Stelnummer...hvor?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 29-03-07 23:26

Hej.

Min trofaste ven, Biltorvet.dk, har åbenbart besluttet sig for, at det skal
være slut med at vise stelnummeret på biler. (i hvert tilfælde de sidste 4
cifre).

Har nogen en idé om, hvor jeg kan finde et komplet stelnummer? (udover på
reg. atts. )

Mvh

Jasper

Fra : Broegger

Dato : 30-03-07 10:52

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev

> Hej.
>
> Min trofaste ven, Biltorvet.dk, har åbenbart besluttet sig for, at det
> skal være slut med at vise stelnummeret på biler. (i hvert tilfælde de
> sidste 4 cifre).

Det var dog på tide!

> Har nogen en idé om, hvor jeg kan finde et komplet stelnummer? (udover
> på reg. atts. )

Det plejer at være stemplet ind i karossen...

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 30-03-07 11:39

> Det var dog på tide!

Hvorfor? Du må da gerne få stelnummeret på mine biler, hvis du har noget at
bruge det til?

> Det plejer at være stemplet ind i karossen...

Jamen det er da så sandt så sandt....

/Jasper

Fra : alexbo

Dato : 30-03-07 16:02

"Jasper Norman Ahrensbach" skrev

> Hvorfor? Du må da gerne få stelnummeret på mine biler, hvis du har noget
> at bruge det til?

Man kan bruge til at se om der er gæld i bilen,
og desværre er der nogen der ind imellem synes det er sjovt at offentligøre
oplysningerne med navn, adresse og gæld.

Det er praktisk med alle de oplysninger man kan finde på nettet,
men det er samtidig et eldorado for snagere, der elsker at stikke næsen i
andre folks affærer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 30-03-07 16:15

> Man kan bruge til at se om der er gæld i bilen,
> og desværre er der nogen der ind imellem synes det er sjovt at
> offentligøre oplysningerne med navn, adresse og gæld.

Aha... det anede jeg ikke.

Jeg kan godt se, at det ikke er specielt morsomt

/Jasper

Fra : alexbo

Dato : 30-03-07 17:01

"Jasper Norman Ahrensbach" skrev

> Jeg kan godt se, at det ikke er specielt morsomt

Nej vel.
Det var et glimrende system for dem der ville se om den bil de påtænker at
købe er gældfri.
Eller hvis man ville se årgangen, på mange stelnumre kan man aflæse
produktionsmåned.

Men som med så meget andet, skal nogle få idioter ødelægge tingene for alle
andre.

mvh
Alex Christensen