Træk på Suzuki Swift Sport?
Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 15:19

Hej NG!

Jeg har fået et knaldgodt tilbud på en Swift Sport hos min lokale
forhandler, hvor han så tar min nuværende Swift fra 2005 i bytte. MEN jyde
som jeg er skal jeg helst have min trailer med alle vegne ( ;-D ), men min
forhandler siger Swift Sport ikke er typegodkendt med træk.
Hele undervognen er anderledes i forhold til en alm. Swift, så jeg kan ikke
bare sætte et træk på og så pille det fra når først bilen er gammel nok til
den skal til syn.
Hvad siger loven? Og er der ellers nogen der har kreative ideer?

MVH. Brian

Fra : Leonard

Dato : 03-04-07 15:34

On Tue, 3 Apr 2007 16:18:43 +0200, Brian Hansen wrote:

> Hvad siger loven? Og er der ellers nogen der har kreative ideer?

Hvad siger din forsikring?
- du har ikke lyst til at være skyld i et banalt lille uheld med din
trailer efter en en bil med et hjemmefusket træk på. Ansvarsforsikringen
på traileren er bilens og altså afhængig af at bilen er registreret og
forsikret med træk.

Jeg kan heller få træk på min Lupo, men min Transporter er også meget
mere velegnet til at trække rundt med ting. Så hvis du vil have en Sport
må du jo finde en ekstra bil til at trække med traileren.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 15:41

> Hvad siger din forsikring?
Det jeg som sådan egentligt efterlyste var om det var muligt at få
fremstillet et træk der kan monteres og få bilen synet lovligt med træk.

MVH. Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-07 18:05

Brian Hansen skriver:

> Det jeg som sådan egentligt efterlyste var om det var muligt at få
> fremstillet et træk der kan monteres og få bilen synet lovligt med træk.

Det er det ikke.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leo_Jensen

Dato : 03-04-07 15:52

On 3 Apr., 16:41, "Brian Hansen" <Fiz...@yourass.dk> wrote:

> Det jeg som sådan egentligt efterlyste var om det var muligt at få
> fremstillet et træk der kan monteres og få bilen synet lovligt med træk.
>
> MVH. Brian

Du kan sikkert få lavet et træk, men lovligt bliver det aldrig, når
bilen ikke er typegodkendt til at kunne monteres med træk.
Mit forslag: Køb en anden bil, hvis det er vigtigt at få træk på. Hvis
det skal være en Swift kan en standardmodel vel peppes op med Sport-
dele, men det bliver nok ikke billigt...

Leo

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 16:03

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>det skal være en Swift kan en standardmodel vel peppes op med Sport-
>dele, men det bliver nok ikke billigt...

Jeg har jo i forvejen en alm. Swift som jeg er ovenud glad for, der mangler
bare liiiige det ekstra bundtræk og topfart, og det har Sporten fuldt ud til
mit behov.
Ja, der kan monteres anden undervogn, og der er sågar et turbo kit ude til
1.3 motoren der presser den over 160hk.
Undervognen er som ik så slem, koster ca. 10k og det er meget ligetil at
skifte på en Swift, kan sikkert klares en lørdag eftermiddag hvor vejret er
fint. Turbo konvetering tør jeg til gengæld slet ikke give mig i kast med.
Der er både prisen på 25k for selve kittet + anden indsprøjtning fra f.eks.
Megasquirt eller lign, og så holder det aldrig nogensinde syn med de dybt
tåbelige regler vi har herhjemme. Kobling og bremser skal jo sikkert også
opgraderes for at kunne forsvare sikkerheden ved de ekstra hk.

- Brian

Fra : Jens 4684

Dato : 03-04-07 17:48

Damm hvad må sådan en trække?
En kasse øl med hjul eller er det for meget?

Jens 4684

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 18:03

"Jens 4684" <toksvaerd@hestengmail.com> skrev i en meddelelse
> Damm hvad må sådan en trække?
> En kasse øl med hjul eller er det for meget?
>
> Jens 4684

Det er ik et spørgsmål om hvad den MÅ, det er spørgsmål om hvad den KAN
Men den skal ik bruges til campingvogn eller lign self'.

- Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-07 18:07

Brian Hansen skriver:

> Det er ik et spørgsmål om hvad den MÅ, det er spørgsmål om hvad den KAN

Så længe der ikke er træk på = intet.

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 18:16

> Så længe der ikke er træk på = intet.

Min 1.3'er har skam træk på, problemet er den 1.6'er jeg er blevet tilbudt
billigt åbentbart ikke kan få træk monteret. Hvor pokker de så får ideen at
lave en bil der ikke kan monteres træk på fra er vel så noget helt andet.

- Brian

Fra : Brian

Dato : 03-04-07 18:30

Brian Hansen wrote:

> [...]
> tilbudt billigt åbentbart ikke kan få træk monteret. Hvor pokker de
> så får ideen at lave en bil der ikke kan monteres træk på fra er vel

Måske den dobbelte auspuff på den relativ lille bil, kan give lidt plads
problemer ?

/Brian

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 18:43

> Måske den dobbelte auspuff på den relativ lille bil, kan give lidt plads
> problemer ?

Ja det skulle man tro, men har kravlet rundt under den der står hos
forhandleren og det er kun én dæmper med to udgange og lidt bukket
nedløbsrør
Sådan rent optisk virker der til at være masser af plads til at montere et
aftageligt træk ala. det jeg har på min nuværende Swift.
Det kan da også være det kommer senere, men nu har den alligevel været på
markedet i et halv års tid.

- Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-07 18:45

Brian Hansen skriver:

> Det kan da også være det kommer senere, men nu har den alligevel været på
> markedet i et halv års tid.

Det vil så kræve en ny typegodkendelse af bilen.....

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 18:51

> Det vil så kræve en ny typegodkendelse af bilen.....

Ja så håber jeg da de ser markedet for træk-glade jyder og får det
gennemført, de reviderede jo også Swiften da produktionen blev flyttet fra
Ungarn til Japan.

- Brian

Fra : Brian

Dato : 03-04-07 19:01

Brian Hansen wrote:

> Ja så håber jeg da de ser markedet for træk-glade jyder og får det
> gennemført, de reviderede jo også Swiften da produktionen blev
> flyttet fra Ungarn til Japan.

Nu er bilen jo ikke rettet mod dem der elsker at køre med trailer, men dem
der vil have en køreglad bil med lidt spark i. F.eks Fiesta ST mangler vist
også den mulighed.

/Brian

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-04-07 14:35

> Nu er bilen jo ikke rettet mod dem der elsker at køre med trailer, men dem
> der vil have en køreglad bil med lidt spark i. F.eks Fiesta ST mangler
> vist også den mulighed.

Lige præcis - jeg har selv en ST'er, og den kan heller ikke få monteret
træk.
Det samme gælder for Skoda Fabia RS TDI.
Generelt set er det vist helt normalt at man 'sparer' muligheden væk på
"sportsbiler".

/Kasper Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-07 19:02

Brian Hansen skriver:

> Ja så håber jeg da de ser markedet for træk-glade jyder og får det
> gennemført, de reviderede jo også Swiften da produktionen blev flyttet fra
> Ungarn til Japan.

Næppe, "sportsvogn med trailer" harmonerer ikke rigtigt.

Swiften er vel også så billig at man blot har en almindelig til
trailerkørsel og en sport til forsjovkørsel ?

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 19:37

> Næppe, "sportsvogn med trailer" harmonerer ikke rigtigt.
>
> Swiften er vel også så billig at man blot har en almindelig til
> trailerkørsel og en sport til forsjovkørsel ?

Sportsvogn er vist så meget sagt. "Sportslig" hatchback er mere passende.
Nu ved jeg intet om din indtægt, men i min verden er 214k + levering og evt.
udstyr stadigvæk en god slat penge, der sku man nu nok kunne forlange
muligheden for et træk vil jeg mene.
Se f.eks. Seat Leon 2.0 TFSI eller for den sags skyld Cupra udgaven af samme
bil, dét er en sportsvogn og der kan monteres træk.

- Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-07 19:38

Brian Hansen skriver:

> Sportsvogn er vist så meget sagt. "Sportslig" hatchback er mere passende.

Hvis den hedder "sport" må det vel være fodi fabrikanten ønsker den
værende "sportslig".

> Nu ved jeg intet om din indtægt, men i min verden er 214k + levering og evt.
> udstyr stadigvæk en god slat penge, der sku man nu nok kunne forlange
> muligheden for et træk vil jeg mene.

Forkert bil. En Porsche Boxter koster betydeligt mere, her er der heller
ikke mulighed for træk.

> Se f.eks. Seat Leon 2.0 TFSI eller for den sags skyld Cupra udgaven af samme
> bil, dét er en sportsvogn og der kan monteres træk.

Så er det vel bare en sådan du må have ?

Fra : Brian

Dato : 03-04-07 19:50

Brian Hansen wrote:

> Se f.eks. Seat Leon 2.0 TFSI eller for den sags skyld Cupra udgaven
> af samme bil, dét er en sportsvogn og der kan monteres træk.

Se istedet på andre biler i samme klasse, så ændrer billedet sig nok.

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 03-04-07 19:58

On Tue, 3 Apr 2007 20:36:59 +0200, Brian Hansen wrote:

> Nu ved jeg intet om din indtægt, men i min verden er 214k + levering og evt.
> udstyr stadigvæk en god slat penge, der sku man nu nok kunne forlange
> muligheden for et træk vil jeg mene.

Der findes masser af biler i den prisklasse, der kan sættes træk på.
Ved denne model har fabrikken valgt at træk ikke skal være en mulighed,
det har de andre modelelr der opfylder. Så må du vælge en af dem eller
undvære trækket alternativt må du skifte mærke.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 20:48

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det har de andre modelelr der opfylder. Så må du vælge en af dem eller
> undvære trækket alternativt må du skifte mærke.

Kan du komme med foreslag på nye biler i den prisklasse med samme
præstationer som Swift Sport? Ford Fiesta ST har samme problem, selvom man
kan sætte træk på men så køre ulovligt er det noget jeg helst vil undgå.

- Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-07 21:43

Brian Hansen skriver:

> Kan du komme med foreslag på nye biler i den prisklasse med samme
> præstationer som Swift Sport? Ford Fiesta ST har samme problem, selvom man
> kan sætte træk på men så køre ulovligt er det noget jeg helst vil undgå.

Hvilke præstationer er det du mangler ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 21:51

> Kan du komme med foreslag på nye biler i den prisklasse med samme
> præstationer som Swift Sport? Ford Fiesta ST har samme problem, selvom man
> kan sætte træk på men så køre ulovligt er det noget jeg helst vil undgå.

Seat Altea på gul plade.. Den kan trække, komme afsted.. og monteres træk
på..

/SWP

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-04-07 22:47

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
> Seat Altea på gul plade.. Den kan trække, komme afsted.. og monteres træk
> på..

Ja, en af mine kolleger købte sådan en for en måneds tid siden, fin vogn,
men tror jeg kommer til at mangle sæderne. Ja, jeg er vanskelig

- Brian

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-04-07 15:52

> Ja, en af mine kolleger købte sådan en for en måneds tid siden, fin vogn,
> men tror jeg kommer til at mangle sæderne. Ja, jeg er vanskelig

Seat Ibiza fåes i en 1,8T med 150hk til ~220.000. Ved dog ikke om den kan
fåes med træk.

/Kasper Hansen