Levering fra Daekonline
Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-03-07 18:18

Jeg kiggede lidt på nye dæk fra daekonline. Jeg synes tidligere jeg har læst
herinde, at de leveres med fragtmand og man skal være hjemme, nu står der de
skal afhentes på posthuset. Husker jeg helt forkert eller har de ændret
leveringen?

Mvh Niels

Fra : TDN

Dato : 30-03-07 18:26

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der de skal afhentes på posthuset. Husker jeg helt forkert eller har de

Jeg har købt to gange der og begge gange har fragtmanden pænt sat dækkene
ind i carporten i et hjørne så de er ude af syne fra vejen. Du ved ikke
hvornår han kommer så det er svært at være hjemme.

Mvh
Thomas

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 30-03-07 18:38

har handlet med dem med success - de stod uden for min dør, så det
kunne ikke blive nemmere - SUPER SERVICE !
Mogens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-03-07 19:07

> har handlet med dem med success - de stod uden for min dør, så det
> kunne ikke blive nemmere - SUPER SERVICE !

Mystisk de så skriver man skal hente dem på posthuset.

Citat

"Dækkene leveres til et postkontor: Skriver du din egen adresse som
modtageradresse skal du hente dækkene på dit posthus. "

Det er derfor jeg tror de har skiftet leveringsmetode. Det kan betyde lidt
med at bare stille dem foran døren, når man ikke bor et sted de bare lige
kan sættes.

Mvh Niels

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 31-03-07 14:37

Hejsa

>"Dækkene leveres til et postkontor: Skriver du din egen adresse som
>modtageradresse skal du hente dækkene på dit posthus. "

Så har de åbentbart skiftet over til "Erhverspakke uden omdeling"

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 31-03-07 17:59

>Så har de åbentbart skiftet over til "Erhverspakke uden omdeling"
-------------
Aner det ikke - skrev bare min hjemmeadresse (det er et år siden nu)
og fik en mail, hvornår de ville blive leveret, de stod uden for min
dør, så alt det med at hente på posthus eller andre steder var ikke
nødvendigt her - jeg sparede rigtigt mange penge. Mit første tilbud
hos aut. forhandler varv 3200.- kr - daekonline 446.00 X 4, så en
besparelse på merr end 1200,-kr. Var heldig at min nabo har udstyr til
at skifte dæk - så alt i alt en success oplevelse.
Mogens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 31-03-07 18:13

> [...]
> besparelse på merr end 1200,-kr. Var heldig at min nabo har udstyr til
> at skifte dæk - så alt i alt en success oplevelse.

Vi får se har bestilt to dæk. Det er sikkert stadig med DPD, det er nok bare
fordi de har oversat en udenlandsk side slavisk uden at tænke over hvad der
står.

Mvh Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-04-07 06:20

Niels Bengaard wrote:

> Vi får se har bestilt to dæk. Det er sikkert stadig med DPD, det er
> nok bare fordi de har oversat en udenlandsk side slavisk uden at
> tænke over hvad der står.

DPD har jo (jf. reklame på deres biler) åbnet 500 pakkesteder i DK.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 01-04-07 22:10

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> DPD har jo (jf. reklame på deres biler) åbnet 500 pakkesteder i DK.

Det er vist GLS du tænker på?

vh, Erik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-04-07 17:31

Erik B. Hansen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> Det er vist GLS du tænker på?

Det ved jeg ikke...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Brian

Dato : 30-03-07 19:09

Niels Bengaard wrote:
> [...]
> har læst herinde, at de leveres med fragtmand og man skal være
> hjemme, nu står der de skal afhentes på posthuset. Husker jeg helt

Jeg bestilte dæk for knap 14 dage siden, og de blev leveret i går på
adressen. Jeg havde skrevet at de bare kunne stille dem i carporten hvis der
ikke var nogen hjemme, hvilket de gjorde.

Hvor skriver de, at de skal afhentes på posthuset ? Det vil da kun være
muligt, såfremt de hyrer PostDK til at bringe dem ud, og normalvis bruger de
DPD.

/Brian

Fra : Klaus G.

Dato : 30-03-07 19:11

> [...]
> der de skal afhentes på posthuset. Husker jeg helt forkert eller har de
Da jeg bestilte for godt et år siden var det DPD de kom med. Jeg var ikke
hjemme, og så lå der en seddel, hvor der stod man skulle aftale et tidspunkt
man var hjemme, eller man kunne selv hente dem på deres adresse.

Ellers kan man jo evt. få dem leveret på sit arbejde.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-07 19:16

"Klaus G." skriver:

> Ellers kan man jo evt. få dem leveret på sit arbejde.

Fedt, som rullende servicetekniker.....

"I smider dem bare i bagagerummet, jeg holder måske på parkeringspladsen
hos den og den kunde......."

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-07 19:22

On Fri, 30 Mar 2007 20:16:09 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Klaus G." skriver:

>Fedt, som rullende servicetekniker.....
>
>"I smider dem bare i bagagerummet, jeg holder måske på parkeringspladsen
>hos den og den kunde......."

husk bare at fortælle om en diesel-Zafira osv. osv.......så kunne en
landmåler måske få et billigt grin......eller en god middag for hvad
gummiet kunne indbringe ) Eller nye hjul ))
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-07 19:43

Ivan Madsen skriver:

> husk bare at fortælle om en diesel-Zafira osv. osv.......så kunne en
> landmåler måske få et billigt grin......eller en god middag for hvad
> gummiet kunne indbringe ) Eller nye hjul ))

Zafira ???

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-07 20:12

On Fri, 30 Mar 2007 20:43:11 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

>Zafira ???

Forvekslingens kunst er uforlignelig når en fortravlet chauffut skal
aflevere noget )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus G.

Dato : 30-03-07 21:06

> Fedt, som rullende servicetekniker.....
Noget lignende er jeg selv.

> "I smider dem bare i bagagerummet, jeg holder måske på parkeringspladsen
> hos den og den kunde......."
Dit firma har vel en adresse, filial eller andet et sted du er engang
imellem?

En anden mulighed er at få det leveret ved en bekendt man ved er hjemme.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-04-07 08:29

> [...]
> der de skal afhentes på posthuset. Husker jeg helt forkert eller har de

Lige som opfølgning kan jeg nævne at det kom med DPD.
Bestilte dækkene fredag sen aften og levering her til morgen kl 9.
Afsendt fra Tyskland igår kl 16.45, så det går sgu noget stærkere end jeg
havde troet.

De er produceret i uge 46 2006, så det er også ok.

Mvh Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-04-07 08:45

On Tue, 3 Apr 2007 09:29:01 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@850r.dk> wrote:

> [...]
>havde troet.
>
>De er produceret i uge 46 2006, så det er også ok.

Det glæder mig at høre, at en af mine kolleger har passet sit arbejde,
så du kunne få dine dæk hurtigt.

Jeg håber ikke at han undervejs har været til gene eller ulempe for
den øvrige trafik.

De er blevet bragt på en MAN TGA XXL 24.480 med en toakslet kærre
bagefter, hvis du er interesseret i detaljer.

Han er iøvrigt kørt fra Unna ved Dortmund, kl. 05:10, via Hamburg og
derefter enten til Kolding eller Tåstrup.

Så er det hele vist på plads.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-04-07 08:52

> [...]
>
> Han er iøvrigt kørt fra Unna ved Dortmund, kl. 05:10, via Hamburg og
> derefter enten til Kolding eller Tåstrup.

Det må man sige, jeg saksede lige denne fra DPD´s hjemmeside. Der står godt
nok Lehrte som by, men det er måske det samme som Unna.
I Tåstrup endte pakken i hvert fald.
Kører der et læs dæk helt alene hver dag eller er det også mange andre
pakker?

Angående tisdpunkt så må han være kørt igår aftes, hvis han skulle være i
Tåstrup 5.25.

Mvh Niels

Dato
Klokken Depot
By Scanning
Kvitteringslistenr.
Land . Postnr. . Rute
Kode

02.04.2007
16:46 0130
Lehrte (DE)
Afhentning
DK . 3600 . 0500 09
101

02.04.2007
16:46 0013
Lehrte (DE)
Hoveddepot scanning
DK . 3600 . 0051 09
101

03.04.2007
05:25 0500
Taastrup (DK)
Indgang
DK . 3600 . 0500
101

03.04.2007
06:51 0500
Taastrup (DK) 0167
Leverings scanning
DK . 3600 . 0500
101

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-04-07 09:17

On Tue, 3 Apr 2007 09:52:03 +0200, "Niels Bengaard"

> [...]
>pakker?
>
>Angående tisdpunkt så må han være kørt igår aftes, hvis han skulle være i

Lehrte er den by hvor den lokale lille pakketrans henter dækkene på
daekonlines lager. Lille behøver den nu ikke at være, for de sender
selvfølgelig en bil der kanne rumme det antal dæk der er bestilt
afhentning af.

Så bliver de senere afleveret på en såkaldt HUB, hvor vores lastbiler
så holder.

De lastbiler vi kører med for DPD kører med 2 såkaldte skiftelad, som
bliver leveret i Unna, hvorefter den interne transport flytter dem til
lasterampe, når der bliver plads.

Det der er tilbage af lastbilen kører så hen på en p-plads, hvor
chaufføren får sit hvil.

Når det er overstået, går han ind og får numrene på de 2 skiftelad de
har læsset til ham. Dem monterer han på lastbilen, og kører dem til
Tåstrup.

Der bliver de så igen udsat for intern transport, og kommer til rampe,
hvor pakkerne bliver sorteret, og dine dæk kommer over på den lille
pakkebil, som foretager slutleveringen hos dig.

Man læsser simpelthen pakkerne løst i ladene. Dvs. at der ved hver
port er et forskydeligt transportbånd, så den lokale medarbejder ikke
skal rende livet af sig selv, når han skal læsse den forreste del af
kassen op.

Pakkerne lastes løst, idet der så ikke skal bruges plads til paller.
Det giver plads til flere pakker.

Alle typer pakker ryger i samme skiftelad i den rækkefølge de kommer
fra sorteringen, så dine dæk har haft selskab af mange andre
forskellige slags pakker.

Jeg kører ikke selv disse transporter mere, så jeg ved ikke om de har
fået flere afgange. Det skulle ikke undre mig, for DPD har i den grad
vokseværk.

Vi kan vel godt blive enige om, at det er en utroligt effektiv
transportform?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-04-07 09:30

> Vi kan vel godt blive enige om, at det er en utroligt effektiv
> transportform?

Man kan undres over så hurtigt det kan gøres, og samtidig er DPD jo meget
billige.

Mvh Niels

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 03-04-07 21:15

On 2007-04-03 09:45:17 +0200, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said:

> Det glæder mig at høre, at en af mine kolleger har passet sit arbejde,
> så du kunne få dine dæk hurtigt.

Det kan være, det var dig, der overfusede min kone i går, da hun
nægtede modtagelse fra et fejlkøbt sæt dæk fra Daekonline? Læs hele
historien på www.h2ns.dk.

Æv, for en dårlig service, altså!

--
Hans Tosti Pedersen
Varde * www.h2ns.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-04-07 23:50

Hans Tosti Pedersen skrev:

> Det kan være, det var dig, der overfusede min kone i går,

"Jeg kører ikke selv disse transporter mere"
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-04-07 14:04

Hans Tosti Pedersen wrote:

> Det kan være, det var dig, der overfusede min kone i går, da hun
> nægtede modtagelse fra et fejlkøbt sæt dæk fra Daekonline? Læs hele
> historien på www.h2ns.dk.

> Æv, for en dårlig service, altså!

Den er værd at læse! Jeg lover at undgå DPD i fremtiden, når jeg skal bruge
en fragtmand!

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-04-07 15:09

> Den er værd at læse! Jeg lover at undgå DPD i fremtiden, når jeg skal
> bruge en fragtmand!

Jeg har også haft bøvl med DPD, de skrev at adressen ikke eksisterede da de
åbenbart ikke kunne finde den.
Chaufføren havde endda ringet og spurgt og jeg forklarede ham vejen, men
alligevel leverede han ikke pakken.
Det historie troede servicechefen hos DPD ikke på, selv om jeg endda havde
chaufførens telefonnummer og navn, han havde aldrig ringet basta. At
adressen ikke eksisterer kunne de have fået afkræftet bare ved at se i
telefonbogen, da jeg står der som den eneste med mit navn, det må også være
der chaufføren slog mit telefonnummer op.

Da jeg endelig fik pakkenummer af den tyske biks jeg havde handlet med, slog
DPD op at pakken var på vej retur til Tyskland, de fik den dog returneret
til mig, den lignede dog til sidst noget der var løgn, så et par metaldele
var skrammet i lakken, jeg valgte dog at modtage alligevel, opgav at beklage
mig.

Mvh Niels

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 04-04-07 19:56

On 2007-04-04 16:08:30 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@850r.dk> said:

> Det historie troede servicechefen hos DPD ikke på, selv om jeg endda havde
> chaufførens telefonnummer og navn, han havde aldrig ringet basta.

Det er bare så typisk uprofessionelle virksomheder. De skal være
defensive i stedet for at være bare en smule ydmyge og lydhøre overfor
deres kunder.

Den flinke dame hos daekonline var meget beklagende og venlig, og det
lød i hvert fald som om at det langt fra var første gang, at hun havde
hørt en kunde beklage sig over DPD.

Set i lyset af denne sag, ville jeg hellere betale en hund eller to
mere for mine dæk og at jeg så til gengæld er sikker på at få dem, og
de ikke bliver returneret af et uprofessionelt logistikfirma som DPD.

--
Hans Tosti Pedersen
Varde * www.h2ns.dk

Fra : Inkognito

Dato : 04-04-07 20:01

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har også haft bøvl med DPD...

Fårk en skodhistorie - den adfærd må de sgu tabe kunden på
(Reifendirekt)