|
| Hvorfor skal jeg IKKE købe en Clio Basic S~ Fra : Lasse |
Dato : 29-03-07 10:22 |
|
Hej i gruppen!
Er på jagt efter nye bil - og inspireret af indlæg andetsteds i denne
gruppe, var jeg i går ude og prøve en Renault Clio Basic Sport 1.4 med 100
heste, 5 døre, aircon, metallak, sportssæder, tågelyger og ratbetjent
CD-anlæg. Sådan en fætter vil de have ca. 148.000 kr. for, leveret...
Det er jeg sgu fristet af! Godt nok er den knap så fræk som Suzuki Swift,
men den kører til gengæld 10 gange bedre, er rimelig kvik, og er især mere
støjsvag ved motorvejskørsel!
- Hvad er jeres bedste argumenter for IKKE at købe en bil som denne?
- Er det mon MEGET tåbeligt ikke at gå efter en lettere brugt bil, hvor man
(måske?) får meget mere for pengene, og et lavere værditab? Nogen konkrete
forslag?
Jeg er af typen, der pga. job flytter til vestjylland, og derfor benytter
landeveje meget, bl.a. med en del ture til Århus. Vel ca. 20.000 km/året.
Ingne børn eller den slags...
Med venlig hilsen - Og gid man havde en cabriolet en dag som denne
Lasse
| |
C. Caspersen (29-03-2007)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 29-03-07 12:21 |
|
"Lasse" <spamlasse.fjernaltdettehvisduvilmailemig@roenlev.dk> skrev i en
meddelelse news:460b852f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> - Hvad er jeres bedste argumenter for IKKE at købe en bil som denne?
- den er fransk
- det er efterhånden en oldgammel konstruktion mht crashsikkerhed.
/Caspersen
> - Er det mon MEGET tåbeligt ikke at gå efter en lettere brugt bil, hvor
> man (måske?) får meget mere for pengene, og et lavere værditab? Nogen
> konkrete forslag?
>
> Jeg er af typen, der pga. job flytter til vestjylland, og derfor benytter
> landeveje meget, bl.a. med en del ture til Århus. Vel ca. 20.000 km/året.
> Ingne børn eller den slags...
>
> Med venlig hilsen - Og gid man havde en cabriolet en dag som denne
> Lasse
>
| |
Mr J.. (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Mr J.. |
Dato : 29-03-07 12:34 |
|
>> - Hvad er jeres bedste argumenter for IKKE at købe en bil som denne?
>
> - den er fransk
ja det burde jo være logik for burhøns, franske bil har bare flere fejl,
specielt pgøj **gys**
Mvh
Morten
| |
Stop op og læs (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Stop op og læs |
Dato : 29-03-07 14:44 |
|
"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:460ba11a$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Lasse" <spamlasse.fjernaltdettehvisduvilmailemig@roenlev.dk> skrev i en
> meddelelse news:460b852f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> - Hvad er jeres bedste argumenter for IKKE at købe en bil som denne?
>
> - den er fransk
> - det er efterhånden en oldgammel konstruktion mht crashsikkerhed.
>
Det er da noget vrøvl.
At en bil er fransk diskvalificerer ikke bilen - tværtimod.
Selv om den gamle CLIO model efterhånden har nogen år på bagen - har den
stadig en OK sikkerhed - husk Renault er et af de førende indenfor
sikkerhed.
Køb trygt den CLIO - de nedsatte udgaver er noget af det bedste køb til
pengene der findes på markedet nu.
Knud
| |
Kasper Hansen [8270] (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270] |
Dato : 29-03-07 15:48 |
|
> - Er det mon MEGET tåbeligt ikke at gå efter en lettere brugt bil, hvor
> man (måske?) får meget mere for pengene, og et lavere værditab? Nogen
> konkrete forslag?
Der er generelt ikke så meget at spare ved at købe en lettere brugt bil, som
man skulle tro.
Så længe du beholder den nye i 3-4 år, er afskrivningen rimelig (den er
superhøj det første år, og derefter fin).
Samtidig er du garanteret en reparationsfri bil de første år - en ting du
bestemt ikke kan sikre dig med en brugt.
Jeg kunne ikke drømme om at købe andet end nyt - men der er selvfølgelig
delte meninger.
/Kasper Hansen
| |
Stop op og læs (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Stop op og læs |
Dato : 29-03-07 17:02 |
|
"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse
news:460bd1a8$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> - Er det mon MEGET tåbeligt ikke at gå efter en lettere brugt bil, hvor
>> man (måske?) får meget mere for pengene, og et lavere værditab? Nogen
>> konkrete forslag?
>
> Der er generelt ikke så meget at spare ved at købe en lettere brugt bil,
> som man skulle tro.
> Så længe du beholder den nye i 3-4 år, er afskrivningen rimelig (den er
> superhøj det første år, og derefter fin).
> Samtidig er du garanteret en reparationsfri bil de første år - en ting du
> bestemt ikke kan sikre dig med en brugt.
>
> Jeg kunne ikke drømme om at købe andet end nyt - men der er selvfølgelig
> delte meninger.
>
Der skal jo nogen til at købe de brugte - ellers ville din afskrivning ikke
blive så 'fin' i år 2-4.
Knud
| |
Tom (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 29-03-07 19:37 |
|
"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse
news:460bd1a8$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> - Er det mon MEGET tåbeligt ikke at gå efter en lettere brugt bil, hvor
>> man (måske?) får meget mere for pengene, og et lavere værditab? Nogen
>> konkrete forslag?
>
> Der er generelt ikke så meget at spare ved at købe en lettere brugt bil,
> som man skulle tro.
> Så længe du beholder den nye i 3-4 år, er afskrivningen rimelig (den er
> superhøj det første år, og derefter fin).
> Samtidig er du garanteret en reparationsfri bil de første år - en ting du
> bestemt ikke kan sikre dig med en brugt.
Jeg ville gerne se regnskabet for disse påstande.
Ny bil SKAL serviceres af værksted.....og vi taler altså her om noget som de
fleste "burde" kunne klare selv. At forestille sig man skal have et værksted
til 7-800 Kr i timen for at checke luft i dæk og skifte vindusviskere...come
on, total overvurderet med de stempler i servicebogen.
Biler koster ikke rigtig noget på rep.kontoen før de begynder at have rundet
6-8 år og har >150.000 Km på tælleren. Så jeg tror nu nok at en ny bil
ALDRIG vil være nogen som helst fordel......det enste er bare at den har
lugten af ny bil.
--
Tom
| |
Anders Majland (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 29-03-07 20:58 |
|
>> Så længe du beholder den nye i 3-4 år, er afskrivningen rimelig (den er
>> superhøj det første år, og derefter fin).
>> Samtidig er du garanteret en reparationsfri bil de første år - en ting du
>> bestemt ikke kan sikre dig med en brugt.
>
> Jeg ville gerne se regnskabet for disse påstande.
> Ny bil SKAL serviceres af værksted.....og vi taler altså her om noget som
> de fleste "burde" kunne klare selv. At forestille sig man skal have et
> værksted til 7-800 Kr i timen for at checke luft i dæk og skifte
> vindusviskere...come on, total overvurderet med de stempler i
> servicebogen.
Købt fabia 1,sløv i 10/2004 og kørt 68000km
2 gange autoriseret service ca 10 øre km
Værditab < 1kr/km (incl afskrivning af ekstraudtyr)
Den næste ejer får sikkert et lavere værditab, men ved næste service omkring
75-80000km skal den have ny bremser der trækker lidt den anden vej.
Men stod jeg og skulle købe sådan en idag ville jeg stadig hellere give
~165000kr (plus træk ræling osv) end 100.000 for min egen tilkørte.
Nu har vi så kigget meget grundigt på brugtmarkedet af nyere "firmabiler".
Imho er 2-3 år gamle mondeo'er passat'er eller C5'er for dyre, så imorgen
henter vi en ny c5.
/A
| |
Tom (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 29-03-07 21:18 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:460c1a41$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Så længe du beholder den nye i 3-4 år, er afskrivningen rimelig (den er
>>> superhøj det første år, og derefter fin).
>>> Samtidig er du garanteret en reparationsfri bil de første år - en ting
>>> du bestemt ikke kan sikre dig med en brugt.
>>
>> Jeg ville gerne se regnskabet for disse påstande.
>> Ny bil SKAL serviceres af værksted.....og vi taler altså her om noget som
>> de fleste "burde" kunne klare selv. At forestille sig man skal have et
>> værksted til 7-800 Kr i timen for at checke luft i dæk og skifte
>> vindusviskere...come on, total overvurderet med de stempler i
>> servicebogen.
>
> Købt fabia 1,sløv i 10/2004 og kørt 68000km
> 2 gange autoriseret service ca 10 øre km
> Værditab < 1kr/km (incl afskrivning af ekstraudtyr)
>
> Den næste ejer får sikkert et lavere værditab, men ved næste service
> omkring 75-80000km skal den have ny bremser der trækker lidt den anden
> vej.
>
> Men stod jeg og skulle købe sådan en idag ville jeg stadig hellere give
> ~165000kr (plus træk ræling osv) end 100.000 for min egen tilkørte.
Plus det at man skal afdrage 165.000 Kr over x-antal år. Går ud fra at de
færreste betaler kontant.
--
Tom
| |
Anders Majland (30-03-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 30-03-07 07:17 |
|
> Plus det at man skal afdrage 165.000 Kr over x-antal år. Går ud fra at de
> færreste betaler kontant.
Mange steder "foreslår" finanseringsselskaberne at man afdrager over 6-7år
mine bilens alder. Så for dem der kigger mest på hvad de skal have op af
lommen hver måned er forskellen ikke stor på at låne 100.000kr over 3-4 år
eller 165000kr over de 6-7år.
Inden vi købte ny igen har jeg siddet og prøvet at regne totaløkonomi for de
biler der var interessante.
Der var merprisen på en ny isteder for en 2-3år gammel efter mit bedste skøn
25-30øre/km mere på afskrivning/finansering de første år. Det holdt op mod
at serviceomkostningerne forventeligt må blive lidt højere på en lidt ældre
bil.(dæk, tandrem mm skal skiftes før) trak os i rentning af en ny. Havde vi
endt op med at have købt en mondeo eller passat var det blevet som nyere
brugt - men jeg tør ikke købe en brugt citroen c5 (ja skrækhistorierne om de
første årgange hænger ved). Og selvom mondeo'erne jo får løst deres
rustproblemer er det alligevel ikke tillokkende at købe en næsten ny bil der
allerede har fået skiftet et par døre (og sikkert skal have skiftet de
andre) og have rust i bagskærmene. Man kan ofte se nuanceforskelle når
dørene er blevet skiftet... Passaterne var mest for dyre i forhold til hvad
man får for pengene. For ~300kkr kan man godt få en der ikke har kørt
alverden, men det kan man også få en ny c5 for... Det var lidt der vi stod,
og selvom jeg ikke er specielt frankofil (drikker gerne chilensk vin) så tør
jeg godt ... Der er solgt rigtigt mange af dem, og den er også populær som
brugt....
Men jeg er ikke i tvivl om at ham der køber vores 3år gamle skoda får
rigtigt meget for pengene og bliver billigt kørende ...
| |
Henrik (03-04-2007)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 03-04-07 09:44 |
|
On 2007-03-29 20:37:04 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com> said:
> Jeg ville gerne se regnskabet for disse påstande.
> Ny bil SKAL serviceres af værksted.....og vi taler altså her om noget
> som de fleste "burde" kunne klare selv. At forestille sig man skal have
> et værksted til 7-800 Kr i timen for at checke luft i dæk og skifte
> vindusviskere...come on, total overvurderet med de stempler i
> servicebogen.
De SKAL jo ikke, men der er en smule fornuft i det.
Nu ved jeg ikke hvad dine præferencer er, men min erfaring (har haft
flere nye og ditto brugte biler) er at det er letter at få lavet en evt
større eller mindre reperation billigere selv efter garanti udløb hvis
man har brugt autoriseret værksteder... Har jeg oplevet med min Alfa,
også med en Mazda.
Generelt har folk incl. jeg selv større tiltro, (når jeg køber brugt)
til service bogen, hvis den er stemplet autoriseret, end hvis den er
stemplet af en perlegrus mekaniker.
>
> Biler koster ikke rigtig noget på rep.kontoen før de begynder at have
> rundet 6-8 år og har >150.000 Km på tælleren. Så jeg tror nu nok at en
> ny bil ALDRIG vil være nogen som helst fordel......det enste er bare at
> den har lugten af ny bil.
Min erfaring siger noget andet men jeg har en fornemmelse af vi ikke
bliver enige, så fred med det..
God påske.
Henrik
| |
TDN (29-03-2007)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 29-03-07 16:53 |
|
"Lasse" <spamlasse.fjernaltdettehvisduvilmailemig@roenlev.dk> skrev i en
meddelelse news:460b852f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej i gruppen!
>
> Er på jagt efter nye bil - og inspireret af indlæg andetsteds i denne
> gruppe, var jeg i går ude og prøve en Renault Clio Basic Sport 1.4 med 100
> heste, 5 døre, aircon, metallak, sportssæder, tågelyger og ratbetjent
> CD-anlæg. Sådan en fætter vil de have ca. 148.000 kr. for, leveret...
>
> Det er jeg sgu fristet af! Godt nok er den knap så fræk som Suzuki Swift,
> men den kører til gengæld 10 gange bedre, er rimelig kvik, og er især mere
> støjsvag ved motorvejskørsel!
>
> - Hvad er jeres bedste argumenter for IKKE at købe en bil som denne?
> - Er det mon MEGET tåbeligt ikke at gå efter en lettere brugt bil, hvor
> man (måske?) får meget mere for pengene, og et lavere værditab? Nogen
> konkrete forslag?
>
> Jeg er af typen, der pga. job flytter til vestjylland, og derfor benytter
> landeveje meget, bl.a. med en del ture til Århus. Vel ca. 20.000 km/året.
> Ingne børn eller den slags...
>
> Med venlig hilsen - Og gid man havde en cabriolet en dag som denne
> Lasse
>
Her er en artikel baseret på de tyske synshallers TÜV's 2006 statistik om
fejl på biler:
http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070324/BEGGE/103240568/1288/STIFTEN
Se under Renault
"Blandt de 25 mest fejlplagede biler med tre år på samvittigheden, finder vi
både Laguna, Espace, Kangoo, Scenic og Clio. Ikke underligt, at Renault
officielt har erklæret, at forbedringer af kvaliteten fremover har
topprioritet."
Mvh
Thomas
| |
Stop op og læs (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Stop op og læs |
Dato : 29-03-07 17:04 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:460be0c9$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> > Her er en artikel baseret på de tyske synshallers TÜV's 2006 statistik
> > om
> fejl på biler:
>
> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070324/BEGGE/103240568/1288/STIFTEN
>
> Se under Renault
>
> "Blandt de 25 mest fejlplagede biler med tre år på samvittigheden, finder
> vi
> både Laguna, Espace, Kangoo, Scenic og Clio. Ikke underligt, at Renault
> officielt har erklæret, at forbedringer af kvaliteten fremover har
> topprioritet."
>
Enhver kan da udgive den slags statistikker og tolke dem som man vil.
Hvilke fejl taler vi om? Detaljer og feinsmeckeri eller alvorlige kritiske
fejl?
Taler vi kvantitet eller kvalitet af fejlene?
Knud
| |
TDN (29-03-2007)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 29-03-07 17:38 |
|
"Stop op og læs" <xxaayyzzaa@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:460be364$0$52099$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:460be0c9$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Her er en artikel baseret på de tyske synshallers TÜV's 2006 statistik
>> > om
>> fejl på biler:
>>
>> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070324/BEGGE/103240568/1288/STIFTEN
>>
>> Se under Renault
>>
>> "Blandt de 25 mest fejlplagede biler med tre år på samvittigheden, finder
>> vi
>> både Laguna, Espace, Kangoo, Scenic og Clio. Ikke underligt, at Renault
>> officielt har erklæret, at forbedringer af kvaliteten fremover har
>> topprioritet."
>>
>
>
> Enhver kan da udgive den slags statistikker og tolke dem som man vil.
> Hvilke fejl taler vi om? Detaljer og feinsmeckeri eller alvorlige kritiske
> fejl?
> Taler vi kvantitet eller kvalitet af fejlene?
>
>
> Knud
>
Tja, jeg videregiver blot oplysninger, men hvis de skriver at Renault selv
har indrømmet kvalitetsproblemer og giver det topprioritet at gøre noget ved
det, må der vel være noget om det, eller må du jo sagsøge Århus Stifttidende
for injurier.......
Mvh
Thomas
| |
C. Caspersen (29-03-2007)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 29-03-07 17:55 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:460beb62$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Tja, jeg videregiver blot oplysninger, men hvis de skriver at Renault selv
> har indrømmet kvalitetsproblemer og giver det topprioritet at gøre noget
> ved det, må der vel være noget om det, eller må du jo sagsøge Århus
> Stifttidende for injurier.......
*LOL*
Sandheden er ilde hørt blandt frankofile
/Caspersen
| |
Henrik (03-04-2007)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 03-04-07 09:56 |
|
On 2007-03-29 18:54:47 +0200, "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> said:
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:460beb62$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Tja, jeg videregiver blot oplysninger, men hvis de skriver at Renault
>> selv har indrømmet kvalitetsproblemer og giver det topprioritet at gøre
>> noget ved det, må der vel være noget om det, eller må du jo sagsøge
>> Århus Stifttidende for injurier.......
>
> *LOL*
>
> Sandheden er ilde hørt blandt frankofile
>
> /Caspersen
Mærke loyalitet er som regel mere acceptabelt hvis det gælder tyske
mærker )))))
Men havde faktisk en gang en Renault 19 1.4e TDF og ud over at den
rustet som bare f. specielt i vinduslisterne, så var motoren
imponerende, den gik altid mere end lovet, lige meget hvad jeg bød den.
God påske..
Henrik
| |
Stop op og læs (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Stop op og læs |
Dato : 29-03-07 18:21 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:460beb62$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> >>
>>>>
>
> Tja, jeg videregiver blot oplysninger, men hvis de skriver at Renault selv
> har indrømmet kvalitetsproblemer og giver det topprioritet at gøre noget
> ved det, må der vel være noget om det, eller må du jo sagsøge Århus
> Stifttidende for injurier.......
>
Du kan formentlig få næsten hvem som helst til at indrømme noget om
kvalitetsproblemer - kommer en journalist og peger på et konkret tilfælde,
vil de fleste af taktisk grunde nok love bod og bedreing.
Knud
| |
Marni (30-03-2007)
| Kommentar Fra : Marni |
Dato : 30-03-07 09:07 |
|
Har du et link til den oprindelige kilde???
Martin
>
> Tja, jeg videregiver blot oplysninger, men hvis de skriver at Renault selv
> har indrømmet kvalitetsproblemer og giver det topprioritet at gøre noget
> ved det, må der vel være noget om det, eller må du jo sagsøge Århus
> Stifttidende for injurier.......
>
> Mvh
> Thomas
>
| |
TDN (30-03-2007)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 30-03-07 14:23 |
|
"Marni" <kk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:460cc52b$0$5155$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Har du et link til den oprindelige kilde???
>
> Martin
>
>>
>> Tja, jeg videregiver blot oplysninger, men hvis de skriver at Renault
>> selv har indrømmet kvalitetsproblemer og giver det topprioritet at gøre
>> noget ved det, må der vel være noget om det, eller må du jo sagsøge Århus
>> Stifttidende for injurier.......
>>
>> Mvh
>> Thomas
>>
>
Næh, som sagt kan du læse artiklen og evt. spørge Århus Stifttidende hvor de
har deres kilder fra eller tag en tur med Google. Jeg vil ikke stilles til
regnskab for deres kilder......, men mon ikke Renault ville slæbe dem i
retten for injurier hvis det ikke passer.....
Mvh
Thomas
| |
Ebbe Kristensen (30-03-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 30-03-07 12:49 |
|
TDN wrote:
> "Blandt de 25 mest fejlplagede biler med tre år på samvittigheden,
> finder vi både Laguna, Espace, Kangoo, Scenic og Clio.
Den nye Clio har ikke været på markedet i tre+ år endnu. Så det er den gamle
model, der er tale om her.
Ebbe
| |
C. Caspersen (30-03-2007)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 30-03-07 14:04 |
|
"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:460cf934$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Den nye Clio har ikke været på markedet i tre+ år endnu. Så det er den
> gamle model, der er tale om her.
Det har vi gjort hele tiden
/Caspersen
| |
Ebbe Kristensen (03-04-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 03-04-07 09:00 |
|
C. Caspersen wrote:
>> Den nye Clio har ikke været på markedet i tre+ år endnu. Så det er
>> den gamle model, der er tale om her.
>
> Det har vi gjort hele tiden
Errmm, nej. Se subject...
Ebbe
| |
C. Caspersen (03-04-2007)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 03-04-07 09:33 |
|
"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:46120971$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Errmm, nej. Se subject...
Errmm, jo. Se evt. Renault hjemmeside. www.renault.dk
Der vil du finde ud af, at Clio Basic er den gamle model......
/Caspersen
| |
Ebbe Kristensen (03-04-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 03-04-07 10:00 |
|
C. Caspersen wrote:
> "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> news:46120971$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Errmm, nej. Se subject...
>
> Errmm, jo. Se evt. Renault hjemmeside. www.renault.dk
>
> Der vil du finde ud af, at Clio Basic er den gamle model......
Errmm, nej:
Lasse skriver at han kan få fingrene i en Clio Basic Sport med diverse
ekstraudstyr til 148 KKR, leveret. Det kan kun være den, der er nævnt i
denne reklame:
http://www.renault.dk/minisites/NewBasicsport/index.asp
idet den gamle Sport model (1.4 med 100 HK uden ekstraudstyr) koster 190 KKR
eks. levering:
http://www.renault.dk/PDF/Clio_III_0107.pdf
Ebbe
| |
Brian (03-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 03-04-07 10:09 |
|
Ebbe Kristensen wrote:
> Errmm, nej:
>
> Lasse skriver at han kan få fingrene i en Clio Basic Sport med diverse
> ekstraudstyr til 148 KKR, leveret. Det kan kun være den, der er nævnt
> i denne reklame:
>
> http://www.renault.dk/minisites/NewBasicsport/index.asp
>
> idet den gamle Sport model (1.4 med 100 HK uden ekstraudstyr) koster
> 190 KKR eks. levering:
>
> http://www.renault.dk/PDF/Clio_III_0107.pdf
Errmm - jeg tror fakisk du får byttet gevaldig rundt på det. Den øverste er
den gamle, den nederste er den ny. Læg mærke til at der står Clio III
At de kalder den gamle for "New" skyldes nok mere, at der har kørt flere
kampagner på dén model, end du har fingre på én hånd.
/Brian
| |
Jesper Juul (03-04-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 03-04-07 11:34 |
|
Ebbe Kristensen skrev:
> C. Caspersen wrote:
>> "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46120971$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Errmm, nej. Se subject...
>> Errmm, jo. Se evt. Renault hjemmeside. www.renault.dk
>>
>> Der vil du finde ud af, at Clio Basic er den gamle model......
>
> Errmm, nej:
>
> Lasse skriver at han kan få fingrene i en Clio Basic Sport med diverse
> ekstraudstyr til 148 KKR, leveret. Det kan kun være den, der er nævnt i
> denne reklame:
>
> http://www.renault.dk/minisites/NewBasicsport/index.asp
Ja.
>
> idet den gamle Sport model (1.4 med 100 HK uden ekstraudstyr) koster 190 KKR
> eks. levering:
>
> http://www.renault.dk/PDF/Clio_III_0107.pdf
Gamle? En Clio III er altså den nye.
| |
Ebbe Kristensen (03-04-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 03-04-07 12:08 |
|
Jesper Juul wrote:
> Gamle? En Clio III er altså den nye.
Errmm...
Jeg har vist ikke så stort held med at læse indenad. Nå, men du, Caspersen
og Brian tog det jo pænt
Ebbe
| |
C. Caspersen (03-04-2007)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 03-04-07 14:15 |
|
"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:46123592$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har vist ikke så stort held med at læse indenad. Nå, men du, Caspersen
> og Brian tog det jo pænt
Høhø. Det hedder jo en diskussionsgruppe
/Caspersen
| |
Jesper Juul (03-04-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 03-04-07 11:31 |
|
Ebbe Kristensen skrev:
> C. Caspersen wrote:
>
>>> Den nye Clio har ikke været på markedet i tre+ år endnu. Så det er
>>> den gamle model, der er tale om her.
>> Det har vi gjort hele tiden
>
> Errmm, nej. Se subject...
>
> Ebbe
>
>
Ja, hvad er der i vejen med det?
| |
DaFosia (30-03-2007)
| Kommentar Fra : DaFosia |
Dato : 30-03-07 07:44 |
|
On 29 Mar., 17:52, "TDN" <tdn.fjernde...@tele2adsl.dk> wrote:
> "Lasse" <spamlasse.fjernaltdettehvisduvilmaile...@roenlev.dk> skrev i en
> meddelelsenews:460b852f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Her er en artikel baseret på de tyske synshallers TÜV's 2006 statistik om
> fejl på biler:
>
> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070324/BEGGE/103240568...
>
> Se under Renault
>
> "Blandt de 25 mest fejlplagede biler med tre år på samvittigheden, finder vi
> både Laguna, Espace, Kangoo, Scenic og Clio. Ikke underligt, at Renault
> officielt har erklæret, at forbedringer af kvaliteten fremover har
> topprioritet."
>
> Mvh
> Thomas- Skjul tekst i anførselstegn -
Her er ADAC's Pannenstatistik fra 2005
http://www.weltzeituhr.com/reise/adac-pannenstatist2.shtml
Her er de nyere Renault mere pålidelige end selv Toyota......go
figure.....
Mvh
Ricky (der selv er en meget tilfreds Clio basic ejer)
| |
Marni (30-03-2007)
| Kommentar Fra : Marni |
Dato : 30-03-07 09:04 |
|
Hvad mener du....??? Børn, ja ok, den slags???
Martin.
> Ingne børn eller den slags...
>
| |
Lasse (30-03-2007)
| Kommentar Fra : Lasse |
Dato : 30-03-07 10:28 |
|
hehe.... Ingen børn eller andet der fylder-agtigt... Mente jeg vist... Men
indrømmet: Jeg ku ha været mere specifik.
- Blot for at understrege at jeg ikke behøver 400 liter bagagerum osv...
/Lasse
"Marni" <kk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:460cc461$0$5057$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvad mener du....??? Børn, ja ok, den slags???
>
> Martin.
>
>> Ingne børn eller den slags...
>>
>
| |
Bruno (01-04-2007)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 01-04-07 00:08 |
|
Lasse wrote:
> Hej i gruppen!
>
> Er på jagt efter nye bil - og inspireret af indlæg andetsteds i denne
> gruppe, var jeg i går ude og prøve en Renault Clio Basic Sport 1.4 med 100
> heste, 5 døre, aircon, metallak, sportssæder, tågelyger og ratbetjent
> CD-anlæg. Sådan en fætter vil de have ca. 148.000 kr. for, leveret...
>
> Det er jeg sgu fristet af! Godt nok er den knap så fræk som Suzuki Swift,
> men den kører til gengæld 10 gange bedre, er rimelig kvik, og er især mere
> støjsvag ved motorvejskørsel!
>
> - Hvad er jeres bedste argumenter for IKKE at købe en bil som denne?
Den er svær - skulle jeg købe ny bil ville den være højt oppe på min
liste, men det er ikke længe siden jeg brugte penge i en helt anden retning.
> - Er det mon MEGET tåbeligt ikke at gå efter en lettere brugt bil, hvor man
> (måske?) får meget mere for pengene, og et lavere værditab? Nogen konkrete
> forslag?
>
Mazda MX-5!
For de samme penge, eller en lille smule mere kan du får en helt anden
slags køretøj. Den er selvfølgelig ikke ny, men de fleste af dem er
vedligeholdt meget smukt og det er en bil der scorer rigtig godt på
lister over hvad der ikke giver problemer.
http://www.reliabilityindex.co.uk/tophundred.html?apc=3128339010848601
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article280066.ece
http://www.jp.dk/login?url=biler/artikel:aid=4205586
Økonomisk ulemper i forhold til fx. en Clio er:
- Dyre forsikring
- Dårligere brændstoføkonomi
- Dyre dæk da de skal være godkendt til højere tophastighed
Tilgengæld så holder brugtprisen rigtig godt.
> Jeg er af typen, der pga. job flytter til vestjylland, og derfor benytter
> landeveje meget, bl.a. med en del ture til Århus. Vel ca. 20.000 km/året.
> Ingne børn eller den slags...
>
> Med venlig hilsen - Og gid man havde en cabriolet en dag som denne
Den var så den bemærkning der inspirerede mig til at skrive ovenstående
Mvh
Bruno
| |
|
|