Ny Berlingo/Partner på vej?
Fra : Jan

Dato : 02-04-07 17:56

Er der nogen af Jer, der har noget konkret på, om der skulle være en ny
Citroen Berlingo/Peugeot Partner på vej?

Fra : Jan

Dato : 02-04-07 18:04

"Jan" <jan@spamnope.dk> skrev:
> om der skulle være en ny Citroen Berlingo/Peugeot Partner på vej?

Når jeg spørg', så er det fordi, at den lokale Citroén-sælger (ved min
forespørgsel) fortalte, at der _er_ en ny model på vej, uden at han på nogen
måde kunne konkretisere det (tidspunkt, prisleje m.v.).

Der har da ikke været nogle spionfotos i bil-blade etc., vel?

Fra : Tom

Dato : 02-04-07 18:14

"Jan" <jan@spamnope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen måde kunne konkretisere det (tidspunkt, prisleje m.v.).
>
> Der har da ikke været nogle spionfotos i bil-blade etc., vel?

Jeg vil tro at ALLE bilfabrikker har HELE tiden nye modeller undervejs
)

Ellers plejer levetiden for en model at være mellem 4 og 8 år, så det kan
vel ikke vare længe før der kommer nogle nye (og forhåbentlig pænere)
postbiler fra det ikke engelsk talende land.

--
Tom

Fra : Jan

Dato : 02-04-07 18:31

"Tom" skrev:
> Jeg vil tro at ALLE bilfabrikker har HELE tiden nye modeller undervejs
> )

Jo jo ... men så længe der ikke er noget konkret, så kan man jo ikke bruge
det til noget.

Fra : benjamin

Dato : 02-04-07 18:17

Der har da ikke været nogle spionfotos i bil-blade etc., vel?

Hej Jan.
Jeg har ikke set nogen billeder af en ny Berlingo/Partner.
Hverken i Motor eller andre bilblade.
Men hvis din forhandler siger at en ny model er på vej, så tror jeg
bestemt at han har ret. Han får jo ikke noget ud af at sige noget der
ikke passer.
Hvornår den så kommer, er et godt spørsmål.
Men udmildebart, vil jeg tror at det må være snart. Ellers tror jeg
ikke din forhandler ville sige det, da han jo på den måde udsætter et
eventuelt salg.

Med venlig hilsen
Benjamin Skov Rasmussen

Fra : Jan

Dato : 02-04-07 18:38

"benjamin" skrev:
> Men hvis din forhandler siger at en ny model er på vej,
> så tror jeg bestemt at han har ret.

Nej, forhandleren står nok ikke og gir mig en halv vind, hvis ikke der er
noget om det. Men anyway, prismæssigt vil en eventuel ny model jo nok ligge
en del højere end den foregående (nuværende) Berlingo/Partner. Omvendt kunne
det også tænkes, at man dumper prisen på den gamle model, for så at lade den
"leve videre" i et par år endnu, sådan som man ser det med Opel Astra
Classic og den "gamle" Citroen Xsara Picasso.

Spørgsmålet er så, om det lige nu er et godt tidspunkt at købe en
Berlingo/Partner ... eller om man (hvis man kan) skal vente til månederne
før den nye model introduceres.

Iøvrigt, plejer bilproducenterne ikke _altid_ at lække nyheden om en ny
model adskillige måneder før den reele introduktion?

Fra : fdsf

Dato : 02-04-07 19:49

> [...]
>
> Iøvrigt, plejer bilproducenterne ikke _altid_ at lække nyheden om en ny
> model adskillige måneder før den reele introduktion?

Hej Jan

Jeg har lige købt en spritny Berlingo med Modutag, jeg spurgte også om der
kom en anden model, men han svarede "han kendte ikke til nogen ny" Jeg
tjekkede på nettet og ja der findes spyfoto af noget der kunne være en ny
berlingo. Eller også er det en hel anden lidt større bil som der vises,
eller en hel tredie bil ??
http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoID/6070201.003/country/ecf/citroen/spy-photos-citroen-berlingo .
Som køber er det altid svært at vide i sidste ende om man har gjort et godt
køb eller ej, hvis jeg kigger på den pris jeg fik for den gamle Fabia ja så
er Skoda da ikke den der har den bedste brugtsalgsværdi. På den anden side
fik jeg så berlingoen 20.000 under listeprisen + 8000 kr som de p.t. kører
med til ekstraudstyr.

Sidste år købte jeg en ny MC til 100.000 kr, ja sku da ikke om den i år
koster 90.000 kr !!! Sådan kan man blive ved, så hvis berlingoen lige nu
passer til dig, kan du få den til en meget god pris. Og hvis du venter til
2008 eller 09 10 stykker på en ny berlingo, så kan du sikkert godt forvente
at den koster 40-50.000 kr mere end Berlingoen nogensinde har kostet, da en
bil i dag skal koste kassen ellers vil folk jo ikke købe dem

Fra : Jan

Dato : 02-04-07 21:41

"fdsf" skrev:
> [...]

Tillykke med den, super!!

Det var en flot rabat! Interessant.

1) Hvilken model og motorvariant har du fået (rabatten på)?

2) Var det en demomodel, eller en spritny bil der skulles bestille hjem?

Fra : fdsf

Dato : 02-04-07 22:09

> Tillykke med den, super!!

> Det var en flot rabat! Interessant.
>
> 1) Hvilken model og motorvariant har du fået (rabatten på)?
>
> 2) Var det en demomodel, eller en spritny bil der skulles bestille hjem?

Hej igen

Det var 1.6 motoren, spritny som der står en håndfuld af rundt om i landet.

Fra : Jan

Dato : 03-04-07 06:57

"fdsf"skrev:
> Det var 1.6 motoren, spritny som der står en håndfuld af rundt om i
> landet.

1)
Benzin eller HDi? Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg selv skal vælge, hvis det
blir ...

2)
Jeg tillader mig lige at spørge lidt mere til dit køb. Jeg går ud fra, at
din gamle bil gik med i handlen. Hvordan ved du reelt at det er 20 tusinde
(+ 8tkr) at du har fået i rabat. Har du fået den "rigtige" pris for din
gamle bil, hvis du kan følge mig?

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 03-04-07 08:36

On 2007-04-03 07:56:59 +0200, "Jan" <jan@spamnope.dk> said:

> Benzin eller HDi? Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg selv skal vælge, hvis det
> blir ...

Husk, at hvis det skal være HDI, så kan man få en ny Peugeot Partner
HDI til 179k, som er væsentlig under den pris, man skal give for en
Berlingo. Og Peugeot kan også give rabat. :)

Link til en lille beskrivelse og billeder:
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/2184.page

--
Hans Tosti Pedersen
Varde * www.h2ns.dk

Fra : fdsf

Dato : 05-04-07 21:45

> [...]
> (+ 8tkr) at du har fået i rabat. Har du fået den "rigtige" pris for din

Ja prisen for den gamle er helt ok, ligger i gennemsnittet. Benzinen er
noget mere sportslig og rask i optrækket, så hvis du ikke kører mere end
25.000 km om året ville jeg vælge benzinen. M.h.t til de 20.000 ja så er det
den forskel på handlen som der var i mellem tre forhandlere, så ved bedste
bud er det listeprisen der er skrallet på da der kun var 4000 kr forskel på
min gamle bils pris

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 19:22

> Er der nogen af Jer, der har noget konkret på, om der skulle være en ny
> Citroen Berlingo/Peugeot Partner på vej?

Nej, men der kommer snart en SUV fra Citroen/Peugeot, som er baseret på
Mitsubishi Outlander. Måske han har set et billede af den og taget fejl?
Mvh
LarsZK

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 19:31

Du kan forresten se dem her:
Peugeot 4007:
http://www.peugeot.dk/configure/Showrooms/src/index2.php?showroom=18106

Citroen C-Crosser:
http://cars.tiscali.co.uk/display/visualizzanews.php3?id=26334

Fra : Jan

Dato : 02-04-07 19:37

"LarsZK" <please..> skrev :
> Du kan forresten se dem her:

Njarh ... Lars, jeg kan ikke forestille mig at han har forvekslet SUV'en,
med Berlingo/Partners' afløser. At dømme efter billederne (tak for dem), så
er der jo tale om 2 helt forskellige biler, også prismæssigt!

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 20:09

> Njarh ... Lars, jeg kan ikke forestille mig at han har forvekslet SUV'en,
> med Berlingo/Partners' afløser. At dømme efter billederne (tak for dem),
> så er der jo tale om 2 helt forskellige biler, også prismæssigt!
Jaa... det var bare lige en hurtig tanke jeg fik. Det er sgi ikke alle
bilforhandlere der altid ved hvad de snakker om, men man skal selvfølgelig
tage meget fejl hvis man forveksler de to modeller