Videopolitiet 2.-sidste program i denne om~
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-04-07 11:58

Fokus på:
- lastbilchauffører og deres sidespejle,
- Ulykker af alvorlig art,
- Eftersætninger,

En eftersætning ender med en dødsulykke, som det tog over 1½ år for vores
kære videobetjent at få bearbejdet oppe i sit hoved.

Chikanekørsel demonstreres. Ubetinget frakendelse ...

MC´ist bliver jagtet...

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-04-07 12:08

After serious thinking Per Henneberg Kristensen wrote :

Og elefantvæddeløb blev omtalt som en overtrædelse af §3...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-04-07 13:48

On Tue, 03 Apr 2007 13:08:19 +0200, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>After serious thinking Per Henneberg Kristensen wrote :
>
>Og elefantvæddeløb blev omtalt som en overtrædelse af §3...

>--

Ja, det ved man jo intet om, idet jeg ikke kan finde noget link.

Jeg kan derimod glæde mig over, at en fanatiker er blevet gladere i
dag.

Nu har man lissom noget at ha' det i, ikk'?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-04-07 14:01

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> dag.
> Nu har man lissom noget at ha' det i, ikk'?

Arrrrrrrrrh - detaljer!
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/video.aspx?Id=357454

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er på vej...arbejder på'en...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-04-07 14:37

Folmer Rasmussen laid this down on his screen :
> Jeg kan derimod glæde mig over, at en fanatiker er blevet gladere i
> dag.

> Nu har man lissom noget at ha' det i, ikk'?

Næ, det var sådan set bare en bekræftelse af hvad jeg hele tiden har
sagt - lastbiler der bruger 4-5 km på at overhale overtræder loven og
den der bliver overhalet bør lette speederfoden. Det var faktisk sådan
det blev sagt i programmet.

Og hvis du har fulgt med i gruppen vil du vide at det ikke er mig der
ønsker overhalingsforbud for lastbiler - jeg ønsker blot hensyntagen
til den øvrige trafik. Eller, jo, en periode ønskede jeg kørselsforbud
for lastbiler fordi Hr. Guldmann (hvor er han iøvrigt blevet af?) gik
helt i selvsving efter et forslag om totalt overhalingsforbud (et
forslag jeg iøvrigt kritiserede og absolut ikke støttede).

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-04-07 15:19

On Tue, 03 Apr 2007 15:36:54 +0200, Henrik Stidsen
> [...]

>sagt - lastbiler der bruger 4-5 km på at overhale overtræder loven og
>den der bliver overhalet bør lette speederfoden. Det var faktisk sådan

Næh, det var ikke sådan det blev sagt.

Der blev sagt, at den overhalende kunne have lettet på speederfoden,
og være blevet bagved.

Det er skummelt, at tingene bliver urigtigt refereret. Man kan hurtigt
havne i "én fjer bliver til fem høns" effekten.

> [...]

>helt i selvsving efter et forslag om totalt overhalingsforbud (et
>forslag jeg iøvrigt kritiserede og absolut ikke støttede).

Og hvis du havde fulgt med, ville du vide, at jeg er fuldstændig
græsk-katolsk over, om de laver permanent overhalingsforbud over det
hele. Så véd man hvad man har at rette sig efter, og har altid en
forklaring til godsmodtageren.

Jeg bryder mig bare ikke om fanatisme og egoisme i trafikken. Det er
nemlig skidefarligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-04-07 15:46

Folmer Rasmussen wrote on 03-04-2007 :

> Næh, det var ikke sådan det blev sagt.
> Der blev sagt, at den overhalende kunne have lettet på speederfoden,
> og være blevet bagved.

Sorry, min fejl - men min pointe er stadig god nok. De mega lange
overhalinger er ulovlige.

> Det er skummelt, at tingene bliver urigtigt refereret. Man kan hurtigt
> havne i "én fjer bliver til fem høns" effekten.

Jeg syns det er grænsende til idioti hvis du virkelig tror det var med
vilje jeg fik byttet om på hvem der skulle sætte farten ned.

> Jeg bryder mig bare ikke om fanatisme og egoisme i trafikken. Det er
> nemlig skidefarligt.

Jamen så er vi jo på samme side.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-04-07 16:03

On Tue, 03 Apr 2007 16:46:03 +0200, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Sorry, min fejl - men min pointe er stadig god nok. De mega lange
>overhalinger er ulovlige.

>--

Siger han det? Jeg har kun kigget indslaget igennem én gang, og jeg
hører ham sige, at chaufføren skulle tænke på §3. Jeg synes heller
ikke det fremgår at han bliver stoppet og får bøde?

>--

>Jeg syns det er grænsende til idioti hvis du virkelig tror det var med
>vilje jeg fik byttet om på hvem der skulle sætte farten ned.

>--

Det tror jeg ikke et øjeblik. Jeg er lidt efter dig, fordi det er mit
indtryk at du nogen gange kommer med nogen lidt bombastiske
udtalelser, og min pointe er bare, som jeg også er inde på andetsteds,
at man ikke altid véd hvad der ligger bag det man ser på vejene.

Jeg er f.eks. ikke for elefantoverhalinger, men fordi jeg nogen gange
har en insiderviden du ikke har, vælger jeg en sjælden gang at
overhale en kollega et sted hvor det er lovligt, fordi jeg véd han er
tungt lastet, og at der senere kommer et langt stykke med kuperet
terræn, hvor overhaling er forbudt, og jeg så "låser" mig selv bag
ham.

Det véd du bare ikke når du sidder nede i Pingøjten og bander over
mig.

>--

>Jamen så er vi jo på samme side.

>--

Mere end du tror, men du er et af mine yndlingsmobbeofre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-04-07 20:05

Folmer Rasmussen brought next idea :

> Siger han det? Jeg har kun kigget indslaget igennem én gang, og jeg
> hører ham sige, at chaufføren skulle tænke på §3. Jeg synes heller
> ikke det fremgår at han bliver stoppet og får bøde?

Han siger de skal tænke på §3 og han siger at sådanne overhalinger ikke
er at vise hensyn. Så ja, han siger indirekte at det er ulovligt. Og
bare fordi de ikke stopper ham og giver bøde betyder det ikke at det
ikke er ulovligt. Som jeg husker det klip med en overhaling de viste
kan man ikke engang se om det er en elefant eller om det er optaget fra
patruljevognen eller fra en TVSyd bil.

> Det tror jeg ikke et øjeblik. Jeg er lidt efter dig, fordi det er mit
> indtryk at du nogen gange kommer med nogen lidt bombastiske
> udtalelser

Så gør du det på lidt den forkerte måde, i hvert fald i dette tilfælde.

> [...]
> ham.

> Det véd du bare ikke når du sidder nede i Pingøjten og bander over

Næ men det ændrer ikke en skid på at det er manglende hensyn overfor os
andre.

Men nu er jeg ikke lige den der sidder og bliver sur over
lastbiloverhalinger. Jeg bliver normalt kun sur på dem der trækker ud
uden at orientere sig.

Fra : Leonard

Dato : 03-04-07 20:13

On Tue, 03 Apr 2007 21:05:02 +0200, Henrik Stidsen wrote:

> Men nu er jeg ikke lige den der sidder og bliver sur over
> lastbiloverhalinger. Jeg bliver normalt kun sur på dem der trækker ud
> uden at orientere sig.

Men du brokker dig kun over det når lastbilerne gør det, ikke når det er
en personbil.
Jeg ser mange flere personbiler, der ikke kan finde ud af at orientere
sig, holde afstand og give plads ved fletteregel osv end jeg ser
lastbiler.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-04-07 20:16

Leonard submitted this idea :

> Men du brokker dig kun over det når lastbilerne gør det, ikke når det er
> en personbil.

Ja for når jeg brokker mig er det i debatter der handler om lastbiler.
Du har aldrig set mig forsvare at personbiler gør det, tværtimod.

> Jeg ser mange flere personbiler, der ikke kan finde ud af at orientere
> sig, holde afstand og give plads ved fletteregel osv end jeg ser
> lastbiler.

Der er hastighedsforskellen bare knap så stor og problemet er derfor
ofte ikke så voldsomt. Desuden er der plads til næsten 2 biler i en
vognbane, der er ikke plads til en personbil og en lastbil i en
vognbane - så når lastbilen kommer for tæt på virker det mere voldsomt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-07 10:52

Henrik Stidsen skrev:
> Sorry, min fejl - men min pointe er stadig god nok. De mega lange
> overhalinger er ulovlige.

Men man bør, som betjent, gøre sig den ulejlighed at finde ud af hvorfor
de finder sted. Og ikke blot skrive bøder ud efter folkestemningen.

> Jeg syns det er grænsende til idioti hvis du virkelig tror det var med
> vilje jeg fik byttet om på hvem der skulle sætte farten ned.
> Jamen så er vi jo på samme side.

Men vi er blot ikke altid enig om hvilken side det er vi står sammen på.

--
MVH Finn
Venner er sådan nogen der kommer og banker på døren kl lort

Fra : Tom

Dato : 03-04-07 17:10

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagt - lastbiler der bruger 4-5 km på at overhale overtræder loven og den
> der bliver overhalet bør lette speederfoden. Det var faktisk sådan det

Uden at VIDE det, så er det vel et problem hvis de fleste kører med
fartpilot, derfor gider den i indersporet vel ikke gøre noget specielt for
at slække på sin hastighed.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-07 10:49

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> selvsving efter et forslag om totalt overhalingsforbud (et forslag jeg
> iøvrigt kritiserede og absolut ikke støttede).

(Han er da lige her)

Det der blev sagt om overhalende lastbiler (mindre end jeg havde ventet)
tillader jeg mig at opfatte som betjentens personlige opfattelse. Og
d. 25. finder vi så ud af om den holder i retten.

Men et totalt overhalingsforbud for lastbiler vil blot være endnu en
skvæt vand på den mølle at overfor lastbiler kan man tillade sig alt
politisk og trafikalt.

Men det glæder mig da at erfare at den med at trække ind foran en anden
og bremse ned betragtes som bevist chikane og står til en ubetinget
frakendelse af kørekortet.

(Så må vi se om der kommer noget ud af at jeg sættet et kamera op i
forruden af lastbilen og filmer den slags kørsel.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-07 00:17

Finn Guldmann explained on 05-04-2007 :

> (Han er da lige her)

Nååå, var da ellers lige ved at tro du havde forladt os for alvor! ;)

> Det der blev sagt om overhalende lastbiler (mindre end jeg havde ventet)
> tillader jeg mig at opfatte som betjentens personlige opfattelse. Og d. 25.
> finder vi så ud af om den holder i retten.

Ja det var helt klart hans egen tolkning af lovgivningen - men ligesom
retten tillægger jeg altså politibetjentens tolkning af loven mere vægt
end diverse privatpersoners tolkning. Og det er jo også betjenten der
kan udskrive bøden hvorfor det i første omgang jo er dem der bestemmer
hvordan en lov skal tolkes.

Glæder mig til at høre nærmere om din sag og hvordan den går når den
kommer i retten. Hvor meget har du på spil? bare en bøde eller er der
også mulighed/risiko for at du skal hilse på en sagkyndig med dit
kørekort i hånden?

> Men det glæder mig da at erfare at den med at trække ind foran en anden og
> bremse ned betragtes som bevist chikane og står til en ubetinget frakendelse
> af kørekortet.

Det var også en af de rigtig stygge de havde fået fat på.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-04-07 07:38

Henrik Stidsen skrev:
> Nååå, var da ellers lige ved at tro du havde forladt os for alvor! ;)

Hvordan kan du da overhovedet få den tanke?

> [...]
> end diverse privatpersoners tolkning. Og det er jo også betjenten der
> kan udskrive bøden hvorfor det i første omgang jo er dem der bestemmer

Det kan godt være det er nede i afdelingen for flyvende insekters
korpuleren, men det eneste politiet bestemmer er hvordan de mener
reglerne skal tolkes. Om den tolkning så er rigtig eller forkert afgøres
af dommerne den dag en borger mener at politiets holdning ikke holder vand.

> [...]
> kommer i retten. Hvor meget har du på spil? bare en bøde eller er der
> også mulighed/risiko for at du skal hilse på en sagkyndig med dit

Medmindre de disker op med mere i retten (er set før) har jeg kun 500,-
kr (+ forbrugt tid) på spil.

> Det var også en af de rigtig stygge de havde fået fat på.

Men en jeg ofte er udsat for. Der er en hel del der mener at det er
passende at markere deres utilfredshed med at lastbiler overhaler ved at
trække ind og bremse op lige foran mig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-07 08:47

Finn Guldmann has brought this to us :

> [...]
> Om den tolkning så er rigtig eller forkert afgøres af dommerne den dag en
> borger mener at politiets holdning ikke holder vand.

Jeg har ikke sagt andet så du behøver ikke voldtage fluerne ;)

> Medmindre de disker op med mere i retten (er set før) har jeg kun 500,- kr (+
> forbrugt tid) på spil.

Det skulle da også være til at klare så.