Hvor stor en trailer??
Fra : TheTransporter

Dato : 04-04-07 15:16

Hejsa folkens

Lige et hurtigt spørgsmål angående en trailer. For min lille "racer"
har jydekrog, for det er jo en jydebil for tiden :P.

Men vil så godt lige vide hvor stor en trailer jeg faktisk må spænde
efter den uden at jeg skal have trailer kort.

Om Bilen:
Egenvægt: 1050
Totalvægt: 1600

Om anhængertræk:
Trailer med bremse: 1125
Trailer uden bremse: 500

Hvis jeg husker rigtigt så må jeg højst kører med trailer der vejer
1100 totalt hvis at traileren har bremser og max 500 hvis at traileren
ikke har dem. Er det ikke rigtigt forstået eller er der noget jeg
overser?

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-04-07 15:33

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1100 totalt hvis at traileren har bremser og max 500 hvis at traileren
> ikke har dem. Er det ikke rigtigt forstået eller er der noget jeg

Du har sådan set ret - trailerens tilladte totalvægt må være op til
1100Kg.
Hvis du retter tallet i bilens reg.attast til 1100Kg, må du gerne køre
med en 3500Kg's trailer bare den ikke vejer mere end 1100kg når du kører
med den.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Kim

Dato : 04-04-07 15:42

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du retter tallet i bilens reg.attast til 1100Kg, må du gerne køre
> med en 3500Kg's trailer bare den ikke vejer mere end 1100kg når du kører
> med den.

No way....
Så længe du ikke har trailerkort, er det trailerens tilladte total-
vægt der tæller.
Shi... nu får vi en lang tråd om trailervægte igen

Mvh, Kim

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-04-07 15:47

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> No way....
> Så længe du ikke har trailerkort, er det trailerens tilladte total-
> vægt der tæller.

Nope - jeg er nemlig ved at tage trailerkort og har lige være møllen
igennem.
Lad os tage min egen bil som eksempel :

Bil Egenvægt 1475Kg
Bil totalvægt : 2000Kg (nedvejet fra 2025)
Træk U/B : 550
Træk M/B 1500 (nedvejet fra 1600Kg)
Trailer Egenvægt 425Kg
Trailer Totalvægt 2000Kg

Jeg må gerne køre med min trailer bare den ikke vejer mere end 1500Kg.

> Shi... nu får vi en lang tråd om trailervægte igen

Ja - er det ikke skægt
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Leonard

Dato : 04-04-07 15:53

On Wed, 4 Apr 2007 16:41:40 +0200, Kim wrote:

> No way....
> Så længe du ikke har trailerkort, er det trailerens tilladte total-
> vægt der tæller.
> Shi... nu får vi en lang tråd om trailervægte igen

Tråden bliver kun lang når nogen postulerer noget forkert, så det er din
skyld den bliver lang.

Regn selv efter her: http://sikkertrafik.dk/164b3e80
Brian har 100% ret.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Dak

Dato : 04-04-07 16:11

> Tråden bliver kun lang når nogen postulerer noget forkert, så det er din
> skyld den bliver lang.

Så sig at manden skal købe en lastbil istedet!

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-04-07 21:23

Kim wrote:
> [...]
> vægt der tæller.
> Shi... nu får vi en lang tråd om trailervægte igen

Jeg har lige fortalt en arbejdskollega om reglerne for at køre med og uden
B/E - men havde glemt ovenstående lille detalje, der er rigtig nok.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-04-07 13:51

> Jeg har lige fortalt en arbejdskollega om reglerne for at køre med og
uden
> B/E - men havde glemt ovenstående lille detalje, der er rigtig nok.

Ja, men _kun_ hvis bilen må trække mere end egenvægt + 50Kg........
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-04-07 18:16

Brian Sørup wrote:

> Ja, men _kun_ hvis bilen må trække mere end egenvægt + 50Kg........

Enten sludrer du eller også snakker vi om 2 forskellige ting...

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-04-07 18:37

> Enten sludrer du eller også snakker vi om 2 forskellige ting...

Vi snakker nok om 2 forskellige ting - var det mig eller Kim du
kommenterede ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-04-07 21:48

Brian Sørup wrote:

> Vi snakker nok om 2 forskellige ting - var det mig eller Kim du
> kommenterede ?

Det var dig :)

Jeg mener at du må gerne køre med en 3500 kg´s trailer hvis din bil ikke må
trække mere end bil plus 50 kg uanset kørekorttype til rådighed og forudsat
at bilens totalvægt plus trailerens reelle vægt ikke overstiger 3500 kg.

Overbevis mig om noget andet :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-04-07 21:58

> [...]
forudsat
> at bilens totalvægt plus trailerens reelle vægt ikke overstiger 3500

Det er der ingen grund til - vi er jo enige
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : TheTransporter

Dato : 06-04-07 06:23

On Wed, 4 Apr 2007 16:33:07 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Hvis du retter tallet i bilens reg.attast til 1100Kg, må du gerne køre
>med en 3500Kg's trailer bare den ikke vejer mere end 1100kg når du kører
>med den.

Hvad så hvis at jeg lader tallet stå som 1125?

---

Fra : Leonard

Dato : 06-04-07 07:46

On Fri, 06 Apr 2007 07:22:41 +0200, TheTransporter wrote:

> Hvad så hvis at jeg lader tallet stå som 1125?

Så må du køre med en trailer med max. tilladt totalvægt 1100 kg.
--
Leonard
http://leonard.dk/