Læderfarve...
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-07 20:26

Da min læderkabine i min Supra er den hel del slidt vil jeg have nyt i...

Jeg er 95 % sikker på, at jeg har bestemt mig, men...

Bliver sort læder varmere end gråt læder eller er det en skrøne?

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Brian

Dato : 03-04-07 20:32

Morten Fruergaard wrote:

> Bliver sort læder varmere end gråt læder eller er det en skrøne?

Der skal da nok være en forskel hvis man måler, men jeg havde intet problem
med min sorte læderstue sidste sommer - heller ikke med bare ben.

Jeg ville dog ikke bryde mig om at opholde mig i en sort læderkabine uden
klimaanlæg eller gode udluftningsmuligheder

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-07 21:19

Brian wrote:

> [...]
> Jeg ville dog ikke bryde mig om at opholde mig i en sort læderkabine
> uden klimaanlæg eller gode udluftningsmuligheder

Nu er der både klima og gode udluftningsmuligheder...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Tom

Dato : 03-04-07 20:38

meddelelse news:4612aa55$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Da min læderkabine i min Supra er den hel del slidt vil jeg have nyt i...
>
> Jeg er 95 % sikker på, at jeg har bestemt mig, men...
>
> Bliver sort læder varmere end gråt læder eller er det en skrøne?

Den er vist god nok. Det læder der sidder på mit rat bliver i hvert fald så
varmt at jeg næsten ikke kan røre ved det når solen står lige på. Har tidl.
haft med andre farver hvor de ikke blev nær så varme.
Men igen det var rattet og ikke sæderne. For at det giver en forskel, skal
solen stå lige ind på skindet.

Jeg havde engang i fiestaen et termometer der sad monteret på det sorte
instrumentbord. Nålen gik til 70°C og da jeg kom ud en dag var nålen
simpelthen brækket af pga. varmen, så en sort farve kan få temp langt over
70°C

--
Tom

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-07 21:17

Tom wrote:
> [...]
> på. Har tidl. haft med andre farver hvor de ikke blev nær så varme.
> Men igen det var rattet og ikke sæderne. For at det giver en forskel,

Hvilket den også gør, hvis taget er af..

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 21:01

> Da min læderkabine i min Supra er den hel del slidt vil jeg have nyt i...
>
> Jeg er 95 % sikker på, at jeg har bestemt mig, men...
>
> Bliver sort læder varmere end gråt læder eller er det en skrøne?

Ja det bliver meget varmere !! det er bla derfor jeg har bestilt en hvid
læderkabine til min cabrio..
Og nej det har sikkert ingen betydning i en alm bil med tag.., men når
kluden er nede og musikken spiller, og solen danser, ja så har jeg ikke lyst
til at sætte mig ned i en sort læder kabine !!..

og så køb ægte læder, tror det kunst læder er noget crap at sidde på

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-07 21:18

Morten Juel wrote:
> [...]
> kluden er nede og musikken spiller, og solen danser, ja så har jeg
> ikke lyst til at sætte mig ned i en sort læder kabine !!..

Godt. Jeg er nu 99 % sikker på, at jeg tager en lys grå, som minder meget om
den org.

> og så køb ægte læder, tror det kunst læder er noget crap at sidde på

Javel..

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 22:03

> Godt. Jeg er nu 99 % sikker på, at jeg tager en lys grå, som minder meget
> om den org.

Sort ser måske mest eksklusivt ud, men det vigtigste er da at man kan sidde
i det..

> Javel..

Hehe det er kun noget jeg tror, jeg har ikke prøvet det, men lyder ikke så
rart en svedig varm sommerdag, men lad os høre fra nogle der har

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-04-07 04:35

Morten Juel wrote:

> Sort ser måske mest eksklusivt ud, men det vigtigste er da at man kan
> sidde i det..

Jeg tror faktisk, at gråt i min vil være pænest...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Inkognito

Dato : 04-04-07 05:27

meddelelse news:46131cc9$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg tror faktisk, at gråt i min vil være pænest...

Afhænger af bilens farve, men gråt virker exclusivt i mine øjne.
Sort læder kan blive afsindig varmt - farven dannes jo ved, at
al lyset optages modsat hvid, der dannes ved at al lys reflekte-
res, hr. ingeniør :)

Vedligeholdet er større på lyst læderindtræk ift. sort. Dine me-
kanikerbukser smitter af på stolene og givet et dårligt look, lige-
som de små revner, der med tiden dannes i overfladen, kan ses
på lyst læder, men ikke på mørkt...