Trailerkøb
Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-04-07 19:20

Hvor er det billigt at handle trailer.
Nordsjælland/Kbh eller alternativt resten af Sjælland.
Jeg har umiddelbart kig på disse:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3069&n=10
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3003&n=10
På hhv 500 og 750 kg. total. Jeg ved ikke om det at spare
vægtafgiften og købe en nedvejet er besparelsen værd.

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-04-07 19:50

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> På hhv 500 og 750 kg. total. Jeg ved ikke om det at spare
> vægtafgiften og købe en nedvejet er besparelsen værd.

Vægtafgiften er ikke ret stor, jeg giver 220,- om året for en 2-tons
trailer.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Leonard

Dato : 03-04-07 19:53

On Tue, 3 Apr 2007 20:50:11 +0200, Brian Sørup wrote:

> Vægtafgiften er ikke ret stor, jeg giver 220,- om året for en 2-tons
> trailer.

Men alligevel latterligt at min Lupo kun koster 160 kr om året, mens min
maskintrailer, der kører meget færre km koster 220 kr.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-04-07 20:01

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men alligevel latterligt at min Lupo kun koster 160 kr om året, mens min
> maskintrailer, der kører meget færre km koster 220 kr.

Du har misforstået, du bliver netop præmieret for at køre i den lille potte.

Fra : Søren

Dato : 04-04-07 06:29

Andersen [3650] skrev:
> Hvor er det billigt at handle trailer.
> Nordsjælland/Kbh eller alternativt resten af Sjælland.
> Jeg har umiddelbart kig på disse:
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3069&n=10

Jeg har selv en sådan - og selv om den måske virker lidt tynd i siderne,
så er det en god trailer for jeg har dælme voldbrugt min - uden at det
kan ses.

> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3003&n=10
> På hhv 500 og 750 kg. total. Jeg ved ikke om det at spare
> vægtafgiften og købe en nedvejet er besparelsen værd.

Traileren er ligeglad .. den laster rask væk 1 ton, selv om der kun står
350 kg på siden.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-04-07 08:33

On 4 Apr., 07:28, Søren <spamm...@die.young> wrote:

> [...]
> kan ses.

> Traileren er ligeglad .. den laster rask væk 1 ton, selv om der kun står

Ja, men hvor længe gør den så det ?
Og desuden så kunen man risikere at blive stoppet, det er ret tydeligt
med så stort et overlæs.
Og det vil blive ret dyrt.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-04-07 14:58

> [...]
> 350 kg på siden.

Ja, men hvor længe gør den så det ?
Og desuden så kunen man risikere at blive stoppet, det er ret tydeligt

----

Hvis det ligger under kanten og der er pressenning på kan de
da se ingenting. Been there, done that but can't find the t-shirt.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-04-07 05:21

Andersen [3650] skrev:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, men hvor længe gør den så det ?
> Og desuden så kunen man risikere at blive stoppet, det er ret tydeligt
> med så stort et overlæs.
> Og det vil blive ret dyrt.

Ret dyrt - ?!? - Tja nu er alt vel relativt, men et nyt kørekort skal du
da nok lige ud og se om du kan få lov til at generhverve. Så kommer der
så lige en bøde i en ganske anseelig størrelse når du er godt og vel
over 100% overlæs. Så jo - man kan vel godt kalde det ret dyrt.

> ----
>
> Hvis det ligger under kanten og der er pressenning på kan de
> da se ingenting. Been there, done that but can't find the t-shirt.

Og det man ikke kan se kan man heller ikke have ondt af, selv om -- ja
nu må du lige undskylde mit sprog -- sådan en fucking narrøv ikke lige
gider bruge en trailer der kan køre det lovligt. Du tænker selvfølgelig
på dine medtrafikanter -- ikke ?? Nåååh ja -- du kører selvfølgelig
forsigtigt og kigger ekstra godt efter, og alle de andre sindssygt
dårlige undskyldninger. For en del år siden, var der også en der mente,
at han lige kunne liste omkring 800 kg kampesten hjem på sin 500 kg's
trailer. Det gik også fint ind til 200 m før han var hjemme, men han så
altså ikke næste dag, fordi en anden "idiot" ikke lige så han kørte lidt
forsigtigt. Undskyld -- men hvad fanden foregår der i folks hoveder???
De er villige til at sætte livet på spil i forhold til at bruge noget
ordenligt grej, eller betale en vogmand de få penge det koster, set i
forhold til hvad din partner syntes DIT liv er værd.

Jesper

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-04-07 07:34

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

---snip en masse sure opstød---

Point taken

Og gå så ind til lillemor og få et put
så kan du også nå at få en god påske.
Tilgengæld lover jeg at køre pænt fremover,,,,OK??

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-04-07 10:17

Andersen [3650] skrev:
> [...]
>
> Og gå så ind til lillemor og få et put
> så kan du også nå at få en god påske.
> Tilgengæld lover jeg at køre pænt fremover,,,,OK??

Det var slet ikke for at være sur på nogen måder, men har du først
prøvet at blive smidt rund med en trailer der mener den vil køre
forrest, så forstår du det helt sikkert bedre, og tænker dig lidt mere
om næste gang du læsser på (hvis du får en næste gang).

Jesper

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-04-07 10:17

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> På hhv 500 og 750 kg. total. Jeg ved ikke om det at spare
> vægtafgiften og købe en nedvejet er besparelsen værd.

Det er samme trailer. Du bestemmer bare selv totalvægten.

Samme mulighed eksisterer for den lidt bredere og længere trailer, som HN
også sælger (har selv en af slagsen).

--
Per, Esbjerg

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-04-07 15:02

> Det er samme trailer. Du bestemmer bare selv totalvægten.

Se det var jeg klar over, det fremgår også (omend
lidt kryptisk) af min afsluttende sætning
Dette var blot for at få nogle indspark på om hvorvidt
det ene eller andet bedst kunne betale sig.
Men jeg tror sq jeg hopper på vægtafgiften. Så er der
trods alt ikke så stort overlæs når den står på grus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-04-07 15:28

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse news:ev0b3i$2gj4

Så er der
> trods alt ikke så stort overlæs når den står på grus
Et læs fliser vejer mere, kan jeg hilse :).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-04-07 03:45

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> Men jeg tror sq jeg hopper på vægtafgiften. Så er der
> trods alt ikke så stort overlæs når den står på grus

Når først man begynder at køre med sand, flister, mursten og i den stil, så
hjælper det knapt nok at leje en 2T trailer hos Shell, da kiloerne hurtigt
bliver brugt op. Og da det er ens egen hjullejer det går ud over, lærer man
hurtigt at begrænse sig.

Politiet har en grænse (også i Tyskland) der siger at det er gratis at køre
med 7% overlæs, men derefter koster det faktisk ingenting at køre med for
meget. Du kan ikke miste kørekortet på det.

Jeg har engang kørt med lejet trailer fyldt med træ. Mondeo + trailer + træ
vejede tilsammen 4.500 kg - jeg blev nysgerrig og måtte ind omkring
genbrugspladsen fordi jeg synes bilen var blevet lidt motorsvag (jeg kørte
med trailer der var lige så høj som den cv jeg plejede at køre med, men
måtte ty til 4. gearet flere gange end normalt.

En evt. bøde ville i dag - mig bekendt - være 25 kr. pr. procents overvægt
oprundet til nærmeste hele antal 500.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-04-07 05:53

Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> hurtigt at begrænse sig.
>
> Politiet har en grænse (også i Tyskland)

Bliver du taget i Tyskland med overlæs er det bare surt, for du får ikke
lov til at køre længere, før vægten er bragt ned til hvad der er lovligt!!

der siger at det er gratis at køre
> med 7% overlæs, men derefter koster det faktisk ingenting at køre med for
> meget. Du kan ikke miste kørekortet på det.

2 fejl i det afsnit !!!!

1: Ja - politiet har en 7% regel, men har du måske en tralier med tanke
på til brændstof og andre tanke til væsker?? Hvis ikke, så vil jeg ikke
anbefale dig at prøve den grænse af ved en betjent der går efter bogen.

2: Overlæs koster KASSEN !!!!! Især hvis traileren slet ikke er godkendt
til at køre med den vægt der er på.

> 85, stk. 1
> jf. JM bkg.

Totalvægt:
Fører kr. 20,- pr. %
Ejer kr. 50,- pr. %
afrundet til nærmeste med
50 delelige tal.
Overlæs udregnes i % i forhold
til køretøjets tilladte totalvægt.
For mindre køretøjer (under
3500 kg totalvægt), nedsættes
bøden forholdsmæssigt med
indtil det halve.

(sakset fra http://www.autocity.dk/motorkontor/boedekat.htm )

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-07 11:13

On 4 Apr., 15:58, "Andersen [3650]" <s...@det.ikke> wrote:

> [...]
>
> Hvis det ligger under kanten og der er pressenning på kan de
> da se ingenting. Been there, done that but can't find the t-shirt.

Så skal du da også pumpe 4 bar i dækkene