Tyfoon Successor dæk ?
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-03-07 08:20

Hejsa

Under min søgen efter fælge til bimmeren, er jeg stødt på et tilbud hvor der
er monteret Tyfoon Successor 225/40-18 dæk på, hvad er det for et mærke, og
kan jeg antage ummidelbart at det er noget lort når ikke rigtigt jeg kan
finde info om dem på nettet? Det eneste jeg lige faldt over er at de er
lavet af Conti, er det mon garanti for et godt dæk ?

Mvh
Jacob

Fra : Brian

Dato : 29-03-07 15:15

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde info om dem på nettet? Det eneste jeg lige faldt over er at de er
> lavet af Conti, er det mon garanti for et godt dæk ?

Det er et udemærket dæk, så vidt vides er det et Bak & Uhrenfeldt, nu FTZ
Gruppen, får produceret hos Continental. Dækkene er OK, mine forældre (og
dermed også jeg) har kørt på Tyfoon de sidste mange år. De sidste var
standard størrelse til Mondeo, holdte fra 156kkm til 218kkm, hvor bilen blev
solgt - jeg ville ikke køre i regnvejr på dækkene på daværende tidspunkt,
aquaplanede voldsomt ved 80km/t på en jysk hovedvej. Vejen havde dog
'hjulspor' hvilket nok bidragede en del til det fænomen...
Støj var ikke noget problem (i en Mondeo vel at mærke :), men husk at man
stadig kun får hvad man betaler for.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-03-07 18:52

> [...]
> havde dog 'hjulspor' hvilket nok bidragede en del til det fænomen...
> Støj var ikke noget problem (i en Mondeo vel at mærke :), men husk at man

Jeg kan se de også findes i Tyskland, så om det er nogle FTZ får lavet
tvivler jeg lidt på.
Uanset hvad, så købes billige dæk kun fordi de er billige og den type dæk er
i bedste fald middelmådige, i værste fald ringe. Det viser flere tests, selv
om jeg dog ikke kan se dette dæk i nogen af dem.

Mvh Niels

Fra : Brian

Dato : 29-03-07 21:10

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan se de også findes i Tyskland, så om det er nogle FTZ får lavet
> tvivler jeg lidt på.

FTZ er tysk, "FahrzeugTeile und Zubehör"

Fra : Brian

Dato : 29-03-07 19:41

Brian wrote:
> Dækkene er OK, mine
> forældre (og dermed også jeg) har kørt på Tyfoon de sidste mange år.

<Klip>

> jeg ville ikke køre i regnvejr på
> dækkene på daværende tidspunkt, aquaplanede voldsomt ved 80km/t på en
> jysk hovedvej.

Kan du ikke se at de to udsagn modsiger hinanden ?

Eller også er din definition af et OK dæk, anderledes end min

/Brian

Fra : Brian

Dato : 29-03-07 21:14

> <Klip>

> Kan du ikke se at de to udsagn modsiger hinanden ?
>
> Eller også er din definition af et OK dæk, anderledes end min

Du misforstår min hensigt med historien. Dækkene havde kørt 62kkm og de var
altså ikke altid kørt lige pænt. Et sæt gummi til over 1k pr. dæk havde
sikkert været bedre med samme antal km, men med samme mønster havde de
temmeligt sikkert ikke klaret turen bedre.

Fra : Inkognito

Dato : 29-03-07 21:46

> [...]

> finde info om dem på nettet? Det eneste jeg lige faldt over er at de er
> lavet af Conti, er det mon garanti for et godt dæk ?

At købe sig en fin BMW og udstyre den med et anden rangs dæk
hænger ganske enkelt ikke sammen. Nej, jeg kan ikke linke til nogen
test, der kan understøtte min udtalelse...

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-03-07 08:02

"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> At købe sig en fin BMW og udstyre den med et anden rangs dæk
> hænger ganske enkelt ikke sammen. Nej, jeg kan ikke linke til nogen
> test, der kan understøtte min udtalelse...

Jeg syntes ikke lige at du konkluderer særligt godt ud fra mit indlæg, jeg
skriver jo lissom selv at det nok kan antages det er noget lort, nor ingen
info der findes om det.

Mvh
Jacob

Fra : Inkognito

Dato : 30-03-07 17:27

> Jeg syntes ikke lige at du konkluderer særligt godt ud fra mit indlæg, jeg
> skriver jo lissom selv at det nok kan antages det er noget lort, nor ingen
> info der findes om det.

OK, men sandheden er, at din fede BMW kører mange gange bedre på
de Conti, du har valgt, hvorfor jeg er glad for at læse det. Jeg kører selv
på Continental SportContact 295/30 x 18 - det virker...

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-03-07 17:36

"Inkognito" <a@b.dk> wrote in message
> [...]
> selv
> på Continental SportContact 295/30 x 18 - det virker...

Det er jeg også sikker på, har lige hentet fælge så de kunne prøves,
desværre passer de overhovedet ikke, de har indpresning 33, og det er lige
lidt nok når den kører ET47 som std :(

På hesten igen, damn jeg er træt af at lede efter fælge.

Mvh
Jacob

Fra : Inkognito

Dato : 30-03-07 17:54

"Jacob Rungwald" <askme@somewhere.com> skrev i en meddelelse

> På hesten igen, damn jeg er træt af at lede efter fælge.

Så henvender du dig blot til Dækimporten i Horsens. Han har
hvad du søger - til de rigtige priser. Jeg købte dog dækkene
på nettet... - www.daekimporten.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-07 18:43

Jacob Rungwald skriver:

> På hesten igen, damn jeg er træt af at lede efter fælge.

Så køb nogle nye - kan anbefale 4x4butikken.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 31-03-07 10:00

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Jacob Rungwald skriver:

> Så køb nogle nye - kan anbefale 4x4butikken.

Jeg er på udkig efter nogle nye, men jeg kan ikke finde nogle jeg kan lide
og som passer til bilen syntes jeg :(

/Jacob

Fra : Inkognito

Dato : 31-03-07 18:47

> Jeg er på udkig efter nogle nye, men jeg kan ikke finde nogle jeg kan lide
> og som passer til bilen syntes jeg :(

BBS er altid flot til en Bimmer - Alpina hvis det skal være fancy
(een centermøtrik)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-07 18:59

Jacob Rungwald skriver:

> Jeg er på udkig efter nogle nye, men jeg kan ikke finde nogle jeg kan lide
> og som passer til bilen syntes jeg :(

Find de fælge der passer dig og mail til Morten...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-07 07:43

On 29 Mar., 16:15, "Brian" <Suz...@cool.dk> wrote:

> [...]
> solgt - jeg ville ikke køre i regnvejr på dækkene på daværende tidspunkt,
> aquaplanede voldsomt ved 80km/t på en jysk hovedvej.

Hvordan kan du så skrive at det er et OK dæk ?

> Vejen havde dog
> 'hjulspor' hvilket nok bidragede en del til det fænomen...
> Støj var ikke noget problem (i en Mondeo vel at mærke :), men husk at man
> stadig kun får hvad man betaler for.

Netop.
Og man skal også huske at det er dækkene som stopper bilen.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian

Dato : 30-03-07 20:11

> [...]
> aquaplanede voldsomt ved 80km/t på en jysk hovedvej.

>Hvordan kan du så skrive at det er et OK dæk ?

Du klipper lidt underligt. Du fjerne mit argument:
> Vejen havde dog
> 'hjulspor' hvilket nok bidragede en del til det fænomen...

.... dækket havde kørt langt (for et budget dæk) og forholdene hårde for selv
nye dæk.

> Støj var ikke noget problem (i en Mondeo vel at mærke :), men husk at man
> stadig kun får hvad man betaler for.

> Netop.
> Og man skal også huske at det er dækkene som stopper bilen.

Nemmerlig! Med budgetdæk til den halve pris kan (og skal man vel også)
skifte efter det halve antal km.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-07 07:45

On 29 Mar., 22:45, "Inkognito" <a...@b.dk> wrote:

> At købe sig en fin BMW og udstyre den med et anden rangs dæk
> hænger ganske enkelt ikke sammen. Nej, jeg kan ikke linke til nogen
> test, der kan understøtte min udtalelse...

Men det er vist set 10000 gange før.
Folk ofrer bunker af penge på bil, styling, tuning og anlæg. Og når
der der så skal købes et vigtigt sikkerhedsudstyr som dæk....så er
pengekassen en del mindre.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-03-07 08:01

>Men det er vist set 10000 gange før.
>Folk ofrer bunker af penge på bil, styling, tuning og anlæg. Og når
>der der så skal købes et vigtigt sikkerhedsudstyr som dæk....så er
>pengekassen en del mindre.

Nej, det er ikke der mit problem ligger, jeg fik bare et godt tilbud på
nogle fede fælge monteret med dæk, dækkene var så af mærket Tyfoon, jeg
havde aldrig hørt om dem, derfor spurgte jeg med erfaringer her. Han ville
ikke pille dækkene af eller bytte dæk rundt, og da det var den fælg jeg
kunne lide var mit spg jo kun om hvordan kvaliteten på dækket var.

I er dælme hurtige til at drage forhastede konklutioner herinde syntes jeg,
hvis jeg havde været ligeglad med bremselængde og dæk kvalitet havde jeg jo
ikke spurgt om erfaringer.

Men i mellemtiden har jeg fået et andet tilbud, på andre fælge, hvor der er
monteret conticontactsport 3 på, jeg har altid i mine BMW dage kørt conti,
så det tilbud snupper jeg nok.

Mvh
Jacob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-04-07 08:48

On 30 Mar., 21:10, "Brian" <Suz...@cool.dk> wrote:

> Du klipper lidt underligt. Du fjerne mit argument:

Jeg svarede på det med aquaplaningen og at du skrev at det var et ok
dæk.

> Nemmerlig! Med budgetdæk til den halve pris kan (og skal man vel også)
> skifte efter det halve antal km.

Budgetdæk er tit dårlige lige fra start, et halvslidt kvalitetsdæk kan
være meget bedre end et spritnyt budgetdæk.