selandia trailere?
Fra : tp

Dato : 31-03-07 08:58

Hejsa. Står og skal bruge en ny trailer omkring 1300/1000kg boogie/bremser

Havde egenligt forelsket mig i en variant til ... ja en hel del penge :-/

så så jeg, at man kan få selandia trailere med samme specs for ca 5000
mindre
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43003041 (tilbud 1)

er de så tilsvarende dårligere, eller er det mon et godt tilbud?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 31-03-07 12:22

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43003041 (tilbud 1)
>
> er de så tilsvarende dårligere, eller er det mon et godt tilbud?
IMHO er Selandia trailerne fuldt på højde med andre mærker - I hvert fald
når det gælder hobbytrailere.
Jeg tror ikke, du blir skuffet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-07 13:57

> [...]
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43003041 (tilbud 1)
>
> er de så tilsvarende dårligere, eller er det mon et godt tilbud?

Jeg kan anbefale dig at kigge på meyer trailere. Blev meget imponeret da en
bekendt købte en sådan, og synes priserne er meget rimelige.

http://www.kappa-systemer.dk/default.asp

- Martin

Fra : tp

Dato : 31-03-07 14:48

"Martin > Jeg kan anbefale dig at kigge på meyer trailere. Blev meget
imponeret da en
> bekendt købte en sådan, og synes priserne er meget rimelige.
>
> http://www.kappa-systemer.dk/default.asp
>
> - Martin

ja de ser fine ud, men uha de var ikke billigere da :-/

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-07 17:28

> "Martin > Jeg kan anbefale dig at kigge på meyer trailere. Blev meget
> imponeret da en

> ja de ser fine ud, men uha de var ikke billigere da :-/

Men stadig billigere end Varianten. Kig på side 3 i kataloget:

BT-20-25-126 til 12900 + mormor. Så ender du på 15625, for en møglækker
trailer, med et perfekt mål til hele plader (2510 x 1260 x 350).

Skal lige for en god ordens skyld nævne at jeg ikke sælger Meyer trailere.
:) Er bare meget hooked på at investere i ovennævnte model.

- Martin

Fra : tp

Dato : 31-03-07 17:44

> Men stadig billigere end Varianten. Kig på side 3 i kataloget:
>
> BT-20-25-126 til 12900 + mormor. Så ender du på 15625, for en møglækker
> trailer, med et perfekt mål til hele plader (2510 x 1260 x 350).

jep, men den skal kunne ta 2 motorcykler, og derfor skal den være 1,5m bred,
dvs en klasse dyere...

Fra : Leonard

Dato : 31-03-07 18:33

On Sat, 31 Mar 2007 18:44:23 +0200, tp wrote:

> jep, men den skal kunne ta 2 motorcykler, og derfor skal den være 1,5m bred,
> dvs en klasse dyere...

Så er det jo sådan en her du skal have:
http://www.mc-trailer.dk/

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : tp

Dato : 31-03-07 19:16

> Så er det jo sådan en her du skal have:
> http://www.mc-trailer.dk/

jae joe, men ser du - jeg ville jo gerne nøjes med EN trailer, og den du
anbefaler kan næppe bruges til mursten og brænde og ...

Fra : Leonard

Dato : 31-03-07 18:31

On Sat, 31 Mar 2007 18:28:20 +0200, Martin Petersen wrote:

> BT-20-25-126 til 12900 + mormor. Så ender du på 15625, for en møglækker
> trailer, med et perfekt mål til hele plader (2510 x 1260 x 350).

Hvis ikke der er brug for den høje lasteevne ville jeg vælge en af de
1-akslede på side 2 med samme ladstørrelse. 2 aklser er bare dobbelt så
dyrt at vedligeholde ...
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : tp

Dato : 31-03-07 19:31

> Hvis ikke der er brug for den høje lasteevne ville jeg vælge en af de
> 1-akslede på side 2 med samme ladstørrelse. 2 aklser er bare dobbelt så
> dyrt at vedligeholde ...

tjae, det har jeg også tænkt en del over. Har pt en 1-akslet der har en
lasteevne på 750kg, hvilket er mere end de små boogietrailere har, meeen

1- blærerøvseffekten? nej egenligt ikke, men jeg håber på at en 2 akslet
ligger bedre på vejen + har mere stabilitet end en et akslet, men jeg ved
det faktisk ikke.

2-når jeg henter brænde, er der flere hjul at dele trykket på, og så sker
det vel ikke så nemt at den synker i og "kører fast"

3- vedligeholdelse? ligegyldigt, ´jeg sælger dem igen efter 3-4 år, da jeg
netop ikke gider at døje med dette (min nuværende fra medio 04 er "udtjent"
ved mig nu)

Fra : Leonard

Dato : 31-03-07 19:51

On Sat, 31 Mar 2007 20:31:22 +0200, tp wrote:

> 1- blærerøvseffekten? nej egenligt ikke, men jeg håber på at en 2 akslet
> ligger bedre på vejen + har mere stabilitet end en et akslet, men jeg ved
> det faktisk ikke.

Hvis det er gode køreegenskaber du ønsker, så skal du se efter trailere
med god affjedring. De fleste har de samme slags aksler med gummiophæng,
mens de bedste har bladfjedre.
Jeg har kørt med forskellige store bådtrailere, både med 1 og 2 aksler.
Den bedste var en amerikansk trailer med 1 aksel, bladfjedre og større
hjul end de øvrige.
Men er alt andet ens, så kører en 2-akslet bedre med tunglæs end en
1-akslet.

> 2-når jeg henter brænde, er der flere hjul at dele trykket på, og så sker
> det vel ikke så nemt at den synker i og "kører fast"

Tjah, det er der noget om, men brede dæk hjælper også en del. Det
vigtigste er dog en bil, der kan trække og stå fast

> 3- vedligeholdelse? ligegyldigt, ´jeg sælger dem igen efter 3-4 år, da jeg
> netop ikke gider at døje med dette (min nuværende fra medio 04 er "udtjent"
> ved mig nu)

Nå, ja, så er det jo bare at prøve. For dig er gensalgsværdien også
interessant og der går du ikke forkert med en Ifor Williams:
http://saga-trailer.dk/

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Torben E

Dato : 31-03-07 17:36

> [...]
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43003041 (tilbud 1)
>
> er de så tilsvarende dårligere, eller er det mon et godt tilbud?

Jeg har lige købt en 1400 / 1000 kg selandia, 3*1.5 meter , den er
rigtigt godt lavet, mile vidt fra harald nyb. / easy line og andre lavpris
mærker.

Jeg har ikke findet noget at klage over.

Torben E

Fra : tp

Dato : 31-03-07 17:45

> Jeg har lige købt en 1400 / 1000 kg selandia, 3*1.5 meter , den er
> rigtigt godt lavet, mile vidt fra harald nyb. / easy line og andre lavpris
> mærker.

takker for input