Diesel og lyd
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-03-07 14:52

Inspireret af Dak's tråd om lyden på spanden.
Nu hvor der er kommet en del dieselbiler på markedet, findes der så
Briankits, så bilerne kan komme til at lyde som en bil med lækker lyd,
eller kan de kun lyde som fiskekuttere?
Kai

Fra : Brian

Dato : 28-03-07 16:04

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu hvor der er kommet en del dieselbiler på markedet, findes der så
> Briankits, så bilerne kan komme til at lyde som en bil med lækker lyd,

En traktor ér og bliver en traktor!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-03-07 18:03

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev>
> En traktor ér og bliver en traktor!

En moderne diesel er: ......den støjsvageste....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tom

Dato : 28-03-07 18:09

> "Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev>
>>

> En moderne diesel er: ......den støjsvageste....

hmm, har du nogensinde hørt en Nupo på en kold vintermorgen....okay, det
bringer minderne tilbage fra barndommen mht. gamle mercedes'er og
dieselklapren

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-03-07 12:33

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> hmm, har du nogensinde hørt en Nupo på en kold vintermorgen....okay, det
> bringer minderne tilbage fra barndommen mht. gamle mercedes'er og
> dieselklapren

En Nupo?
Er det ikke noget man indtager for at nedbringe ens overvægt?

Ok, sådan noget kan vist også larme en hel del.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 29-03-07 19:08

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> En Nupo?
> Er det ikke noget man indtager for at nedbringe ens overvægt?
>
> Ok, sådan noget kan vist også larme en hel del.

jep en Nupo.....og ja det er virkelig utroligt at høre sådan et bæst
starte....hold da fast hvor man føler tiden er gået i stå )

--
Tom

Fra : Jan Vennike

Dato : 01-04-07 08:39

> [...]
>>

> jep en Nupo.....og ja det er virkelig utroligt at høre sådan et bæst
> starte....hold da fast hvor man føler tiden er gået i stå )

Hellere det end de tamme motorer der anvendes i dag (både benzin og
diesel) - kors hvor de ikke kan høres - og hvis de endelig kan, så lyder de
af symaskine - adr.

Jeg sætter PRIS på at man kan høre en motor igang - lidt rå motorgang er
creme for øregangen.

Jeg frygter at VW skifter deres PD ud med common rail - så bliver de jo helt
frankofile og kan ikke høres mere

/Jan (Som har en Nupo 1.4 TDi - numf - og så konens Mazda Premacy - ved hvor
de har det der ZOOM-ZOOM fra )

Fra : DerGolf

Dato : 31-03-07 15:31

> En Nupo?
Ja, en VW NUPO 3L

mvh MIC

Fra : Kent

Dato : 28-03-07 18:29

> "Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev>
>>

> En moderne diesel er: ......den støjsvageste....

Ved lav hastighed (under 50) vil en diesel-motor oftest give mere
støj end en benziner - men over de 50 er diesel-motoren langt den
støjsvageste pga. færre omdrejninger.

Nu generaliserer vi selvfølgelig meget .

Kent.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-03-07 10:03

Kent wrote:

> Ved lav hastighed (under 50) vil en diesel-motor oftest give mere
> støj end en benziner - men over de 50 er diesel-motoren langt den
> støjsvageste pga. færre omdrejninger.
>
> Nu generaliserer vi selvfølgelig meget .

I www.clubgolf.dk kører vi tidskørsel. Står man ved startlinjen, er det helt
klart dieselerne man først ikke kan høre når de kører væk fra en.

Indvendig skal du bare i gang (10 km/t), så hører du ikke det er en diesel
du sidder i.

--
Per, Esbjerg

Fra : Tom

Dato : 28-03-07 17:41

> [...]
> Nu hvor der er kommet en del dieselbiler på markedet, findes der så
> Briankits, så bilerne kan komme til at lyde som en bil med lækker lyd,

thansen sælger da turbofløjter til at montere i udstødningen, så man får
masser af fé motorlyd

--
Tom

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-03-07 18:48

Tom formulerede spørgsmålet:
> "Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
>
> thansen sælger da turbofløjter til at montere i udstødningen, så man får
> masser af fé motorlyd

Det giver jo ikke ligefrem lækker lyd.
Fjollet lyd tror jeg enhver kan få ud af sådan en bil, i bedste fald
kan man jo bore hul i manifolden.
Kan få lækker lyd?
(har ikke selv diesel)
Kai

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 03-04-07 11:38

Tom skrev:
> "Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
>
> thansen sælger da turbofløjter til at montere i udstødningen, så man får
> [...]
Nu har de fleste moderne diesel-motorere jo turbo, det giver mulighed
for BOV/blowoff/pift/whatever you call it.
Det vil nok blive noget af det jeg kommer til at savne mest til sommer :)
Men det må være et spørgsmål om man kan lide diesel lyden eller ej

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-07 18:17

=?ISO-8859-15?Q?Fister_L=F8gsovs?= skriver:

> [...]
> Nu hvor der er kommet en del dieselbiler på markedet, findes der så
> Briankits, så bilerne kan komme til at lyde som en bil med lækker lyd,

Nå, du har aldrig hørt en gammel Turbo Patrol.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-03-07 22:10

> Nå, du har aldrig hørt en gammel Turbo Patrol.....

Uh... 3.3 liters inline-six med en dejlig stor basse af en turbo og 4"
rustfri fra manifold og bagud.

Ligesom en gammel Scania 142'er (eller er det 143, husker ikke så godt) der
får lov at arbejde..

Mums!

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-07 05:17

Troels Plougmann-Olsen skriver:

> Uh... 3.3 liters inline-six med en dejlig stor basse af en turbo og 4"
> rustfri fra manifold og bagud.

Nemlig, alternativt med sidepipes, eller decideret "skorsten".

> Ligesom en gammel Scania 142'er (eller er det 143, husker ikke så godt) der
> får lov at arbejde..

Og en helvedes masse turbofløjten......

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 29-03-07 10:35

> Nemlig, alternativt med sidepipes, eller decideret "skorsten".

Sorry, jeg tænkte netop på sidepipe :)

Troels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-04-07 14:23

On Wed, 28 Mar 2007 23:10:25 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<blalbla@defekt.dk> wrote:

> [...]
>rustfri fra manifold og bagud.
>
>Ligesom en gammel Scania 142'er (eller er det 143, husker ikke så godt) der

http://www.scania.dk/Images/R164_128kbs_tcm89-72913.zip

Klik lige på ovenstående ink, og hør godt efter.

Når du så har gjort det, hører du den lige én gang til.

Nu ved du hvordan en rigtig scania lyder.

Finder du nogensinde igen på, at sammenligne den lyd med lyden fra en
gammel Nissan Patrol, skal jeg personligt køre hele vejen op til
Nordjylland og genopdrage dig. Om fornødent ved brug af den til
formålet nødvendige vold.

Det du udøver her, er ren og skær blasfemi - møgknægt. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 03-04-07 14:35

> [...]
> gammel Nissan Patrol, skal jeg personligt køre hele vejen op til
> Nordjylland og genopdrage dig. Om fornødent ved brug af den til

Eneste sammenligning er at Pjat'trolden og Scaniaen begge lyder voldsomst
godt, når de får lov at arbejde.

Troels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-04-07 14:55

On Tue, 3 Apr 2007 15:34:45 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<blalbla@defekt.dk> wrote:

>Eneste sammenligning er at Pjat'trolden og Scaniaen begge lyder voldsomst
>godt, når de får lov at arbejde.

>--

Du snakker udenom.

De to kan ikke sammenlignes - overhovedet!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 03-04-07 15:01

> De to kan ikke sammenlignes - overhovedet!

Nej, okay, jeg bøjer mig i støvet. Sorry.

Troels

Fra : TheTransporter

Dato : 29-03-07 05:55

On Wed, 28 Mar 2007 19:17:04 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>=?ISO-8859-15?Q?Fister_L=F8gsovs?= skriver:

>Nå, du har aldrig hørt en gammel Turbo Patrol.....

Må nu sige "min" taxa lyder ret godt når at den får lov til at strække
ud i sportsindstillingen i gearkassen :)

---
Mvh
TheTransporter
Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-07 16:05

TheTransporter skriver:

> Må nu sige "min" taxa lyder ret godt når at den får lov til at strække
> ud i sportsindstillingen i gearkassen :)

Nu har jeg samme motor i en Touran.

Og dertil må jeg svare: Nej, den lyder af intet - en patrol er en klasse
for sig selv.

Fra : TheTransporter

Dato : 30-03-07 03:46

On Thu, 29 Mar 2007 17:04:53 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>TheTransporter skriver:

>Nu har jeg samme motor i en Touran.
>
>Og dertil må jeg svare: Nej, den lyder af intet - en patrol er en klasse

Touran'en siger ikke nær så meget som Passaten gør. Min kollega kører
rundt i en Touran som taxa og Touranen er mere tam i motorlyden
iforhold til "min" Passat.

---

Fra : mail2_@hotmail.com

Dato : 03-04-07 15:04

On 28 Mar., 15:52, Fister Løgsovs <K...@starmail.invalid.co.za> wrote:
> [...]
> Nu hvor der er kommet en del dieselbiler på markedet, findes der så
> Briankits, så bilerne kan komme til at lyde som en bil med lækker lyd,

Rolig nu *G* købe en gamle Golf, så får du alt den diesel lyd du
eftersøger