Hvor lang tid holder en udstødning ?
Fra : P&H

Dato : 02-04-07 18:15

Hej
Januar sidste år fik jeg skiftet udstødningen på min Peugeot 406 på Peugeot
værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul, kan en
udstødning ikke holde længere ?

Mvh
Per

Fra : Tom

Dato : 02-04-07 18:20

"P&H" <dbxpogh@mail.dk(fjern dbx)> skrev i en meddelelse
> Hej
> Januar sidste år fik jeg skiftet udstødningen på min Peugeot 406 på
> Peugeot værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul,
> kan en udstødning ikke holde længere ?

Mit udstødning har ind til videre holdt 10 år og 330.000 Km så det "burde"
da være muligt at de kan holde længere. Jeg kører endda mange korte ture og
vinterkørsel så det lyder temmelig ringe at det ikke holder mere

--
Tom

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 02-04-07 18:28

> Mit udstødning har ind til videre holdt 10 år og 330.000 Km så det "burde"
> da være muligt at de kan holde længere. Jeg kører endda mange korte ture
> og vinterkørsel så det lyder temmelig ringe at det ikke holder mere

Er din motor ikke lige stået af? ;oP

Nå nej, det var i går den gjorde...

Troels

Fra : Tom

Dato : 02-04-07 18:41

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Er din motor ikke lige stået af? ;oP
>
> Nå nej, det var i går den gjorde...

Netop i dag er der kommet nyt olie på

--
Tom

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 02-04-07 18:55

> Netop i dag er der kommet nyt olie på

Den foreskrevne, alt for dyre, eller hvad?

Troels

Fra : Tom

Dato : 02-04-07 18:57

> Den foreskrevne, alt for dyre, eller hvad?

Fuldsyntetisk mærkevare fra A-Z. Plejer at købe 8 liter når det er på tilbud

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-04-07 22:19

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Netop i dag er der kommet nyt olie på

Den sidste olie?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-04-07 22:43

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (med motor no. 2

Fra : mk\(5220\)

Dato : 02-04-07 18:50

> Mit udstødning har ind til videre holdt 10 år og 330.000 Km så det "burde"
> da være muligt at de kan holde længere. Jeg kører endda mange korte ture
> og vinterkørsel så det lyder temmelig ringe at det ikke holder mere

...og min Audi A6 kører på 12. år på den originale, så jeg ved ikke hvor
længe den kan holde, men mere end 1år og 3 mdr.

Mvh Morten

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 02-04-07 18:28

> Januar sidste år fik jeg skiftet udstødningen på min Peugeot 406 på
> Peugeot værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul,
> kan en udstødning ikke holde længere ?

Jeg ved ikke med org. dele, men de udstødninger vi solgte i Høyer /
T-Hansen-koncernen, forventedes kun at holde 1½-2 år.

Troels

Fra : JBH

Dato : 02-04-07 20:26

> Jeg ved ikke med org. dele, men de udstødninger vi solgte i Høyer /
> T-Hansen-koncernen, forventedes kun at holde 1½-2 år.

Ligesom deres drivaksel og tandstangsmancetter og gummiet på
styre/bærekugler. Deres "Onkel Høyer" batterier er sgu heller ikke noget at
råbe hurra for. Prisen og levetiden taget i betragtning er deres dele
faktisk dyrere end mange originale dele. Og så er der bøvlet med at skulle
skifte delene. f.eks en tandstangsmancet som er mør efter 3 år.(den
originale holdt over10 år)

mvh
JBH

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 02-04-07 21:49

> [...]
> faktisk dyrere end mange originale dele. Og så er der bøvlet med at skulle
> skifte delene. f.eks en tandstangsmancet som er mør efter 3 år.(den

Det er 2 år siden de kørte med "Onkel Høyer" produkter. Nu er koncernen
overtaget af Bent Jensen, der iøvrigt også ejer THansen. Så gæt selv hvilke
produkter de kører med nu.?

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-07 21:55

Troels Plougmann-Olsen skriver:

> Det er 2 år siden de kørte med "Onkel Høyer" produkter. Nu er koncernen
> overtaget af Bent Jensen, der iøvrigt også ejer THansen. Så gæt selv hvilke
> produkter de kører med nu.?

Salling og Netto er ejet af samme personer.

Hvilke produkter kører de med ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 02-04-07 22:06

> Salling og Netto er ejet af samme personer.
>
> Hvilke produkter kører de med ?

Spørg mig ikke. Men gennem mit tidl. arbejde hos Høyer ved jeg hvad jeg
snakker om i dén koncern.

Troels

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 02-04-07 18:43

P&H har bragt dette til os:
> [...]
> værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul, kan en

Jo, det burde den, ligegyldigt hvor slemt du EVT. har mishandlet din
bil.
På min Pegøj 106, holdt den 3 år og 3 måneder, på en bekendts 406 holdt
den præcis lige så lang tid.
Min kærestes Starlet, som er købt med næsten 200k på klokken for 2 år
siden, har lige fået et lille hul ved bagerste beslag, og den så
bestemt brugt ud da vi fik den.
Min Liana runder snart 3 år, der ser potten og rørene stadig pæne ud
(på ydersiden).
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-07 18:48

P&H skriver:

> Januar sidste år fik jeg skiftet udstødningen på min Peugeot 406 på Peugeot
> værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul, kan en
> udstødning ikke holde længere ?

Det afhænger af....

Min forrige bil købte jeg 9 måneder gammel og med næsten inge km på
klokken. Der holdte bagpotten 1½ år. Den jeg monterede efterfølgende
blev 6 år gammel i mit regi.

Fra : Klaus G.

Dato : 02-04-07 18:50

> Januar sidste år fik jeg skiftet udstødningen på min Peugeot 406 på
> Peugeot værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul,
> kan en udstødning ikke holde længere ?
Sikker på det er samme sted den er utæt?

Ellers må du have tegnedrengen op, og så invistere i noget rustfrit, det
koster, men virker :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tom

Dato : 02-04-07 18:56

> Sikker på det er samme sted den er utæt?
>
> Ellers må du have tegnedrengen op, og så invistere i noget rustfrit, det
> koster, men virker :)

Man kan da også bare købe Ford, så holder udstødningen 5 gange så længe som
karossen

--
Tom

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 02-04-07 19:07

P&H skrev:
> [...]
> værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul, kan en

Jeg ville være god ved min bil, og købte et Walker mellemrør for ½-1 år
siden hos Mekonomen. Det kostede 1100 hvilket var mere en dobbelt så
meget som hos thansen.

Alligevel har jeg lige været ude og sætte en ordenlig klat gungum fast i
et stort grimt hul, der var kommet i en samling, som var ringe udført :(

Øv

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-04-07 19:33

Rune S. Larsen skrev:

> Jeg ville være god ved min bil, og købte et Walker mellemrør for ½-1 år
> siden hos Mekonomen. Det kostede 1100 hvilket var mere en dobbelt så
> meget som hos thansen.

Sidstnænvte ville det nok tage 3 gange så lang tid at montere som Walker.

> Alligevel har jeg lige været ude og sætte en ordenlig klat gungum fast i
> et stort grimt hul, der var kommet i en samling, som var ringe udført :(

Så er det da godt at de har 18/24mdr garanti.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 02-04-07 20:20

Ib Jakobsen skrev:
> Så er det da godt at de har 18/24mdr garanti.

Vidst jeg ikke. Hvad går den ud på? Skifter de også stumpen for mig?
Gider næsten ikke hvis jeg selv skal skifte den igen - det er ret bøvlet
uden lift..

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-04-07 20:34

Rune S. Larsen skrev:

> Vidst jeg ikke. Hvad går den ud på? Skifter de også stumpen for mig?
> Gider næsten ikke hvis jeg selv skal skifte den igen - det er ret bøvlet
> uden lift..

Det mener jeg ikke. Men snak med dem hos Mekonomen. Så er der sikkert en
fornuftig løsning. Men jeg er lidt i tvivl om det også gælder for private.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : OZ3BTO

Dato : 02-04-07 19:16

> [...]
Peugeot
> værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul, kan en

Købte min nissan for 1½ år siden og der var udstødningen allerede godt
brugt .. Den har siden fået en ny bagpotte (sports sjover) og det er det.

1½ puha .. burde holde længere

Erik

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-04-07 19:43

> [...]

> Januar sidste år fik jeg skiftet udstødningen på min Peugeot 406 på
> Peugeot værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul,

Min Peugeot 106: Mellempotte : 42000 km, 1½ år, bagpotte, 52000 km 2 år.

Efterfølgende har jeg kørt i andre mærker op til 100.000 km. uden nogen
indikation på slid.

Mon ikke Peugeots udstødningsrør indikerer samme kvalitet som på resten af
bilen. Det er jeg ret sikker på!

/Caspersen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-04-07 19:54

> [...]
> indikation på slid.
>
> Mon ikke Peugeots udstødningsrør indikerer samme kvalitet som på resten af

Det har du nok ret i. For det kan laves så det holder, min Volvo 850 har
samme udstødning efter 11 år og 276000 km, og den er ikke lavet i rustfri.

Mvh Niels

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-04-07 20:10

> [...]
> Januar sidste år fik jeg skiftet udstødningen på min Peugeot 406 på
> Peugeot værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul,

Jo da, min som sidder fast på en 1,9 TDI motor, har kørt 351.000 km. bilen
er fra 1998. På alle potter og på katalysatoren er der stemplet 1998, og
intet er skiftet på systemet.
Man kan dog ikke direkte sammenligne benzin og dieselmotorer da de ikke har
samme varmeudvikling!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Kim Olsen

Dato : 02-04-07 20:55

Min Kia Clarus har lige fået ny udstødning den er fra 12/2000 og har kørt
208000 km på den originale.

Den nye er desværre også original - desværre fordi de er dyre - og ikke fås
uoriginale til modellen.

Kim

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-04-07 20:53

> Januar sidste år fik jeg skiftet udstødningen på min Peugeot 406 på
> Peugeot værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul,
> kan en udstødning ikke holde længere ?

Vores Mitsu er 6 år her til august og har kørt 198kkm, der er endnu ikke
indikation af tæring.

Stef

Fra : guldager@post.tele.d~

Dato : 02-04-07 23:19

On 2 Apr., 20:54, "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDE...@850r.dk> wrote:

> Det har du nok ret i. For det kan laves så det holder, min Volvo 850 har
> samme udstødning efter 11 år og 276000 km, og den er ikke lavet i rustfri.
>
> Mvh Niels

Ja, nu er det godt nok en C3 jeg har, men der er både Peugeot og
Citroen logoer på udstødningen så mon ikke det er et fedt. Forreløbigt
har den lille franske kørt 120 kkm og 4 år på den originale
udstødning. Svigermors Peugeot 306 nåede at runde 290 kkm og 9 år før
udstødningen var kaput, så selv en Peugeot udstødning kan altså godt
holde over 1½ år.

Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-04-07 06:05

P&H wrote:
> Hej

> Januar sidste år fik jeg skiftet udstødningen på min Peugeot 406 på
> Peugeot værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et
> hul, kan en udstødning ikke holde længere ?

Jeg ville da lige henvende mig til værkstedet og be´ om at få en anden
udstødning på. Kan de ikke klare det, så ville jeg henvende mig ved
Forbrugerstyrelsen.

Kan man ikke lave udstødninger der kan holde længere, bør man afholde sig
fra at lave udstødninger.

--
Per, Esbjerg

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 03-04-07 06:57

On 2 Apr., 21:55, "Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> wrote:
> [...]
> 208000 km på den originale.
>
> Den nye er desværre også original - desværre fordi de er dyre - og ikke fås

Jeg vil da til hver en tid fortrække en original der holder i 6år og
måske koster over det dobbelte, fremfor at rende og skifte hvert andet
år fordi det er billligt.

Hvad kostede sådan en udstødning til din bil?

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-04-07 07:58

On 2 Apr., 19:19, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:

> Mit udstødning har ind til videre holdt 10 år og 330.000 Km så det "burde"
> da være muligt at de kan holde længere. Jeg kører endda mange korte ture og
> vinterkørsel så det lyder temmelig ringe at det ikke holder mere

Hvad søren ?
Flytter man så udstøningen videre til den næste Ford man
køber ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-04-07 08:02

On 2 Apr., 22:54, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Troels Plougmann-Olsen skriver:

> Salling og Netto er ejet af samme personer.
>
> Hvilke produkter kører de med ?

Vides ikke, produkterne i Netto er altid udsolgte

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-04-07 08:05

On 2 Apr., 19:14, "P&H" <dbxp...@mail.dk(fjern dbx)> wrote:
> [...]
> værkstedet, men nu 1 år og 3 måneder efter er det tæret et hul, kan en

Vores Peugeot 306 har i vores ejerskab kørt ca. 80.000 km med den
samme udstødning. Og min erfaring fra tidligere PSA biler er at de kan
køre langt så længe det er længere ture.
Dog er vores svejset lige foran katalysatoren, men det har trods alt
holdt 50.000 km den svejsning.