Nye tændrør til Escorten
Fra : Steen

Dato : 28-03-07 20:31

Hej i gruppen.

Data på min bil: Ford Escort fra 10 måned 95, det er en 1,6 med Zetec motor.

Jeg har lige købt fire nye tændrør til bilen, men kan ikke huske afstanden
hvor stort gnistgabet skal være, nogle der kan hjælpe mig...

Mvh.
Steen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-03-07 20:49

> Jeg har lige købt fire nye tændrør til bilen, men kan ikke huske afstanden
> hvor stort gnistgabet skal være, nogle der kan hjælpe mig...

1.1 mm mener det Denso siger.

Har du husket at købe platinum-tændrør som Ford foreskriver?

Hvis det er Denso-rør du har købt behøver du iøvrigt ikke justere gabet - de
tændrør er lavet specifikt til Zetec-motorerne.

Troels

Fra : Steen

Dato : 28-03-07 21:01

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det er Denso-rør du har købt behøver du iøvrigt ikke justere gabet -
> de tændrør er lavet specifikt til Zetec-motorerne.

Det er Denso-rør, takker for et hurtigt svar.

Mvh.
Steen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-03-07 22:06

> Det er Denso-rør, takker for et hurtigt svar.

Okay, super. Det er kanon tændrør, hvis man køber de helt rigtige PT16VR13
(eller noget derhenad). De holder bare, det er longlife tændrør der er lavet
til at holde 30.000+ km.

Troels

Fra : Hans

Dato : 28-03-07 22:24

> Okay, super. Det er kanon tændrør, hvis man køber de helt rigtige PT16VR13
> (eller noget derhenad). De holder bare, det er longlife tændrør der er
> lavet til at holde 30.000+ km.
>
> Troels

Og de orginale fra motorcraft holder 60,000km

Hans

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-03-07 23:45

> Og de orginale fra motorcraft holder 60,000km

Så er det 60.000 km Denso's holder. Denso opfylder de samme krav som
org.producentens, jeg kunne bare ikke huske km-tallet Men ihvertfald at
det var væsentligt mere end billig-rørs (f.eks Brisk) 10.000 km.

Troels

Fra : Tom

Dato : 29-03-07 20:17

"Steen" <seis@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har lige købt fire nye tændrør til bilen, men kan ikke huske afstanden
> hvor stort gnistgabet skal være, nogle der kan hjælpe mig...

Fremover så husk at ford fortæller følgende mht. gnistgabet. "Det er
producenten af tændrør der specificerer afstanden" og derfor skal man ikke
begynde at justere noget som helst. Hvis man køber rør der opfylder tal mht.
dimension, glødetal m.m. eller bare kigger i tændrørsbogen og finder rette
rør til motoren, ja så har den også rette afstand og det har røret i hele
dens 60.000 Km lange levetid.
Derfor er søgerblade ved at være en saga i den henseende

--
Tom