Skift af dæk i syd-Tyskland, hvor?
Fra : Kenneth

Dato : 02-07-01 21:16

Hejsa

På lørdag drager jeg på sommerferie sydover, men mit bagdæk er ret slidt.
(og jeg kan ikke nænne at slide et nyt eet fladt på tysk motorvej før jeg
overhovedet når alperne)
Spørgsmålet er så; hvor skal jeg lede efter en MC-forhandler undervejs til
enten Østrig eller Sweiz?
Kører man bare ind til en større by, og så er der een?

.........det er måske ikke noget problem at finde i praksis?

--
Venligst
Kenneth

Fra : ttoft

Dato : 02-07-01 22:53

Kenneth <Ken_T@cool.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hqkjl$oia$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Kører man bare ind til en større by, og så er der een?
>
> ........det er måske ikke noget problem at finde i praksis?

Hvis Du kommer den vej forbi, kan Reifen - Berg GmbH, Bielefelder Str. 118a
57368 Lennestadt anbefales (har ikke selv fået monteret dækkene dér, men har
til dato købt indtil flere par til yderst favorable priser over nettet på
http://www.reifenversand.com/Onlineshop incl. forsendelse til Dk).

Lennestadt ligger nogenlunde på højde med Essen men øst for denne og lige
nord for Siegen, så det er måske mere korrekt at kalde det for midttyskland,
men uanset dette kan jeg kun anbefale firmaet for deres prissætning af
MC-dæk.

På hjemmesiden findes også e-mail adresse til evt. tidsbestilling eller
prisoverslag, hvis sådant skulle ønskes.

M.v.h.
Thomas Toft
Nico Bakker Thunderace

Fra : Tommy

Dato : 02-07-01 23:07

Det er næsten umuligt at købe MC dæk i dem. 180/55 & 120/70 sydpå da der jo
som bekendt ikke kører ret mange sportsmaskiner

Enhver bette by sydover kan hjælpe dig.

Tommy

Kenneth skriver:

Fra : Kenneth

Dato : 03-07-01 22:30

> Det er næsten umuligt at købe MC dæk i dem. 180/55 & 120/70 sydpå da der
jo
> som bekendt ikke kører ret mange sportsmaskiner

Uha, så må jeg have set syner sidste år i Østrig :)

> Enhver bette by sydover kan hjælpe dig.

Nu er jeg mere rolig, jeg må jo bare forsøge mig på mit næsten ikke
eksisterende Tysk
...samt lidt fagter med armene, så er der sgu nu nok nogen dernede som kan
vinke mig i den rigtige retning.(imod en forhandler)
LOL

--
Venligst
Kenneth

Fra : Tommy

Dato : 03-07-01 23:11

Dæk hedder reifen, motorcykel-dæk hedder motorrad reifen.
Motorcylkel butik hedder motorrad gescheft eller motorrad verkaufer (Bedst
sydpå er at bruge en "reifen händler" som har til både bil & mc og er meget
billige)
17" hedder 17zoll

God fornøjelse.

Tommy

Kenneth skriver:

Fra : Søren Johansen

Dato : 04-07-01 15:16

"Tommy"skrev:
> [...]
> Motorcylkel butik hedder motorrad gescheft eller motorrad verkaufer (Bedst
> sydpå er at bruge en "reifen händler" som har til både bil & mc og er

Min tyske kammerat siger, at de kigger i "TÜV" listen efter hvilke dæk der
er godkent til en bestemt MC og at de nægter at montere andet end de
typer/mærker der er godkendt.
Ved du om det holder?

Mvh,
Søren
888

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-07-01 15:22

"Søren Johansen" <sjohansen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Min tyske kammerat siger, at de kigger i "TÜV" listen efter hvilke dæk der
> er godkent til en bestemt MC og at de nægter at montere andet end de
> typer/mærker der er godkendt.
> Ved du om det holder?

Kommer an på verkstedet. I Tyskland må man ikke montere andre dekk til
gatebruk, enn dem som er godkjent for den respektive MC. Det fremgår av
MC'ens papirer hvilke som er godkjent, forøvrig er det som du sier en liste
over Tüv godkjennelser.

Som utlending, stiller det seg dog annereldes, så jeg kan ikke forestille
meg at det er et problem.

JS

Fra : Kenneth

Dato : 04-07-01 16:06

> [...]
> gatebruk, enn dem som er godkjent for den respektive MC. Det fremgår av
> MC'ens papirer hvilke som er godkjent, forøvrig er det som du sier en

Kender I noget sted hvor jeg kan se om min MC (ifølge tyske regler) må
monteres med BridgestoneBT10/Michelin Pilot Sport?

.......alternetivt må jeg jo bare vente til jeg kommere længere sydpå, Sweitz
eller Østril eller ...:)

--
Venligst
Kenneth

Fra : stange

Dato : 04-07-01 17:37

Kenneth <Ken_T@cool.dk> skrev i en news:9hvb70$895$1@news.cybercity.dk...
> Kender I noget sted hvor jeg kan se om min MC (ifølge tyske regler) må
> monteres med BridgestoneBT10/Michelin Pilot Sport?

Hvad med http://www.bridgestone.de/ - kig under "motorrad" og derefter
"reifenfinder".

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-07-01 18:31

"Kenneth" <Ken_T@cool.dk> wrote in message
> [...]
> monteres med BridgestoneBT10/Michelin Pilot Sport?
>
> ......alternetivt må jeg jo bare vente til jeg kommere længere sydpå,

Som sagt, det er kun tyskerne som lovmessig ikke kan velge fritt.
Verkstedene blander seg normalt sjeldent. Jeg har kjøpt masser av dekk i
Tyskland, jer eg 99.9% sikker på at du ikke får problemer.

JS

Fra : Allan jørgensen

Dato : 04-07-01 22:48

> [...]
>
> Kender I noget sted hvor jeg kan se om min MC (ifølge tyske regler) må
> monteres med BridgestoneBT10/Michelin Pilot Sport?

jeg ved det ikke med din maskine, men jeg fik da monteret et sæt bridgestone
bt56ss til min maskine uden problemer, og de stod som værende
"eintragungspflichtig" på den tyske bridgestone hjemmeside som er
http://www.bridgestone.de under reifenfinder.

--
-- Allan(FZR600US)som ikke har rystelser i styret ved 70kmt mere efter
dækskiftet. tidligere dæk var pirreli mtr 01/02.