Test din brugtbilsviden
Fra : TDN

Dato : 03-04-07 20:40

http://www.fdmquiz.dk/

Jeg satser på at vinde en let brugt Porche 911....

Mvh
Thomas

Fra : Brian

Dato : 03-04-07 20:51

TDN wrote:
> http://www.fdmquiz.dk/
>
> Jeg satser på at vinde en let brugt Porche 911....

Jeg havde en enkelt forkert på et spørgsmål om dækmontering. Svaret var at
dækkene alle skal være af samme dimension, hvor jeg svarede at de bare skal
være parvis ens. Jeg synes da jeg har set mange biler med bredere bagdæk end
fordæk - men de er nok heller ikke rettet mod FDM læserne

/Brian

Fra : TDN

Dato : 03-04-07 20:53

> [...]
> skal være parvis ens. Jeg synes da jeg har set mange biler med bredere
> bagdæk end fordæk - men de er nok heller ikke rettet mod FDM læserne

Den faldt jeg også i... jeg svarede også parvis ens.

Mvh
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-07 21:37

TDN wrote:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

> Den faldt jeg også i... jeg svarede også parvis ens.

Hvilket også er det rigtige svar.

"Klage" sendt til FDM.
Citat fra:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf
side 120, punkt 5.
Der skal på samme aksel anvendes dæk af samme dimension og type bortset

fra dæk til midlertidig brug.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-04-07 20:56

Brian formulated the question :
> [...]
> være parvis ens. Jeg synes da jeg har set mange biler med bredere bagdæk end
> fordæk - men de er nok heller ikke rettet mod FDM læserne

Det spørgsmål fik jeg slet ikke - måske derfor jeg fik 10 rigtige :)

Fra : Tom

Dato : 03-04-07 21:13

> [...]
> skal være parvis ens. Jeg synes da jeg har set mange biler med bredere
> bagdæk end fordæk - men de er nok heller ikke rettet mod FDM læserne

æv sådan noget fis.....havde en fejl hvor FDM siger at en trailer er
omfattet af den alm. kaskoforsikring..Det passer sgu da ikke, jeg må da give
50 Kr ekstra for at forsikre at jeg hænger noget på min trækkrog

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 04-04-07 08:13

On Tue, 3 Apr 2007 22:13:01 +0200, Tom wrote:

> æv sådan noget fis.....havde en fejl hvor FDM siger at en trailer er
> omfattet af den alm. kaskoforsikring..Det passer sgu da ikke, jeg må da give
> 50 Kr ekstra for at forsikre at jeg hænger noget på min trækkrog

Og den er ikke omfattet af kaskoforsikringen, man af
ansvarsforsikringen, hvis bilens trækkrog er forsikret.
Så det må absolut være en ommer til FDM, som jo ellers burde vide det
som campist-organisation.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Kim H.

Dato : 05-04-07 12:24

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> omfattet af den alm. kaskoforsikring..Det passer sgu da ikke, jeg må da
> give 50 Kr ekstra for at forsikre at jeg hænger noget på min trækkrog

Jeg fik rigrig på besvarelsen at den er omfattet af ansvarsforsikringen, så
mon ikke du har læst forkert?

Kim

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 05-04-07 12:26

> Jeg fik rigrig på besvarelsen at den er omfattet af ansvarsforsikringen,
> så mon ikke du har læst forkert?

Jeg tror nærmest man får rigtigt uanset hvad man svarer...

Troels

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-04-07 21:02

TDN skrev:
> http://www.fdmquiz.dk/
>
> Jeg satser på at vinde en let brugt Porche 911....

Mit spørgsmål 8/10 er ret mystisk..

Lyset skal kunne oplyse vejen mindst:

A: 100 meter frem
B: 50 meter frem.
C: 30 meter frem.

C var et rigtigt svar, men A kunne i min verden have været lige så
korrekt når de ikke spurgte til nær eller fjernlys.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 04-04-07 12:17

> http://www.fdmquiz.dk/

Der er godtnok meget gætteri imellem.

Hvilken mulighed bruger danskerne oftest når de kigger brugt bil?

1. Sammenligner priser, km-stand og årgange?

2. Får råd hos venner og familie?

3. Får bilen testet?

1. Altså. Jeg sammenligner priser, km-stand og årg, i og med at jeg har
sådan nogenlunde styr på det med selv at gå en bil igennem for fejl. KM
afskrækker mig normalt ikke, idet en bil der har gået mange KM i og for sig
sagtens kan være lige så god og stabil som en der har gået det halve.

2. En der ikke har så meget styr på det vil typisk få råd hos venner og
famlie.

3. Et FDM-medlem vil velsagtens typisk få bilen testet.

Den med at sammenligne var det rigtige svar?

Troels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-04-07 13:45

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> [...]
> og famlie.
>
> 3. Et FDM-medlem vil velsagtens typisk få bilen testet.
>

> Den med at sammenligne var det rigtige svar?

Ikke da jeg tog testen. Da var det 3)

--
Per, Esbjerg

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 04-04-07 14:01

> Ikke da jeg tog testen. Da var det 3)

Okay, den test er da vidst til at lukke op og skide i :o/ Jeg fik korrekt
for at svare 1'eren... "Hele 53% benytter den letteste løsning, en
sammeligning mellem pris, årgang og kilometerstand"

Troels

Fra : Inkognito

Dato : 04-04-07 19:45

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, den test er da vidst til at lukke op og skide i :o/

Jamen det er jo også FDM, der står bag !

Fra : Tom

Dato : 05-04-07 08:32

"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> "Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det er jo også FDM, der står bag !

Så det du siger er at FDM er til at lukke op......

--
Tom