevel

Nåh, ja, så var der lige den hårde opbremsning i morges, fordi den
forankørende ikke kunne se Nybrovejs-afkørslen pga. morgensolen og
bremsede i stedet for bare at køre - men det går nok altsammen, bare
man holder afstand )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-07 18:46

Ivan Madsen skriver:

> Åååh, hvor har det været nemt at komme på arbejde i denne uge. Kan vi
> ikke indføre permanent for-påske? )

Nej tak, der har været proppet med "klædeskabe" på motorvejen og
lastbilerne skal absolut overhale en 5-6 stykker adgangen.

I dag var der også en lastbil der spærrede venstre vognbane med 85km/t
op over Ejer Bavnehøj, til trods for overhalningsforbud for lastbiler og
personbiler med trailer......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tom

Dato : 04-04-07 18:51

> I dag var der også en lastbil der spærrede venstre vognbane med 85km/t
> op over Ejer Bavnehøj, til trods for overhalningsforbud for lastbiler og
> personbiler med trailer......

Tja, der er mange måder at have det sjovt på

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 19:01

On Wed, 04 Apr 2007 19:45:35 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>
>I dag var der også en lastbil der spærrede venstre vognbane med 85km/t
>op over Ejer Bavnehøj, til trods for overhalningsforbud for lastbiler og

De der skilte med overhaling forbudt for lastbiler virker fuldt ud
lige så godt som de elektroniske skilte med fartgrænser ved Køge Bugt
gør for personbiler ude til venstre ) - eller personbiler generelt
for at sige det som det er. Hvem kører 50, når man kan se bar vej en
kilometers penge? Ikke ret mange, skal jeg hilse og sige, jeg prøvede
det en dag og blev overhalet af ca. 100 biler før vi nåede køen. (at
jeg så fik de fleste igen pga. valg af højre spor er en heelt anden
sag
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Tom

Dato : 04-04-07 18:48

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> Åååh, hvor har det været nemt at komme på arbejde i denne uge. Kan vi
> ikke indføre permanent for-påske? ) Man kunne føle sig som "Palle
> alene i verden" omkring Greve C og se 100 m bar asfalt foran dytten.

Sådan er det da næsten altid i sdr. og nord-jylland

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 18:58

On Wed, 4 Apr 2007 19:47:56 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>
>Sådan er det da næsten altid i sdr. og nord-jylland

Jeg stammer fra nordjylland og i min første tid i faget foregik det i
syd- og sønderjylland, og dengang foregik landevejstrafik jo med 120
) (det er 25 år siden efterhånden *suk*, man bliver gammel og
gråhåret, og snart kvalificeret til at føre automobil iført "blød hat
og kold cigar")
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Tom

Dato : 05-04-07 08:23

> [...]
> ) (det er 25 år siden efterhånden *suk*, man bliver gammel og
> gråhåret, og snart kvalificeret til at føre automobil iført "blød hat

hehe og her hvor jeg bor har jeg de sidste 10 år ALDRIG så meget som bare
set en fartkontrol noget steds.....sådan noget bruger man ikke her

--
Tom

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-04-07 06:50

On Wed, 04 Apr 2007 19:24:22 +0200 Ivan Madsen <> sent the following
smoke signals:

>Åååh, hvor har det været nemt at komme på arbejde i denne uge. Kan vi
>ikke indføre permanent for-påske? )

Du er vel selv med til at fylde op på vejene når der er kø, så hvis du
virkelig vil gøre noget for at mindre kødannelserne, så lad bilen stå
derhjemme...undtaget i påsken.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 08:11

On Thu, 05 Apr 2007 07:49:55 +0200, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

> [...]
>
>Du er vel selv med til at fylde op på vejene når der er kø, så hvis du
>virkelig vil gøre noget for at mindre kødannelserne, så lad bilen stå

Det er afprøvet - men det koster ca. tre kvarter af morgensøvnen og
ca. 1 time om aftenen. Hvis de kollektive kunne reducere det gab
hopper jeg da pænt tilbage igen. Jeg vil da hellere sidde i toget og
læse avis end studere bremselygter på bilen foran og lytte i spænding
til, hvor det næste "morgenkys" er sket. I denne uge har jeg kunnet
køre turen på ca 50 min hver vej, de kollektive skal bruge 2 timer
hver vej. Når trafikken er normal er "standardtiden" ca. 1 time og 10
min hver vej.
Sådan har vi jo nok alle vore grunde til at bidrage til trafikmængden,
og vi kan kun vente i spænding på om de igangværende arbejder
reducerer problemerne, når de engang er færdige. Indtil da må man bare
indstille sig på, at det af og til tager lidt længere tid.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi