Allufælge moment ?
Fra : Martin Kirk

Dato : 29-03-07 20:17

Hej Gruppe

I morgen skal jeg skifte til alu fælge for første gang
jeg har en moment nøgle hvor hårdt skal de spændes ?
der er nogle plastikrige med, hvad bruges de til ?
bilen er en Peugeot 107 fælgen er en Borbet

--

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 29-03-07 20:39

On Thu, 29 Mar 2007 21:16:51 +0200, "Martin Kirk"
<M.Kirk@(slet)oncable.dk> wrote:

>I morgen skal jeg skifte til alu fælge for første gang
>jeg har en moment nøgle hvor hårdt skal de spændes ?
>der er nogle plastikrige med, hvad bruges de til ?
>bilen er en Peugeot 107 fælgen er en Borbet

100nm kan du spænde med. Er det ikke låsebolte du mener med
plastikkrige?

/Brian

Fra : Martin Kirk

Dato : 29-03-07 21:01

> 100nm kan du spænde med. Er det ikke låsebolte du mener med
> plastikkrige?

låsebolte ? nej der er ikke en nøgle med til boltene, ej heller plastik
spændskiver.

plastikringene er ca. 63 mm i diameter

Fra : Morten Hansen

Dato : 29-03-07 21:18

"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> wrote in message

> plastikringene er ca. 63 mm i diameter

Det lyder som centreringsringe.
Hvis center hullet i fælgen er for stort, monteres en centerring
i den rigtige tykkelse så fælgen centreres korrekt.

--
Morten Hansen
BMW E32 '91

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 30-03-07 22:11

> Det lyder som centreringsringe.
> Hvis center hullet i fælgen er for stort, monteres en centerring
> i den rigtige tykkelse så fælgen centreres korrekt.

For lige at understrege sikkerheden af dit svar - med den diameter er det
stensikkert cent.ringe. Og ja, i fælgen med dem inden du smider dem på
bilen (de er ligesom en "kegle" og kan kun gå i centerhullet på BAGSIDEN af
fælgen på 1 led), så kører det

Troels