Nu reagerer politiet på tv udsendelse.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-03-07 23:23

Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A

Det er ham med VR-sejs'er.

Hvad synes I om det?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-07 23:39

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A
>
> Det er ham med VR-sejs'er.
>
> Hvad synes I om det?

Tjaeh, ham Steffen er helt sikkert ikke helt gennembagt(dialekten gør
desværre en del for det, selvom jeg prøver at sætte mig udover det). Men det
er længe siden de optagelser er lavet, og lidt tyndt grundlag at forlange
orienterende køreprøve på. Han kan jo også ha fyldt lidt godt på historierne
for at lyde lidt smartere overfor sine venner. Men hans holdninger omkring
bilkørsel er da fuldstændigt hen i skoven. Og hans argument for ikke at køre
hurtigt mere var så vidt jeg husker ikke at han synes det var uansvarligt
eller noget, men blot at nu var alle dem han kørte med jo døde, så der var
ingen at køre ræs med længere. og så tog han jo også lige køberen af bilen
med ud på en demo tur, hjvor han i historien fortæller at han kørte over
250km/t igennem en by, og selvom der er tyndt befolket på de kanter er det
nu ret uansvarligt alligevel.

/Poul

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-07 04:20

> [...]
> fortæller at han kørte over 250km/t igennem en by, og selvom der er tyndt
> befolket på de kanter er det nu ret uansvarligt alligevel.

Mener også at han solgte bilen, for nu var det ikke sjovt at køre ræs
mere... Der var jo ingen der kunne følge med alligevel...

MEN! Som du selv er inde på, er der fyldt på historien.... Der var meget
diskussion om hans udtalelser, med hvor mange HK bilen havde osv.. Men den
opsætning han havde, var det ikke helt realistisk osv.

Derudover mener jeg også at det er for lang tid siden optagelserne er lavet,
og man derfor ikke kan straffe personen idag. Som han siger, man kan lære
noget på mellemtiden. Det at han har solgt bilen, viser også at han har lært
noget....

Men ikke for at spille hellig..... Er jo nok også selv kommet for hurtigt
hjem nu her...

/SWP

Fra : Kim H.

Dato : 31-03-07 08:51

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lavet, og man derfor ikke kan straffe personen idag. Som han siger, man
> kan lære noget på mellemtiden. Det at han har solgt bilen, viser også at

Hvis man er så hjernelam at man på tv fortæller, man har kørt 250 km/t
gennem en by, så kan jeg ikke se noget problem i at fjolset bliver sendt til
en ny køreprøve. Og argumentet med at det er for lang tid siden det er
optaget, holder da ikke en meter, det er da fuldstændig sagen underordnet,
fjolset har kørt sindsygt, og dum som han er, vælger han at "vidne" mod sig
selv med en tv optagelse. . . . .

At man godt bagefter ved at en handling var forkert, er da ikke grund nok
til at gøre den straffri.

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-03-07 09:34

Kim H. wrote:

> [...]
> sagen underordnet, fjolset har kørt sindsygt, og dum som han er,
> vælger han at "vidne" mod sig selv med en tv optagelse. . . . .

Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
ikke dømt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-03-07 09:39

> Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
> ikke dømt.

Og det kan det også sagtens være.... løgn fra ende til anden.

Fra : Kim H.

Dato : 31-03-07 09:51

> Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
> ikke dømt.

Hvis en dommer giver 10 dages betinget fængsel til en rejsende, for at sige
man har en pistol i rygsækken ved en sikkerhedskontrol i lufthavnen, så tror
jeg sgu' også de kan dømme fjolset her udfra tv udsendelsen, lige meget hvad
han vil sige i retten.

Det samme gælder lidt sagen om æresdrabet i Slagelse, hele familien får
hårde domme for mordet og medvirken til mord, mens man ikke dømte en eneste
fra blekingegadebanden for mordet på den betjent, de skød under en flugt.

Det danske retsvæsen er til tider grinagtigt.

Men du har desværre nok ret.

Kim

Fra : Leonard

Dato : 31-03-07 10:37

On Sat, 31 Mar 2007 10:51:25 +0200, Kim H. wrote:

> [...]
> jeg sgu' også de kan dømme fjolset her udfra tv udsendelsen, lige meget hvad

Hvad skulle han kunne blive dømt udfra?

Mig bekendt kan jeg ikke blive dømt for at fortælle en historie, hverken
her eller i TV, om en køretur fra Vejle til Nyborg med en
gennemsnitshastighed på 198 km/t. Turen foregik forøvrigt på en varm
sommerdag i industriferien, hvor trafikken var så tæt, at der var mindst
5 timers ventetid ved færgen og der blev brugt jernbanefærger til at
aflaste bilfærgerne.
Uanset om min historie er sand eller ej, så er der intet grundlag at
dømme mig på, og det er heller ikke tilfældet med den unge sønderjyde.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Kim H.

Dato : 31-03-07 17:49

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skulle han kunne blive dømt udfra?

Hans egne udsagn.

> Uanset om min historie er sand eller ej, så er der intet grundlag at
> dømme mig på, og det er heller ikke tilfældet med den unge sønderjyde.

Der er da dit udsagn, og jeg vil blive overrasket hvis ikke de får held med
at sende ham til den køreprøve.
Hvis politiet står på bar bund i en sag, og "forbryderen" vælger at melde
sig selv, tror du så de beder ham smutte, fordi de ikke kan dømme ham alene
for at indrømme at han har gjort det?

Kim

Fra : Leonard

Dato : 31-03-07 18:36

On Sat, 31 Mar 2007 18:48:55 +0200, Kim H. wrote:

> Hvis politiet står på bar bund i en sag, og "forbryderen" vælger at melde
> sig selv, tror du så de beder ham smutte, fordi de ikke kan dømme ham alene
> for at indrømme at han har gjort det?

I kriminalsager sker det at nogen melder sig selv, men der gøres der en
del ud af at det skal kunne bevises, at det er den rigtige der dømmes.
Det er ikke nok at du siger du har slået en ihjel, hvis det ikke kan
bevises at det er dig der er den skyldige.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Kent Nielsen

Dato : 31-03-07 20:58

> [...]
> Det er ikke nok at du siger du har slået en ihjel, hvis det ikke kan
> bevises at det er dig der er den skyldige.

Hej
Der er ikke tale om en dom.

Hvis Politiet har grund til at antage at folk ikke kender eller er i stand
til at følge færdselsloven, har de lov til at indkalde til køreprøve.
Jeg kender en der mærkede det på sin egen krop, han havde ikke ombyttet sit
gamle DK pap kørekort, da han så ville ombytte det spurgte de hvorfor han
ikke havde gjort det forlængst, svarede han at han ikke havde kørt bil i
lang tid.

Tillyke, du har vundet en orienterende køreprøve

Kent Nielsen

Fra : Henning

Dato : 31-03-07 10:52

On Sat, 31 Mar 2007 10:34:04 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
>ikke dømt.

Hvorfor ikke? Når han står offentligt frem og siger han ikke
respekterer færdselsloven, kan politiet sagtens inddrage kørekortet på
den baggrund.

Fra : blue

Dato : 31-03-07 11:15

> Siger han i retten at det er løgn fra ende til anden bliver han formentlig
> ikke dømt.

Dømt?

Han skal "bare" op til en kontrollerende køreprøve.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 31-03-07 07:36

On Sat, 31 Mar 2007 00:23:18 +0200 "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> sent the following smoke signals:

>Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
>http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A
>
>Det er ham med VR-sejs'er.
>
>Hvad synes I om det?

At han bare skal holde sin kæft og tage den køreprøve.
Hvis han _er_ blevet ældre og klogere, så burde det jo ikke være noget
problem at bestå...
Og når man som ham træder frem i tv og praler med at med vilje at have
startet biljagter alene med det formål at køre fra politiet, da disse jo
ikke turde at køre mere end 200 km/t, så fortjener han ikke bedre.

Han får ingen sympati herfra.

Om jeg selv har kørt for stærkt?
Ja, naturligvis, men altid på øde vejstrækninger med perfekte
oversigtsforhold. Men dog aldrig over 150 km/t og kun i relativt sjældne
tilfælde.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kent Nielsen

Dato : 31-03-07 07:52

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Om jeg selv har kørt for stærkt?
> Ja, naturligvis, men altid på øde vejstrækninger med perfekte
> oversigtsforhold. Men dog aldrig over 150 km/t og kun i relativt sjældne
> tilfælde.

Chicken, bork bork

Kent Nielsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-03-07 08:04

> [...]
> Ja, naturligvis, men altid på øde vejstrækninger med perfekte
> oversigtsforhold. Men dog aldrig over 150 km/t og kun i relativt sjældne

Så, bette ven, nu kommer betjent Madsen efter dig......

Meget kendetegnende for Politiet at man kaster sig over det man med
sikkerhed kan magte, mens det vi betaler dem for at udføre, i stor
udstrækning bliver syltet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 31-03-07 09:39

On Sat, 31 Mar 2007 08:36:14 +0200, Hr. Jensen wrote:

> Om jeg selv har kørt for stærkt?
> Ja, naturligvis, men altid på øde vejstrækninger med perfekte
> oversigtsforhold. Men dog aldrig over 150 km/t og kun i relativt sjældne
> tilfælde.

Jeg tror ganske simpelt ikke på dig.
Når du føler behov for at skrive disse 3 linier, så må det være for at
pudse glorien og dække over noget der er værre.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Brian

Dato : 31-03-07 17:00

Leonard wrote:

> Jeg tror ganske simpelt ikke på dig.
> Når du føler behov for at skrive disse 3 linier, så må det være for at
> pudse glorien og dække over noget der er værre.

Nej nej - sådan en Hyundai Getz render bare ikke hurtigere

/Brian

Fra : Henning

Dato : 31-03-07 08:11

<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
>http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A
>
>Det er ham med VR-sejs'er.
>
>Hvad synes I om det?

Ikke alt for kvik "Nu har jeg jo købt sådan en diesel, den kan man jo
ikke køre stærk i"...

Fra : Leonard

Dato : 31-03-07 09:42

On Sat, 31 Mar 2007 00:23:18 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> Hvad synes I om det?

At det er fuldstændigt ligegyldigt at sende ham op til en køreprøve nu.
1. Det er længe siden
2. Han har jo bestået en køreprøve, så kan han hurtigt lære det igen
3. Det er populistisk at trække ham frem, bare fordi han har været i
fjernsynet
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 31-03-07 14:51

> Hvad synes I om det?

1. Manden (knægten) var da lystløgner. Med opsætningen i VR6'eren er det
stadig dybt urealistisk at den skulle ha de HK han nævner i indslaget.

2. Knægten har vel nok dramatiseret hastighederne lidt. For at imponere? Ved
jeg ikke.. Det er bare svært at blæse 255 km/t i Apfenrade... Der er kun
1 hovedgade, og vejen det lyskryds han nævner drejer noget hårdt mod
venstre, så imponerende hvis han hang ved dér.

Løft dog pegefingeren over for fyren istedet. Hvis han vitterligt kører så
råddent, må han vel smadre sin bil ind i en lygtepæl eller rende i en
fotofælde engang. Så har de i det mindste noget håndgribeligt.

Troels

Fra : Kim H.

Dato : 31-03-07 17:52

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Løft dog pegefingeren over for fyren istedet. Hvis han vitterligt kører så
> råddent, må han vel smadre sin bil ind i en lygtepæl eller rende i en
> fotofælde engang. Så har de i det mindste noget håndgribeligt.

Ja eller til han kører din kone/kæreste eller dit barn ihjel.

Kim

Fra : Tom

Dato : 31-03-07 15:46

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten

> [...]

Tja, det giver da stof til eftertanke
http://video.google.com/videoplay?docid=6568584788113447402&q=tv2dok

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-04-07 08:51

On 31 Mar., 00:23, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/70330031...
>
> Det er ham med VR-sejs'er.
>
> Hvad synes I om det?

Fint, hvis politiet skønner at han skal til en orienterende køreprøve
for at man kan bedømme om han er i stand til at køre bil forsvarligt
så er helt i orden med mig.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-04-07 10:15

Uffe Bærentsen wrote:
> Nogen der har læst denne artikel i Vestkysten
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070330/INDLAND/703300317/1012/A
>
> Det er ham med VR-sejs'er.
>
> Hvad synes I om det?

Politiet skal flette næbbet.
De skulle have reageret dengang han kørte for stærkt - ikke flere år efter.

Mvh.