Baghul skræver
Fra : Carsten Andersen

Dato : 01-04-07 07:52

Hej,

Jeg synes at baghjulene på min 2004 octavia combi skræver en anelse, lidt
ligesom en gammel BMW bare knap så slemt. Jeg har observeret det uden at
bilen har været lastet i bagagerummet. Bilen har kørt 171500 km, er ikke
sænket og kører med 15" hjul - skal jeg være bekymret?, der er stadig
garanti på den.

mvh

Carsten Andersen

Fra : Tom

Dato : 01-04-07 08:53

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen har været lastet i bagagerummet. Bilen har kørt 171500 km, er ikke
> sænket og kører med 15" hjul - skal jeg være bekymret?, der er stadig

Det er vel bare dine fjedre som er blevet slappe

--
Tom

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-07 10:56

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev, emne: Baghul skræver.

Det kan let blive rigtigt ubehageligt for både dig selv og dine omgivelser.
Der kan komme ukontrollerede udsivninger af såvel ildelugtende gasser eller
d.o. mere eller mindre flydende, brunlige sekreter.

Få det rettet omgående.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Carsten Andersen

Dato : 01-04-07 16:39

> [...]
> eller
> d.o. mere eller mindre flydende, brunlige sekreter.

Jeps

Der skulle selvfølgelig stå baghjul, men jeg var lige kommet hjem fra
natarbejde, da jeg skrev det.

mvh

Carsten Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-07 19:21

Carsten Andersen skriver:

> [...]
> bilen har været lastet i bagagerummet. Bilen har kørt 171500 km, er ikke
> sænket og kører med 15" hjul - skal jeg være bekymret?, der er stadig

Prøv at se dig lidt omkring. Jeg vil skyde på at du ser det samme på
andre Octavia'er.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 01-04-07 19:35

Carsten Andersen wrote:
> [...]
> uden at bilen har været lastet i bagagerummet. Bilen har kørt 171500
> km, er ikke sænket og kører med 15" hjul - skal jeg være bekymret?,

Hvordan skræver ? At de står skævt med toppen af hjulet hældende indad ?

Sådan en Skoda kører jo med negativ camber bagpå, og så skal hjulet jo stå
skævt på den måde. Såvidt jeg husker, er den dog justerbar på en Octavia, så
camberen kan da være smuttet. Er du i tvivl, kan du jo få den udmålt, det
koster ikke meget mere end 5-600,- ved dækfirmaerne.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-04-07 19:56

> [...]
> bilen har været lastet i bagagerummet. Bilen har kørt 171500 km, er ikke
> sænket og kører med 15" hjul - skal jeg være bekymret?, der er stadig

Bestemt, det er alvorligt, svigermor har gemt sig i reservehjulsbrønden :)).