/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
ATK - hvorfor lige hér? :o)
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 04-04-07 12:35

Hej,

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/40856D51-E9BA-41F2-868B-6E5862DB7628/0/ATK_reform.pdf

Sad lige og rodede rundt i dette dokument, og faldt over denne:

Aalborg kommune
Vejnavn Bakmøllevej
Max 80
Årsag Ulykker

Jeg bor 200 meter fra denne vej (vejen jeg bor på går parallelt med denne,
kun adskilt af et "læ-bælte" med små træer og buske), og hørte lige de
gamle. I de snarligt 21 år familien har fået på denne adresse har der aldrig
været sket et uheld.

Hvordan kan man så bruge årsagen "ulykker"?

Kan i ander spotte ting på denne liste der lugter lidt af "pengemaskine"?

Vil iøvrigt lige påpege at jeg faktisk aldrig har set en fartkontrol på
denne vej, så måske lidt mystisk den er der..

Troels


 
 
Jacob Rungwald (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 04-04-07 13:28


"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> wrote in message
news:46138d30$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej,
>
> http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/40856D51-E9BA-41F2-868B-6E5862DB7628/0/ATK_reform.pdf
>
> Sad lige og rodede rundt i dette dokument, og faldt over denne:
>
> Aalborg kommune
> Vejnavn Bakmøllevej
> Max 80
> Årsag Ulykker
>
> Jeg bor 200 meter fra denne vej (vejen jeg bor på går parallelt med denne,
> kun adskilt af et "læ-bælte" med små træer og buske), og hørte lige de
> gamle. I de snarligt 21 år familien har fået på denne adresse har der
> aldrig været sket et uheld.
>
> Hvordan kan man så bruge årsagen "ulykker"?
>
> Kan i ander spotte ting på denne liste der lugter lidt af "pengemaskine"?

I Herning er Viborgvej udpeget pga uheld, det er heller ikke en udpræget
uheldsvej, men det er tilgengæld en lidt bredere vej end de andre veje i
Herning midtby, og derfor kan man godt fristes til at køre 60 istedet for 50
der. Jeg har dog ikke endnu set en kontrol der, og jeg kører den vej meget
tit.

Mvh
Jacob


Per Henneberg Kriste~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-04-07 13:41

Jacob Rungwald wrote:

> I Herning er Viborgvej udpeget pga uheld, det er heller ikke en
> udpræget uheldsvej, men det er tilgengæld en lidt bredere vej end de
> andre veje i Herning midtby, og derfor kan man godt fristes til at
> køre 60 istedet for 50 der. Jeg har dog ikke endnu set en kontrol
> der, og jeg kører den vej meget tit.

Jeg har kørt tit der, den frister nu ikke mig til at køre hurtigere ..

--
Per, Esbjerg



Henrik Stidsen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-04-07 14:02

on 04-04-2007, Troels Plougmann-Olsen supposed :
> Hvordan kan man så bruge årsagen "ulykker"?

Det kan være den passer på en statistik profil for veje der er særligt
uheldsplagede.

Det kan også være politiet eller kommunen kan give et klart svar, det
er vel dem der har lavet listen? :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Troels Plougmann-Ols~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 04-04-07 14:09

> Det kan også være politiet eller kommunen kan give et klart svar, det er
> vel dem der har lavet listen? :)

Jeg forsøgte lige politiet.

M, Mig
P, Politi

M: 'Hvorfor er Bakmøllevej ved 9380 Vestbjerg typisk ATK-emne iflg. jeres
liste publiceret på hjemmesiden?'
P: 'Som der står, er den ofte scene for ulykker.'
M: 'Nu har jeg boet her i 21 år pr. 1. august i år, uden der har været et
eneste uheld - så hvordan kan den være det?'
* laaaaaaang tænkepause *
P: 'Det skal jeg ikke kunne svare dig på. Det er ikke mig der foretager
vurderingerne.'

Det er nok ikke 100% korrekt citeret, men indholdet er ihvertfald korrekt


Umiddelbart kunne de jo så lige så godt skrive samtlige veje i DK på listen,
for der _KAN_ jo ske uheld på samtlige af dem?

Forvirringen er total, men det er tilsyneladende en af de ting man skal lade
være med at tænke mere over.

Troels



Henrik Stidsen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-04-07 14:20

Troels Plougmann-Olsen pretended :
> M: 'Hvorfor er Bakmøllevej ved 9380 Vestbjerg typisk ATK-emne iflg. jeres
> liste publiceret på hjemmesiden?'
> P: 'Som der står, er den ofte scene for ulykker.'
> M: 'Nu har jeg boet her i 21 år pr. 1. august i år, uden der har været et
> eneste uheld - så hvordan kan den være det?'
> * laaaaaaang tænkepause *
> P: 'Det skal jeg ikke kunne svare dig på. Det er ikke mig der foretager
> vurderingerne.'

> Det er nok ikke 100% korrekt citeret, men indholdet er ihvertfald korrekt

Ja - du ringer til en tilfældig betjent og kræver en forklaring? Det er
nok korrekt det ikke er ham der vurderer det, det er nok heller ikke
ham der bestemmer det. Prøv med email eller papirpost til den rette
afdeling og udbed en forklaring. Forklar hvorfor du undrer dig - ellers
skal du nok ikke regne med at få en forklaring.

Kom nu ind i kampen ik?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Troels Plougmann-Ols~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 04-04-07 14:28

> Ja - du ringer til en tilfældig betjent og kræver en forklaring? Det er
> nok korrekt det ikke er ham der vurderer det, det er nok heller ikke ham
> der bestemmer det. Prøv med email eller papirpost til den rette afdeling
> og udbed en forklaring. Forklar hvorfor du undrer dig - ellers skal du nok
> ikke regne med at få en forklaring.

En tilfældig? Bad om en af dem der stod bag udvælgelsen af veje der skulle
under særlig "behandling" af ATK

Kan ikke huske navnet på vedkommende, desværre... Mener det var en Kim, og
så et ganske typisk dansk efternavn...


Troels


Henrik Stidsen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-04-07 16:08

Troels Plougmann-Olsen explained on 04-04-2007 :
>> Ja - du ringer til en tilfældig betjent og kræver en forklaring? Det er nok
>> korrekt det ikke er ham der vurderer det, det er nok heller ikke ham der
>> bestemmer det. Prøv med email eller papirpost til den rette afdeling og
>> udbed en forklaring. Forklar hvorfor du undrer dig - ellers skal du nok
>> ikke regne med at få en forklaring.

> En tilfældig? Bad om en af dem der stod bag udvælgelsen af veje der skulle
> under særlig "behandling" af ATK

Det glemte du så lige at skrive... Men syns nu alligevel du skal give
dem muligheden for at undersøge det og finde den korrekte årsag. IMHO
burde betjenten have bedt om tid til at undersøge det og tilbudt at
vende tilbage til dig.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Leonard (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 04-04-07 16:51

On Wed, 04 Apr 2007 17:07:45 +0200, Henrik Stidsen wrote:

> Det glemte du så lige at skrive... Men syns nu alligevel du skal give
> dem muligheden for at undersøge det og finde den korrekte årsag. IMHO
> burde betjenten have bedt om tid til at undersøge det og tilbudt at
> vende tilbage til dig.

Hvorfor spilde tid på det?
Jeg gad ikke spilde min egen tid og jeg synes ikke det er værd at spilde
politiets tid med den slags ligegyldigheder.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Henrik Stidsen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-04-07 17:11

Leonard pretended :
>> Det glemte du så lige at skrive... Men syns nu alligevel du skal give
>> dem muligheden for at undersøge det og finde den korrekte årsag. IMHO
>> burde betjenten have bedt om tid til at undersøge det og tilbudt at
>> vende tilbage til dig.

> Hvorfor spilde tid på det?

Er det spild at tid at finde ud af svaret på noget man gerne vil vide?

> Jeg gad ikke spilde min egen tid og jeg synes ikke det er værd at spilde
> politiets tid med den slags ligegyldigheder.

Ja hvis du ser det som ligegyldigt så lad være at spilde din tid på
det. Ingen tvinger dig.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Brian (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-04-07 17:14

Leonard wrote:

> Hvorfor spilde tid på det?
> Jeg gad ikke spilde min egen tid og jeg synes ikke det er værd at
> spilde politiets tid med den slags ligegyldigheder.

Helt enig, det bringer minder om min gloværdige karriere i en SFO, hvor
_alt_ skulle diskuteres med ungerne.

Når du ved at steder er udvalgt, vil du alligevel aldrig være uforberedt på
situationen.

/Brian



Rune S. Larsen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Rune S. Larsen


Dato : 04-04-07 23:35

Brian skrev:
> Når du ved at steder er udvalgt, vil du alligevel aldrig være uforberedt på
> situationen.

Problemet er jo at stort set alle befærdede veje efterhånden er udvalgt.
Hvis udvælgelsesprocessen ikke er baseret på virklige problemer, er der
dømt pengemaskine.

Brian (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-04-07 18:20

Rune S. Larsen wrote:

> Problemet er jo at stort set alle befærdede veje efterhånden er
> udvalgt. Hvis udvælgelsesprocessen ikke er baseret på virklige
> problemer, er der dømt pengemaskine.

Der har aldrig været tvivl om at det er en pengemaskine, IMO. Men det har
_altid_ været op til dig selv, om du vil lade den lave penge på dig.

/Brian



Rune S. Larsen (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Rune S. Larsen


Dato : 06-04-07 12:27

Brian skrev:
> Der har aldrig været tvivl om at det er en pengemaskine, IMO.

Enig. Men et flertal af politikerne mener desværre noget andet. Deres
argument er, at man på politi.dk kan se de strækninger, der er ATK.

> Men det har
> _altid_ været op til dig selv, om du vil lade den lave penge på dig.

Gider ikke rigtig den diskussion igen, men vil bare sige som en anden
gjorde tidligere, at i den virklige verden tager du fejl. Jeg er
heldigvis ikke blevet snuppet af ATK endnu - er glad for at have gode
øjne og bremser. :)

Brian (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-04-07 12:35

Rune S. Larsen wrote:

> Gider ikke rigtig den diskussion igen, men vil bare sige som en anden
> gjorde tidligere, at i den virklige verden tager du fejl.

Det synes jeg sjovt nok ikke at jeg gør

Kører du hvad der står på skiltene, glider du lige forbi dem. Det er en
frelst holdning (som jeg heller ikke selv efterlever) men sådan er det nu
engang - også i den virkelige verden.

> Jeg er
> heldigvis ikke blevet snuppet af ATK endnu - er glad for at have gode
> øjne og bremser. :)

Det er jeg en enkelt gang, og jeg havde ingen idé om det, før jeg modtog
hilsenen fra de skiderikker.

/Brian



Ukendt (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-07 09:43

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> wrote in message
news:4613a7e6$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Kan ikke huske navnet på vedkommende, desværre... Mener det var en Kim, og
> så et ganske typisk dansk efternavn...
>

Inden I tror det er mig der står bag, kan jeg oplyse at det ikke er
tilfældet

mvh.
Kim Frederiksen



Ukendt (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-07 09:48

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> wrote in message
news:4613a357$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Forvirringen er total, men det er tilsyneladende en af de ting man skal
> lade være med at tænke mere over.
>

Følgende kommer fra to forskellige kilder i politiet:

Min kammerat er blevet blitzet to gange ved motorvejsafkørslen ved Nørre
Alslev på Falster. Man skal ned på 50, nærmest før det er muligt, og der
holder tit en fotovogn. Min kammerats nabo (der er betjent), havde følgende
kommentar: "Vi stiller tit fotovognene der hvor der er dårlig skiltning
eller der hvor folk ikke kan nå at bremse"

Eksempel to, som kommer fra min anden kammerat i rigspolitiet:

"Vi stiller som regel fotovognene der hvor forholdene er til at køre
hurtigere end tilladt"

værs'go' og spis

mvh.
Kim Frederiksen



Henrik Stidsen (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-04-07 00:20

on 05-04-2007, Kim Frederiksen supposed :
> "Vi stiller som regel fotovognene der hvor forholdene er til at køre
> hurtigere end tilladt"

Ja selvfølgelig - det er jo der folk kører for stærkt og har behov for
at lære at de ikke selv bestemmer fartgrænserne. At vi så sagtens kan
blive enige om at fartgrænserne mange steder er skudt helt ved siden af
ændrer jo ikke på at de altså er sat som de er.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Ukendt (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-04-07 14:18

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
news:mn.404f7d742f88cae5.34878@news.hs235.dk...
>
> Ja selvfølgelig - det er jo der folk kører for stærkt og har behov for at
> lære at de ikke selv bestemmer fartgrænserne. At vi så sagtens kan blive
> enige om at fartgrænserne mange steder er skudt helt ved siden af ændrer
> jo ikke på at de altså er sat som de er.
>

Nej, men løgnehistorien med at fotovognene er til for trafiksikkerhedens
skyld er så IGEN modbevist. Loven skal ikke være til for sin egen skyld.
Loven skal være til for at forhindre den konsekvens der er ved at handle
anderledes end loven foreskriver. Det burde være indlysende for enhver. Så
når politiet selv indrømmer at de ynder at stå de steder hvor de selv
indrømmer at loven er forkert, så mister jeg for det første respekten totalt
for færdselspolitiet, og dernæst beviser de selv med al ønskelig tydelighed,
at de kun står de pågældende steder for at tjene penge til statskassen.

mvh.
Kim Frederiksen



Brian (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-04-07 14:11

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
news:46138d30$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej,
> Aalborg kommune
> Vejnavn Bakmøllevej
> Max 80
> Årsag Ulykker
> Kan i ander spotte ting på denne liste der lugter lidt af "pengemaskine"?
>
> Vil iøvrigt lige påpege at jeg faktisk aldrig har set en fartkontrol på
> denne vej, så måske lidt mystisk den er der..

Ligger skolen ikke på den vej? Så er den vel lige til højrebenet...



Henrik Stidsen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-04-07 14:20

on 04-04-2007, Brian supposed :
>> Årsag Ulykker

> Ligger skolen ikke på den vej? Så er den vel lige til højrebenet...

En skole er vel ikke en ulykke? ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



ShutEye (04-04-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 04-04-07 19:44

>> Ligger skolen ikke på den vej? Så er den vel lige til højrebenet...
>
> En skole er vel ikke en ulykke? ;)

Spørg dem i 7. klasse der lige har fået en uge til en danskstil :)



Henrik Stidsen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-04-07 23:02

ShutEye explained on 04-04-2007 :
>>> Ligger skolen ikke på den vej? Så er den vel lige til højrebenet...

>> En skole er vel ikke en ulykke? ;)

> Spørg dem i 7. klasse der lige har fået en uge til en danskstil :)

Ren luksus :) Den skrives vel alligevel dagen før den skal afleveres?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Troels Plougmann-Ols~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 04-04-07 14:19

> Ligger skolen ikke på den vej? Så er den vel lige til højrebenet...

Jo, for enden af en 800 meter lang indkørsel. Desuden bruges den vej kun af
ansatte på skolen, da der er et perfekt stisystem gennem langt det meste af
Vestbjerg, som alle eleverne bruger

Jeg har ihvertfald aldrig set en skoleelev komme ud dér.

I få fald burde de måske bruge "Skolevej" som årsag.

Troels


blue (04-04-2007)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 04-04-07 14:34

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
news:46138d30$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg bor 200 meter fra denne vej (vejen jeg bor på går parallelt med denne,
> kun adskilt af et "læ-bælte" med små træer og buske), og hørte lige de
> gamle. I de snarligt 21 år familien har fået på denne adresse har der
> aldrig været sket et uheld.

Det undrer mig lidt, at I så sikkert kan sige, at der aldrig har været et
uheld på vejen? Jeg har da ingen idé om, hvor tit der sker uheld, hvor jeg
bor, idet jeg ikke overvåger vejen døgnet rundt. Der kunne jo ske et uheld i
dette øjeblik uden at jeg på noget tidspunkt ville finde ud af det.

Ejer du i øvrigt domænet defekt.dk?



Troels Plougmann-Ols~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 04-04-07 14:53

> Det undrer mig lidt, at I så sikkert kan sige, at der aldrig har været et
> uheld på vejen? Jeg har da ingen idé om, hvor tit der sker uheld, hvor jeg
> bor, idet jeg ikke overvåger vejen døgnet rundt. Der kunne jo ske et uheld
> i dette øjeblik uden at jeg på noget tidspunkt ville finde ud af det.

Det er ret let: Lille lokalbefolkning, så alle ved alt hvad der sker
Sådan er det i landsbysamfund. I og med at min far er kørelærer kører han
desuden dag ud og dag ind på disse kanter, og ser jo hvad der sker.

> Ejer du i øvrigt domænet defekt.dk?

Drop nu det tuderi over mailadressen.

Troels


Troels Plougmann-Ols~ (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 04-04-07 14:54

>> Ejer du i øvrigt domænet defekt.dk?
>
> Drop nu det tuderi over mailadressen.

Better?

Troels


Jonas R. (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 04-04-07 15:05


"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in message
news:4613adbe$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Ejer du i øvrigt domænet defekt.dk?
>>
>> Drop nu det tuderi over mailadressen.
>
> Better?
>
> Troels '

Hvis du ikke ejer domænet defekt.dk, er det da ret så åndsvagt at bruge det
på en NG.

Det du gør at lade ejeren af domænet defekt.dk komme i en masse spam
opsamlings robotters net (oki snørklet sætning).
Hvis jeg nu ejede defekt.dk og du brugte det på nettet, så ville jeg jo nok
begynde at få en masse spam, hvilket ikke er så fedt.

IMO kan du jo bare bruge blabla@defekt.invalid

MVH

Jonas Rohde



ShutEye (04-04-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 04-04-07 19:46

> IMO kan du jo bare bruge blabla@defekt.invalid

Tjek nu lige hans nye svaradresse!



Jonas R. (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 05-04-07 08:45


"ShutEye" <no@no.no> wrote in message news:ev0rou$a2f$1@news.datemas.de...
>> IMO kan du jo bare bruge blabla@defekt.invalid
>
> Tjek nu lige hans nye svaradresse!
>
>

Det har jeg jo ligesom set :) Det var bare en oplysning om hvorfor der var
nogen som måske brokkede sig.

/Jonas R.



ShutEye (05-04-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 05-04-07 15:10

>> Tjek nu lige hans nye svaradresse!
>
> Det har jeg jo ligesom set :) Det var bare en oplysning om hvorfor der var
> nogen som måske brokkede sig.

Ja okay :) Måske du skulle ha' svaret på hans foregående indlæg ... men pyt
nu med det.



Finn Guldmann (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-07 11:07

Troels Plougmann-Olsen skrev:
> Hej,
> http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/40856D51-E9BA-41F2-868B-6E5862DB7628/0/ATK_reform.pdf
> Sad lige og rodede rundt i dette dokument, og faldt over denne:
> Aalborg kommune
> Vejnavn Bakmøllevej
> Max 80
> Årsag Ulykker
> Jeg bor 200 meter fra denne vej (vejen jeg bor på går parallelt med
> denne, kun adskilt af et "læ-bælte" med små træer og buske), og hørte
> lige de gamle. I de snarligt 21 år familien har fået på denne adresse
> har der aldrig været sket et uheld.
> Hvordan kan man så bruge årsagen "ulykker"?
> Kan i ander spotte ting på denne liste der lugter lidt af "pengemaskine"?
> Vil iøvrigt lige påpege at jeg faktisk aldrig har set en fartkontrol på
> denne vej, så måske lidt mystisk den er der..
>
Det er sikkert den samme som har bestemt at der skal være en 10 km lang
dobbeltrettet zone med overhalingsforbud ved Aabenraa. Begrundelsen er;
Stigning.

På strækningen er der, i den ene ende, en 800-1000 m lang svag stigning
den ene vej og et tilsvarende fald den anden vej.

Men humlen er jo nok at når politikerne bestemmer at tingene skal være
sådan og sådan skal andre finde på de "gode" undskyldninger.

--
MVH Finn
Venner er sådan nogen der kommer og banker på døren kl lort
om natten når de ikke kan få fat i een fordi ens telefon er
holdt op med at virke.

Niels Pein (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 06-04-07 01:24

"Troels Plougmann-Olsen" skrev ...
>
> http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/40856D51-E9BA-41F2-868B-6E5862DB7628/0/ATK_reform.pdf
>
> Sad lige og rodede rundt i dette dokument, og faldt over denne:
>
> Aalborg kommune
> Vejnavn Bakmøllevej
> Max 80
> Årsag Ulykker
>
> Jeg bor 200 meter fra denne vej (vejen jeg bor på går parallelt med denne,
> kun adskilt af et "læ-bælte" med små træer og buske), og hørte lige de
> gamle. I de snarligt 21 år familien har fået på denne adresse har der
> aldrig været sket et uheld.
>
Heh.
Og her hvor jeg bor, er der sket 3 uheld i de 4 år jeg har boet her, bare ud
for matriklen. En var sandsynligvis en fullerik, der ramte et træ på en
skråning, en kørte for stærkt i forhold til oversigtsforholdene (hvilket er
laaaangt over 80), og måtte vælge mellem bagenden af en holdende lastvogn
eller en skrænt (og valgte klogeligt skrænten, men bilen kom ikke længere
den dag) og en kørte for tæt forhold til hastigheden, og måtte lige
"findele" lidt lygtedele mm. på den forankørende og sig selv, da der blev
brug for at bremse.

Og går vi blot 2 kilometer ad samme vej ud fra matriklen, er der sket flere
uheld i de få år, heraf et med dødelig udgang, fordi ungersvenden ikke kunne
styre bilen i en kurve hvor man, anslået, mageligt kan køre 160. Men der
bliver jævnt tit kørt ret stærkt her, selvom det dog er aftaget lidt efter
sidstnævnte ulykke.

Den vej er overhovedet ikke med i listen. Flot liste. :-/
--
Mvh, Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX



Jesper Jacobsen (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 06-04-07 04:53

Troels Plougmann-Olsen skrev:
> Hej,
>
> http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/40856D51-E9BA-41F2-868B-6E5862DB7628/0/ATK_reform.pdf
>
>
> Sad lige og rodede rundt i dette dokument, og faldt over denne:
>
> Aalborg kommune
> Vejnavn Bakmøllevej
> Max 80
> Årsag Ulykker
>
> Jeg bor 200 meter fra denne vej (vejen jeg bor på går parallelt med
> denne, kun adskilt af et "læ-bælte" med små træer og buske), og hørte
> lige de gamle. I de snarligt 21 år familien har fået på denne adresse
> har der aldrig været sket et uheld.
>
> Hvordan kan man så bruge årsagen "ulykker"?
>
> Kan i ander spotte ting på denne liste der lugter lidt af "pengemaskine"?
>
> Vil iøvrigt lige påpege at jeg faktisk aldrig har set en fartkontrol på
> denne vej, så måske lidt mystisk den er der..
>
> Troels

Om jeg fatter alle Jer der har så meget mod ATK. I er vel også ganske
imod video overvågning af offentlige steder, selv om det bruges ganske
flittigt i England - og efter politiets udsagn - ganske effektivt. For
at pirre lidt til debatten, så er det vel kun dem der har noget at
skjule, der ikke vil have nogen form for overvågning. Jeg har intet imod
den - så længe det ikke er mig de filmer !! er det ikke nogenlunde sådan
I tænker??

Personligt er jeg ret ligeglad med det, men jeg har så heller ikke noget
at skjule. Den sikre måde at komme af med ATK på er vel egentlig, at vi
alle kører efter loven. Dem der overholder fartgrænserne har vel intet
at frygte. Det skal så i samme åndredrag siges, at jeg er altså ikke en
af dem der overholder dem, men jeg surmuler ikke hvis jeg en dag skulle
blive blitset. Jeg har klart den indstilling, at "spiller man i
lotteriet - må man forvente at kunne "vinde" en gang imellem". Så dan er
det vel bare.

Jesper


Troels Plougmann-Ols~ (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 06-04-07 12:11

> Personligt er jeg ret ligeglad med det, men jeg har så heller ikke noget
> at skjule. Den sikre måde at komme af med ATK på er vel egentlig, at vi
> alle kører efter loven. Dem der overholder fartgrænserne har vel intet at
> frygte. Det skal så i samme åndredrag siges, at jeg er altså ikke en af
> dem der overholder dem, men jeg surmuler ikke hvis jeg en dag skulle blive
> blitset. Jeg har klart den indstilling, at "spiller man i lotteriet - må
> man forvente at kunne "vinde" en gang imellem". Så dan er det vel bare.

Jeg tror ikke helt du forstår hvad problemet er. De vælger veje hvor det
ikke har nær så stor færdselssikkerhedsrelateret værdi som f.eks. vejene
omkring Nytorv, hvor en vanvittigt stor del af børn og unge fra Aalborg og
omegn færdes til dagligt. Derudover har de ikke nær så travlt med skoleveje
som de burde have, det er trods alt der der er liv at beskytte.

De vælger veje hvor det er OPLAGT at køre hurtigere, pga. kanon udsyn, og at
vejen er godt udstyret. Ikke de veje (skoleveje osv) hvor folk kører det de
må, eller endda lidt under - for der er der ikke penge i det. Alle de skide
Nissan Serena- og VW Transporter-varevogne skal jo betale sig selv.

Flere patruljer ud på vejene, de kan trods alt følge bilisterne over længere
strækninger. Man ser fotovognen, tager farten af, og blæser videre
bagefter.. Det kunne være mere effektivt.

Der færdes stortset ikke cyklister og fodgængere på Bakmøllevej (igen, det
har vi et suverænt stisystem til!), og dem der så endelig færdes der har en
skøn cykelsti at gøre det på.

Troels


Uffe Bærentsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 10-04-07 10:19


"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:46162abd$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Personligt er jeg ret ligeglad med det, men jeg har så heller ikke noget
>> at skjule. Den sikre måde at komme af med ATK på er vel egentlig, at vi
>> alle kører efter loven. Dem der overholder fartgrænserne har vel intet at
>> frygte. Det skal så i samme åndredrag siges, at jeg er altså ikke en af
>> dem der overholder dem, men jeg surmuler ikke hvis jeg en dag skulle
>> blive blitset. Jeg har klart den indstilling, at "spiller man i
>> lotteriet - må man forvente at kunne "vinde" en gang imellem". Så dan er
>> det vel bare.

Vise ord


> Jeg tror ikke helt du forstår hvad problemet er. De vælger veje hvor det
> ikke har nær så stor færdselssikkerhedsrelateret værdi som f.eks. vejene
> omkring Nytorv, hvor en vanvittigt stor del af børn og unge fra Aalborg og
> omegn færdes til dagligt. Derudover har de ikke nær så travlt med
> skoleveje som de burde have, det er trods alt der der er liv at beskytte.

Problemet er kort fortalt dette:
Det er farligt at køre, også på alle vejene.


> De vælger veje hvor det er OPLAGT at køre hurtigere, pga. kanon udsyn, og
> at vejen er godt udstyret. Ikke de veje (skoleveje osv) hvor folk kører
> det de må, eller endda lidt under - for der er der ikke penge i det. Alle
> de skide Nissan Serena- og VW Transporter-varevogne skal jo betale sig
> selv.

Havde du da ikke forventet at de skulle få pengene hjem igen?
Det havde jeg da i det mindste.


> Flere patruljer ud på vejene, de kan trods alt følge bilisterne over
> længere strækninger. Man ser fotovognen, tager farten af, og blæser videre
> bagefter.. Det kunne være mere effektivt.

Dvs. 2 stykker placeret med passende mellemrum?
Er det hvad du efterlyser?


> Der færdes stortset ikke cyklister og fodgængere på Bakmøllevej (igen, det
> har vi et suverænt stisystem til!), og dem der så endelig færdes der har
> en skøn cykelsti at gøre det på.

Et suverænt stisystem er da også brugt til at køre børn ned på.
IMO så er ATK kommet for at blive.
Dvs. så længe der er behov for det, og det er der, jvf. denne debat.




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Troels Plougmann-Ols~ (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 10-04-07 11:42

> Dvs. 2 stykker placeret med passende mellemrum?
> Er det hvad du efterlyser?

Tja, men den regner folk jo også lynhurtigt. Der er den fartnedsættende
effekt bare større

> Et suverænt stisystem er da også brugt til at køre børn ned på.
> IMO så er ATK kommet for at blive.
> Dvs. så længe der er behov for det, og det er der, jvf. denne debat.

På hvad? Motordrevne køretøjer er forbudt deroppe?

Troels


Uffe Bærentsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 10-04-07 12:44


"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:461b69c4$0$21926
>> Et suverænt stisystem er da også brugt til at køre børn ned på.
>> IMO så er ATK kommet for at blive.
>> Dvs. så længe der er behov for det, og det er der, jvf. denne debat.
>
> På hvad? Motordrevne køretøjer er forbudt deroppe?

Har et forbud nogensinde forhindret enkelte uoplyste individer at trodse
lige præcis det forbud?

Næppe

Der findes talrige eksempler på det, som feks. dette:
http://politiken.dk/indland/article276003.ece



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Troels Plougmann-Ols~ (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 10-04-07 13:15

> Har et forbud nogensinde forhindret enkelte uoplyste individer at trodse
> lige præcis det forbud?

Nej, det har du 100% ret i. Men hvis man ser sådan på det kan man aldrig
sikre sig mod noget som helst, jo. :o/

Troels


Uffe Bærentsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 10-04-07 14:13


"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:461b7f89$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

>> Har et forbud nogensinde forhindret enkelte uoplyste individer at trodse
>> lige præcis det forbud?
>
> Nej, det har du 100% ret i. Men hvis man ser sådan på det kan man aldrig
> sikre sig mod noget som helst, jo. :o/

Netop

Men som man jo siger:
Mod guderne kæmper selv tåber forgæves



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Peter Juul (09-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 09-04-07 20:36


"Troels Plougmann-Olsen" skrev

> Hej,
>
> http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/40856D51-E9BA-41F2-868B-6E5862DB7628/0/ATK_reform.pdf
>
> Sad lige og rodede rundt i dette dokument, og faldt over denne:
>
> Aalborg kommune
> Vejnavn Bakmøllevej
> Max 80
> Årsag Ulykker
>
> Jeg bor 200 meter fra denne vej (vejen jeg bor på går parallelt med denne,
> kun adskilt af et "læ-bælte" med små træer og buske), og hørte lige de
> gamle. I de snarligt 21 år familien har fået på denne adresse har der
> aldrig været sket et uheld.
>
> Hvordan kan man så bruge årsagen "ulykker"?

Alt kan jo nok forklares - Men husk nu at Vestbjerg Skole ligger tæt på
Bakmøllevej - Måske er det derfor
>
> Kan i ander spotte ting på denne liste der lugter lidt af "pengemaskine"?

Hvor får du dog den ide fra ????????? .-)

> Vil iøvrigt lige påpege at jeg faktisk aldrig har set en fartkontrol på
> denne vej, så måske lidt mystisk den er der..

Jeg tror faktisk at jeg er stødt på "paparazzierne" en enkelt gang eller 2
på bemeldte vej

VenHils
PeterJ
Renault Laguna 2,0 16v st.car RN '01
Ford Transit 130 T300 GLX '07 (I landet onsdag d. 11/4)



Troels Plougmann-Ols~ (09-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 09-04-07 20:38

> Alt kan jo nok forklares - Men husk nu at Vestbjerg Skole ligger tæt på
> Bakmøllevej - Måske er det derfor

Igen - hvorfor så kalde det "ulykker"?

> Jeg tror faktisk at jeg er stødt på "paparazzierne" en enkelt gang eller 2
> på bemeldte vej

Pudsigt, er jeg aldrig. Nå, der kan man se

Troels


Stop op og læs nu! (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Stop op og læs nu!


Dato : 10-04-07 13:42


"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
news:46138d30$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej,
>
> http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/40856D51-E9BA-41F2-868B-6E5862DB7628/0/ATK_reform.pdf
>
> Sad lige og rodede rundt i dette dokument, og faldt over denne:
>
> Aalborg kommune
> Vejnavn Bakmøllevej
> Max 80
> Årsag Ulykker
>
> Jeg bor 200 meter fra denne vej (vejen jeg bor på går parallelt med denne,
> kun adskilt af et "læ-bælte" med små træer og buske), og hørte lige de
> gamle. I de snarligt 21 år familien har fået på denne adresse har der
> aldrig været sket et uheld.
>
> Hvordan kan man så bruge årsagen "ulykker"?
>
> Kan i ander spotte ting på denne liste der lugter lidt af "pengemaskine"?
>
> Vil iøvrigt lige påpege at jeg faktisk aldrig har set en fartkontrol på
> denne vej, så måske lidt mystisk den er der..
>

Sansynligvis fordi der erfaringsmæssigt køres for stærkt på den strækning -
overtrædes hastighedsgrænserne er det en lovovertrædelse uanset du synes det
er fornuftigt eller ej - og det har intet med pengemaskine at gøre.
Bilisterne kan jo bare respektere grænsen og så er der ingen som kommer af
med penge.

Knud



Troels Plougmann-Ols~ (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 10-04-07 18:28

> Sansynligvis fordi der erfaringsmæssigt køres for stærkt på den
> strækning - overtrædes hastighedsgrænserne er det en lovovertrædelse
> uanset du synes det er fornuftigt eller ej - og det har intet med
> pengemaskine at gøre. Bilisterne kan jo bare respektere grænsen og så er
> der ingen som kommer af med penge.

Jeg kunne nu komme på bedre veje hvor deres *officielle* formål kom bedre
til sin ret.

Troels


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste