gule plader + -
Fra : ib sørensen

Dato : 02-04-07 11:07

-- Hej NG
Findes der et sted hvor alle fordele og ulemper er listet op?
eller er der nogen der vil øse af sine erfaringer mht gule plader på
små billige biler?
vh ib
IBS www.galgebakkenet

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 02-04-07 11:21

ib sørensen (slet U60IE) skrev:
> [...]
> Findes der et sted hvor alle fordele og ulemper er listet op?
> eller er der nogen der vil øse af sine erfaringer mht gule plader på

Udlemper:
Høj Vægtafgift (misundelse)
Kun 2-3 sæder
Ikke alle forsikringsselskaber er lige glade for gulplade
I nogle tilfælde mere støj pga manglende sæder i bag
Nummerpladen matcher næsten aldrig :)

Fordele:
30% i afgift ved køb
En billig bil tit med mulighed for det samme udstyr
Et dejlig stort lastrum
Muligvis nogle skattefordele med firma
Matchende nummerplade på en gul bil :)

Det var vist det jeg lige kunne komme i tanke om

-Mikael

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 02-04-07 11:25

> [...]
> Findes der et sted hvor alle fordele og ulemper er listet op?
> eller er der nogen der vil øse af sine erfaringer mht gule plader på

billig indkøb, dyr vægtáfgift.. færre sæder alt ander er det samme.

Find under 2000kg totalvægt eller fra for 6/98 og slip billigere i afgift.

-Leon

Fra : claus b. p.

Dato : 02-04-07 13:00

"ib sørensen (slet U60IE)" <ibss@U60IEmail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Findes der et sted hvor alle fordele og ulemper er listet op?
> eller er der nogen der vil øse af sine erfaringer mht gule plader på

Ulempe:
Større procentvis afskrivning end på hvide plader.
Efter nogle år har man betalt heledet sparede beløb i misundelsesafgift.

/Claus

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 02-04-07 14:42

On Mon, 2 Apr 2007 14:00:05 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

>Efter nogle år har man betalt heledet sparede beløb i misundelsesafgift.

Det afhænger jo temmeligt meget af bilens pris eksl. moms. Jeg skal
have min bil i mere end 35 år, hvis besparelsen skal spises alene af
den ekstra afgift.

/Jesper

Fra : .J.S...

Dato : 02-04-07 18:41

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> wrote in message

> Det afhænger jo temmeligt meget af bilens pris eksl. moms. Jeg skal
> have min bil i mere end 35 år, hvis besparelsen skal spises alene af
> den ekstra afgift.

Nu er det vel ikke specielt forskellen i indkøbspris som er spørgsmålet, men
forskellen i samlet udgift når man sælger igen, altså værditab og
finanseringsudgifter etc !
Gulpladebilen skal altså tabe 5k mindre om året for at det kan hænge sammen.