Køresyg Uno
Fra : Kasper Christensen

Dato : 31-03-07 10:53

Hej alle eksperter

Min kære nabo har invisteret i en Fiat Uno. Den har dog problem, at når
den er kold vil den ikke så gerne tage gassen. Det er somom den dør når
man rører speederen. Når så endelig de begynder at ville lidt, så dør
den når der bliver koblet ind og den skal til at trække lidt. Venter man
i laaaangtid begynder det hele at fungerer.

Nu er vi andre naboer ved at være træt af sort røg og en 1.0s brølen
SÅ please hjælp os!

Ps. Han har forsøgt med karburatorsprit.

Mvh

Kasper

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-07 10:54

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laaaangtid begynder det hele at fungerer.
>
> Nu er vi andre naboer ved at være træt af sort røg og en 1.0s brølen

Det lyder som noget autochokerhalløj, der ikke virker efter hensigten.

- Martin

Fra : Ped

Dato : 31-03-07 11:28

Kasper Christensen skrev:
> [...]
>
> Nu er vi andre naboer ved at være træt af sort røg og en 1.0s brølen
> SÅ please hjælp os!
>
> Ps. Han har forsøgt med karburatorsprit.

Nu skriver du ikke om det er karburatormodellen eller
indsprøjtningsmodellen. Hvis det er den sidste må der være en slags
motorstyring, og måske virker den ikke som den skal. Hvis det er
karburatormodellen kan det ganske rigtigt være automatchokeren. Han skal
huske IKKE at træde på speederen når han starter, men lade motoren slå i
gang uden at have rørt speederen overhovedet. Ellers kan der gå koks i
chokerens funktion.

Der kan måske også være noget med falsk luft - det kunne godt give de
symptomer, du nævner. Vacuumdåsen er kendt for kun at holde nogle år, og
det kunne godt være den der er gået. Tag gummislangen, som forbinder
vacuumdåsen med manifolden af nede ved manifolden, og sug i den. Kan der
suges luft er dåsen defekt.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
tidligere '86 UNO 45 FIRE (karburator)
nu '99 Punto 60SX

Fra : Kasper Christensen

Dato : 31-03-07 11:39

Tak for jeres indput. Han er kørt til en mekaniker, som i telefonen
mente at det var tændingsproblemer.

Så jeg vil lige sige disse til ham når han kommer hjem.

Mvh

Kasper

Fra : Kasper Christensen

Dato : 01-04-07 09:56

Så blev fejlen fundet. Det var et printkort, som sidder i et eller andet
hus på selve motoren.

Mvh

Kasper

Fra : Ped

Dato : 02-04-07 07:13

Kasper Christensen skrev:

> Så blev fejlen fundet. Det var et printkort, som sidder i et eller andet
> hus på selve motoren.

Ups, ja - det havde jeg glemt Det sidder på strømfordeleren. Jeg
havde ingen problemer, men en nabo havde det problem, at bilen
simpelthen døde når den blev varm, og først kunne startes igen når den
var kølet af - faktisk det modsatte af hvad din nabo oplevede. Jeg vil
skrive mig det bag øret til næste gang der er en der spørger